Atzinums

Projekta ID
23-TA-1256
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.06.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt plašāku vienkāršoto izmaksu piemērošanu 5.1.1.5.pasākumā "Unikāla Eiropas mēroga kultūras mantojuma atjaunošana, lai veicinātu to pieejamību, attīstot kultūras pakalpojumus" (turpmāk - 5.1.1.5.pasākums), t.sk. vienkāršoto izmaksu piemērošanu personāla atlīdzības izmaksu segšanai, ņemot vērā vienkāršoto izmaksu izvērtējumā “Vienkāršoto izmaksu piemērošanas iespējas 2021.-2027. gada ES fondu plānošanas periodā” norādīto par augstu praktisku iespējamību piemērot vienkāršotās izmaksas minētajam pasākumam.
Gadījumā, ja vienkāršoto izmaksu piemērošana nav iespējama, proti, nav iespējams nodrošināt vienādu pieeju vienādu izmaksu attiecināšanā visos šī pasākuma projektos vai vienkāršoto izmaksu piemērošana nenodrošinātu procesu vienkāršošanu un administratīvā sloga samazināšanu, lūdzam to aprakstīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot informāciju par sadarbības iestādi, jo tas jau ir noteikts Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likumā un nav nepieciešams dublēt informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 11.2.2. apakšpunktā norādītā rezultāta rādītāja "Atbalstīto kultūras un tūrisma vietu apmeklētāji" sasniedzamo vērtību atbilstoši ES kohēzijas politikas programmā 2021. -2027.gadam 5.1.1.SAM "Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās" (turpmāk - 5.1.1.SAM) plānotajam un atbilstoši rādītāju metodoloģiskajā aprakstā norādītajam, proti, ka minētā rādītāja sasniedzamā vērtība ir 902 000 apmeklētāji/gadā. Ja pasākuma īstenošanas ietvaros plānots sasniegt lielāku iepriekš minēto rādītāju, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju.
Vienlaikus aicinām papildināt anotāciju ar informāciju par 5.1.1.SAM iznākuma rādītāja RCO 77 "Atbalstīto kultūras un tūrisma objektu skaits" un rezultātu rādītāja RCR 77 "Atbalstīto kultūras un tūrisma vietu apmeklētāji" sadalījumu pa pasākumiem, lai nodrošinātu informācijas izsekojamību, ar kuru pasākumu īstenošanu plānots nodrošināt ES kohēzijas politikas programmā 2021. - 2027.gadam 5.1.1.SAM noteikto rādītāju sasniegšanu.
Tāpat lūdzam papildināt anotāciju ar precizējošu informāciju par noteikumu projekta 11.1.apakšpunktā norādītā rādītāja: "noslēgto līgumu īpatsvars par ieguldījumiem kultūras un tūrisma objektos" sasniedzamo vērtību līdz 2024. gada 31. decembrim. Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 11.1.apakšpunkta redakcijas nav viennozīmīgi saprotams, kāda veida līgumiem (piemēram, projektēšanas, ekspertīzes, būvdarbu, u.tml.) jābūt noslēgtiem un vai sasniegtās vērtības jāuzskaita projektu, pasākuma vai - kā norādīts 5.1.1. SAM rādītāju metodoloģijas aprakstā - specifiskā atbalsta mērķa līmenī. 

Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 20.punkts paredz, ka finansējuma saņēmēji pasākuma ietvaros būs Rīgas valstspilsētas pašvaldība un valsts akciju sabiedrība "Valsts nekustamie īpašumi", ir precizējama noteikumu projekta 12.punkta redakcija, skaidri nodalot nacionālā līdzfinansējuma apmēru pa finansējumu avotiem, vienlaikus anotācijā norādot, par kādu valsts pārvaldes deleģēto uzdevumu izpildi valsts budžeta līdzfinansējums paredzams valsts akciju sabiedrībai "Valsts nekustamie īpašumi”. Vienlaikus lūdzam svītrot noteikumu projekta 12.punktā vārdus "ne mazāk kā" pirms nacionālā finansējuma apmēra. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam 28.punktā svītrot "atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem", jo MK noteikumumu "Kārtība, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā" anotācijā noteikts (patreizējai redakcijai): "Ja specifiskā atbalsta mērķa vai pasākuma īstenošanu regulējošie MK noteikumi paredz, ka projektā ir jāveic izmaksu un ieguvumu analīze, Sadarbības iestāde nodrošina finansējuma saņēmējam metodoloģisku atbalstu, kā arī nodrošina izmaksu un ieguvumu analīzes veidnes izstrādi un pielāgošanu attiecīgā specifiskā atbalsta mērķa vajadzībām, veicot to sadarbībā ar atbildīgo iestādi".
Piedāvātā redakcija
28. Projekta iesniedzējs veic izmaksu un ieguvumu analīzi atbilstoši sadarbības iestādes izstrādātajiem metodiskajiem norādījumiem, ievērojot, ka projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par sociālo diskonta likmi un projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli.
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā iekļaut pienākumu finansējuma saņēmējam un aicinām arī sadarbības partneriem izstrādāt nosacījumus, kā  pārliecinās par interešu konflikta (Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012  61. pantā noteikto), krāpšanas un korupcijas risku neesamību, kā arī, noteikt, ka finansējuma saņēmējs paraksta apliecinājumu par interešu konflikta neesamību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk – HP VINPI) rādītāju, ņemot vērā, ka 5.1.1.5 pasākumam ir netieša ietekme uz minēto horizontālo principu.
Vēršam uzmanību, ka HP VINPI rādītāji noteikti Labklājības ministrijas un Tieslietu ministrijas kopīgi izstrādāto vadlīniju “Horizontālais princips "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanas un uzraudzības (2021-2027) 4.pielikumā; pieejamas tīmekļa vietnē: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka viena pasākuma ietvaros nav atbalstāma atšķirīga pieeja vienādu izmaksu attiecināšanā, līdz ar to lūdzam veikt atbilstošus precizējumus noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums

Skaidrojam, ka Vadošās iestādes vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gada plānošanas periodā" 10.2.apakšpunktā noteikts šādi: "Projekta iesnieguma pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, būvuzraudzības, autoruzraudzības, būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta stadijā izmaksas, energosertifikācijas un energoaudita izmaksas kopā ir attiecināmas līdz 10% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām, ja tas ir noteikts Ministru kabineta noteikumos par specifiskā atbalsta mērķa īstenošanu (t.sk. veicot grozījumus)".
Līdz ar to lūdzam nodrošināt minētā ierobežojuma iekļaušanu 5.1.1.5.pasākuma noteikumu projektā, kā arī salāgot informāciju ar anotācijā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā Finanšu ministrijas vadlīniju Nr.1.2. "Vadlīnijas attiecināmo izmaksu noteikšanai Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. - 2027.gada plānošanas periodā" 12.2.apakšpunktu, atbildīgā iestāde izvērtē katram specifiskajam atbalsta mērķim (turpmāk - SAM) vai tā atlases kārtai nepieciešamo procentuālo neparedzēto izdevumu apmēru atkarībā no tā, cik apjomīgus un sarežģītus projektus paredzēts īstenot attiecīgajā SAM, un nosaka to Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumos par SAM īstenošanu. Procentuālajam neparedzēto izdevumu apmēram, kas iekļauts MK noteikumos par SAM īstenošanu, ir jābūt pamatotam un balstītam uz lietderības un efektivitātes principiem.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam sniegt izvērstāku pamatojumu anotācijā, kāpēc tika izvēlēts tieši šāds neparedzēto izdevumu apjoms (5%).

Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka Sadarbības iestādei projekta dzīves cikla laikā ir jāuzrauga, vai nesaimniecisks projekts nekļūst par valsts atbalsta projektu, lūdzam MK noteikumos iekļaut sekojošu punktu: "Projekta pārskata periodā (projekta dzīves cikla laikā) finansējuma saņēmējs atbilstoši Kultūras ministrijas izstrādātajai komercdarbības atbalsta piemērošanas metodikai kultūras nozares projektiem specifiskā atbalsta ietvaros reizi gadā līdz kārtējā gada 1. jūnijam iesniedz sadarbības iestādē informāciju, kas nepieciešama, lai izvērtētu, vai projekts atbilst šo noteikumu 43. punktā minētajiem nosacījumiem.".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, no kādiem līdzekļiem tiks nodrošināta projektu ietvaros sasniegto rezultātu/ rādītāju ilgtspēja un uzturēšana.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā pasākuma ietvaros plānotie projekti un to ietvaros plānotās darbības veicinās Eiropas Savienības stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBJR) noteikto mērķu sasniegšanu, ņemot vērā Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021-2027.gadam norādīto par 5.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Vietējās teritorijas integrētās sociālās, ekonomiskās un vides attīstības un kultūras mantojuma, tūrisma un drošības veicināšana pilsētu funkcionālajās teritorijās” sasaisti ar ESSBJR.

Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot Eiropas Revīzijas palātas īpašā ziņojuma “ES ieguldījumi kultūras objektos: jautājums, kas pelnījis lielāku vērību un koordināciju” (EU investments in cultural sites: a topic that deserves more focus and coordination; 04.06.2020) izteikto ieteikumu “Stiprināt ERAF finansēto kultūras vietu finansiālo ilgtspēju, vadošajām iestādēm jāpārbauda, vai finansējuma saņēmējiem ir nepieciešamie finanšu resursi un mehānismi darbības un uzturēšanas izmaksu segšanai.”, lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kā plānots nodrošināt ieteikumā minēto, ka pēc ES fondu ieguldījumiem kultūras objektos tie kļūtu pašpietiekamāki uzturēšanas resursu ziņā.


 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projekta 13.punktu projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pasākuma pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 28 395 185 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumu – 24 135 907 euro apmērā un nacionālo finansējumu (valsts budžeta un pašvaldības budžeta līdzfinansējums)  – 4 259 278 euro apmērā. Projekta iesniedzēji ir Rīgas valstspilsētas pašvaldība un valsts akciju sabiedrība  "Valsts nekustamie īpašumi", tomēr anotācijas III sadaļā nacionālais finansējums ir norādīts tikai pie pašvaldības budžeta izdevumiem. Ievērojot minēto, lūdzam precizēt anotācijas III sadaļā noteikumu projekta ietekmi uz pašvaldības budžetiem vai attiecīgi skaidrot.
Vienlaikus, ņemot vērā pasākuma ietvaros plānoto finansējuma saņēmēju loku - Rīgas valstspilsētas pašvaldība un valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi”, anotācijā ir precizējams nacionālā līdzfinansējuma apmērs pa finansējuma avotiem 3.1. un 3.3.apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Lūdzam anotācijas 3.sadaļas punktā "Cita informācija" norādīt ministriju, kura lūgs veikt nepieciešamā finansējuma pārdali no 74.resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 1.4.apakšpunktu ar vārdiem "finansējuma saņēmējam" aiz vārda "iesniedzējam", ņemot vērā, ka noteikumu projekts paredz arī uz finansējuma saņēmēju attiecināmu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt un noteikt citu nodaļas nosaukumu, kas nedublē noteikumu projekta 9.punktu un visaptveroši iekļauj nodaļā paredzēto punktu būtību kopumā.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nodaļā iekļauti arī punkti,  kas paredz netikai pieejamo finansējumu, aicinām izvērtēt un atbilstoši precizēt  III.nodaļas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai novērstu nepieciešamību veikt MK noteikumu grozījumus pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu, ierosinām papildināt MK noteikumu projektu vai anotāciju ar informāciju, ja tāda ir pieejama, kā plānots sadalīt elastības finansējumu kultūras infrastruktūras objektu attīstībai.
 
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām tehniski precizēt noteikumu projekta 17.punkā norādīto "saņemt ieguldījumu atbalstu no publiskā finansējuma" atbilstoši ES fondos lietotajai terminoloģijai, ņemot vērā, ka projekta iesniedzējam piešķir finansējumu, savukārt sadarbības partnerus piesaista un izmaksā tiem finanšu līdzekļus. 
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 21.punktu, lai tas atbilstu Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumu Nr. 205 "Valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtība Eiropas Savienības fondu projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā"  16.punktā norādītajam, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma un valsts budžeta līdzfinansējuma kopsummas, kā arī papildināt, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.
Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projekta 21.punktu, norādot maksimālo avansa apmēru, kā arī papildināt ar nosacījumu attiecībā uz pašvaldību kā finansējuma saņēmēju, ka plānotā avansa apmērs, tā pamatojums atbilst spējai to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 22.punktu ar norādi, ka pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekts iesniedzējs kļūst par finansējuma saņēmēju.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam juridiski korekti noformēt  noteikumu projekta 24.punktā norādīto atsauci, to precizējot uz normatīvajam aktam par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā. (22-TA-2143). Vienlaikus aicinām šo punktu pārnest uz citu nodaļu, ņemot vērā, ka šī nodaļa nosaka prasības projekta iesniedzējam un sadarbības partneriem.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām svītrot noteikumu projekta 25.punktā vārdu "projekta" pirms vārdiem "noslēguma maksājuma".
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izteikt noteikumu projekta 26.2. punktu piedāvātajā redakcijā.
 
Piedāvātā redakcija
Pašvaldībā, atbilstoši likumā “Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību” noteiktajam, ir uzsākts finanšu stabilizācijas process.
 
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 26.3.punktu, jo tas dublē 26.2.punkā noteikto.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
32.1. un 32.2. apakšpunktā lūdzam precizēt, ka finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par projektā sasniegtajām vērtībām.
 
Piedāvātā redakcija
32.1. uzkrāj datus par projektā sasniegtajām šo noteikumu 11.2.1. apakšpunktā minētā iznākuma rādītāja vērtībām;
32.2. uzkrāj datus par projektā sasniegtajām šo noteikumu 11.2.2. apakšpunktā minēta rezultāta rādītāja vērtībām;
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai būtu viennozīmīgi izprotami nosacījumi saistībā ar horizontālo principu ievērošanu, aicinām izvērtēt iespēju izteikt apakšpunktu šādā redakcijā:
32.3. ievēro principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu rādītājiem (ja attiecināms), tai skaitā par:
32.3.1. objektu skaits, kuros Eiropas Reģionālās attīstības fonda ieguldījumu rezultātā ir nodrošināta vides un informācijas pieejamība;
32.4. uzkrāj datus par projekta ietekmi uz horizontālo principu īstenošanu (ja attiecināms) un ievēro principus:
32.4.1. klimatdrošināšana;
32.4.2. energoefektivitāte pirmajā vietā;
32.4.3. nenodarīt būtisku kaitējumu;

 
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt noteikumu projekta 34.punktu, norādot, kā ietvaros - pasākuma vai projekta ietvaros - izmaksas ir attiecināmas un precizēt no "izdevumi " uz "izmaksas" atbilstoši ES fondos lietotajai terminoloģijai.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektā nepieciešams atsevišķi noteikt 35.1. un 35.2. apakšpunktā minēto nosacījumos. Rosinām šādu informāciju, ja nepieciešams, norādīt anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt noteikumu projekta 36.7.apakšpunktā vārdus "normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu ieviešanā 2021.-2027. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana" ar vārdiem " Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060 47. un 50. pantam un kārtībai, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām". 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai pasākumā plānoto projektu ietvaros paredzēta papildinoša saimnieciskā darbība un papildpakalpojumi. Vēršam uzmanību, ka minētā nosacījuma gadījumā nepieciešams izstrādāt papildinošās saimnieciskās darbības un papildpakalpojumu nosacījumu kontroles metodiku.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt noteikumu projektu ar inovatīva publiskā iepirkuma nosacījumu piemērošanu vai norādīt anotācijā, kāpēc tas netiks piemērots.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 2. sadaļu "Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu" ar skaidrāku fokusu  uz pasākumā plānoto investīciju pienesumu tautsaimniecībai, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus pēc investīciju īstenošanas ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023.gada vēstulē Nr. 5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka investīciju pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna 2021.–2027.gadam noteiktajiem mērķiem u.c.
Piedāvātā redakcija
-