Atzinums

Projekta ID
23-TA-1101
Atzinuma sniedzējs
Latvijas Pašvaldību savienība
Atzinums iesniegts
03.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 5.lpp. norādīts: Attiecīgais atbalsts, izmantojot ALDIS sniegtās atbalsta administrēšanas iespējas, tiks īstenots elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai, taču atbalsta sniegšana decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) paliks pašvaldību kompetencē.
Ņemot vērā, ka iepriekšējā apkures sezonā decentralizētais atbalsts bija paredzēts daudzveidīgiem apkures veidiem (malka, koksnes granulas, briketes, elektroenerģija, sašķidrinātā naftas gāze un dīzeļdegviela), saņemti 255 000 mājsaimniecību pieteikumi (uz 03.05.2023.), kā arī to, ka plānots atbalstu tiks sniegt kopsakarībā vērtējot mājsaimniecības ienākumus un izdevumus par mājokli, faktiski – visus izdevumus, kas saistīti ar mājokļa lietošanu, informācija par mājsaimniecībās vidējiem ienākumiem tiks nodota SOPA pašvaldības administrētajam atbalstam, nepieciešams Ziņojumu papildināt, norādot, kādas izmaiņas un papildinājumi nepieciešami SOPA Energoresursu atbalsta moduļa funkcionalitātē gan saistībā ar mājsaimniecības ienākumiem, gan visiem izdevumiem par mājokli, kādā termiņā šīs izmaiņas var veikt un kāds finansējuma avots un kādā apmērā tām tiek paredzēts. Papildus lūdzam norādīt paredzēto finansējumu pašvaldībām atbalsta administrēšanai.
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ziņojuma 5.lpp. norādīts: Izvērtējot 2022./2023. gada apkures sezonā sniegto atbalstu, secināms, ka efektīvākais veids, kādā sniegt atbalstu, samērojot sociālās vajadzības ar valsts budžeta iespējām, ir mērķēts atbalsts, kas tiek noteikts, vadoties pēc mājsaimniecību ienākumu līmeņa. Proti, 2023./2024.gada apkures sezonā atbalstu energoresursu izmaksu daļējai kompensēšanai varētu sniegt mājsaimniecībām, kuru kopējie izdevumi par mājokli, t.sk., energoresursiem  (elektroenerģiju, dabasgāzi, siltumenerģiju) pārsniedz 30% no mājsaimniecības ienākumiem uz vienu mājsaimniecībā deklarēto personu). Tādējādi atbalstu energoresursu izmaksu daļējai kompensēšanai būs iespējams novirzīt mērķgrupai, kurai attiecīgais atbalsts ir visnepieciešamākais. Saskaņā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas veiktajiem pētījumiem par iedzīvotāju labklājību, secināts, ka mājoklis iedzīvotājiem ir pieejams tad, ja kopējie ikmēneša izdevumi par mājokli nepārsniedz 30% no ienākumiem. Ar kopējiem izdevumiem par mājokli saprotot izdevumus par īri (t.sk., zemes noma vai nodokļi par mājai piegulošo zemi), par komunālajiem pakalpojumiem (ūdens, kanalizācija, siltumenerģija, elektroenerģija, dabasgāze), par citiem ar mājokļa ikmēneša uzturēšanu saistītiem pakalpojumiem (piemēra mājokļa apdrošināšana).
Atbilstoši minētajam plānots, ka atbalsts tiks sniegts kopsakarībā vērtējot mājsaimniecības ienākumus un izdevumus par mājokli, faktiski – visus izdevumus, kas saistīti ar mājokļa lietošanu. Nepieciešams Ziņojumu papildināt, paredzot:
1. ka mājsaimniecības ienākumi tiks vērtēti, ievērojot principus, kas noteikti Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta 2020.gada 17.decembra noteikumos Nr.809 Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu, t.i. ienākumi tiek ņemti vērā pēc nodokļu nomaksas, kādi ienākumi netiek uzskatīti par ienākumiem, par kādu periodu ienākumi tiek ņemti vērā utt.
2. kādā veidā dati par konkrētās mājsaimniecības izdevumiem par mājokli (ūdens, kanalizācija, gāze, elektrība, apkure, nekustamā īpašuma nodoklis u.c.) tiks iegūti sistēmā – tiks veidoti saslēgumi ar visiem pakalpojumu sniedzējiem, nododot datus uz ALDIS, mājsaimniecības pašas deklarēs savus ikmēneša izdevumus vai plānots kāds cits risinājums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
11)Integrācijas ar citu valsts un pašvaldības nozaru datu bāzēm. EIKIS izmantos pašvaldību SOPA datus, lai pašvaldības spētu automātiski saņemt informāciju par personām, kurām piemērots atbalsts elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai . EIKIS analīzes fāzē var tikt konstatēta vajadzība nodrošināt integrāciju ar citām valsts un pašvaldību nozaru datu bāzēm, līdz ar to jau koncepcijas izstrādes fāzē tiek definēta iespējamā vajadzība šādu datu izmantošanai un integrēšanai.
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
6)Integrācija ar VID un VSAA datiem. Nepieciešams nodrošināt integrāciju ar VID un VSAA datiem fizisko personu ienākumu saņemšanai. Jāparedz, ka EIKIS integrē VID un VSAA  fizisko personu datus par to ienākumiem pēc nodokļu ieturēšanas VID un VSAA sniedz nepieciešamos datus.
7)Integrācija ar PMLP datiem. Papildus jau esošajai integrācijai nepieciešams paplašināt datu kopu, lai saņemtu no PMLP informāciju par fizisko personu deklarēto, norādīto, reģistrēto adresi.
8)Integrācija ar SOPA datiem. Informācija no vienotā risinājumā automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli tiks nodota SOPA, kā arī no SOPA tiks izgūti dati par pašvaldību izmaksātajiem pabalstiem fiziskajām personām.
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā, ka provizoriskajā analīzē ir identificēti vairāki problēmjautājumi (izņēmuma situācijas) ir nepieciešams attīstīt arī e-pakalpojumus datu pašdeklarācijai. Risinājumam izņēmuma situācijām (fizisko personu datu pašdeklarēšana) jābūt tādam, lai tas būtu izmantojams gan vienotā risinājumā automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli, gan Labklājības ministrijas (pildot Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolā Nr.33/82.§ uzdoto) piedāvājamajiem risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai.

Tā kā Atbalsta devēju skaits ir liels un ar visiem Būvniecības valsts kontroles birojam (turpmāk – BVKB) ir jānoslēdz gan līgums, gan jānodrošina regulāra datu apmaiņa, plānots izstrādāt pašapkalpošanās portālu Atbalsta devējiem. Pašapkalpošanās portāla esamība būtiski samazina administratīvo slogu.
Attiecīgais atbalsts, izmantojot ALDIS sniegtās atbalsta administrēšanas iespējas, tiks īstenots elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai, taču atbalsta sniegšanas risinājumus decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai  piedāvās Labklājības ministrija atsevišķā ziņojumā  .
 
6.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Jānorāda, ka, veidojot vienotu risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli,  ir jānodrošina, ka tas būs izmantojams dažādos publiskās pārvaldes procesos, tos automatizējot, nodrošinot vienādu satvaru terminam mājsaimniecības ienākumi, t.sk. Ministru kabineta 2020. gada 17. decembrī noteikumu Nr. 809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu” izpratnē. Vienlaikus jāuzsver, ka  vienotā risinājuma izstrādē var tikt izvērtēta nepieciešamība, atbilstoši tehniskajām iespējām grozīt spēkā esošo normatīvos aktus, t.sk. Ministru kabineta 2020. gada 17. decembrī noteikumus Nr. 809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu.
Vienlaikus var tikt paredzēts, ka veidojot
atbalsta sistēmu un atbalsta nosacījumus energoresursu sadārdzinājuma kompensēšanai mājsaimniecībām, var  noteikt kritērijus un apsvērumus, kurus ienākumus nav nepieciešams ņemt vērā personai pieejamo ienākumu aprēķināšanā, īpaši gadījumos, kad pabalstiem ir vienreizēja daba. Tomēr izņēmumiem no vienotā risinājuma automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli būtu jābūt katrā konkrētā gadījumā atsevišķi pamatotiem.
Informācija par dažādiem fizisko personu ienākumu veidiem ir dažādu iestāžu rīcībā. Apkopotā informācija par ienākumiem liecina, ka VID rīcībā ir vairāki dati par ienākumiem, kuru pirmavots ir cita iestāde, piemēram, VSAA, LAD u.c. Pirmajā Energoresursu izmaksu kompensācijas informācijas sistēmas (turpmāk – EIKIS) izstrādes kārtā ieteicams izmantot tikai VID un VSAA datus, kā arī pašvaldību izmaksātos sociālos pabalstus. Lai arī VSAA dati integrējas VID pieejamajos datos, tie VID rīcībā tiek saņemti ar laika nobīdi, kas var traucēt EIKIS funkcionalitātes nodrošināšanai. Jāuzsver, ka vienotais risinājums automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli ir izmantojams arī Valsts ieņēmumu dienesta funkcijās, mazinot aplokšņu algu un nedeklarēto ienākumu apjomu, t.sk. veidojot tālākus automatizētos risinājumus fizisko personu nodokļu nenomaksas risku izvērtējumos.
7.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
VID kā nodokļu administrācijas pamatuzdevums ir nodrošināt nodokļu iekasēšanu. Visos pārskatos, kas tiek iesniegti VID, izņemot mikrouzņēmumu nodokļa deklarāciju,  tiek norādīti fizisko personu ienākumi pirms nodokļu nomaksas. kā arī no fizisko personu ienākumiem pirms nodokļu nomaksas ieturētie nodokļi. Savukārt VSAA datu bāzē ir pieejami fizisko personu ienākumi pēc nodokļu nomaksas par tām personām, kuras saņem kādu no VSAA pakalpojumiem, vienlaikus, ja nepieciešams, ir pieejama informācija par VSAA ieturētajiem nodokļiem no fiziskajām personām izmaksājamajām summām
 
8.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt šo sadaļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Lai ieviestu automātisku un mērķētu atbalstu mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām (iedzīvotājiem, kuru ienākumi ir līdz noteiktam ienākumu līmenim), viens no galvenajiem uzdevuma mērķiem ir radīt algoritmu, kas ļautu noteikt mājsaimniecības sastāvu vienā adresē atbilstoši FPR uzkrātajiem datiem par personas adresi Latvijā. Ņemot vērā faktu, ka jebkurš iedzīvotājs var elektroniski deklarēt citu adresi jebkurā brīdī, normatīvajā aktā būs jānosaka precīzs laiks, kurā FPR aktuālās adreses  tiks savietotas mājsaimniecības sastāva noteikšanai. Mājsaimniecības sastāva noteikšanas precizitāte ir būtisks priekšnosacījums, lai tālāk informācijas pārbaudei par konkrētas mājsaimniecības ienākumiem piesaistītu citu valsts informācijas sistēmu datus, piemēram, VID datus par katras personas mājsaimniecībā ienākumiem..Jāatzīmē, ka atbalsta mehānisma un sistēmas izstrādei personas ienākumu identificēšanai tiks izmantoti VID, VSAA un pašvaldību rīcībā esošie dati. Ilgtermiņā var tikt analizētas iespējas datus par iedzīvotāju ienākumiem integrēt arī no citu iestāžu rīcībā esošajiem datu reģistriem un informācijas sistēmām.
Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 1. panta 40. punkts definē terminu mājsaimniecība – vairākas personas, kuras dzīvo vienā mājoklī un kopīgi sedz izdevumus, vai viena persona, kura saimnieko atsevišķi. Konceptuālā ziņojuma un uzdevuma kontekstā mājsaimniecības termins tiek lietots kā vienā adresē deklarētās personas konkrētā laika brīdī Turklāt ar vienu adresi saprotot FPR fiksēto katra iedzīvotāja pamatadresi, neatkarīgi no adreses ieguves veida: deklarētā, reģistrētā vai norādītā. Risinājumā netiks izmantotas papildadreses. Tā kā Ministru kabinets ir uzdevis izveidot  vienotu risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli, kas būtu izmantojams dažādos publiskās pārvaldes procesos, tad būs nepieciešami grozījumi normatīvajos aktos, lai visās standarta situācijās mājsaimniecības termins būtu ar tādu pat izpratni kā šajā konceptuālālā ziņojumā, t.sk. grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Vienlaikus paredzot risinājumus netipiskām situācijām.
Informācijas sistēma, kurā tiek reģistrētas fizisko personu adreses (deklarētā, reģistrētā vai personas norādītā dzīvesvietas adrese), ir FPR. FPR ir vienota fizisko personu reģistrācijas un uzskaites sistēma, kurā tiek uzkrāta ierobežotas pieejamības informācija par t.sk. personas deklarēto, reģistrēto vai norādīto dzīvesvietas adresi. PMLP ir FPR pārzinis. Atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 4.panta pirmajai daļai FPR iekļauj un aktualizē ziņas par Latvijas pilsoņiem, Latvijas nepilsoņiem un ārzemniekiem Par ārzemniekiem tiek nodrošināta informācija vai viņiem ir tiesības uzturēties Latvijā ar pastāvīgās uzturēšanās atļauju, termiņuzturēšanās atļauju vai ārzemnieks ir vēlējies tikt iekļauts FPR citu iemeslu dēļ, bet faktiski nedzīvo Latvijā. Risinājuma tālākā izstrādē un arī normatīvajos aktos būs jāparedz attiecībā uz kuriem ārzemniekiem valsts spēj atļauties sniegt atbalstu. Risinājums noteikti ņems vērā Ukrainas civiliedzīvotājus. FPR netiek uzkrāta informācija par personām ilgstošas aprūpes institūcijās, ieslodzījuma vietās, patvēruma meklētāju izmitināšanas vietās, patversmēs vai krīzes centros, psihoneiroloģiskajās ārstniecības iestādēs. Tomēr par  lielāko daļu šādiem  iedzīvotājiem, kas ilgstoši atrodas institūcijās, ir dati atbilstošo institūciju reģistros. Atbilstoši Fizisko personu reģistra likuma 11.panta pirmās daļas 12.punktā noteiktajam Fizisko personu reģistrā iekļauj ziņas par personas deklarēto, reģistrēto vai personas norādīto dzīvesvietas adresi. Personas norādītajai dzīvesvietas adresei ir informatīvs raksturs, tomēr tā kā vienlaikus ar norādīto dzīvesvietas adresi tehniski nevar būt ne deklarētā, ne reģistrētā adrese, tad arī norādītā adrese tiks izmantota risinājumā, ja vien tā atrodas Latvijā un nav ārzemnieka adrese
 
9.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam precizēt 1.sadaļas nosaukumu:
Piedāvātā redakcija
1.Informācijas sistēmas, kurās ietverta mērķēta atbalsta sistēmas izstrādei nepieciešamā informācija, lai izstrādātu vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli
10.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Tā kā Konceptuālais ziņojums, risina tikai daļu no Ministru kabineta uzdevumiem, kas tika uzdoti ar 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolu Nr.33/82.§, tad lūdzam precizēt ziņojuma šo daļu, izsakot šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
(turpmāk – Konceptuālais ziņojums), kas risinās tikai daļu no Ministru kabineta uzdevumiem, kas tika uzdoti ar 2022. gada 21. jūnija sēdes protokol Nr.33/82.§, un proti:
- vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli;
- risinājumu elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai.
Labklājības ministrija, pildot Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolā Nr.33/82.§ uzdoto,  iesniegs atsevišķu ziņojumu par risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vis
pārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai
Konceptuālajā ziņojumā ir sniegts Ministrijas piedāvājums 2023./2024.gada apkures sezonā sniegt mērķētu atbalstu energoresursu izmaksu daļējai kompensēšanai, vadoties pēc mājsaimniecību ienākumu līmeņa, izmantojot vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli. Vienlaikus konceptuālajā ziņojumā ir sniegts apraksts par esošajām informācijas sistēmām, kuras ir saistošas minētā uzdevuma izpildei – piemēram, PMLP Fizisko personu reģistrs (turpmāk – FRP), VID rīcībā esošie dati par iedzīvotāju ienākumiem, VSAA rīcībā esošie dati par pensijām un pabalstiem, u.c. reģistri un informācijas sistēmas.
 
11.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Tā kā konceptuālais ziņojums risina tikai daļu no tikai daļu no Ministru kabineta uzdevumiem, kas tika uzdoti ar 2022. gada 21. jūnija sēdes protokol Nr.33/82.§, un proti:
- vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli;
- risinājumu elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai.
bet nerisina ar  Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolā Nr.33/82.§ uzdoto par risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai, tad ir jāprecizē, ka tiek atbalstīts gan vienotais risinājums, gan daļējais atbalsta risinājums.
 
Piedāvātā redakcija
Atbalstīt konceptuālajā ziņojumā ietverto vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli.  Kā arī atbalstīt ietverto  atbalsta risinājumu elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām automātiska un mērķēta atbalsta sniegšanai energoresursu cenu pieauguma ietekmes mazināšanai.
12.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Tā kā konceptuālais ziņojums risina tikai daļu no tikai daļu no Ministru kabineta uzdevumiem, kas tika uzdoti ar 2022. gada 21. jūnija sēdes protokol Nr.33/82.§, un proti:
- vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli;
- risinājumu elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai.
bet nerisina ar  Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolā Nr.33/82.§ uzdoto par risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai, tad ir jāprecizē, ka atbildīgā ministrija ir atbildīga gan par vienoto risinājumu, gan daļējo atbalsta  risinājumu.
 
Piedāvātā redakcija
Noteikt Klimata un enerģētikas ministriju par atbildīgo institūciju vienotā risinājuma un atbalsta risinājuma izstrādāšanā un īstenošanā.
13.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt
Piedāvātā redakcija
Būvniecības valsts kontroles birojam izstrādāt informācijas tehnoloģiju risinājumu automatizēta vienotā risinājuma oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli, kā arī mērķētā atbalsta elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai ieviešanai un administrēšanai;
14.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, jo vienotajam risinājumam oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli  jābūt izmantojamam visos publiskās pārvaldes procesos, kuros tiek lietots termins “mājsaimniecības ienākumi”. Arī valsts politiku plānošanā, ietekmes novērtēšanā, lai īstenotu praksē datos balstītus lēmumus. Tāpat ir jānodrošina, ka vienotais risinājums būs izmantojams, lai maksimāli automatizētu to darbu, ko šobrīd pašvaldību sociālie dienesti veic manuāli, bet kas ir pēc būtības tieši tas pats, ko automatizēti veiks vienotais risinājums- noteiks ienākumus mājsaimniecībā uz katru tās locekli.
Piedāvātā redakcija
Klimata un enerģētikas ministrijai līdz 2023. gada 30. augustam izstrādāt un iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā grozījumus Energoresursu cenu ārkartēja pieauguma samazinājuma likumā un uz tā pamata izdotajos tiesību aktos, paredzot mērķētā atbalsta nosacījumu ietveršanu, kā arī citos normatīvajos aktos, lai vienotais risinājums oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli  būtu izmantojams visos publiskās pārvaldes procesos, kuros tiek lietots termins “mājsaimniecības ienākumi”, t.sk. iesniedzot grozījumus  Ministru kabineta 2020. gada 17. decembrī noteikumos Nr. 809 “Noteikumi par mājsaimniecības materiālās situācijas izvērtēšanu un sociālās palīdzības saņemšanu” ;
15.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam pievienot jaunu 3.5 punktu, jo konceptuālais ziņojums risina tikai daļu no tikai daļu no Ministru kabineta uzdevumiem, kas tika uzdoti ar 2022. gada 21. jūnija sēdes protokol Nr.33/82.§, un proti:
- vienoto risinājumu automatizētai oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli;
- risinājumu elektroenerģijas, centralizētās siltumapgādes un dabasgāzes izmaksu daļējai kompensēšanai.
bet nerisina ar  Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija sēdes protokolā Nr.33/82.§ uzdoto par risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai, tāpēc ir jāparedz - kad atlikusī 21.06.2022.uzdotā uzdevuma daļa tiks izpildīta un kas to darīs.
Piedāvātā redakcija
3.5.Labklājības ministrijai līdz 01.06.2023.iesniegt Ministru kabinetā konceptuālo ziņojumu par risinājumiem atbalsta sniegšanai decentralizētiem siltumapgādes risinājumiem (malka, granulas, briketes u.c.) , kā arī vispārējās inflācijas pieauguma ietekmes mazināšanai mazaizsargātajām iedzīvotāju grupām.
16.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, jo konceptuālajā ziņojumā ir paredzēta integrācija ar SOPA, tāpēc ir jāparedz arī šīs integrācijas finansēšana.
Piedāvātā redakcija
Pārdalīt finansējumu 960 200 eiro bez PVN (1 161 842 eiro ar PVN) apmērā informācijas tehnoloģiju risinājuma pirmās kārtas izstrādei 2023. gadā no Ekonomikas ministrijas budžeta programmas 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” uz Ekonomikas ministrijas budžeta programmu 29.06.00 “Enerģētikas jautājumu administrēšana””, t.sk. lai veiktu nepieciešamos pielāgojumus pašvaldību sociālās palīdzības administrēšanas programmatūrā SOPA, lai no tās varētu izgūt datus, kā arī tajā saņemt un apstrādāt datus no vienotā risinājuma oficiālo ienākumu apmēra aprēķināšanai uz vienu mājsaimniecības locekli  .