Atzinums

Projekta ID
25-TA-1118
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.09.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Anotācijas 3. sadaļas iedaļā "Cita informācija" ir dzēsta informācija par to, ka būs nepieciešami papildu finanšu resursi risinājuma ieviešanai, kas aptver arī sistēmu savietošanu ar Eiropas vienoto piekļuves punktu. Šī informācija aizstāta ar norādi, ka atbildīgā iestāde konkrēto risinājumu ieviesīs esošo līdzekļu ietvaros. Pašlaik vēl nav pieņemts lēmums, kura būs atbildīgā iestāde konkrētās informācijas nodošanai Eiropas vienotajam piekļuves punktam, tomēr, ja tas būs Uzņēmumu reģistrs, tad būtu nepieciešami ne vien papildu finanšu līdzekļi sistēmu savietošanai, bet arī sistēmu pielāgošanai tā, lai konkrētā informācija tiktu nodota pareizā formātā. Papildus norādām, ka sistēmu savietošanai, izmantojot API, būs nepieciešami papildu finanšu līdzekļi neatkarīgi no tā, kura iestāde tiks noteikta par atbildīgo. Uzsveram, ka Uzņēmumu reģistram nepieciešamie līdzekļi risinājuma ieviešanai nav.
Ņemot vērā minēto, lūdzam anotācijas 3. sadaļas iedaļā "Cita informācija" atjaunot informāciju, kas bija iepriekšējā anotācijas redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Aicinām papildināt likumprojekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulu, ņemot vērā, ka likumprojekta 4. pantā (Grāmatvedības likuma 18.1 panta trešajā daļā) iekļautas norādes uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr.2023/2859, ar ko izveido Eiropas vienoto piekļuves punktu, kurš nodrošina centralizētu piekļuvi publiski pieejamai informācijai saistībā ar finanšu pakalpojumiem, kapitāla tirgiem un ilgtspēju (turpmāk - Regulas 2023/2859) normām. Skaidrojam, ka, lai gan regulas saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288.panta otro daļu ir vispārpiemērojamas, tās uzliek saistības kopumā un ir tieši piemērojamas visās dalībvalstīs, to prasību ievērošana un nacionālo tiesību aktu sasaiste ir jāatspoguļo anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā. Minētās tabulas mērķis ir skaidri parādīt, kā nacionālais tiesību akts atbilst attiecīgajam Eiropas Savienības tiesību aktam un nodrošina tā prasību izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Aicinām atjaunot iepriekš norādīt informāciju par to, ka likumprojekta 18.1 pantā, t. sk. tā ceturtajā daļā noteiktā ieviešanai un turpmākai nodrošināšanai iestādei (kuru noteiks MK), kurai būs jāsagatavo un jānodod informācija uz ESAP, būs nepieciešami papildu finanšu resursi būtiskā apjomā gan regulējuma ieviešanai (risinājuma izstrādei un iedarbināšana)i, gan tā turpmākai uzturēšanai ik gadu. Precīzu ietekmi uz valsts budžetu nav iespējams aprēķināt, jo likumprojektā minētā informācijas vākšanas struktūru noteiks MK.
Turklāt minētais regulas 2023/2859 5.pants nosaka ne vien info nodošanu, bet arī tās noteikta veida apstrādi, personas datu esamības pārbaudi dažādu metadatu pievienošanu un pārbaudi u.c. MK ir paredzēts deleģēt tikai noteikt iestādi, bet ne šīs iestādes funkcijas un uzdevumus. Pienākums nodrošināt informācijas vākšanas struktūras funkcijas un uzdevumus izriet no šī likumprojekta.
 
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Priekšlikums
Lūdzam precizēt informāciju 7.punktā, norādot, ka projekts skar jomu - projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām, svītrojot vārdu "nē". Tā vietā aicinām norādīt, ka projektam ir ietekme uz institūcijām, bet konkrēto institūciju, kam būs pienākums izpildīt likumprojektā paredzēto uzdevumu, noteiks Ministru kabinets atbilstoši likumprojektā ietvertajam deleģējumam.
Piedāvātā redakcija
-