Atzinums

Projekta ID
23-TA-2117
Atzinuma sniedzējs
Aizsardzības ministrija
Atzinums iesniegts
15.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka civilās krīzes vai tās draudu gadījumā, pamatojoties uz Krīzes vadības centra pieprasījumu, nozaru ministrijas deleģē ekspertus darbam Krīzes vadības centra koordinētajās apakšgrupās atbilstoši ministriju kompetencēm – līdzīgi kā šobrīd CA OVC. Ņemot vērā, ka civilās krīzes vai tās draudu gadījumā attiecīgi tiktu aktivizēts CA OVC, lūgums precizēt, kā apakšgrupu darbs  atšķirtos no CA OVC darba grupu darba, vienlaikus ņemot vērā attiecīgo ministriju kapacitāti nozares krīzes vadības ekspertu nodrošināšanā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka Krīzes vadības centram jānodrošina koordinācija par horizontālajiem un visaptverošajiem ES krīžu pārvaldības formātiem. Lūgums precizēt, kādus ES krīžu pārvaldības formātus Krīzes vadības centram ir plānots koordinēt un kā tas tiktu nodrošināts.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā aprakstīta Krīzes vadības centra darbība civilo krīžu gadījumā, vienlaikus ir norādīts, ka militāras krīzes vadību nodrošina Aizsardzības ministrija, bet atbalstu sniedz Krīzes vadības centrs. Lai gūtu priekšstatu par Krīzes vadības centra funkcijām un darbību militāras krīzes gadījumā (kad pastāvētu izņēmuma stāvoklis un kritiskajam personālam būtu pienākums strādāt), lūgums informatīvajā ziņojumā ietvert informāciju par Krīzes vadības centra lomu militāras krīzes gadījumā, ņemot vērā, ka vienlaikus militāras krīzes gadījumā tiktu izvērsts CA OVC, nodrošinot civilmilitāro sadarbību.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvajā ziņojumā norādīts, ka pārstrukturizētajai Krīzes vadības padomei likumā noteiktos gadījumos un kārtībā būtu tiesības izsludināt ārkārtējo situāciju. Ņemot vērā, ka šobrīd likumā "Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli" Krīzes vadibas padomei ir tiesības pieprasīt ārkārtējās sirtuācijas izsludināšanu, bet to izsludināt var Ministru kabinets, būtu nepieciešami grozījumi minētajā likumā. Līdz ar to lūdzam precizēt informatīvo ziņojumu, aprakstot, kādas kopumā izmaiņas tiesību aktos būtu nepieciešamas, vienlaikus pamatojot to nepieciešamību. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Izvērtējot informatīvajā ziņojumā sniegto informāciju, vēršam uzmanību, ka no informatīvajā ziņojumā ietvertā satura nav skaidra esošā problemātika, kas izriet no Krīzes vadības padomes un sekretariāta līdzšinējās pastāvēšanas. Informatīvajā ziņojumā tiek aprakstīta vairāk sistēma nevis Krīzes vadības padomes un sekretariāta efektivitāte un tās trūkumi, lai objektīvi izvērtētu tās pārstrukturizāciju. Kā arī nav aprakstīts, kādus trūkumus esošajā krīzes vadības sistēmā novērsīs jaunizveidojamais Krīzes vadības centrs.  Esošās sistēmas trūkumus un problēmjautājumus var izvērtēt, veicot galda mācības, kas būtu vērstas uz Krīzes vadības lomu un darbībām. 
Piedāvātā redakcija
-