Atzinums

Projekta ID
23-TA-1399
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
20.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt anotācijas 1.3. sadaļas "Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi" pašreizējās situācijas apraksta pēdējā rindkopā norādīto informāciju. Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta (turpmāk - MK) noteikumu grozījumi tiek iztrādāti, lai nodrošinātu iespēju projektus sagatavot, iesniegt un apstiprināt jau atbilstoši ierosinātajiem grozījumiem Atveseļošanas fonda (turpmāk - AF) plānā, par kuriem neformāli jau ir saņemts konceptuāls atbalsts no Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) puses. Ņemot vērā, ka AF plāna grozījumi vēl jāapstiprina nacionālā līmenī un vienlaikus nav prognozējams, kad AF plāna grozījumi varētu tikt oficiāli apstiprināti no EK puses, attiecīgi Satiksmes ministrija MK noteikumu grozījumus virza pirms oficiāla lēmuma saņemšanas, t.sk. no EK puses par AF plāna grozījumiem, vienlaikus paredzot nostiprināt rīcību protokollēmumā, ja, neskatoties uz EK konceptuālo atbalstu par virzītajiem AF plāna grozījumu priekšlikumiem, netiek saņemts pozitīvs EK lēmums.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju papildināt anotāciju ar informāciju par tiesību akta nozīmi un pienesumu Latvijas kopējai izaugsmei un tautsaimniecības attīstībai, ņemot vērā Finanšu ministrijas 2023.gada vēstulē Nr.5.1-24/21/ 1076 “Par Eiropas Savienības fondu un Atveseļošanas fonda investīciju pienesumu tautsaimniecībai” ietverto aicinājumu. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar MK 2021.gada 7.septembra noteikumu Nr.617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 14.punktā noteikto, izstrādājot sākotnējās ietekmes novērtējumu (anotāciju), ir jāizvērtē arī normatīvā akta ietekme uz tautsaimniecību, norādot pēc iespējas izmērāmus rādītājus, kā arī novērtējot konkrētus aspektus par plānoto ieguldījumu sagaidāmo ietekmi un efektivitāti, t.sk. faktiski sagaidāmos rezultātus/uzlabojumus. Pienesumu tautsaimniecībai atspoguļo, piemēram, izmērāma ietekme uz makroekonomisko vidi, pienesums ekonomikas transformācijai, nozaru konkurētspējai, uzņēmējdarbības videi, nodarbinātībai, kā arī ietekme uz nozaru politikas mērķiem, Latvijas Nacionālajā attīstības plāna noteiktajiem mērķiem, u.c.
Piedāvātā redakcija
-