Projekta ID
25-TA-406Atzinuma sniedzējs
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Atzinums iesniegts
30.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2009. gada 27. oktobra noteikumos Nr. 1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem"
Iebildums
Noteikumu projektā nav norādīts tā spēkā stāšanās termiņš. Atbilstoši Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 7.panta otrajai daļai grozījumi stājas spēkā vispārējā kārtībā, t.i., nākamajā dienā pēc to izsludināšanas, ja pašā tiesību aktā nav noteikts cits tā spēkā stāšanās termiņš. Vienlaikus Elektroenerģijas tirgus likuma pārejas noteikumu 134.punktā noteikts, ka Regulators līdz 2025.gada 31.decembrim izdod šā likuma 26.1 panta otrajā daļā minētos elektroenerģijas uzkrāšanas vispārējās atļaujas noteikumus un minētā panta ceturtajā daļā norādītās prasības un kārtību attiecībā uz elektroenerģijas uzkrātuvēm. Līdz ar to, ja Noteikumu projektā nav noslēguma jautājumi, ar kuriem atliek Noteikumu 2.7.apakšpunkta spēkā stāšanos, uzkrātuvju reģistrācijas pienākums iestāsies agrāk nekā Regulators būs izdevis vispārējās atļaujas noteikumus un noteicis reģistrēšanas prasības un kārtību. Ņemot vērā, ka elektroenerģijas uzkrātuves tikai palēnām sāk ienākt tirgū, Regulatora ieskatā, ir lietderīgi saskaņot Noteikumu projektā paredzētā Noteikumu 2.7.apakšpunkta spēkā stāšanos ar Elektroenerģijas tirgus likuma pārejas noteikumu 134.punktā noteikto termiņu. Ievērojot minēto, Regulators lūdz papildināt Noteikumu projektu ar normu, kas noteiktu, ka Noteikumu projekta 2.7.apakšpunkts stāsies spēkā 2026.gada 1.janvārī.
Papildus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek ņemts vērā Regulatora priekšlikums saistībā ar grozījumu ūdenssaimniecības nozarē, būtu paredzama noteikumu punktu spēkā stāšanās atšķirīgos laikos, jo šajā grozījumu sadaļā spēkā stāšanos nav nepieciešams atlikt.
Papildus vēršam uzmanību, ka gadījumā, ja tiek ņemts vērā Regulatora priekšlikums saistībā ar grozījumu ūdenssaimniecības nozarē, būtu paredzama noteikumu punktu spēkā stāšanās atšķirīgos laikos, jo šajā grozījumu sadaļā spēkā stāšanos nav nepieciešams atlikt.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Iebildums
Atbilstoši anotācijas sadaļas "7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru" tabulas 4.punktam Regulatora funkcijas un uzdevumi netiks mainīti, taču elektroenerģijas uzkrāšana būs jauns regulējamais sabiedrisko pakalpojumu veids, kas nozīmē, ka tiks paplašinātas Regulatora funkcijas un uzdevumi. Proti, būs jāizveido jauns reģistrs, jāreģistrē ne tikai jau esošo ražotāju uzkrātuves, bet arī uzkrātuves bez ražotnēm, jāveic to uzraudzība, jāapstrādā papildu atskaites u.tml. Līdz ar to Regulators lūdz tabulas 4.punktā norādīt "Jā" ar skaidrojumu "Paplašināti Regulatora uzdevumi".
Regulators jau iepriekš Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumu izstrādes laikā ir vērsis uzmanību, ka uzkrātuvju darbība kā atsevišķi regulējams sabiedriskais pakalpojums radīs papildu administratīvo slogu komersantiem. Proti, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram būs regulāri jāinformē Regulators par savu darbību, iesniedzot atskaites saskaņā ar Regulatora lēmumu Nr.1/36 "Informācijas iesniegšanas noteikumi enerģētikas nozarē" un Regulatora lēmumu Nr.1/42 "Informācijas iesniegšanas vispārīgie noteikumi" un jāmaksā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. Turklāt elektroenerģijas ražotājiem, kuru īpašumā būs uzkrātuve, būs jānodala grāmatvedība un uzskaite attiecībā uz elektroenerģijas ražošanu un uzkrāšanu, kā arī būs nepieciešami līgumi starp ražotāju un elektroenerģijas uzkrātuves operatoru utt. Regulatora ieskatā, minētais ir jānorāda anotācijā.
Papildus Regulators lūdz papildināt anotāciju ar šādiem skaidrojumiem:
- Ja vienā objektā pie viena sistēmas pieslēguma ir uzstādītas vairākas elektroenerģijas uzkrātuves, to uzstādīto jaudu summē.
- Pārvades un sadales sistēmas operatori, kuriem pieder elektroenerģijas uzkrātuves, ir elektroenerģijas uzkrātuves operatori, taču uz tiem neattieksies reģistrācijas noteikumi, ņemot vērā, ka šajā gadījumā uzkrātuve tiks izmantota, lai nodrošinātu sistēmas drošu, efektīvu un stabilu darbību, nevis lai pirktu vai pārdotu elektroenerģiju elektroenerģijas tirgos, un Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 pantā, 20.3 pantā jau ir noteikti īpaši noteikumi elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanai pārvades un sadales sistēmā.
Ja tiek ņemts vērā Regulatora priekšlikums saistībā ar Noteikumu projekta papildināšanu ar grozījumu Noteikumu 9.punktā, lūdzam precizēt anotāciju šādā veidā:
Izteikt Anotācijas sadaļu 1.1. šādā redakcijā:
"Noteikumu projekts izstrādāts pēc Klimata un enerģētikas ministrijas iniciatīvas un tā mērķis ir šādi papildināt Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos Nr.1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr.1227) ietvertos regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus:
1) elektroenerģijas apgādē ar elektroenerģijas uzkrāšanu saskaņā ar 2025.gada 27.marta likumu "Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā" (stājas spēkā 24.04.2025.), ar kuru tika veikti grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā, izveidojot regulējumu elektroenerģijas uzkrātuvēm;
2) ūdenssaimniecības nozarē ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai saskaņā ar 2025.gada 13.februāra likumu "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" (stājās spēkā 18.03.2025.), ar kuru tika veikti grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā, precizējot sabiedrisko pakalpojumu definīciju un atsevišķi izdalot notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai un papildinot regulējamo sabiedrisko pakalpojumu uzskaitījumu ar jaunu pakalpojumu – notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veikto notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrāde, pārstrāde un sagatavošana utilizācijai, ja komersants šos pakalpojumus atsevišķi sniedz sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam."
Izteikt Anotācijas sadaļu 1.2. šādā redakcijā:
"Noteikumu projekta mērķis ir papildināt MK noteikumos Nr.1227 ietvertos elektroenerģijas apgādē regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus ar elektroenerģijas uzkrāšanu, kā arī ūdenssaimniecības nozarē ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai."
Papildināt Anotācijas sadaļu 1.3. pēc esošā teksta par pašreizējo situāciju ar šādu tekstu:
"Regulējamie sabiedriskie pakalpojumi ūdenssaimniecības nozarē ir noteikti Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā. Līdz 2025.gada 18.martam, kad stājās spēkā likums "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" darbības saistībā ar notekūdeņu dūņu apsaimniekošanu nebija atsevišķi izdalītas kā sabiedriskais pakalpojums, kā arī nebija paredzēts notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā sniegtā pakalpojuma regulējums. Šobrīd atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktam un 5.panta pirmajai daļai saskaņā ar šo likumu un likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" Regulators regulē šādus sabiedriskie ūdenssaimniecības pakalpojumus:
1) visus sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus, ja komersanta sniegto sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoms vismaz vienā veidā pārsniedz 100 000 kubikmetru gadā;
2) notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veikto notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai, ja komersants šos pakalpojumus atsevišķi sniedz sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam."
Ievērojot to, ka par sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem uzskatāmas ne tikai notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veiktās darbības notekūdeņu attīrīšanā, attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādē, pārstrādē un sagatavošanā utilizācijai, bet arī darbības, kuras veic esošie ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēji pēc pašu veiktā notekūdeņu attīrīšanas procesa, papildināms arī visu sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu uzskaitījums (Noteikumu projekta 9.1.5.apakšpunkts).
MK noteikumi Nr.1227 neparedz šādu regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu – notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai.
Savukārt, Problēmas un risinājuma aprakstus ierosinām papildināt ar šādu tekstu:
1) attiecībā uz problēmas aprakstu: "MK noteikumi Nr.1227 šobrīd neatbilst Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā noteiktajam.";
2) attiecībā uz risinājuma aprakstu: "Atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktam un 5.panta pirmajai daļai MK noteikumu Nr.1227 9.punkts izsakāms jaunā redakcijā, ietverot regulējamos pakalpojumus, kas saistīti ar notekūdeņu dūņu apsaimniekošanu."
Regulators jau iepriekš Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumu izstrādes laikā ir vērsis uzmanību, ka uzkrātuvju darbība kā atsevišķi regulējams sabiedriskais pakalpojums radīs papildu administratīvo slogu komersantiem. Proti, elektroenerģijas uzkrātuves operatoram būs regulāri jāinformē Regulators par savu darbību, iesniedzot atskaites saskaņā ar Regulatora lēmumu Nr.1/36 "Informācijas iesniegšanas noteikumi enerģētikas nozarē" un Regulatora lēmumu Nr.1/42 "Informācijas iesniegšanas vispārīgie noteikumi" un jāmaksā valsts nodeva par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu. Turklāt elektroenerģijas ražotājiem, kuru īpašumā būs uzkrātuve, būs jānodala grāmatvedība un uzskaite attiecībā uz elektroenerģijas ražošanu un uzkrāšanu, kā arī būs nepieciešami līgumi starp ražotāju un elektroenerģijas uzkrātuves operatoru utt. Regulatora ieskatā, minētais ir jānorāda anotācijā.
Papildus Regulators lūdz papildināt anotāciju ar šādiem skaidrojumiem:
- Ja vienā objektā pie viena sistēmas pieslēguma ir uzstādītas vairākas elektroenerģijas uzkrātuves, to uzstādīto jaudu summē.
- Pārvades un sadales sistēmas operatori, kuriem pieder elektroenerģijas uzkrātuves, ir elektroenerģijas uzkrātuves operatori, taču uz tiem neattieksies reģistrācijas noteikumi, ņemot vērā, ka šajā gadījumā uzkrātuve tiks izmantota, lai nodrošinātu sistēmas drošu, efektīvu un stabilu darbību, nevis lai pirktu vai pārdotu elektroenerģiju elektroenerģijas tirgos, un Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 pantā, 20.3 pantā jau ir noteikti īpaši noteikumi elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanai pārvades un sadales sistēmā.
Ja tiek ņemts vērā Regulatora priekšlikums saistībā ar Noteikumu projekta papildināšanu ar grozījumu Noteikumu 9.punktā, lūdzam precizēt anotāciju šādā veidā:
Izteikt Anotācijas sadaļu 1.1. šādā redakcijā:
"Noteikumu projekts izstrādāts pēc Klimata un enerģētikas ministrijas iniciatīvas un tā mērķis ir šādi papildināt Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos Nr.1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem" (turpmāk – MK noteikumi Nr.1227) ietvertos regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus:
1) elektroenerģijas apgādē ar elektroenerģijas uzkrāšanu saskaņā ar 2025.gada 27.marta likumu "Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā" (stājas spēkā 24.04.2025.), ar kuru tika veikti grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā, izveidojot regulējumu elektroenerģijas uzkrātuvēm;
2) ūdenssaimniecības nozarē ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai saskaņā ar 2025.gada 13.februāra likumu "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" (stājās spēkā 18.03.2025.), ar kuru tika veikti grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā, precizējot sabiedrisko pakalpojumu definīciju un atsevišķi izdalot notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai un papildinot regulējamo sabiedrisko pakalpojumu uzskaitījumu ar jaunu pakalpojumu – notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veikto notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrāde, pārstrāde un sagatavošana utilizācijai, ja komersants šos pakalpojumus atsevišķi sniedz sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam."
Izteikt Anotācijas sadaļu 1.2. šādā redakcijā:
"Noteikumu projekta mērķis ir papildināt MK noteikumos Nr.1227 ietvertos elektroenerģijas apgādē regulējamos sabiedrisko pakalpojumu veidus ar elektroenerģijas uzkrāšanu, kā arī ūdenssaimniecības nozarē ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai."
Papildināt Anotācijas sadaļu 1.3. pēc esošā teksta par pašreizējo situāciju ar šādu tekstu:
"Regulējamie sabiedriskie pakalpojumi ūdenssaimniecības nozarē ir noteikti Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā. Līdz 2025.gada 18.martam, kad stājās spēkā likums "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" darbības saistībā ar notekūdeņu dūņu apsaimniekošanu nebija atsevišķi izdalītas kā sabiedriskais pakalpojums, kā arī nebija paredzēts notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā sniegtā pakalpojuma regulējums. Šobrīd atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktam un 5.panta pirmajai daļai saskaņā ar šo likumu un likumu "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" Regulators regulē šādus sabiedriskie ūdenssaimniecības pakalpojumus:
1) visus sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus, ja komersanta sniegto sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoms vismaz vienā veidā pārsniedz 100 000 kubikmetru gadā;
2) notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veikto notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai, ja komersants šos pakalpojumus atsevišķi sniedz sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam."
Ievērojot to, ka par sabiedriskajiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem uzskatāmas ne tikai notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veiktās darbības notekūdeņu attīrīšanā, attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādē, pārstrādē un sagatavošanā utilizācijai, bet arī darbības, kuras veic esošie ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēji pēc pašu veiktā notekūdeņu attīrīšanas procesa, papildināms arī visu sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu uzskaitījums (Noteikumu projekta 9.1.5.apakšpunkts).
MK noteikumi Nr.1227 neparedz šādu regulējamo sabiedrisko pakalpojumu veidu – notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai.
Savukārt, Problēmas un risinājuma aprakstus ierosinām papildināt ar šādu tekstu:
1) attiecībā uz problēmas aprakstu: "MK noteikumi Nr.1227 šobrīd neatbilst Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā noteiktajam.";
2) attiecībā uz risinājuma aprakstu: "Atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktam un 5.panta pirmajai daļai MK noteikumu Nr.1227 9.punkts izsakāms jaunā redakcijā, ietverot regulējamos pakalpojumus, kas saistīti ar notekūdeņu dūņu apsaimniekošanu."
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
2.7. elektroenerģijas uzkrāšanu elektroenerģijas uzkrātuvēs, kuru elektroenerģijas ražošanas jauda ir lielāka par vienu megavatu.
Iebildums
Elektroenerģijas tirgus likums noteic, ka elektroenerģijas uzkrātuve ir iekārta vai iekārtu kopums, kurā notiek enerģijas uzkrāšana vēlākai izmantošanai elektroenerģijas pārvades vai sadales sistēmā (1.panta otrās daļas 27.punkts). Likums nodala elektroenerģijas ražošanu no elektroenerģijas uzkrāšanas. Turklāt ir paredzams, ka tiek uzstādītas elektroenerģijas uzkrātuves, kuras nav saistītas ar elektroenerģijas ražošanas objektu. Ievērojot minēto, Regulators lūdz aizstāt vārdus "elektroenerģijas ražošanas" ar "uzstādītā", ar to saprotot uzkrātuves maksimālo jaudu, ar kādu tā spēj nodot elektroenerģiju tīklā.
Saskaņā ar Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 panta pirmo daļu un 20.3 panta pirmo daļu pārvades un sadales sistēmas operatoriem var piederēt elektroenerģijas uzkrātuves, un tie ir tiesīgi uzkrātuves ekspluatēt, ja ir saņemta Regulatora atļauja. Regulatora ieskatā, sistēmas operatoriem piederošo elektroenerģijas uzkrātuvju ekspluatācijas mērķis ir atšķirīgs no elektroenerģijas tirgus dalībnieku izmantoto uzkrātuvju ekspluatācijas mērķa un nebūtu pamatoti, ja pārvades un sadales sistēmas operatoriem būtu jāreģistrējas elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā papildus tam, ka tiem ir jāsaņem Regulatora atļauja uzkrātuves ekspluatēšanai. Attiecīgi Regulators lūdz precizēt Noteikumu projektā piedāvāto Noteikumu 2.7.apakšpunkta redakciju, nosakot, ka tas neattiecas uz elektroenerģijas uzkrāšanu pārvades sistēmas operatoram vai sadales sistēmas operatoram piederošās elektroenerģijas uzkrātuvēs. Tāpat Regulators lūdz papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka pārvades un sadales sistēmas operatori, kuriem pieder elektroenerģijas uzkrātuves, ir elektroenerģijas uzkrātuves operatori, taču uz tiem neattieksies reģistrācijas noteikumi, ņemot vērā, ka šajā gadījumā uzkrātuve tiks izmantota, lai nodrošinātu sistēmas drošu, efektīvu un stabilu darbību, nevis lai pirktu vai pārdotu elektroenerģiju elektroenerģijas tirgos, un Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 pantā, 20.3 pantā jau ir noteikti īpaši noteikumi elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanai pārvades un sadales sistēmā.
Saskaņā ar Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 panta pirmo daļu un 20.3 panta pirmo daļu pārvades un sadales sistēmas operatoriem var piederēt elektroenerģijas uzkrātuves, un tie ir tiesīgi uzkrātuves ekspluatēt, ja ir saņemta Regulatora atļauja. Regulatora ieskatā, sistēmas operatoriem piederošo elektroenerģijas uzkrātuvju ekspluatācijas mērķis ir atšķirīgs no elektroenerģijas tirgus dalībnieku izmantoto uzkrātuvju ekspluatācijas mērķa un nebūtu pamatoti, ja pārvades un sadales sistēmas operatoriem būtu jāreģistrējas elektroenerģijas uzkrātuves operatoru reģistrā papildus tam, ka tiem ir jāsaņem Regulatora atļauja uzkrātuves ekspluatēšanai. Attiecīgi Regulators lūdz precizēt Noteikumu projektā piedāvāto Noteikumu 2.7.apakšpunkta redakciju, nosakot, ka tas neattiecas uz elektroenerģijas uzkrāšanu pārvades sistēmas operatoram vai sadales sistēmas operatoram piederošās elektroenerģijas uzkrātuvēs. Tāpat Regulators lūdz papildināt anotāciju ar skaidrojumu, ka pārvades un sadales sistēmas operatori, kuriem pieder elektroenerģijas uzkrātuves, ir elektroenerģijas uzkrātuves operatori, taču uz tiem neattieksies reģistrācijas noteikumi, ņemot vērā, ka šajā gadījumā uzkrātuve tiks izmantota, lai nodrošinātu sistēmas drošu, efektīvu un stabilu darbību, nevis lai pirktu vai pārdotu elektroenerģiju elektroenerģijas tirgos, un Elektroenerģijas tirgus likuma 16.3 pantā, 20.3 pantā jau ir noteikti īpaši noteikumi elektroenerģijas uzkrātuves ekspluatēšanai pārvades un sadales sistēmā.
Piedāvātā redakcija
2.7. elektroenerģijas uzkrāšanu elektroenerģijas uzkrātuvēs, kuru uzstādītā jauda ir lielāka par vienu megavatu, izņemot pārvades sistēmas operatoram vai sadales sistēmas operatoram piederošās elektroenerģijas uzkrātuvēs.
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem
Priekšlikums
Regulatora priekšlikums Nr.1.:
Regulators aicina apvienot šo Noteikumu projektu ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos Nr.1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem"" (24-TA-2751) un papildināt ar 4.6.apakšpunktu attiecībā uz dabasgāzes ieguvi.
Regulatora priekšlikums Nr.2.:
Papildināt Noteikumu projektu saskaņā ar 2025.gada 13.februārī pieņemto likumu "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" saistībā ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai. Atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktā un 5.panta pirmajā daļā noteiktajam ierosinām izteikt noteikumu 9.punktu turpmāk norādītajā redakcijā, kā arī veikt attiecīgus precizējumus anotācijā.
Regulators aicina apvienot šo Noteikumu projektu ar Ministru kabineta noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2009.gada 27.oktobra noteikumos Nr.1227 "Noteikumi par regulējamiem sabiedrisko pakalpojumu veidiem"" (24-TA-2751) un papildināt ar 4.6.apakšpunktu attiecībā uz dabasgāzes ieguvi.
Regulatora priekšlikums Nr.2.:
Papildināt Noteikumu projektu saskaņā ar 2025.gada 13.februārī pieņemto likumu "Grozījumi Ūdenssaimniecības pakalpojumu likumā" saistībā ar notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai. Atbilstoši Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 1.panta 9.punktā un 5.panta pirmajā daļā noteiktajam ierosinām izteikt noteikumu 9.punktu turpmāk norādītajā redakcijā, kā arī veikt attiecīgus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
4.6. dabasgāzes, izņemot sašķidrinātās dabasgāzes, ieguvi, lai to ievadītu nacionālajā dabasgāzes ieejas-izejas sistēmā, izmantojot pieslēgumu sistēmai vai dabasgāzes pārvades sistēmas ieejas punktu no atjaunīgajiem energoresursiem saražotā vai iegūtā gāzveida kurināmā un mazoglekļa gāzveida kurināmā (tostarp ūdeņraža) ievadīšanai dabasgāzes pārvades sistēmā. 9. Ūdenssaimniecības nozarē nepieciešams regulēt šādu sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu veidu sniegšanu: 9.1. ja komersanta sniegto sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu apjoms vismaz vienā veidā pārsniedz 100 000 m3 gadā: 9.1.1. ūdens ieguvi, uzkrāšanu un sagatavošanu lietošanai līdz padevei centralizētajā ūdensvada tīklā; 9.1.2. ūdens piegādi no padeves vietas centralizētajā ūdensvada tīklā līdz piederības robežai; 9.1.3. notekūdeņu savākšanu centralizētajās kanalizācijas sistēmās no piederības robežas un novadīšanu līdz notekūdeņu attīrīšanas iekārtām; 9.1.4. notekūdeņu attīrīšanu un novadīšanu vidē, tai skaitā virszemes ūdensobjektos; 9.1.5. notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai, ja minētie pakalpojumi neatbilst šo noteikumu 9.2.apakšpunktam; 9.2. notekūdeņu dūņu apsaimniekošanas reģionālajā centrā veikto notekūdeņu attīrīšanas procesā radušos notekūdeņu dūņu apstrādi, pārstrādi un sagatavošanu utilizācijai, ja komersants šos pakalpojumus atsevišķi sniedz sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam.
5.
Noteikumu konsolidētā versija
2.6. pieprasījuma reakcijas pakalpojumu;
Priekšlikums
Ņemot vērā 2.6.apakšpunktu skarošās interpunkcijas izmaiņas (punkta aizstāšana ar semikolu teikuma beigās), kas nemaina apakšpunkta saturu, Regulators nesaredz pamatu veikt 2.6.apakšpunkta grozījumus.
Piedāvātā redakcija
-
