Projekta ID
25-TA-60Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
12.03.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt anotācijas skaidrojumus kontekstā ar projekta redakciju. Proti, no tā izriet ne tikai 2025. gadam piešķirtā finansējuma sadalīšana, bet, piemēram, arī izmaiņas attiecināmajās izmaksās, papildinot tās arī ar reģistrācijas vai dalības maksām izstādē.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 1.3. apakšsadaļas skaidrojumus, nodrošinot, ka tiesību normu adresātiem tiek sniegta pilnīgi skaidrojumi par projektu un tā būtību. Vēršam uzmanību, ka, piemēram:
1) projekta 15. punkts Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumu Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai" (turpmāk - noteikumi) 56. punktā groza ne tikai norādes uz gadiem, bet arī datumu, aizstāj vārdu "institūts" ar "pretendents", kā arī groza 56.1. apakšpunktu;
2) projekta 9. punkts groza nevis visu noteikumu 40. punktu, bet konkrētus tā apakšpunktus;
3) projekta 11. punkts noteikumu 47. punktā ievieš arī nosacījumu, ka atbalsta pretendents ir zvejas produktu ražotāju organizācija, kas atzīta saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumu Nr. 103 "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumi" 2.2. apakšpunktu;
4) nav skaidroti plānotie grozījumi noteikumu 39.1., 39.2., 40.1.2., 40.1.3., 40.1.6., 56.1., 50.1. apakšpunktā, savukārt 55. punkta grozījumi nav skaidroti pilnībā. Piemēram, nav skaidrots, kāpēc pārskatu par īstenotajiem mārketinga pasākumiem vairs nav nepieciešams saskaņots ar Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē iekļautajām zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv piekrastes zvejniekus.
Tāpat, izvērstāk iesakām skaidrot projekta 13. punktā plānotos grozījumus noteikumu 54. punktā. Proti, detalizētāk skaidrot kritēriju izpratni, lai tiesību normu adresātiem, potenciālajiem atbalsta pretendentiem būtu nepārprotami skaidra vērtēšanas būtība un, piemēram, tas, kā plānots noteikt, izvērtēt, vai ir pilnīga vai daļēja kritērija atbilstība, lai nodrošinātu, ka ir definētas objektīvas kritēriju vērtēšanas robežšķirtnes, nepieciešamības pamatojums, būtība u.c. informāciju, kas svarīga korektai pielikuma un tā piemērošanas izpratnei.
1) projekta 15. punkts Ministru kabineta 2024. gada 21. maija noteikumu Nr. 301 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība lauksaimniecības un zivsaimniecības tirgus veicināšanai" (turpmāk - noteikumi) 56. punktā groza ne tikai norādes uz gadiem, bet arī datumu, aizstāj vārdu "institūts" ar "pretendents", kā arī groza 56.1. apakšpunktu;
2) projekta 9. punkts groza nevis visu noteikumu 40. punktu, bet konkrētus tā apakšpunktus;
3) projekta 11. punkts noteikumu 47. punktā ievieš arī nosacījumu, ka atbalsta pretendents ir zvejas produktu ražotāju organizācija, kas atzīta saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumu Nr. 103 "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumi" 2.2. apakšpunktu;
4) nav skaidroti plānotie grozījumi noteikumu 39.1., 39.2., 40.1.2., 40.1.3., 40.1.6., 56.1., 50.1. apakšpunktā, savukārt 55. punkta grozījumi nav skaidroti pilnībā. Piemēram, nav skaidrots, kāpēc pārskatu par īstenotajiem mārketinga pasākumiem vairs nav nepieciešams saskaņots ar Zivsaimniecības konsultatīvajā padomē iekļautajām zivsaimniecības nozares nevalstiskajām organizācijām, kas pārstāv piekrastes zvejniekus.
Tāpat, izvērstāk iesakām skaidrot projekta 13. punktā plānotos grozījumus noteikumu 54. punktā. Proti, detalizētāk skaidrot kritēriju izpratni, lai tiesību normu adresātiem, potenciālajiem atbalsta pretendentiem būtu nepārprotami skaidra vērtēšanas būtība un, piemēram, tas, kā plānots noteikt, izvērtēt, vai ir pilnīga vai daļēja kritērija atbilstība, lai nodrošinātu, ka ir definētas objektīvas kritēriju vērtēšanas robežšķirtnes, nepieciešamības pamatojums, būtība u.c. informāciju, kas svarīga korektai pielikuma un tā piemērošanas izpratnei.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Priekšlikums
Iesakām pārskatīt termina "uzņēmums" lietojumu projektā un tā pielikumos. Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins „uzņēmums” apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību un nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt projektu, termina „uzņēmums” vietā izmantojot, piemēram, terminu „komersants”, kas jau tiek lietots atsevišķos projekta punktos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Priekšlikums
Lūdzam pārskatīt anotācijas 5. sadaļu un precizēt to, ņemot vērā, ka atbilstoši noteikumos iepriekš veiktajiem grozījumiem, ar projekta grozījumiem pakļautajiem punktiem iepriekš ir ieviesta ne tikai norādītā Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulas (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu tiesību norma un ne tikai iepriekš minētā regula, bet, piemēram, arī Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (EK) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam. Attiecīgi lūdzam pārskatīt projektu un izvērtēt, vai uz to attiecināmās, šī projekta anotācijā nenorādītās (iepriekš ieviestās) Eiropas Savienības tiesību normas joprojām ir attiecināmas. Šādā gadījumā, iesakām papildināt anotācijas 5. sadaļu ar norādēm uz Eiropas Savienības tiesību normām un/vai norādīt, ka līdz šim ieviestās, no Eiropas Savienības tiesību normām izrietošās prasības netiek mainītas, ietekmētas.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
47. Atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2022/2473 piekrastes zvejniecības attīstības mārketinga programmas (turpmāk – mārketinga programma) īstenošanai. Atbalsta pretendents ir zvejas produktu ražotāju organizācija, kas atzīta saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 7. marta noteikumu Nr. 103 "Zvejas produktu ražotāju organizāciju, akvakultūras produktu ražotāju organizāciju un starpnozaru organizāciju noteikumi" 2.2. apakšpunktu.
Priekšlikums
Iesakām noteikumos ievērot vienotu pieeju formulējot atsauces uz Ministru kabineta noteikumiem. Vēršam uzmanību, ka, piemēram, 47. punktā un 39. punktā tiek lietotas divas dažādas formas.
Piedāvātā redakcija
-
