Projekta ID
25-TA-1521Atzinuma sniedzējs
Ekonomikas ministrija
Atzinums iesniegts
11.11.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Ekonomikas ministrija aicina svītrot Informatīvā ziņojuma 4.1. sadaļā teikuma daļu “it īpaši attiecībā uz tiem uzņēmumiem, kuru pārvaldībā ir kritiskā infrastruktūra”, jo kritiskā infrastruktūra, saskaņā ar spēkā esošo normatīvo regulējumu, t.sk. Enerģētikas likumu, Attīstības finanšu institūcijas likumu u.c., kas nosaka valsts kapitālsabiedrību kapitāla daļu atsavināšanas aizliegumu, nav atsavināma. Noteiktām valsts kapitālsabiedrībām, kuru pārvaldībā ir kritiskā infrastruktūra (piemēram, elektroenerģijas un gāzes pārvades un sadales uzņēmumiem), ir noteikts kapitāla daļu atsavināšanas aizliegums. Savukārt uzņēmumiem, kas atzīti par nacionālajai drošībai nozīmīgām kapitālsabiedrībām (piemēram, elektronisko sakaru nozarē – SIA TET un SIA LMT), kapitāla daļu atsavināšana iespējama tikai ar Ministru kabineta un valsts drošības iestāžu saskaņojumu. Attiecīgi šāds formulējums var radīt maldinošu priekšstatu, ka kritiskās infrastruktūras atsavināšana šobrīd ir iespējama.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Par 3.9.sadaļu "Sākotnējais reģistrs". No sadaļas apraksta nav skaidra tālākā plānotā rīcība ar identificētajiem finanšu līdzekļiem, ne arī tas, kā tiks risināta situācija attiecībā uz tām personām, kas neizmantos pārejas periodu. Tā kā ar plānoto regulējumu tikts skartas personas tiesības uz īpašumu, jābūt skaidram mērķim, kādēļ tas tiek darīts. Sadaļā norādītais fakts, ka minētā nauda ir ārpus ekonomiskās apgrozības pats par sevi nav pietiekams pamats, lai valsts pārņemtu šos līdzekļus.
Ņemot vērā iepriekš minēto un 10.11.2025. panākto neformālo vienošanos, lūdzam papildināt 3.9. sadaļu "Sākotnējais reģistrs" ar šādu teikumu:
“Ņemot vērā, ka plānotais tiesiskais regulējums skars personu tiesības uz īpašumu, šis aspekts un tā iespējamie riski, kā arī Sākotnējā reģistra darbības izbeigšanas rezultātā iegūto finanšu līdzekļu izlietojums tiks izvērtēts grozījumu izstrādes gaitā un iekļauts normatīvā akta anotācijā.”
Ņemot vērā iepriekš minēto un 10.11.2025. panākto neformālo vienošanos, lūdzam papildināt 3.9. sadaļu "Sākotnējais reģistrs" ar šādu teikumu:
“Ņemot vērā, ka plānotais tiesiskais regulējums skars personu tiesības uz īpašumu, šis aspekts un tā iespējamie riski, kā arī Sākotnējā reģistra darbības izbeigšanas rezultātā iegūto finanšu līdzekļu izlietojums tiks izvērtēts grozījumu izstrādes gaitā un iekļauts normatīvā akta anotācijā.”
Piedāvātā redakcija
Ņemot vērā, ka plānotais tiesiskais regulējums skars personu tiesības uz īpašumu, šis aspekts un tā iespējamie riski, kā arī Sākotnējā reģistra darbības izbeigšanas rezultātā iegūto finanšu līdzekļu izlietojums tiks izvērtēts grozījumu izstrādes gaitā un iekļauts normatīvā akta anotācijā.
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums redakcionāli precizēt zemāk esošo teikumu, jo pēc LIAA reorganizācijas šīs struktūras saucas LIAA reģionālās pārstāvniecības.
Īpaša uzmanība būtu pievēršama MVU sektoram, tādēļ šī pasākuma īstenošanai būtu izmantojams Latvijā esošais biznesa inkubatoru tīkls, kas sniedz atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai.
Īpaša uzmanība būtu pievēršama MVU sektoram, tādēļ šī pasākuma īstenošanai būtu izmantojams Latvijā esošais biznesa inkubatoru tīkls, kas sniedz atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai.
Piedāvātā redakcija
Īpaša uzmanība būtu pievēršama MVU sektoram, tādēļ šī pasākuma īstenošanai būtu izmantojams Latvijā esošais LIAA reģionālo pārstāvniecību tīkls, kas sniedz atbalstu uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstībai.
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ekonomikas ministrija vērš uzmanību, ka sākotnējais publiskais piedāvājums (IPO) nav pašmērķis, bet izaugsmes finansēšanas instruments, kura izmantošana izvērtējama tikai tad, ja uzņēmuma investīciju programma ir pietiekami ambicioza un pārsniedz līdz šim izmantotos finansēšanas avotus. Ekonomikas ministrija kopumā atbalsta kapitāla piesaistes risinājumus, kas ir ekonomiski pamatoti, sekmē uzņēmuma ilgtspējīgu attīstību un konkurētspēju, veicina uzņēmuma vērtības pieaugumu un nodrošina pozitīvu pienesumu tautsaimniecībai.
Aicinām papildināt Informatīvā ziņojuma 4.1. sadaļu ar šādu teikumu: “Kapitāla piesaistē valsts komerciālajām kapitālsabiedrībām iespējams izmantot dažādus instrumentus, tostarp sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), ja tas ir ekonomiski pamatots un atbilstošs kapitālsabiedrības attīstības vajadzībām.”
Aicinām papildināt Informatīvā ziņojuma 4.1. sadaļu ar šādu teikumu: “Kapitāla piesaistē valsts komerciālajām kapitālsabiedrībām iespējams izmantot dažādus instrumentus, tostarp sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), ja tas ir ekonomiski pamatots un atbilstošs kapitālsabiedrības attīstības vajadzībām.”
Piedāvātā redakcija
-
