Projekta ID
22-TA-3618Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
12.10.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā tiek norādīts, ka Likumprojektu ir plānots papildināt ar administratīvās atbildības normām, paredzot noteiktus sodus par pārkāpumiem sabiedriskā labuma darbības jomā. Vēršam uzmanību uz to, ka, vadoties pēc anotācijā atspoguļotās informācijas un sabiedriskās apspriešanas rezultātiem, ierosinājums par administratīvās atbildības ieviešanu, iepriekš nav guvis atbalstu ārpus FM resora. Likumprojekta administratīvās atbildības normu nepieciešamība tika skatīta Tieslietu ministrijas Administratīvās atbildības likuma pastāvīgajā darba grupā un arī tur atbalstu neguva. Ņemot vērā daudzskaitlīgo iebildumu skaitu, lūdzam FM papildināt anotāciju ar padziļinātu analīzi par administratīvās atbildības normu ieviešanas ietekmi uz SLO darbību.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai šādas normas ieviešana nav pretrunā ar Valdības deklarācijas 35. punktu, kas paredz lielāku uzticēšanos uzņēmējiem, iedzīvotājiem un pašvaldībām.
Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai šādas normas ieviešana nav pretrunā ar Valdības deklarācijas 35. punktu, kas paredz lielāku uzticēšanos uzņēmējiem, iedzīvotājiem un pašvaldībām.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Iebildums
Ņemot vērā nozīmīgu Likumrojekta tiešo un netiešo ietekmi uz Latvijas sabiedrību, kā arī to, ka Likumprojekts nav guvis nevalstiskā sektora atbalstu, lūdzam paredzēt Likumprojektā ietverto grozījumu pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka anotācijas 7.4. sadaļā tiek norādīts, ka "Nodrošinot turpmāko komunikāciju ar starp SLO un VID, izmantojot VID EDS, samazināsies VID un SLO administratīvais slogs", lūdzam atspoguļot administratīvo izmaksu samazinājuma aprēķinu SLO atbilstoši Vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai TAP portālā. Veicot aprēķinu aicinām izmantot Paplašinātā standarta izmaksu modeļa rokasgrāmatu, kas pieejama Valsts kancelejas tīmekļvietnē - sadaļā Administratīvā sloga mazināšana https://www.mk.gov.lv/lv/administrativa-sloga-un-normativisma-mazinasana
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Ņemot vērā, ka publiskajā apspriešanā saņemti konkrēti priekšlikumi no dažādām nevalstiskajām organizācijām, lūdzam anotācijā atspoguļot sabiedriskās apspriešanas rezultātus atbilstoši Vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai TAP portālā, ietverot informāciju par to, kuri iebildumi/ priekšlikumi tika vai netika ņemti vērā. Vienlaikus lūdzam sagatavot un likumprojektam tā turpmākajā virzības procesā pievienot kopsavilkumu par publiskās apspriešanas laikā saņemtajiem priekšlikumiem, kas jāveido atbilstoši 2013.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 2.pielikumam. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši spēkā esošajam regulējumam TAP portālā ir izveidota funkcionalitāte - ir iespējams izgūt apkopojumu ar saņemtajiem priekšlikumiem, ko attiecīgi ir iespējams apstrādāt un publiskot, tādējādi sniedzot atgriezenisko saiti sabiedrības pārstāvjiem par to sniegto priekšlikumu izvērtēšanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Lūdzam lietot korektu Nevalstisko organizāciju un Ministru kabineta sadarbības memoranda īstenošanas padomes nosaukumu, kā arī norādīt visas sēdes, kurās Finanšu ministrija informēja par likumprojekta virzības statusu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Ņemot vērā to, ka anotācijas 7.4. sadaļā tiek norādīts, ka:
"- Mazināsies VID un Komisijas administratīvais slogs lēmuma pieņemšanā par SLO statusa piešķiršanas atteikumu nevirzot biedrības, nodibinājuma vai RO pieteikumu par SLO statusa piešķiršanu skatīšanai komisijā 8. panta (1.1) daļā noteiktajos gadījumos vai par SLO statusa atņemšanu 14. panta (1.1) daļā noteiktajos gadījumos;
- Nodrošinot turpmāko komunikāciju ar starp SLO un VID, izmantojot VID EDS, samazināsies VID un SLO administratīvais slogs;
- Palielināsies komisijas un VID administratīvais slogs, piešķirot SLO caurskatāmības koeficientu un publicējot to VID tīmekļvietnē.
- Mazināsies Ministru kabineta administratīvais slogs, jo komisijas personālsastāvu turpmāk apstiprinās finanšu ministrs;
- Palielināsies finanšu ministra administratīvais slogs, jo no Likuma stāšanās spēkā dienas tai būs pienākums apstiprināt komisijas personālsastāvu";
lūdzam atspoguļot administratīvo izmaksu samazinājuma vai palielinājuma aprēķinu valsts tiešās pārvaldes iestādēm atbilstoši Vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai TAP portālā. Veicot aprēķinu aicinām izmantot Paplašinātā standarta izmaksu modeļa rokasgrāmatu, kas pieejama Valsts kancelejas tīmekļvietnē - sadaļā Administratīvā sloga mazināšana.
https://www.mk.gov.lv/lv/administrativa-sloga-un-normativisma-mazinasana
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka administratīvās izmaksas ir izmaksas, ko rada informācijas sniegšanas pienākumi un to izpilde, tādēļ lūdzam izvērtēt, vai visas minētās darbības samazinās administratīvās izmaksas valsts tiešajai pārvaldei.
"- Mazināsies VID un Komisijas administratīvais slogs lēmuma pieņemšanā par SLO statusa piešķiršanas atteikumu nevirzot biedrības, nodibinājuma vai RO pieteikumu par SLO statusa piešķiršanu skatīšanai komisijā 8. panta (1.1) daļā noteiktajos gadījumos vai par SLO statusa atņemšanu 14. panta (1.1) daļā noteiktajos gadījumos;
- Nodrošinot turpmāko komunikāciju ar starp SLO un VID, izmantojot VID EDS, samazināsies VID un SLO administratīvais slogs;
- Palielināsies komisijas un VID administratīvais slogs, piešķirot SLO caurskatāmības koeficientu un publicējot to VID tīmekļvietnē.
- Mazināsies Ministru kabineta administratīvais slogs, jo komisijas personālsastāvu turpmāk apstiprinās finanšu ministrs;
- Palielināsies finanšu ministra administratīvais slogs, jo no Likuma stāšanās spēkā dienas tai būs pienākums apstiprināt komisijas personālsastāvu";
lūdzam atspoguļot administratīvo izmaksu samazinājuma vai palielinājuma aprēķinu valsts tiešās pārvaldes iestādēm atbilstoši Vadlīnijām tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai TAP portālā. Veicot aprēķinu aicinām izmantot Paplašinātā standarta izmaksu modeļa rokasgrāmatu, kas pieejama Valsts kancelejas tīmekļvietnē - sadaļā Administratīvā sloga mazināšana.
https://www.mk.gov.lv/lv/administrativa-sloga-un-normativisma-mazinasana
Vienlaikus vēršam uzmanību uz to, ka administratīvās izmaksas ir izmaksas, ko rada informācijas sniegšanas pienākumi un to izpilde, tādēļ lūdzam izvērtēt, vai visas minētās darbības samazinās administratīvās izmaksas valsts tiešajai pārvaldei.
Piedāvātā redakcija
-
