Projekta ID
25-TA-1801Atzinuma sniedzējs
Sabiedrības integrācijas fonds
Atzinums iesniegts
10.10.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Sabiedrības integrācijas fonds sniedz atzinumu ar iebildumus.
1. Piedāvātajā risinājumā nav pietiekami skaidri nodalītas lomas un atbildība starp IZM/LVA/VIAA un finanšu programmu īstenotājiem (t. sk. SIF, KM, LM, NVA). Tas rada risku, ka koordinācijas funkcija pāraug vienpusējā rīcībspējā pār citu resoru programmām, bez skaidra mehānisma.
2.Netiek nodrošināts detalizēts pārejas plāns 2025–2027. gadam, kas garantētu pakalpojumu nepārtrauktību un datu migrāciju bez “pārrāvumiem” jau notiekošajās mācībās (piemēram, Ukrainas civiliedzīvotājiem, starptautiskās aizsardzības saņēmējiem u. c.). Tas rada risku, ka klientiem un īstenotājiem var tikt traucēta pakalpojumu pieejamība pārejas periodā.
3. Piedāvātais mehānisms aprobežojas ar programmu uzraugiem un pārbaudēm, taču netiek paredzēta kursu uzraudzības un auditēšanas kārtība, kā arī nav definēti kvalitātes kritēriji.
4. Piedāvātajā finansēšanas modelī (dalītais maksājums un potenciālais līdzmaksājums/depozīts) nav izvērtēts attiecībā uz pieejamību sociāli mazaizsargātām grupām, kas var radīt papildu barjeras mērķgrupāmun nav izstrādāta reālistiska izmaksu metodika, ņemot vērā pedagogu likmes, attālināto/klātienes formu atšķirības un IT uzturēšanu.
5. Nav skaidri aprakstīta SIF īstenoto programmu saskarne ar IMK/STARS ekosistēmu, tai skaitā līgumu turpināšana pārejas laikā,datu savietojamība, klienta ceļš no informēšanas līdz valodas pārbaudei.
6.Normatīvo grozījumu virzība tiek plānota bez iepriekšējas pilotēšanas un ietekmes novērtējuma attiecībā uz piekļuvi, kvalitāti un izmaksām.
SIF aicina izstrādāt starpresoru pārvaldības protokolu, nosakot lomas un mehānismu un detalizētu pārejas grafiku ar skaidriem termiņiem un atbildībām. Iesaistot SIF sagatavot skaidru komunikācijas un klienta ceļa aprakstu, lai nodrošinātu sistēmas ieviešanu bez pakalpojumu pieejamības un kvalitātes pasliktināšanās.
1. Piedāvātajā risinājumā nav pietiekami skaidri nodalītas lomas un atbildība starp IZM/LVA/VIAA un finanšu programmu īstenotājiem (t. sk. SIF, KM, LM, NVA). Tas rada risku, ka koordinācijas funkcija pāraug vienpusējā rīcībspējā pār citu resoru programmām, bez skaidra mehānisma.
2.Netiek nodrošināts detalizēts pārejas plāns 2025–2027. gadam, kas garantētu pakalpojumu nepārtrauktību un datu migrāciju bez “pārrāvumiem” jau notiekošajās mācībās (piemēram, Ukrainas civiliedzīvotājiem, starptautiskās aizsardzības saņēmējiem u. c.). Tas rada risku, ka klientiem un īstenotājiem var tikt traucēta pakalpojumu pieejamība pārejas periodā.
3. Piedāvātais mehānisms aprobežojas ar programmu uzraugiem un pārbaudēm, taču netiek paredzēta kursu uzraudzības un auditēšanas kārtība, kā arī nav definēti kvalitātes kritēriji.
4. Piedāvātajā finansēšanas modelī (dalītais maksājums un potenciālais līdzmaksājums/depozīts) nav izvērtēts attiecībā uz pieejamību sociāli mazaizsargātām grupām, kas var radīt papildu barjeras mērķgrupāmun nav izstrādāta reālistiska izmaksu metodika, ņemot vērā pedagogu likmes, attālināto/klātienes formu atšķirības un IT uzturēšanu.
5. Nav skaidri aprakstīta SIF īstenoto programmu saskarne ar IMK/STARS ekosistēmu, tai skaitā līgumu turpināšana pārejas laikā,datu savietojamība, klienta ceļš no informēšanas līdz valodas pārbaudei.
6.Normatīvo grozījumu virzība tiek plānota bez iepriekšējas pilotēšanas un ietekmes novērtējuma attiecībā uz piekļuvi, kvalitāti un izmaksām.
SIF aicina izstrādāt starpresoru pārvaldības protokolu, nosakot lomas un mehānismu un detalizētu pārejas grafiku ar skaidriem termiņiem un atbildībām. Iesaistot SIF sagatavot skaidru komunikācijas un klienta ceļa aprakstu, lai nodrošinātu sistēmas ieviešanu bez pakalpojumu pieejamības un kvalitātes pasliktināšanās.
Piedāvātā redakcija
-
