Atzinums

Projekta ID
22-TA-2265
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
15.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Ņemot vērā nelielo papildu nepieciešamā finansējuma apmēru noteikumu projekta īstenošanai, uzskatām, ka tas ir nodrošināms ministrijas esošo līdzekļu ietvaros, nepieciešamības gadījumā pārskatot jau šobrīd plānotā finansējuma izlietojumu pa izdevumu pozīcijām. Līdz ar to ir precizējama anotācijas 3.sadaļa, norādot, ka papildu nepieciešamais finansējums tiks nodrošināts ministrijas esošo līdzekļu ietvaros. 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" īstenošanas noteikumi
Iebildums
Skaidrojam, ka, lai atbalsta saņēmējs - publiska persona, slēdzot iepirkuma līgumus vai veicot iepirkumu, izslēgtu komercdarbības atbalstu konkrētam piegādātājam, jārīkojas kā tirgus ekonomikas dalībniekiem, proti, darījumam ir jāatbilst tirgus nosacījumiem.
Līdz ar to, lai izslēgtu ekonomiskās priekšrocības preču piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi novēršot tiem komercdarbības atbalsta piešķiršanu, tie būtu jāizraugās atklātā, pārredzamā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procedūrā. Procedūrai ir jābūt konkurenci nodrošinošai, lai procesā varētu piedalīties visi ieinteresētie un nosacījumiem atbilstīgie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji, kā arī procedūrai ir jābūt pārredzamai, lai nodrošinātu, ka visi ieinteresētie piegādātāji/pakalpojuma sniedzēji katrā konkursa procedūras posmā ir vienādi un pienācīgi informēti. Iepirkuma procedūrai jābūt pietiekami plaši publiskotai, lai par to varētu uzzināt potenciālie piedāvājumu iesniedzēji. Nepieciešamie priekšnosacījumi ir nediskriminējoša attieksme pret visiem piedāvājumu iesniedzējiem visos procedūras posmos un objektīvu atlases un līgumslēgšanas kritēriju noteikšana pirms procedūras. Lai garantētu vienlīdzīgu attieksmi, līgumslēgšanas kritērijiem būtu jābūt tādiem, kas dod iespēju objektīvi salīdzināt un novērtēt piedāvājumus. Skaidrojam, ka preču/pakalpojumu iegāde no komersantiem, neievērojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru, var kvalificēties kā komercdarbības atbalsts tiem un tad tas var tikt piešķirts, tikai ievērojot attiecīgo komercdarbības atbalsta regulējumu.
Lai nodrošinātu, ka preču piegādātāju/pakalpojumu sniedzēja līmenī netiek sniegts komercdarbības atbalsts, lūdzam papildināt noteikumus ar nosacījumu, ka, īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs izvēlas preču piegādātāju/pakalpojuma sniedzējus saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu procedūru. Piemēram, noteikumu projekta 33.punktu. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.1.sadaļas apakšsadaļu “Apraksts” ar atsauci uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6.punktu kā vienu no normām, uz kuru pamata izdots noteikumu projekts.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” norādīts, ka veiktā Malnavas koledžas reorganizācija nerada ietekmi uz Malnavas koledžas projekta ilgtspēju. Lūdzam attiecīgo informāciju papildināt ar norādi, ka veiktā Malnavas koledžas reorganizācija nerada ietekmi arī uz Malnavas koledžas projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai kontekstā ar noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem ir nepieciešams veikt arī grozījumus vienošanās par projektu īstenošanu. Gadījumā, ja attiecīgi grozījumi ir jāveic, lūdzam ar atbilstošu informāciju papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” norādīts, ka vienošanās ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu nosaka, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums glabāt projekta iesnieguma atvasinājumu un ar projekta īstenošanu un darbībām infrastruktūras amortizācijas periodā saistīto dokumentu oriģinālus vai normatīvajos aktos par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu noteiktajā kārtībā apliecinātas to kopijas visu infrastruktūras amortizācijas periodu. Lūdzam anotācijā norādīt, kāds infrastruktūras amortizācijas periods ir norādīts projektos.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļas apakšsadaļā “Risinājuma apraksts” norādīts, ka infrastruktūras amortizācijas periods ir projekta ietvaros modernizēto aktīvu lietderīgās lietošanas laiks, kuru nosaka, tostarp ievērojot projekta dzīves cikla periodu, ja projekta ietvaros veic būvniecību (izņemot vienkāršoto atjaunošanu).  8.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās" (turpmāk - 8.1.4.SAM) ietvaros saskaņā ar izmaksu un ieguvumu analīzē izmantojamiem vispārīgiem pieņēmumiem un parametru skaitliskām vērtībām tas ir 20 gadi. Lūdzam skaidrot anotācijā, kur ir norādīta attiecīgā informācija par 20 gadiem kā projekta dzīves cikla periods 8.1.4.SAM ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
7.5. Cita informācija
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 7.5.sadaļu, ņemot vērā, ka tajā ietvertā informācija dublējas (skat. teikumus "Uzraudzības ietvaros sadarbības iestāde izvērtē šādus aspektus:" un "Uzraudzības ietvaros sadarbības iestāde izvērtē:").
Vienlaikus rosinām precizēt minētajā sadaļā ietverto atsauci uz Ministru kabineta 2016.gada 9.augusta noteikumu Nr.533 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.1.4. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības STEM, tajā skaitā medicīnas un radošās industrijas, studiju mācību vidi koledžās” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – noteikumi Nr.533) 32.1 punktu, aizstājot skaitli “32.1” ar skaitli “32.1”.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
32.3 Ja sadarbības iestāde konstatē, ka ir pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei saņemto nelikumīgo komercdarbības atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
Priekšlikums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 6.punktā ietvertā plānotā noteikumu Nr.533 32.3 punkta redakciju, aizstājot vārdus “atbalsta saņēmējam” ar vārdiem “finansējuma saņēmējam”.
Piedāvātā redakcija
-