Projekta ID
24-TA-2275Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
21.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc atbilstoši Cēsu novada domes 2024. gada 15. augusta lēmuma Nr.394 “Par nekustamā īpašuma “Spāres muiža 23”, Spāre, Amatas pagasts, Cēsu novads, nodošanu atsavināšanai” 2. punktam no nekustamā īpašuma “Spāres muiža 23”, Spāre, Amatas pagasts, Cēsu novads, atsavināšanas iegūtie līdzekļi izmantojami jaunu sociālo pakalpojumu nodrošināšanai, savukārt rīkojuma projekts paredz no nekustamā īpašuma atsavināšanas iegūtos līdzekļus izmantot ēku pieejamības nodrošināšanai, ēkas fasādes un jumata remontam.
Kā arī atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļai norādīt, kura (precīzi) nekustamā īpašuma un ar to saistītās infrastruktūras attīstībai atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi ir piešķirami.
Kā arī atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļai norādīt, kura (precīzi) nekustamā īpašuma un ar to saistītās infrastruktūras attīstībai atsavināšanas rezultātā iegūtie līdzekļi ir piešķirami.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Vēršam Jūsu uzmanību, ka atbilstoši Ministru kabineta 2013.gada 20.novembra rīkojuma Nr.555 “Par valsts nekustamā īpašuma "Spāres speciālā skola", Spārē, Amatas pagastā, Amatas novadā, nodošanu Amatas novada pašvaldības īpašumā” (turpmāk - Rīkojuma ) 3.1. apakšpunktam attiecīgais valsts nekustamais īpašums tika nodots vairāku Amatas novada pašvaldības funkciju īstenošanai, proti, ne tikai iedzīvotāju izglītības procesa nodrošināšanai, bet arī parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanai un uzturēšanai.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam norādīt apstākļus, kuri apstiprinātu, ka ir iestājušies Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļā paredzētie nosacījumi - nekustamais īpašums kā tāds ir kļuvis nepiemērots Rīkojuma 3.1. apakšpunktā norādīto pašvaldības autonomo funkciju veikšanai.
Ņemot vērā iepriekš minēto, lūdzam norādīt apstākļus, kuri apstiprinātu, ka ir iestājušies Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta 2.4 daļā paredzētie nosacījumi - nekustamais īpašums kā tāds ir kļuvis nepiemērots Rīkojuma 3.1. apakšpunktā norādīto pašvaldības autonomo funkciju veikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar rīkojuma projektu ir paredzēts atļaut atvasinātai publiskai personai – Cēsu novada pašvaldībai – atsavināt izsolē rīkojuma projektā minētos nekustamos īpašumus, turklāt ir noteikts, ka Cēsu novada pašvaldībai no nekustamā īpašuma atsavināšanas iegūtos līdzekļus pēc faktisko atsavināšanas izdevumu segšanas ir jāieskaita pašvaldības budžetā un jānodrošina, ka līdzekļi tiek ieguldīti nekustamā īpašuma “Spāres speciālā skola” ēku pieejamības nodrošināšanai, ēkas fasādes un jumta remontam, tādējādi nodrošinot Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 4. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas izpildi, aicinām precizēt anotācijā ietverto skaidrojumu par to, kādēļ rīkojuma projekts neparedz komercdarbības atbalsta sniegšanu Pašvaldībai. Proti, anotācijā ietvertā informācija par to, ka “Iegūtie finanšu līdzekļi tiks ieguldīti publiskas infrastruktūras izveidei (pašvaldības mācību iestādes remontam), kas vienlīdz un bez maksas būs pieejama visiem sabiedrības locekļiem, līdz ar to publisko līdzekļu novirzīšana šāda mērķa realizēšanai nav saistāma ar komercdarbības atbalsta jomu.” ir precizējama, ņemot vērā to, ka gadījumā, ja līdzekļus ir paredzēts ieguldīt izglītības infrastruktūrā (t.i., pašvaldības mācību iestādes remontam), komercdarbības atbalsts netiek piešķirts nevis tādēļ, ka infrastruktūra vienlīdz un bez maksas būs pieejama visiem sabiedrības locekļiem, bet gan tādēļ, ka publiskie līdzekļi tiks ieguldīti infrastruktūrā, kurā tiek nodrošināta vispārējās izglītības funkcija. Skaidrojam, ka pirmšķietami ir secināms, ka plānotais publisko līdzekļu piešķīrums ir paredzēts vispārējās izglītības iestādei un gadījumā, ja minētās izglītības iestādes darbība pārsvarā tiek finansēta no valsts un/vai pašvaldības līdzekļiem, plānotais atbalsta pasākums nav saistīts ar saimniecisko darbību veikšanu un attiecīgi nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts (skat. Komisijas 2016.gada 19.jūlija paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 28. un 29.punktu). Aicinām attiecīgi precizēt anotācijā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-