Atzinums

Projekta ID
24-TA-2619
Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
31.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka lēmumprojekts ir pamatots ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 5. panta pirmo daļu, lūdzam precizēt rīkojuma projekta 1. punktu, to formulējot kā Ministriu kabineta lēmumu valstij iegūt līdzdalību, nevis kā atļauju valsts līdzdalības iegūšanai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam anotācijā norādīt katra kapitālsabiedrības dalībnieka kapitāla daļu daudzumu un proporcionālo sadalījumus pirms un pēc valsts līdzdalības iegūšanas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 4. panta pirmo daļu publiska persona drīkst iegūt un saglabāt līdzdalību kapitālsabiedrībā atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. pantam. No anotācijas konstatējams Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta pirmās daļas 2.punktā minētais līdzdalības nosacījums. Lūdzu precizēt rīkojuma 1.punktu, papildinot ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta pirmās daļas  2.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 1. panta pirmās daļas 18. punktam vispārējie stratēģiskie mērķi ir publiskas personas augstākās lēmējinstitūcijas (valsts līdzdalības gadījumā - Ministru kabineta) noteikti kapitālsabiedrības mērķi, kurus publiska persona vēlas sasniegt ar līdzdalību kapitālsabiedrībā un kuri izriet no tiesību aktiem un politikas plānošanas dokumentiem.  Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 5. panta ceturtās daļas 2. punktam lēmumā par līdzdalības iegūšanu iekļauj vispārējo stratēģisko mēŗki.  Ņemot vērā minēto, ka vispārējā stratēģiskā mērķa noteikšana ir Ministru kabineta kompetence, lūdzam precizēt rīkojuma projekta 3. punkta formulējumu, nosakot tajā vispārējo stratēģisko mērķi. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas sadaļā "Problēmas apraksts" vairākkārt ir norādīts uz to, ka kapitālsabiedrība šobrīd ir saskārusies ar nopietnām finanšu grūtībām, savukārt piedāvātais risinājums paredz pieņemt bez atlīdzības valsts īpašumā Daugavpils valstspilsētas pašvaldības 5 841 391 kapitāla daļas (64,291%) un Augšdaugavas novada pašvaldības 583 337 kapitāla daļas (6,420%). Ņemot vērā minēto, lūdzam risinājuma aprakstā iekļaut skaidrojumu, kā tieši kapitālsabiedrības finanšu grūtības tiks risinātas ar valsts līdzdalības iegūšanu kapitālsabiedrībā (tai skaitā plānotajā apmērā), kā arī norādīt, vai iespējami citi problēmas risinājumi.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 1. panta pirmās daļas 18. punktā noteikto,ka vispārējie stratēģiskie mērķi izriet no tiesību aktiem un politikas plānošanas dokumentiem, lūdzam papildināt līdzdalības izvērtējumu ar atsaucēm uz tiesību aktiem un/vai politikas plānošanas dokumentiem, no kuriem izriet rīkojuma projekta 3.punktā vispārējā stratēģiskā mērķī noteiktais.
Piedāvātā redakcija
-