Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Atcelta Valsts sekretāru 10.10.2024. sanāksme. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 17.oktobrī.
Projekta ID
24-TA-2276
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt anotācijas 1.3.sadaļas punktā “Risinājuma apraksts” norādītos MK noteikumu Nr.857 “Noteikumi par sociālajām garantijām bārenim un bez vecāku gādības palikušajam bērnam, kurš ir ārpusģimenes aprūpē, kā arī pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās” puntktus (31.punktu un 31.1 punktu), jo punkti minētajos noteikumos ir svītroti.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3.sadaļā tiek norādīts, ka Labklājības ministrija piedāvā minēto 20 procentu slieksni palielināt līdz 22 procentu līmenim. No anotācijā sniegtās informācijas nav saprotams, kāpēc tieši par 2 % procentiem ir izlemts palielināt GMI slieksni, līdz ar to lūdzam papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka likumprojekts paredz redakcionālas izmaiņas likuma “Par sociālo drošību” 2.2 panta trešajā daļā, attiecīgi precizējams anotācijas 1.3.sadaļas punktā norādītais, ka likuma “Par sociālo drošību” 2.2 panta trešā daļa tiek saglabāta esošajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
MK 17.01.2023. noteikumu Nr.15 “Maksimāli pieļaujamā valsts budžeta izdevumu kopapjoma un  katrai ministrijai un citai centrālajai valsts iestādei paredzētā izdevumu kopējā apjoma noteikšanas kārtība vidējam termiņam” 9.9.apakšpunkts nosaka, ka ministrijas, izmantojot Finanšu ministrijas sniegto informāciju, sagatavo un līdz Finanšu ministrijas noteiktajam termiņam iesniedz Finanšu ministrijā informāciju pamatbudžeta bāzes projekta sagatavošanai n+1, n+2 un n+3 gadam, ņemot vērā izmaiņas izdevumos saistībā ar minimālo pensiju un valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmēru pārskatīšanu, kā arī ar valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta un pensiju apmēru pārskatīšanu saistīto pakalpojumu nodrošināšanai, atbalsta pašvaldībām garantētā minimālā ienākuma pabalsta un mājokļa pabalsta nodrošināšanu, ņemot vērā prognozētās izmaiņas saņēmēju skaitā un minimālo ienākumu sliekšņa apmērus, kas n+1 gadam tiek aprēķināti atbilstoši Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētajai aktuālajai minimālo ienākumu mediānai mēnesī un n+2 un n+3 gadam – atbilstoši prognozētajai minimālo ienākumu mediānai mēnesī. Ņemot vērā minēto, precizējama anotācijas 3.sadaļas punkta “Cita informācija” trešajā rindkopā norādītā informācija.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas 6.2.apakšpunktā tiek norādīts, ka kopējā likumprojektos (“Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā”, “Grozījumi Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā”) ietverto normu ietekme uz valsts budžeta izdevumiem tiek prognozēta 2025. gadā 2 418 278 euro, 2026. gadā 2 969 508 euro, 2027. gadā 3 221 524 euro un 2028. gadā 3 638 018 euro apmērā, savukārt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija” norādīts, ka MK 19.09.2024. sēdē tika atbalstīts papildu finansējums prioritārajam pasākumam “Atbalsts minimālo ienākumu palielināšanai” 2025. gadā 6 434 876 euro, 2026. gadā 8 047 445 euro, 2027. gadā 8 369 102 euro un 2028. gadā 9 781 391 euro apmērā. Pēc anotācijā sniegtās informācijas nav saprotams, kāpēc minētajos likumprojektos nav ietverts viss finansējums kas tika atbalstīts minētajam prioritārajam pasākumam. Ņemot vērā minēto, nepieciešams papildināt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 3.sadaļā netiek aizpildīts 1 – 5. punkts, lūdzam 6.2.apakšpunktā iekļauto informāciju norādīt anotācijas 3.sadaļas punktā “Cita informācija”.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Anotācijas 3.sadaļas 6.2.punktā minēts, ka lai nodrošinātu likumprojektā ietverto normu īstenošanu, nepieciešams veikt grozījumus arī Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā. Grozījumi paredz izmaiņas likuma normās, kas nosaka GMI slieksni. Ņemot vērā, ka no pašvaldību budžeta tiek izmaksāti GMI un mājokļa pabalsti, lūdzam norādīt, ka GMI sliekšņa paaugstināšanai no 20% uz 22% ir ietekme arī uz pašvaldību budžetiem, jo būs nepieciešami papildu izdevumi minēto pabalstu nodrošināšanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
Pielikumi
Priekšlikums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.pielikumu, norādot plānotos minimālo ienākumu sliekšņus sociālās aizsardzības jomās 2026. – 2028.gadam. Vienlaikus lūdzam noformēt kā pirmo pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-