Projekta ID
23-TA-1018Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
17.07.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu šo noteikumu 31.1. apakšpunktā minētā horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk - HP) īstenošanu praksē, aicinām noteikumu projekta V.nodaļā "Pasākuma atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas" izveidot jaunu punktu, paredzot attiecināmās izmaksas HP darbību īstenošanai.
Piemēram, lai nodrošinātu 18.2.apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu sekmīgu izmantošanu mērķa grupām un vietējai sabiedrība, ir jāparedz izmaksas vides piekļūstamības ekspertu konsultāciju nodrošināšanai un izmaksas piekļūstamas infrastruktūras izveidei noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai cilvēkiem ar funkcionēšanas ierobežojumiem. Tāpat vēršam uzmanību, ka piekļūstamības ekspertu konsultācijas palīdzēt rast labākos risinājumus vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai.
Savukārt, lai nodrošinātu šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minēto informācijas un publicitātes pasākumu piekļūstamību un uztveramību ikvienai sabiedrības grupai, tai skaitā cilvēkiem ar redzes, dzirdes un uztveres traucējumiem, aicinām paredzēt attiecināmās izmaksas publicitātes pasākumu piekļūstamības prasību nodrošināšanai, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī lai informācija būtu labi uztverama personām ar garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām (t.i., nepieciešami zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi).
Piemēram, lai nodrošinātu 18.2.apakšpunktā minēto veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumu sekmīgu izmantošanu mērķa grupām un vietējai sabiedrība, ir jāparedz izmaksas vides piekļūstamības ekspertu konsultāciju nodrošināšanai un izmaksas piekļūstamas infrastruktūras izveidei noteikumu projektā paredzēto pasākumu īstenošanai cilvēkiem ar funkcionēšanas ierobežojumiem. Tāpat vēršam uzmanību, ka piekļūstamības ekspertu konsultācijas palīdzēt rast labākos risinājumus vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai.
Savukārt, lai nodrošinātu šo noteikumu 18.3. apakšpunktā minēto informācijas un publicitātes pasākumu piekļūstamību un uztveramību ikvienai sabiedrības grupai, tai skaitā cilvēkiem ar redzes, dzirdes un uztveres traucējumiem, aicinām paredzēt attiecināmās izmaksas publicitātes pasākumu piekļūstamības prasību nodrošināšanai, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī lai informācija būtu labi uztverama personām ar garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām (t.i., nepieciešami zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi).
Piedāvātā redakcija
Atbalstāmas ir izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, tai skaitā zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumu izmaksas, vides piekļūstamības ekspertu konsultācijas, pandusu noma, indukcijas cilpu noma, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai, kā arī publicitātes un komunikācijas materiālu sagatavošana un izplatīšana piekļūstamos formātos, nodrošinot to uztveramību ar vairāk nekā vienu sensoro kanālu.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu sniegt precīzāku skaidrojumu, piemēram, noteikumu projekta anotācijā par to, kā šīs atbalstāmās darbības tiks īstenotas. Kāds ir ieviešanas mehānisms? Iepriekšējā ES fondu periodā pašvaldībām bija nepieciešamas izstrādāt veselības veicināšanas pasākumu plānu 3 gadiem, atbilstoši kuram finansējums tika piesaistīts un pasākumi.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu pārskatīt punkta redakciju, jo esošajā redakcijā nav skaidrs, par kuras grupas mirstību iet runa – bērnu vai vecāku? Jānorāda, ka kopumā punkta definējums ir neskaidrs.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nodrošinātu horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk - HP) īstenošanu un, lai ievērotu ANO Konvencijā par personu ar invaliditāti tiesībām noteikto vienlīdzīgu iespēju un nediskrimināciijas principu īstenošanu praksē, aicinām paredzēt attiecināmās izmaksas HP specifisko darbību īstenošanai.
Piemēram, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas piedalīties informatīvajos veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumos (turpmāk - pasākumos) visiem Latvijas iedzīvotājiem, tostarp personām ar invaliditāti un dažādiem funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, ir jānodrošina pasākumu atbilstība piekļūstamības prasībām, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī informācijas sagatavošanai, lai tā būtu labi uztverama personām ar redzes, dzirdes vai garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām, būs nepieciešami zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi vai indukcijas cilpu noma. Savukārt, lai nodrošinātu iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem piedalīties pasākumos, ir jānodrošina atbilstošus risinājumus publiskās infrastruktūras piekļūstamībai, piemēram, ir jāparedz pandusu vai pacēlāju noma.
Piemēram, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas piedalīties informatīvajos veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumos (turpmāk - pasākumos) visiem Latvijas iedzīvotājiem, tostarp personām ar invaliditāti un dažādiem funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, ir jānodrošina pasākumu atbilstība piekļūstamības prasībām, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī informācijas sagatavošanai, lai tā būtu labi uztverama personām ar redzes, dzirdes vai garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām, būs nepieciešami zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi vai indukcijas cilpu noma. Savukārt, lai nodrošinātu iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem piedalīties pasākumos, ir jānodrošina atbilstošus risinājumus publiskās infrastruktūras piekļūstamībai, piemēram, ir jāparedz pandusu vai pacēlāju noma.
Piedāvātā redakcija
Izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, t.sk. pandusu un pacēlāju nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas piekļūstamības nodrošināšanai.
5.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu projektu, mērķis šim pasākumam ir - “uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, nodrošinot vietējā mēroga veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumus.”
Lūdzu precizēt sadaļu!
Lūdzu precizēt sadaļu!
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Apakšsadaļā "Specifiskā atbalsta plānotā ietekme" pie informācijas par personāla atlīdzībām ir a) apakšpunktā ir minēts, ka:
a) 4.1.2.2. pasākums ir 9.2.4.2.pasākuma turpinājums, jo abiem pasākumiem ir vienāds mērķis, mērķa grupa, atbalstāmās darbības un finansējuma saņēmēji.
Vēlamies norādīt, ka atbalstāmās darbības gluži nav tādas pašas, kā iepriekšējā ES fondu periodā. Iepriekšējā periodā tika īstenoti arī pētījumi un sabiedrības informēšanas pasākumi. Lūdzam precizēt sniegto informāciju.
a) 4.1.2.2. pasākums ir 9.2.4.2.pasākuma turpinājums, jo abiem pasākumiem ir vienāds mērķis, mērķa grupa, atbalstāmās darbības un finansējuma saņēmēji.
Vēlamies norādīt, ka atbalstāmās darbības gluži nav tādas pašas, kā iepriekšējā ES fondu periodā. Iepriekšējā periodā tika īstenoti arī pētījumi un sabiedrības informēšanas pasākumi. Lūdzam precizēt sniegto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļas 5.rindkopā ir norādes uz "Ikgadējām valstu rekomendācijām". Kas tās ir par rekomendācijām, kas tās sniedz? Lūgums sniegto informāciju konkretizēt un norādīt arī atsauces, kur ar šādām rekomendācijām var iepazīties.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Sadaļas 3.rindkopā ir minēts termins "sociālās determinantes". No teikuma konteksta nav skaidra šī termina lietojuma nozīme, tādēļ lūdzu skaidrot vai arī pārskatīt teksta redakciju un izvēlēties skaidrākus apzīmējumus.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Situācijas apraksts paredz, ka tiek raksturota situācija jeb problēma, kas ar konkrētajā tiesību aktā paredzētajām darbībām tiks risināta. Šobrīd sniegtais situācijas apraksts ir lielā mērā kopija no anotācijas MK noteikumiem Darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.4. specifiskā atbalsta mērķa „Uzlabot pieejamību veselības veicināšanas un slimību profilakses pakalpojumiem, jo īpaši, nabadzības un sociālās atstumtības riskam pakļautajiem iedzīvotājiem” 9.2.4.1.pasākumam „Kompleksi veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi” un 9.2.4.2.pasākumam „Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei” ar vispārīgām frāzēm par veselības veicināšanas nozīmi, cik būtiski ir mazināt nevienlīdzību, bet nav sniegti ne konkrēti dati par jau īstenotajiem pasākumiem un to ietekmi uz iedzīvotāju veselības situāciju vai informētību, kas sniegtu skaidru priekšstatu par situāciju jautājumā. Iepriekšējā ES fondu perioda MK noteikumu anotācijā vismaz ir raksturota situācija ar konkrētiem statistikas datiem par mērķa grupām dažādos griezumos, kas pamato piedāvātos risinājumus un sniedz skaidru ieskatu par galvenajām problēmām, kas šeit iztrūkst. Lūdzam rūpīgi pārskatīt 1.3. sadaļu un veikt papildinājumus gan balstoties uz datiem, pētījumiem, kā arī citu faktos balstītu informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka, lai nodrošinātu horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (turpmāk - HP) īstenošanu un, lai ievērotu ANO Konvencijā par personu ar invaliditāti tiesībām noteikto vienlīdzīgu iespēju un nediskrimināciijas principu īstenošanu praksē, noteikumu projektā tiek paredzētas attiecināmās izmaksas HP specifisko darbību īstenošanai (skat.LM iebildumu pie noteikumu 18.punkta).
Piemēram, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas piedalīties informatīvajos veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumos (turpmāk - pasākumos) visiem Latvijas iedzīvotājiem, tostarp personām ar invaliditāti un dažādiem funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, tiks nodrošināta pasākumu atbilstība piekļūstamības prasībām, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī informācijas sagatavošanai, lai tā būtu labi uztverama personām ar dzirdes, redzes un garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām, tiks nodrošināti zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi vai indukcijas cilpu noma. Savukārt, lai nodrošinātu iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem piedalīties pasākumos, tiks nodrošināti atbilstoši risinājumi publiskās infrastruktūras piekļūstamībai, piemēram, tiks paredzēta pandusu vai pacēlāju noma.
Piemēram, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas piedalīties informatīvajos veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumos (turpmāk - pasākumos) visiem Latvijas iedzīvotājiem, tostarp personām ar invaliditāti un dažādiem funkcionāliem traucējumiem, vecākiem ar maziem bērniem un senioriem, tiks nodrošināta pasākumu atbilstība piekļūstamības prasībām, proti, lai informācijas saturs būtu piekļūstams, izmantojot vairākus sensoros (redze, dzirde, tauste) kanālus, kā arī informācijas sagatavošanai, lai tā būtu labi uztverama personām ar dzirdes, redzes un garīga rakstura traucējumiem, lasītprasmes vai uztveres grūtībām, tiks nodrošināti zīmju valodas tulku, vieglās valodas tulkošanas, reāllaika transkripcijas, subtitru nodrošināšanas pakalpojumi vai indukcijas cilpu noma. Savukārt, lai nodrošinātu iespējas visiem Latvijas iedzīvotājiem piedalīties pasākumos, tiks nodrošināti atbilstoši risinājumi publiskās infrastruktūras piekļūstamībai, piemēram, tiks paredzēta pandusu vai pacēlāju noma.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotācijas 1.3. sadaļu ar skaidrojumu, kādā veidā dalībai veselības veicinošajos pasākumos tiks piesaistītas nabadzības, teritoriālās un sociālās atstumtības riskam pakļautās grupas, ņemot vērā to nepietiekamās zināšanas par savām tiesībām par valsts apmaksātiem veselības aprūpes pakalpojumiem un kuras atrodas atrodas nevienlīdzīgā situācijā. Vienlaikus lūdzam arī norādīt pētījumu vai aptauju rezultātus (avotus), kas liecina, ka minētajām grupām ir nepietiekamas zināšanas par savām tiesībām par valsts apmaksātajiem veselības pakalpojumiem.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Anotācija (ex-ante)
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Iebildums
Aicinām papildināt ar informāciju arī šajā sadaļā, jo pasākums ir tiešā veidā vērsts uz dažādu sabiedrības grupu veselības situācijas uzlabošanu, tātad tiešā veidā ietekmēs arī iedzīvotāju sociālo situāciju – darbaspējas, mentālo veselība utml.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Iebildums
Lūdzam rast iespēju papildināt sadaļu ar informāciju par pasākuma ietekmes uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām aprakstu atbilstoši LM/TM vadlīnijām [1], iekļaujot specifiskās un vispārīgās darbības, par kurām tika panākta vienošanās 25.05.2023. apakškomitejas sēdē.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
[1] “Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027), pieejamas: https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Iebildums
Lūdzam Anotācijas 8.1.10.apakšpunktu papildināt ar norādi, ka Noteikumu projekta 31.1.apakšpunktā minētā horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītāja "atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaits" ietvaros dati par atbalstu saņēmušo personu skaitu tiks uzkrāti arī iedalījumā pa dzimumiem (sievietes / vīrieši).
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Iebildums
Saskaņā ar anotācijas 1.3. sadaļā minēto, viens no uzdevumiem šim pasākumam ir sieviešu un vīriešu veselības atšķirību mazināšana, tāpat Sabiedrības veselības pamatnostādnēs 2021.-2027.gadam noteiktais uzdevums, kas jāsasniedz līdz 2027.gadam ir paredzamā dzīves ilguma atšķirību starp sievietēm un vīriešiem samazināšana, kā arī potenciāli zaudēto mūža gadu rādītāja samazināšana, kurā ir izteikts dzimuma aspekts. Tāpat šis pasākums ir ar netiešu ietekmi uz vienlīdzīgu iespēju horizontālo principu.
Lūdzam papildināt sadaļu ar informāciju, kā pasākums veicinās dzimumu līdztiesību, atbilstoši vadlīnijām horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027) (https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027).
Lūdzam papildināt sadaļu ar informāciju, kā pasākums veicinās dzimumu līdztiesību, atbilstoši vadlīnijām horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027) (https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-horizontala-principa-vienlidziba-ieklausana-nediskriminacija-un-pamattiesibu-ieverosana-istenosanai-un-uzraudzibai-2021-2027).
Piedāvātā redakcija
Piemēram, pasākuma ietvaros tiks īstenotas HP vispārīgas darbības, kas veicina dzimumu līdztiesību:
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”; https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-rekomendacijas-informativie-materiali);
- tiks nodrošinātas veselības veicināšanas un slimību profilakses aktivitātes, kas vērstas uz informatīvo semināru, konferenču, apmācību un darbnīcu interaktīvo informatīvo izglītojošo nodarbību saturā integrētiem jautājumiem par sabiedrībā valdošo stereotipu un priekšstatu maiņas pasākumiem par sievietes un vīrieša lomām un tām atbilstošu uzvedību attiecībā uz rūpēm par savu veselību un dzīvesveidu;
Pasākuma ietvaros tiks īstenotas specifiskas darbības:
- tiks nodrošināti veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi, kas vērsti uz atšķirību mazināšanu sieviešu un vīriešu paredzamajā mūža ilgumā t.sk. veselībai negatīvo riska faktoru mazināšana, uzrunājot atsevišķi vīriešu un sieviešu mērķauditoriju;
- tiks piesaistīti eksperti ar zināšanām un pieredzi dzimumu līdztiesības jautājumos, kas izvērtēs apmācību programmu un materiālu saturu atbilstību un integrēs dzimumu līdztiesības principu;
- īstenojot projekta komunikācijas aktivitātes, tiks izvēlēta valoda un vizuālie tēli, kas mazina diskrimināciju un stereotipu veidošanos (skat. metodisko materiālu “Ieteikumi diskrimināciju un stereotipus mazinošai komunikācijai ar sabiedrību”; https://www.lm.gov.lv/lv/vadlinijas-rekomendacijas-informativie-materiali);
- tiks nodrošinātas veselības veicināšanas un slimību profilakses aktivitātes, kas vērstas uz informatīvo semināru, konferenču, apmācību un darbnīcu interaktīvo informatīvo izglītojošo nodarbību saturā integrētiem jautājumiem par sabiedrībā valdošo stereotipu un priekšstatu maiņas pasākumiem par sievietes un vīrieša lomām un tām atbilstošu uzvedību attiecībā uz rūpēm par savu veselību un dzīvesveidu;
Pasākuma ietvaros tiks īstenotas specifiskas darbības:
- tiks nodrošināti veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumi, kas vērsti uz atšķirību mazināšanu sieviešu un vīriešu paredzamajā mūža ilgumā t.sk. veselībai negatīvo riska faktoru mazināšana, uzrunājot atsevišķi vīriešu un sieviešu mērķauditoriju;
- tiks piesaistīti eksperti ar zināšanām un pieredzi dzimumu līdztiesības jautājumos, kas izvērtēs apmācību programmu un materiālu saturu atbilstību un integrēs dzimumu līdztiesības principu;
16.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Anotācijas 8.2.apakšpunktā paredzēts, ka projekta iesniegumā ir jābūt: vismaz trīs vispārīgām darbībām, vismaz trīs specifiskām darbībām un jānosaka vismaz viens horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” rādītājs: - atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaits. Lūdzam 8.2.apakšpunktu papildināt ar detalizētu uzskaitījumu par vispārīgajām un specifiskajām darbībām, kas šī Ministru kabineta noteikumu projekta darbību ietvaros veicinās horizontālā principa ”Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” īstenošanu, atbilstoši Projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriju piemērošanas metodikā paredzētajam.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Lūdzu papildināt ar precizāku informāciju, kas tiek saprasts ar Baunhaus?
Piedāvātā redakcija
-
18.
Anotācija (ex-ante)
8.2. Cita informācija
Iebildums
Lai nodrošinātu vienotu pieeju ES fondu pasākumu īstenošanas MK noteikumu anotācijas aizpildīšanai un, ievērojot vadlīnijās "Horizontālais princips “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” vadlīnijas īstenošanai un uzraudzībai (2021-2027)" noteikto, aicinām 8.2. sadaļā sniegt informāciju par pasākuma ietekmi uz horizontālo principu "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" (netieša ietekme).
Piedāvātā redakcija
-