Projekta ID
24-TA-2452Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
28.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Saskaņā ar rīkojuma projekta anotācijas 4.1.apakšpunktu "Saistītie tiesību aktu projekti" Iekšlietu ministrijai būs jāsagatavo tiesību akts, lai atzītu Ministru kabineta 2016.gada 12.janvāra rīkojumu Nr.15 "Par valsts nekustamā īpašuma Tirgus ielā 19, Krāslavā, Krāslavas novadā, nodošanu Krāslavas novada pašvaldības īpašumā" (turpmāk - MK rīkojums Nr.15) par aktualitāti zaudējušu. Ievērojot to, ka, pamatojoties uz MK rīkojumu Nr.15, ir notikusi nekustamā īpašuma valdītāja maiņa, nepieciešams svītrot rīkojuma projekta anotācijas 4.1.apakšpunktā "Saistītie tiesību aktu projekti" norādīto.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – atsavināšanas likums) 5. panta piektā daļa paredz, ka lēmumā par nekustamā īpašuma atsavināšanu tiek noteikts arī atsavināšanas veids un, ja nepieciešams, nekustamā īpašuma turpmākās izmantošanas nosacījumi un atsavināšanas tiesību aprobežojumi. Atsavināšanas likuma 1. panta 1. punktā ir paskaidrots termins atsavināšana — publiskas personas mantas pārdošana, mainīšana, ieguldīšana kapitālsabiedrībā un nodošana bez atlīdzības, kā rezultātā īpašuma tiesības no mantas atsavinātāja pāriet mantas ieguvējam, vienlaikus 3. panta pirmajā daļā uzskaitīti veidi kādā publiskas personas var atsavināt nekustamo un kustamo mantu.
Ievērojot iepriekš minēto, ierosinām precizēt rīkojuma projektu, tajā konkrēti nosakot atsavināšanas veidu.
Ievērojot iepriekš minēto, ierosinām precizēt rīkojuma projektu, tajā konkrēti nosakot atsavināšanas veidu.
Piedāvātā redakcija
“1. Saskaņā ar Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 5. panta pirmo daļu un 42. panta 2.4 daļu atļaut atvasinātai publiskai personai – Krāslavas novada pašvaldībai – atsavināt, pārdodot izsolē, nekustamo īpašumu (..).”
3.
Rīkojuma projekts
Priekšlikums
Precizēt projekta 5.punktu, svītrojot aiz vārdiem "tiek ieguldīti pašvaldības nekustamā īpašuma" vārdus "pašvaldības nekustamā īpašuma", tādējādi novēršot dublēšanos.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Ierosinām precizēt Anotācijas 1.2. apakšpunkta ”Mērķis” sadaļu “Mērķa apraksts” un 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļu “Risinājuma apraksts”, norādot, ka nekustamais īpašums tiks atsavināts, to pārdodot izsolē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka nekustamais īpašums līdz 2016. gadam, kad tas bez atlīdzības tika nodots īpašumā pašvaldībai, bija valsts īpašumā Iekšlietu ministrijas personā, ierosinām anotācijā norādīt, ka nekustamais īpašums šobrīd nav iekļauts Iekšlietu ministrijas valdījumā esošo nekustamo īpašumu portfelī, kā arī nekustamais īpašums nav nepieciešams Iekšlietu ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu funkciju un uzdevumu izpildei, jo Krāslavas pilsētā ir paredzēta jauna katastrofu pārvaldības centra izbūve.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka Krāslavas novada pašvaldības domes 2024. gada 29. augusta sēdes protokola Nr.10, 16.§ (Lēmums Nr.845) lemjošajā daļā tiek norādīts, ka nekustamā īpašuma atsavināšanas rezultātā iegūtos līdzekļus paredzēts ieguldīt pašvaldības nekustamā īpašuma sastāvā esošās ēkas Dīķu ielā 5, Krāslavā, Krāslavas novadā, jumta seguma pārbūvei, nodrošinot Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 5., 11. un 14.punktā noteikto pašvaldības autonomo funkciju izpildi, jo ēkā izvietotas Krāslavas novada pašvaldības iestādes - Krāslavas novada bāriņtiesa, Krāslavas novada Pašvaldības policija un Krāslavas novada bibliotēka, ierosinām attiecīgi precizēt anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļas “Risinājuma apraksts” 8. un 9. rindkopu.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinām precizēt anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļas “Risinājuma apraksts” otro teikumu, izsakot to sekojošā redakcijā:
“Saskaņā ar rīkojumu Nr. 15 Pašvaldība savā īpašumā pārņēma valstij piederošo nekustamo īpašumu, kura sastāvā ietilpa nepabeigta jaunbūve, kas vēsturiski tika būvēta Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu vajadzībām.”
“Saskaņā ar rīkojumu Nr. 15 Pašvaldība savā īpašumā pārņēma valstij piederošo nekustamo īpašumu, kura sastāvā ietilpa nepabeigta jaunbūve, kas vēsturiski tika būvēta Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu vajadzībām.”
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. apakšpunkta “Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi” sadaļā “Pašreizējā situācija” norādīts, ka atbilstoši Nekustamā īpašuma kadastra reģistra datiem nekustamā īpašuma lietošanas mērķis Valsts aizsardzības nozīmes objektu, drošības, policijas, ugunsdzēsības un glābšanas, robežsardzes un soda izciešanas iestāžu apbūve, un tā kadastrālā vērtība ir 154 776 euro.
Norādām, ka saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) pieejamo informāciju lietošanas mārķis - Valsts aizsardzības nozīmes objektu, drošības, policijas, ugunsdzēsības un glābšanas, robežsardzes un soda izciešanas iestāžu apbūve, ir noteikts nekustamā īpašuma ar kadastra numuru 60010010238 sastāvā ietilpstošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 60010010238, savukārt būvei ar kadastra apzīmējumu 60010010238001 galvenais lietošanas veids noteikts - Biroju ēkas. Vienlaikus norādāms, ka NĪVKIS nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība norādīta 70 514 euro, bet anotācijā norādītā kadastrālā vērtība 154 776 euro ir projektētā kadastrālā vērtība – kadastrālā vērtība, kas aprēķināta ņemot vērā projektētos kadastrālo vērtību bāzes rādītājus nākamajam gadam (vēl neapstiprināti vērtību bāzes rādītāji) un Kadastra informācijas sistēmā reģistrētos kadastra objektu raksturojošos datus vērtības aprēķināšanas datumā. Pēc kadastrālo vērtību bāzes apstiprināšanas Ministru kabinetā, bet līdz brīdim, kad kadastrālo vērtību bāze stājas spēkā, projektētā kadastrālā vērtība pārtop par prognozēto kadastrālo vērtību. Kad kadastrālo vērtību bāze stājas spēkā, tad prognozētā kadastrālā vērtība pārtop par kadastrālo vērtību.
Precizēt minēto anotācijas sadaļu atbilstoši aktuālajai informācijai NĪVKIS.
Norādām, ka saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) pieejamo informāciju lietošanas mārķis - Valsts aizsardzības nozīmes objektu, drošības, policijas, ugunsdzēsības un glābšanas, robežsardzes un soda izciešanas iestāžu apbūve, ir noteikts nekustamā īpašuma ar kadastra numuru 60010010238 sastāvā ietilpstošajai zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 60010010238, savukārt būvei ar kadastra apzīmējumu 60010010238001 galvenais lietošanas veids noteikts - Biroju ēkas. Vienlaikus norādāms, ka NĪVKIS nekustamā īpašuma kadastrālā vērtība norādīta 70 514 euro, bet anotācijā norādītā kadastrālā vērtība 154 776 euro ir projektētā kadastrālā vērtība – kadastrālā vērtība, kas aprēķināta ņemot vērā projektētos kadastrālo vērtību bāzes rādītājus nākamajam gadam (vēl neapstiprināti vērtību bāzes rādītāji) un Kadastra informācijas sistēmā reģistrētos kadastra objektu raksturojošos datus vērtības aprēķināšanas datumā. Pēc kadastrālo vērtību bāzes apstiprināšanas Ministru kabinetā, bet līdz brīdim, kad kadastrālo vērtību bāze stājas spēkā, projektētā kadastrālā vērtība pārtop par prognozēto kadastrālo vērtību. Kad kadastrālo vērtību bāze stājas spēkā, tad prognozētā kadastrālā vērtība pārtop par kadastrālo vērtību.
Precizēt minēto anotācijas sadaļu atbilstoši aktuālajai informācijai NĪVKIS.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Precizēt projekta anotācijas 1.3.sadaļas "Risinājuma apraksts" desmito rindkopu, aizstājot vārdus "pašvaldība jānodrošina" ar vārdiem "pašvaldībai jānodrošina".
Piedāvātā redakcija
-
