Atzinums

Projekta ID
24-TA-3235
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
04.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumos Nr. 355 "Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi"" (turpmāk – projekts) 1. punktā ietverto Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 355 "Ārpusģimenes aprūpes atbalsta centra noteikumi" (turpmāk – Noteikumi) 1.1. apakšpunktu atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likuma 36.1 panta trešajā daļā Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk – sagatavošanas noteikumi) 100. punktā noteikto. Vienlaikus, atbilstoši Ministru kabinetam dotajam pilnvarojumam, lūdzam papildināt projektu ar grozījumiem Noteikumos, kas paredzētu atbalsta centra statusa atcelšanas nosacījumus un kārtību. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta 11. punktā ietvertajā Noteikumu 11. punkta pirmajā teikumā ir paredzēts, ka Bērnu aizsardzības centrs nodrošina informācijas uzkrāšanu par tiem komersantiem, biedrībām vai nodibinājumiem, kuriem piešķirts vai atcelts atbalsta centra statuss. Savukārt kārtība, kādā tiek atcelts atbalsta centra statuss, nav noteikta.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 6. punktu, paredzot, ka ar to tiek svītrots Noteikumu 7. punkts, ņemot vērā to, ka kārtību, kādā tiek iegūta informācija, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai, paredz Administratīvā procesa likuma 59. pants.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 7. punktā ietverto Noteikumu 8. punkta ievaddaļu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums ir pretrunā Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā – īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Vēršam uzmanību uz to, ka lēmuma pieņemšanas termiņš skaitāms no dienas, kad saņemts iesniegums, nevis no dienas, kad saņemti visi lēmuma pieņemšanai nepieciešamie dokumenti. Savukārt garāku termiņu lēmuma pieņemšanai, proti, ka termiņu lēmuma pieņemšanai skaita no visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas, var noteikt tikai likumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam projekta 9. punktā ietvertajā Noteikumu 10. punktā svītrot vārdus "mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas", ņemot vērā to, ka tas dublē Administratīvā procesa likuma 79. panta pirmajā daļā noteikto. Vēršam uzmanību uz to, ka sagatavošanas noteikumu 3.2. apakšpunkts paredz, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē augstāka spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 22. punktā ietverto Noteikumu 18. punkta ievaddaļu, ņemot vērā to, ka tajā ietvertais regulējums ir pretrunā Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmajā daļā noteiktajam, kas paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas, ja likumā nav noteikts cits termiņš vai citā normatīvajā aktā – īsāks termiņš administratīvā akta izdošanai. Vēršam uzmanību uz to, ka lēmuma pieņemšanas termiņš skaitāms no dienas, kad saņemts iesniegums, nevis no dienas, kad saņemti visi lēmuma pieņemšanai nepieciešamie dokumenti. Savukārt citu atskaites punktu termiņa skaitīšanai, proti, ka termiņu lēmuma pieņemšanai skaita no visu lēmuma pieņemšanai nepieciešamo dokumentu saņemšanas dienas, var noteikt tikai likumā.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Aicinām svītrot projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (turpmāk – anotācija) 4.1.1. apakšsadaļu, ņemot vērā to, ka anotācijas 4. sadaļā ietver informāciju par tiem saistītajiem tiesību aktu projektiem, kas tiks izstrādāti, nevis jau ir pieņemti. Vienlaikus norādām, ka Ministru kabineta noteikumu projekta saistītais tiesību aktu projekts nevar būt grozījumi likumā, ņemot vērā to, ka Ministru kabineta noteikumos ietvertajam regulējuma ir jāatbilst likumā noteiktajam, nevis likumā ietvertais regulējums jāpieskaņo Ministru kabineta noteikumos noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-