Projekta ID
22-TA-2229Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
28.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 1.panta pirmās daļas 18.punktu vispārējie stratēģiskie mērķi izriet no tiesību aktiem un politikas plānošanas dokumentiem. Ņemot vērā minēto, lūdzam informatīvo ziņojumu papildināt ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā noteiktā vispārējā stratēģiskā mērķa pamatojumu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Informatīvā ziņojuma kopsavilkumā ir secināts, ka “saglabāt valsts līdzdalību VSIA “Latvijas proves birojs”, kas nodrošina nepieciešamos proves darbu pakalpojumus ir stratēģiski izdevīgāk, kā veidot jaunu institūciju (tehnoloģiskās iekārtas, kompetents personāls), pie situācijas, kad tirgus nenodrošina nepieciešamos pakalpojumus”. Pārresoru koordinācijas centrs (turpmāk - PKC) norāda, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta otro daļu līdzdalības izvērtējumā nepieciešams ietvert pietiekami izvērstu ekonomisko izvērtējumu, lai pamatotu, ka citādā veidā nav iespējams efektīvāk, tai skaitā izmaksu efektīvāk, sasniegt šā panta pirmajā daļā noteiktos mērķus. Tāpat arī PKC 2016. gada 30. marta vadlīniju Nr. 1.2-23/2/1 “Valsts līdzdalības vispārējo stratēģisko mērķu noteikšanas vadlīnijas” 34. punktā ir skaidrots, ka, vērtējot katru līdzdalības priekšnosacījumu, publiska persona vienlaikus izvērtē (izņemot Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma” 7.panta pirmajā daļā noteiktajā gadījumā) visus iespējamos alternatīvos mehānismus, ar kuriem varētu sasniegt analogus rezultātus, neveicot komercdarbību, kā arī izvērtē iespējamo risinājumu lietderību, ekonomiskos un sociālos ieguvumus, ietekmi uz konkurences veicināšanu utt.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar attiecīgu pamatojumu (tai skaitā ekonomisko pamatojumu) informatīvajā ziņojumā iekļautajam secinājumam par to, ka valsts līdzdalības saglabāšana ir izdevīgākais risinājums salīdzinājumā ar citiem. Tāpat PKC vērš uzmanību un aicina izvērtējumā analizēt juridiskā statusa maiņas iespēju, ņemot vērā informatīvajā ziņojumā norādīto, ka vairums Eiropas Savienības kompetento iestāžu dārgmetālu testēšanas jomā pēc juridiskā statusa ir valsts iestādes vai aģentūras un to sniegtie pakalpojumi ir klasificējami kā publisks pakalpojums.
Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt informatīvo ziņojumu ar attiecīgu pamatojumu (tai skaitā ekonomisko pamatojumu) informatīvajā ziņojumā iekļautajam secinājumam par to, ka valsts līdzdalības saglabāšana ir izdevīgākais risinājums salīdzinājumā ar citiem. Tāpat PKC vērš uzmanību un aicina izvērtējumā analizēt juridiskā statusa maiņas iespēju, ņemot vērā informatīvajā ziņojumā norādīto, ka vairums Eiropas Savienības kompetento iestāžu dārgmetālu testēšanas jomā pēc juridiskā statusa ir valsts iestādes vai aģentūras un to sniegtie pakalpojumi ir klasificējami kā publisks pakalpojums.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 1. panta pirmās daļas 16. punktā un 57. panta pirmās daļas otrajā punktā noteiktajam nefinanšu mērķu noteikšana ir nozares ministrijas, nevis augstākās lēmējinstitūcijas uzdevums, kas īstenojams stratēģijas izstrādes procesā, PKC aicina izvērtēt nepieciešamību līdzdalības izvērtējumā iekļaut nefinanšu mērķus.
Piedāvātā redakcija
-