Atzinums

Projekta ID
22-TA-3120
Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
24.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzam papildināt pamatojumu ar likumprojektu "Grozījumu Ministru kabineta iekārtas likumā" (22-TA-1850).
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam pilnveidot Problēmas aprakstu atbilstoši Attīstības plānošanas sistēmas likumā, Ministru kabineta iekārtas likumā, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajam un pamatojoties uz ar Ministru prezidenta 2021.gada 2.decembra rezolūciju Nr. 2021-1.1.1./66-66 sagatavoto Pārresoru koordinācijas centra un Valsts kancelejas ziņojumu.
Piedāvātā redakcija
Izvērtējot iestāžu funkcijas, secināms, ka tās ir līdzīgas un papildinošas. Tāpēc, piedāvājot reformu, tika vērtēts kā padarīt efektīvāku iestāžu kompeteces funkciju veikšanu, apvienojot resursus un esošās iestrādes vienā iestādē, samazinot valsts pārvaldes sadrumstalotību un stiprinot valdības centru.
Pārresoru koordinācijas centrā ir 25 amata vietas, kuras nodrošinās Attīstības plānošanas sistēmas likumā, Ministru kabineta iekārtas likumā, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā un citos normatīvajos aktos noteikto funkciju veikšanu. PKC tiek pievienots VK, tiek savstarpēji fiksēti uzdevumi un attiecīgi pārkārtota organizatoriskā struktūra, PKC funkcijas un uzdevumus iekļaujot VK.

 
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzu izteikt Pašreizējās situācijas otro rindkopu šādā redakcijā; "Pārresoru koordinācijas centrs izveidots, pamatojoties uz  Attīstības plānošanas sistēmas likuma 12.panta otro daļu un Pārejas noteikumu 6.punktu ar Ministru kabineta 2011. gada 25. oktobra rīkojumu Nr. 557 "Par Pārresoru koordinācijas centra izveidi un darbības uzsākšanas nodrošināšanu"", ņemot vērā, ka PKC ir izveidots, pamatojoties uz likumu, nevis saskaņā ar MK iniciatīvu (Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmā daļa).

Lūdzam izslēgt vārdus "transporta pakalpojumi", ņemot vērā, ka saskaņā ar noslēgto starpresoru vienošanos, VK nav nodrošinājusi  PKC transporta pakalpojumus.
 
Piedāvātā redakcija
Pārresoru koordinācijas centrs izveidots, pamatojoties uz  Attīstības plānošanas sistēmas likuma 12.panta otro daļu un Pārejas noteikumu 6.punktu ar Ministru kabineta 2011. gada 25. oktobra rīkojumu Nr. 557 "Par Pārresoru koordinācijas centra izveidi un darbības uzsākšanas nodrošināšanu".
4.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Iebildums
Lūdzam papildināt saistītos likumprojektus ar grozījumiem Valsts pārvaldes iekārtas likumā (TA-22-1870), kurā notiektas jaunās VK funkcijas.
Piedāvātā redakcija
Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā (TA-22-1870).
Precizēt Valsts kancelejas funkcijas.
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam precizēt sadaļu "Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi", izsakto to šādā redakcijā:
Piedāvātā redakcija
Jā, sk. Anotācijas pielikumu grozījumiem Attīstības plānošanas sistēmas likumā (22-TA-1536)
6.
Anotācija (ex-ante)
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 7.4.sadaļas 8.punktu "Cita informācija" ar šādu tekstu:
Piedāvātā redakcija
"Valdības centra funkcijas tiks koncentrētas vienā institūcijā - Valsts kancelejā, kas dotajā brīdī atbild par valsts pārvaldes un cilvēkresursu politiku. Funkciju koncentrēšanas rezultātā Valdības centrā - vienā institūcijā tiks nodrošināta valsts pārvades, attīstības plānošanas, kapitālsabiedrību pārvaldības koordinējošo politiku papildinātība.