Atzinums

Projekta ID
23-TA-213
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
10.03.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas teikumu: "3.1.1.5. pasākuma īstenošanai ir pieejams ERAF finansējums 21 106 790 euro apmērā, kas ietver privāto finansējumu vismaz 21 750 000 euro apmērā.", jo ERAF finansējums nevar ietvert privāto finansējumu, privātais finansējums ir atsevišķs finansējuma avots.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Norādām, ka anotācijā minētais 3.1.1.5. pasākuma otrās kārtas finansējums 3 401 842 euro apmērā ir nevis neapgūtais ERAF finansējums, bet gan uz 05.12.2022. no projektiem atbrīvotais ERAF finansējums, kuru atbilstoši 22.09.2020. protokollēmuma Nr. 55 30.§ 2.1. apakšpunktam ir jānovirza virssaistību kompensēšanai un atbilstoši 2.2. apakšpunktam tikai atsevišķos, īpaši pamatotos gadījumos ar atsevišķu MK lēmumu ir iespējama šī finansējuma pārdale. Lūdzam atbilstoši precizēt anotāciju un papildināt protokola projektu ar jaunu punktu, kas noteiktu atļauju minēto finansējumu pārdalīt atbilstoši MK lēmumam.

 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Iebildums
Norādām, ka 3.1.1.5. pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai ir paredzēts tikai Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, attiecīgi anotācijas 3.sadaļas 2. un 3.ailē jāaizpilda 1. un 1.1.punkts, vienlaikus svītrojot finansiālo bilanci 3., 3.1. un 5.punktā. Turklāt lūdzam izvērtēt vai 2.ailē saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam šobrīd norādītais finansējuma apmērs 21 106 790 euro tiešām 2023.gadā ir paredzēts EM budžetā, ievērojot, ka tas ir plānošanas periodā kopējais pasākama īstenošanai paredzētais finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Finanšu ministrija nevar saskaņot ERAF finansējuma pārdali 1 600 000 euro apmērā 3.1.1.5 specifiskā atbalsta mērķa “Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" projektos, tā kā joprojām ir spēkā Ministru kabineta (MK) 2020. gada 22. septembra sēdes lēmums (prot. Nr. 55 30. § 2.1. punkts), kurš paredz projektos atbrīvoto ES fondu finansējumu novirzīt virssaistību negatīvas ietekmes uz valsts budžetu mazināšanai, t.sk. ietaupījumu nepārdalot citiem projektiem vai jaunām projekta darbībām. Finanšu ministrijas aktuālās prognozes liecina, ka Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētajās prioritātēs kopā būtu jāturpina valsts budžeta virssaistību kompensēšana ar projektos atbrīvoto finansējumu, lai panāktu virssaistību negatīvas ietekmes uz valsts budžetu mazināšanu. 
Vienlaikus Finanšu ministrija neiebilst pret jautājuma izskatīšanu MK sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijas 1.1. sadaļas aprakstā norādīto teikuma daļu: "[..] lai nodrošinātu veiksmīgāku atbalstāmo aktivitāšu īstenošanu [..]". Par kādām tieši aktivitātēm šeit tiek norādīts un kādā veidā 3.1.1.5. pasākuma otrās kārtas atbrīvotā finansējuma pārdale nodrošinās veiksmīgāku atbalstāmo aktivitāšu īstenošanu?
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka tālāk anotācija tiek sniegta informācija tieši par 3.1.1.5. pasākuma otro kārtu nevis par visu 3.1.1.5. pasākumu kopā, lūdzam attiecīgi precizēt šo sadaļu un pārskatīt saīsinājuma "3.1.1.5. pasākums" lietošanu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
Lūdzam no teikuma dzēst vārdu "aktivitātes".
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju dzēst no anotācijas 1.3. sadaļas "Risinājuma apraksts" teikuma: "Finansējuma pārdale neietekmē Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3. prioritārā virziena "Mazo un vidējo uzņēmumu konkurētspēja" specifiskā atbalsta mērķu ietvaros noteikto rādītāju sasniegšanu, kā arī LIAA ar investoriem noslēgto līgumu saistību izpildi 3.1.1.5. pasākuma īstenošanas termiņā, jo tam ir paredzēts ERAF finansējums."  beigu daļu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā skaidri norādīt, uz kuru no 3.2.1.2. pasākuma projektu tiek plānots pārdalīt 3.1.1.5 pasākuma otrās kārtas atbrīvoto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam visā anotācijā precizēt, ka pārdalāmais finansējums 1 600 000 euro apmērā ir 3.1.1.5. pasākuma otrās kārtas atbrīvotais ERAF finansējums.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Anotācija (ex-ante)
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Priekšlikums
Lūdzam skaidrot anotācijas 3. sadaļas 6. punktā trešajā teikumā norādīto: "Ņemot vērā aktivitātes īstenošanas riskus [..]", par kādu aktivitāti un kādiem riskiem šeit tiek norādīts, kā arī lūdzam aizstāt vārdu "neizmantoto" ar vārdu "atbrīvoto".
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, lūdzam MKN 53.1 punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:
 
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas Nr.651/2014, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka 08.06.2021 stājās spēkā grozījumi Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, papildinot likumu ar normām, kas nosaka pienākumu atgūt nelikumīgo komercdarbības atbalstu gadījumos, kad Eiropas Komisija nav pieņēmusi lēmumu par nelikumīga un nesaderīga ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu atbalsta atgūšanu, lūdzam MKN 53.punktu izteikt, piemēram, šādā redakcijā:

 
Piedāvātā redakcija
Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Komisijas regulas Nr.1407/2013, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt sadarbības iestādei visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.