Projekta ID
22-TA-3736Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
09.02.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 40.2.apakšpunktu, skaidri nosakot, ka finansējuma saņēmējam, īstenojot projektu, ir pienākums atmaksāt projekta ietvaros veiktos izdevumus arī gadījumā, ja Eiropas Komisija tā ir lēmusi.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ievērojot anotācijā skaidroto "RBP īsteno tikai Kundziņsalas publiskās un slēgtās (valsts atbalsta) teritorijas daļu un savienojumu ar satiksmes pārvadu līdz estakādēm uz un no satiksmes pārvada, un tiek nodrošināta RBP būvdarbu sadārdzinājuma izmaksu segšana no projektam piešķirtā KF finansējuma atbilstoši Ekonomikas ministrijas izstrādātajām vadlīnijām, ja CFLA ir izvērtējusi sadārdzinājuma pamatotību, sniegusi pozitīvu vērtējumu un atzinusi to kā attiecināmu KF līdzfinansējumam, un projektu ir iespējams īstenot līdz 2023.gada 31.decembrim.", vēršam uzmanību, ka, lai nodrošinātu stimulējošās ietekmes nosacījuma ievērošanu, uzsāktiem projektiem, kuriem atbalsts tiek sniegts saskaņā ar Regulas Nr. 651/2014 56."b" pantu, papildus finansējumu piešķirt nav iespējams. Attiecīgi lūdzam pārskatīt anotācijā sniegtos skaidrojumus, lai novērstu nekorektas interpretācijas iespējas, ka jau uzsāktam komercdarbības atbalsta projektam tiek papildus piešķirti publiskie līdzekļi, lai segtu būvdarbu sadārdzinājuma izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ievērojot veiktās izmaiņas 14.1. apakšpunktā, šī brīža redakcijā vairs neatbilst Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 651/2014), 2.panta 18. c) apakšpunkta nosacījumiem, attiecīgi lūdzam precizēt 14.punkta redakciju, norādot, ka projekta iesniedzējs un sadarbības partneris nevar pretendēt uz finansējumu, ja tas atbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam un uz to attiecas vismaz viens no Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18.punktā minētajiem kritērijiem. Attiecīgi 14.punkta apakšpunkti ir dzēšami.
Papildus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, iekļaujot prasību, ka atbalsta pretendentam ir jāiesniedz apliecinājums par atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18. c) punktā minētajam nosacījumam “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru”, ņemot vēra, ka nacionāli šī prasība tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.
Papildus lūdzam papildināt MK noteikumu projektu, iekļaujot prasību, ka atbalsta pretendentam ir jāiesniedz apliecinājums par atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014 2.panta 18. c) punktā minētajam nosacījumam “vai tas atbilst normatīvajos aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma pieprasītu maksātnespējas procedūru”, ņemot vēra, ka nacionāli šī prasība tiek pārbaudīta, balstoties uz atbalsta pretendenta iesniegtu apliecinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārliecināties, ka MK noteikumu (grozījumu) projektā ir iekļauta informācija par visiem veicamajiem grozījumiem MK 24.05.2016. noteikumos Nr.319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”, ņemot vērā, ka vairāki grozījumi/precizējumi veikti konsolidētajā versijā, taču MK noteikumu (grozījumu) projektā “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”” tie netiek atspoguļoti (tai skaitā, piemēram, grozījumi, kas veikti 32.1. un 37.punktā).
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt MK noteikumu projekta II. nodaļas nosaukumu, ņemot vērā, ka grozījumu projektā tas ir svītrots.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam Satiksmes ministriju izskatīt iespēju projekta Nr. 6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” Rīgas valstspilsētas pašvaldības īstenojamo daļu pārcelt finansēšanai Eiropas Savienības fondu 2021 – 2027 plānošanas perioda programmas ietvaros, tādējādi arī intensificējot jaunā perioda investīcijas un ātrāk rodot deklarējamos izdevumus, sniedzot anotācijā attiecīgu informāciju par Satiksmes ministrijas analīzes secinājumiem un plānoto rīcību.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu (grozījumu) projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt un precizēt MK noteikumu projekta grozījumu 7.punktā frāzi "ne vēlāk kā 2 mēnešu laikā pēc Ministru kabineta noteikumu grozījumu spēkā stāšanās", norādot precīzu termiņu, kurā jānoslēdz sadarbības līgumu. Vēršam uzmanību, ka minētais punkts tiks iekļauts konsolidētā versijā, līdz ar to tās piemērotājs nevarēs identificēt konkrēto termiņu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību protokollēmumā iekļaut atļauju Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai izmaksāt finansējuma saņēmējam noslēguma maksājumu pirms projekta pabeigšanas jau 2024. gada sākumā (ko iekļaut pēdējā noslēguma Maksājuma pieprasījumā Eiropas Komisijas noteiktā termiņā). Attiecīgi, ja nav noteikts izņēmums no horizontālo Ministru kabineta noteikumu (17.03.2015. MK noteikumi Nr. 130 “Noteikumi par valsts budžeta līdzekļu plānošanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanai un maksājumu veikšanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā”) normas par šo, tad par attiecīgo izdevumu daļu tiek zaudēts ES finansējums, ko arī finansējuma saņēmējs nesaņem. Lūdzam Satiksmes ministriju pārliecināties, vai šādi domāts un vai īstenotājs apzinās finanšu zaudējumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām redakcionāli precizēt redakciju, lai nodrošinātu skaidrību, ka sadarbības partneris projekta ietvaros īsteno tikai tādas darbības, kurām sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
Piedāvātā redakcija
Rīgas Brīvostas pārvalde kā finansējuma saņēmējs var piesaistīt Rīgas valstspilsētas pašvaldību kā sadarbības partneri, nodrošinot, ka sadarbības partneris projekta ietvaros īsteno tikai tādas darbības, kurām sniegtais atbalsts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts.
