Atzinums

Projekta ID
24-TA-961
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
13.06.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Aicinām papildināt informatīvo ziņojumu ar informāciju "Finanšu ministrija norāda, ka līdz ar Eiropas Savienības vispārējās izņēmuma klauzulas, kas ļāva atkāpties no Eiropas Savienības Līgumos noteiktajiem vispārējās valdības budžeta deficīta un parāda ierobežojumiem, atcelšanu, ir spēkā ES Stabilitātes un izaugsmes pakta nosacījumi. 2024. gada 30. aprīlī ir stājušies spēkā Eiropas Savienības Stabilitātes un izaugsmes pakta reformas ietvaros pieņemtie tiesību akti (jaunie Eiropas Savienības fiskālie noteikumi), kas līdz ar Fiskālās disciplīnas likuma nosacījumiem būs jāņem vērā sagatavojot likumprojektu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”. Iespējas piešķirt papildu finanšu resursus turpmākajos gados būs ierobežotas un attiecīgi visas nozaru ministrijas tiks aicinātas jaunas prioritātes nodrošināt, pamatā pārskatot jau piešķirto finansējumu, veicot bāzes izdevumu pārskatīšanu."
Piedāvātā redakcija
"Finanšu ministrija norāda, ka līdz ar Eiropas Savienības vispārējās izņēmuma klauzulas, kas ļāva atkāpties no Eiropas Savienības Līgumos noteiktajiem vispārējās valdības budžeta deficīta un parāda ierobežojumiem, atcelšanu, ir spēkā ES Stabilitātes un izaugsmes pakta nosacījumi. 2024. gada 30. aprīlī ir stājušies spēkā Eiropas Savienības Stabilitātes un izaugsmes pakta reformas ietvaros pieņemtie tiesību akti (jaunie Eiropas Savienības fiskālie noteikumi), kas līdz ar Fiskālās disciplīnas likuma nosacījumiem būs jāņem vērā sagatavojot likumprojektu “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam”. Iespējas piešķirt papildu finanšu resursus turpmākajos gados būs ierobežotas un attiecīgi visas nozaru ministrijas tiks aicinātas jaunas prioritātes nodrošināt, pamatā pārskatot jau piešķirto finansējumu, veicot bāzes izdevumu pārskatīšanu."
2.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Atkārtoti vēršam uzmanību, ka ņemot vērā informatīvajā ziņojumā norādīto, ka palielinoties mēnešalgai un ieviešot ikgadējās novērtēšanas prēmijas no 2027. gada netiks izmaksāts pabalsts par katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem, kuru plānots aizstāt ar ikgadējās novērtēšanas prēmijas ieviešanu, un ka pabalsta par katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem Iekšlietu ministrijas un Tieslietu ministrijas iestāžu bāzes izdevumos jau ir plānots finansējums 2027. un 2028. gadam, uzskatām, ka tas būtu jāņem vērā aprēķinot ikgadējo novērtēšanas prēmiju izmaksai nepieciešamo finansējumu no 2027. gada. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ieviešot ikgadējo novērtēšanas prēmiju no 2026. gada, vienlaicīgi paredzot arī turpināt pabalsta par katriem pieciem nepārtrauktas izdienas gadiem izmaksu līdz 2026. gadam, amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm vienlaikus tiks izmaksāti divi pēc būtības vienādi atlīdzības veidi (abi saistīti ar amatpersonu dienesta izpildes novērtējumu).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūdzam papildināt informatīvā ziņojuma 1. pielikuma 3. tabulu ar minimālo un maksimālo mēnešalgu pēc plānoto mēnešalgu skalu izmaiņu veikšanas salīdzinājumu pa gadiem atbilstoši plānotajam atlīdzības pieauguma grafikam.
Piedāvātā redakcija
-
4.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Nav saprotams vai MK sēdes protokollēmuma 5. punktā norādītais izmeklētājiem papildu nepieciešamais finansējums amatpersonu atlīdzības reformas ietvarā ir papildu MK sēdes protokollēmuma 2. punktā norādītajam, un nav skaidrs, kādā kārtībā šis finansējums tiks pieprasīts. Uzskatām, ka viss Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm atlīdzības sistēmas pilnveidošanai papildu nepieciešamais finansējums, tajā skaitā izmeklētājiem, ir norādāms MK sēdes protokollēmuma 2. punktā un 5. punkts attiecīgi ir precizējams. Ņemot vērā, ka atlīdzības sistēmas reforma izmeklēšanas iestāžu izmeklētājiem attieksies ne tikai uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm, un šis jautājums saskaņā ar informatīvajā ziņojumā sniegto informāciju vēl ir izstrādes stadijā, aicinām izvērtēt MK sēdes protokollēmuma 5. punkta nepieciešamību.
 
Piedāvātā redakcija
-