Atzinums

Projekta ID
24-TA-1889
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
21.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Ņemot vērā, ka Tieslietu ministrija nevar precīzi izvērtēt, kuras attiecīgā lēmuma prasības ir pārņemtas noteikumu projektā, pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakšpunktu, lūdzam noteikumu projekta anotācijas 5.4. sadaļas 1. tabulā skaidrot, kuras konkrēti Eiropas Komisijas 2024. gada 22. jūlija lēmuma SA.109275 (2023/N) (turpmāk - lēmums Nr. SA.109275 (2023/N))  vienības ir pārņemtas katrā no 1. tabulā minētajām noteikumu projekta vienībām. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka šobrīd nav konstatējams, kā noteikumu projekta 2. punktā pārņemtas iepriekš minētā Eiropas Komisijas lēmuma prasības, jo atbilstošs regulējums šajā lēmumā pirmšķietami nav atrodams. Attiecīgi gadījumā, ja ar noteikumu projekta 2. punktu netiek pārņemtas minētā lēmuma prasības, lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 1.3. sadaļu ar informāciju par noteikumu projekta 2. punkta ietekmi uz personām, kuras jau ir pieteikušās atbalstam vai atbalstu saņēmušas, proti, vai netiks aizskarta šo personu tiesiskā paļāvība.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1. punktu, nodrošinot vienveidīgu izteiksmi Ministru kabineta 2023. gada 29. augusta noteikumos Nr. 487 "Atbalsta noteikumi Covid-19 krīzes skartajiem sabiedriskās ēdināšanas nozares komersantiem zaudējumu kompensēšanai" (turpmāk - noteikumi Nr. 487), vai alternatīvi lūdzam pamatot noteikumu projekta anotācijā, ar ko atšķiras Covid-19 radītie zaudējumi no zaudējumiem, kas radušies saimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ saskaņā ar noteikumu Nr. 487 1. punktu.
Piedāvātā redakcija
"4.3. tas bija tiesīgs pretendēt uz atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojuma "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" (C(2020)1863) 3.1. iedaļu (shēma SA. 59592, SA.61338, SA.61873, SA.63046, SA.100596, SA.101506, SA.57125, SA.57423, SA.57740, SA.60412, SA.100605, SA.101601, SA.58072, SA.59650, SA.58104, SA.58839, SA.60528, SA.64382, SA.100599, SA.62003, SA.101995, SA.61769, SA.62916, SA.63307, SA.101079, SA.63031, SA.62917, SA.63308 un SA.100694), bet tā Covid-19 radītie zaudējumi, kas radušies saimnieciskās darbības ierobežojumu dēļ, pārsniedz saņemto atbalsta summu;"
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 131. un 170. punktu, lūdzam svītrot noteikumu projekta 1. punktā ietvertās atsauces uz Eiropas Komisijas 2020. gada 19. marta paziņojumu "Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā" un attiecīgajām shēmām (pēc būtības - Eiropas Komisijas lēmumiem), tā vietā atsaucoties uz nacionālajiem normatīvajiem aktiem, ar kuriem pārņemtas minētā paziņojuma (un attiecīgi lēmumu) prasības.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka lēmuma Nr. SA.109275 (2023/N) 2.4. sadaļa paredz, ka Latvija ir apstiprinājusi, ka saskaņā ar noteikumu Nr. 487 23. un 24. punktu atbalsts netiks sniegts, pirms Komisijas lēmuma paziņošanas, kas apstiprina shēmu. Saistībā ar minēto lūdzam izvērtēt, vai noteikumu projektu nav nepieciešams papildināt ar tā spēkā stāšanās kārtību (analoģiski 23. un 24. punktā minētajai), jo noteikumi Nr. 487 jau ir stājušies spēkā un atbalsts saskaņā ar minētajiem noteikumiem var tikt sniegts (proti, 23. un 24. punkts nav attiecināmi uz izmaiņām šajos noteikumos). Alternatīvi lūdzam sniegt skaidrojumu, kā paredzēts nodrošināt 2.4. sadaļā minēto prasību.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Norādām, ka saskaņā ar Komerclikuma 18. pantu termins "uzņēmums" apzīmē organizatoriski saimniecisku vienību, nevis komercdarbības vai saimnieciskās darbības subjektu. Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projekta 3. punktu, termina "uzņēmums" vietā izmantojot terminu "komersants" vai "saimnieciskās darbības veicējs".
 
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 3. punktā pieturzīmi iekavas aizstāt ar pieturzīmi domuzīme, jo norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-