Projekta ID
22-TA-1701Atzinuma sniedzējs
Pārresoru koordinācijas centrs
Atzinums iesniegts
07.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Ar Ministru kabineta 2016.gada 21.septembra rīkojumu Nr.534 apstiprinātais konceptuālais ziņojums “Par Latvijas nacionālās standartizācijas sistēmas pilnveidošanu” paredzēja, ka nacionālās standartizācijas institūcijas funkciju izpilde būtu nododama nevalstiskajai organizācijai – biedrībai, kura tiktu nodibināta ar mērķi attīstīt standartizācijas sistēmu un tās darbību atbilstoši starptautiskajām prasībām, kā arī veicināt standartu izplatību un to izmantošanu. Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, kāpēc netiek īstenots konceptuālajā ziņojumā paredzētais risinājums, bet tiek saglabāta valsts līdzdalība LVS.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā ir norādīts, ka ir izvērtēts alternatīvais risinājums - LVS pārveide par valsts aģentūru. Kā iespējamās negatīvās sekas ir norādīta ietekme uz valsts budžetu, proti, potenciāli var rasties situācija, kad, izpildot tiesību aktos noteikto, var veidoties nepieciešamība veikt salīdzinoši lielus kapitālieguldījumus LVS. PKC norāda, ka LVS darbības stratēģijā 2019.-2023. gadam nav plānoti lieli kapitālieguldījumi, kas varētu radīt ietekmi uz valsts budžetu. Ņemot vērā minēto, lūdzam papildināt anotāciju ar izvērstāku informāciju par to, kādus lielus kapitālieguldījumus būs nepieciešams veikt LVS un kas nav salāgojami ar LVS darbību valsts aģentūras statusā. Vienlaikus jānorāda, ka atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta otrajai daļai līdzdalības izvērtējumā ietver arī ekonomisko izvērtējumu, lai pamatotu, ka citādā veidā nav iespējams efektīvi sasniegt šā panta pirmajā daļā noteiktos mērķus. Tādejādi izvērtējumam par alternatīvajiem risinājuma variantiem ir jābūt pamatotiem ar ekonomiskiem apsvērumiem. Lūdzam papildināt anotāciju ar atbilstošu pamatojumu.
Tāpat vēršam uzmanību uz to, ka anotācijā un informatīvajā ziņojumā ir norādīts, ka standartizācijas procesi nav uzskatāmi par komercdarbību un ka LVS darbība balstās bezpeļņas principā. PKC norāda, ka minētie argumenti neatbilst rīkojuma projektā paredzētajai LVS darbības kapitālsabiedrības statusā. Atbilstoši Komerclikuma 1. pantā noteiktajam kapitālsabiedrība ir komersants un tā veic komercdarbību, t.i., atklātu saimniecisko darbību ar peļņas gūšanas raksturu.
Tāpat vēršam uzmanību uz to, ka anotācijā un informatīvajā ziņojumā ir norādīts, ka standartizācijas procesi nav uzskatāmi par komercdarbību un ka LVS darbība balstās bezpeļņas principā. PKC norāda, ka minētie argumenti neatbilst rīkojuma projektā paredzētajai LVS darbības kapitālsabiedrības statusā. Atbilstoši Komerclikuma 1. pantā noteiktajam kapitālsabiedrība ir komersants un tā veic komercdarbību, t.i., atklātu saimniecisko darbību ar peļņas gūšanas raksturu.
Piedāvātā redakcija
-
