Atzinums

Projekta ID
21-TA-1779
Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
03.03.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Kultūras ministrija konceptuāli nepiekrīt iedalījumam, kam par pamatu tiek ņemts iestādes veids, proti, iestādē esošo amata vietu skaitu un iestādes gada administrējamā budžeta izdevumu apmērs. Nedrīkst diskriminēt iestādes, ja tās darbinieku skaits ir mazs, bet to apsaimniekotais budžets ir liels, piemēram Nacionālajā Kino centrā ir 11 darbinieki, kas nodrošina vairāk kā 7 milj.euro finansējuma administrēšanu. Līdz ar to ierosinām, ja iestādes budžets ir lielāks nekā noteikts atbilstošā amata saimes līmenī, tad iestādes vadītāju var klasificēt augstākā amatu saimes līmenī, ņemot vērā iestādes budžetu. Latvijas Nacionālajam kultūras centram reizi 5 gados tiek īstenots nozīmīgs pasākums, kā Dziesmu un deju svētki, kuru budžets ir vairāk kā 6 milj.euro bez jau institūcijas pamatfinansējuma. Kā arī ir jāvērtē kultūras iestāžu specifiska, proti, iesakām pie amatu klasifikācijas ņemt vērā aspektu par kultūras iestāžu zembilancē uzskaitītajām kultūras mantojuma vērtībām, kas lēšamas vairāku 10 milj. apmērā.
Piedāvātā redakcija
..
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Resora augstākās iestādes (ministrijas) personāla vadības funkcija ir atšķirīga no padotības iestāžu personāla funkcijām un ministrijas personāla funkcija ietver ne tikai standarta pakalpojumu un nodrošinājuma sniegšanu, kas minēta noteikumu projektā, bet arī dažādu procesu koordinēšanu un nodrošināšanu resora līmenī, piemēram, padotības iestāžu amatu klasificēšanas rezultātu izvērtēšana un konsultāciju sniegšana amatu klasifikācijas pārskatīšanai, iestāžu vadītāju novērtēšana un motivācija, padotības iestāžu konsultēšana, kā arī dažādas citas specifiskas funkcijas un informācijas apkopošana resorā. Minēto personāla vadības funkciju atšķirība netiek atspoguļota esošā noteikumu projekta 34.saimes “Personāla vadība” redakcijā. Ņemot vērā minēto, lūdzam izteikt noteikumu projekta 91.4.apakšpunkta ievaddaļu jaunā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
91.4. III līmenis (piemēram, stratēģiskais personāla vadības partneris, biznesa partneris, vecākais personāla speciālists lielā pašvaldībā) veic II A vai II B līmenim noteiktos pienākumus ļoti lielā, īpaši lielā vai augstākā  iestādē, kā arī:
3.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā digitālās pasaules straujo attīstību, LNB funkciju un pakalpojumu nodrošināšanai (datu atvēršanai un sagatavošanai tālākai izmantošanai, digitālai pētniecībai, digitālās pētniecības pakalpojumu sniegšanai) arvien pieaugoša ir krājuma,  t. sk. digitālā krājuma, informācijas un datu analīzes uzdevumu veikšana, izmantojot specializētus IT rīkus un matemātiskās metodēs balstītas tehnoloģijas, kā arī datu apstrādes un analīzes metožu un tehnoloģiju izpēte. Tāpat datu apstrāde un analīze aizvien plašāk attiecināma arī uz citām bibliotēkām. Līdz ar to 20.2. apakšsaimes “Bibliotēku pakalpojumi” V un VI līmeni būtu nepieciešams papildināt ar atsauci uz datu administrēšanu, datu kopu apstrādi un analīzi.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 63.6.3.punktu šādā redakcijā:
“63.6.3. nodrošina e-resursu repozitorija un datu administrēšanu;
 
4.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā digitālās pasaules straujo attīstību, LNB funkciju un pakalpojumu nodrošināšanai (datu atvēršanai un sagatavošanai tālākai izmantošanai, digitālai pētniecībai, digitālās pētniecības pakalpojumu sniegšanai) arvien pieaugoša ir krājuma,  t. sk. digitālā krājuma, informācijas un datu analīzes uzdevumu veikšana, izmantojot specializētus IT rīkus un matemātiskās metodēs balstītas tehnoloģijas, kā arī datu apstrādes un analīzes metožu un tehnoloģiju izpēte. Tāpat datu apstrāde un analīze aizvien plašāk attiecināma arī uz citām bibliotēkām. Līdz ar to 20.2. apakšsaimes “Bibliotēku pakalpojumi” V un VI līmeni būtu nepieciešams papildināt ar atsauci uz datu administrēšanu, datu kopu apstrādi un analīzi.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 63.6.4. punktu šādā redakcijā:
“63.6.4. nodrošina metadatu kvalitātes kontroli, datu kopu apstrādi un analīzi;”
 
5.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā digitālās pasaules straujo attīstību, LNB funkciju un pakalpojumu nodrošināšanai (datu atvēršanai un sagatavošanai tālākai izmantošanai, digitālai pētniecībai, digitālās pētniecības pakalpojumu sniegšanai) arvien pieaugoša ir krājuma,  t. sk. digitālā krājuma, informācijas un datu analīzes uzdevumu veikšana, izmantojot specializētus IT rīkus un matemātiskās metodēs balstītas tehnoloģijas, kā arī datu apstrādes un analīzes metožu un tehnoloģiju izpēte. Tāpat datu apstrāde un analīze aizvien plašāk attiecināma arī uz citām bibliotēkām. Līdz ar to 20.2. apakšsaimes “Bibliotēku pakalpojumi” V un VI līmeni būtu nepieciešams papildināt ar atsauci uz datu administrēšanu, datu kopu apstrādi un analīzi.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 63.8.4. punktu šādā redakcijā:
“63.8.4. nodrošina tehnoloģisko un administratīvo procesu optimizēšanu un modernizēšanu, jaunu bibliotēkas pakalpojumu ieviešanu, datu pārvaldību un analīzi;”
6.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums papildināt MK noteikumu projekta sadaļu 5.2.20.4. Fondu glabāšana (20.4. apakšsaime) ar 65.4.apakšpunktu.
 
Piedāvātā redakcija
Izteikt 65.4.apakšpunktu šādā redakcijā: 65.4.IV līmenis (piemēram, elektronisko dokumentu galvenais fondu glabātājs):65.4.1. nodrošina digitalizētā un digitāli dzimušā krājuma ilglaicīgu saglabāšanu; 65.4.2. konsultē arhīva klientus un sadarbības partnerus par elektronisko dokumentu (arī fotodokumentu, skaņas dokumentu un videodokumentu elektroniskā formā) ilglaicīgu saglabāšanu; 65.4.3.nodrošina elektronisko dokumentu pieejamību saskaņā ar noteikto kārtību un normatīvajos aktos noteiktajām prasībām; 65.4.4. pieņem glabāšanā elektroniskos dokumentus, veic to autentiskuma un integrācijas pārbaudi.” Tādējādi MK noteikumu projekta 1. Pielikumā “Amatu līmeņu sadalījums mēnešalgu grupās” piedāvātā  apakšpunkta aprakstam un līmenim būtu atbilstoša 9.mēnešalgu grupa.
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Viena no LNB funkcijām ir LNB fiziskā krājuma saglabāšana, kas ietver LNB krājumos esošo izdevumu un citu materiālu konservāciju un restaurāciju, kā arī krājuma glabāšanas apstākļu kontroli. Arī Latvijas Nacionālais arhīvs nodrošina arhīvā esošo dokumentu restaurāciju un konservāciju. Šo darbu veic atbilstoši kvalificēti konservācijas eksperti, restauratori un restauratora mācekļi. Ņemot vērā veicamos pienākumus, šie amati ir klasificējami Amatu kataloga projekta 41. amatu saimē “Restaurācijas darbi”. Līdz ar to 41. amatu saimes aprakstu būtu nepieciešams papildināt ar norādi, ka amatu saime attiecināma ne tikai uz attiecīgu pienākumu veicējiem muzejos, bet arī pienākumu veicējiem bibliotēkā un arhīvā. Šāds precizējums iztrūkst arī pašlaik spēkā esošajā Valsts un pašvaldību institūciju amatu kataloga 34. amatu saimē “Restaurācijas darbi”.
Piedāvātā redakcija
Izteikt 100. punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
“100. Šajā saimē ietilpst amati, kuru veicēju pienākums ir restaurēt vai konservēt kultūras pieminekļos esošo muzeju ēkas un telpas (vai – kultūras pieminekļus) un muzeja, bibliotēkas un arhīva krājumos esošos priekšmetus un vienības.”