Projekta ID
22-TA-291Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumos lietot vienotu terminoloģiju attiecībā uz komercdarbības atbalstu, proti, vietām lietots termins "komercdarbības atbalsts", vietām "valsts atbalsts".
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka par 5.1.1.2.i. investīcijas ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Ekonomikas ministrija.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu skaidri norādīt, kas šo noteikumu izpratnē ir investīcija, attiecīgi turpmāk tekstā lietojot tikai saīsinājumu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un, ja attiecināms, precizēt nosaukumu, lai nerastos interpretācija ar noteikumu projekta 2.2. un 2.8. apakšpunktu, jo šeit iet runa par dokumentu kopumu nevis subjektu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 98.punkts nosaka, ka Lēmumus par atbalsta piešķiršanu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 un Komisijas regulu Nr. 1407/2013 var pieņemt līdz 2024.gada 30.jūnijam. Lūdzam skaidrot, ja lēmumus var pieņemt tikai iepriekš minētajam datumam, kā pēc tam vēl ir iespējama projektu apstiprināšana. Ja nepieciešams, lūdzam precizēt šī punkta apakšpunktus.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt atbilstoši oficiālajam rādītāja tulkojumam – “Atbalstītie uzņēmumi (no tiem mazie - arī mikro, vidējie, lielie)”. Lūdzam atbilstoši veikt precizējumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt uz “kopējais”. Lūdzam atbilstoši veikt precizējumu anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt, ņemot vērā to, ka katram kompetences centram ir jāsniedz ieguldījums arī uzraudzības rādītāju sasniegšanā, ne tikai kopējā investīcijas mērķa sasniegšanā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršu uzmanību, ka, ja kompetences centriem jāapstiprina pētniecības projekti par 2,8 milj.euro, tad nesanāk sasniegt 6.1.apakšpunktā minēto mērķi “vismaz 22,5 milj.euro” (8*2.8 = 22.4 milj.euro).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt, ka arī atlases posmā ir jānodrošina korupcijas un krāpšanas riska pārbaudes.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums izvērtēt, vai tas ir MK noteikumu līmenī regulējams izdevums nozares ministrijas kompetences regulēšanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums svītrot apakšpunktu. Vēršam uzmanību, ka tā ir deklaratīva norma.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt, ka arī īstenošanas posmā ir jāpārbauda arī vai nav konstatējamas korupcijas, krāpšanas riska un interešu konflikta pazīmes.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu ar šādu teikumu: "Ja uz projekta iesniegšanas brīdi vēl nav nodrošināta vadības informācijas sistēmas funkcionalitāte, projekta iesniedzējs iesniedz projektu EM elektroniskā dokumenta veidā."
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums izvērtēt, vai nav jāpapildina ar teikumu, ka EM nosūta uzaicinājumu iesniegt projektu, lai būtu skaidrs atskaites punkts iesniegšanai.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar krāpšanas kontroli.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums izvērtēt un svītrot, ņemot vērā, ka minētais izriet no KPVIS funkcionalitātes un attiecīgais nosacījums jau ir atrunās Eiropas Savienības fondu 2021-2027.gada plānošanas perioda likumprojektā, kas šobrīd ir iesniegts izskaistināšanai Saeimā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu, atrunājot rīcību, ja projekta iesniedzējs nav izpildījis visus vērtēšanas nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu, kas nosaka, ka šo noteikumu 19.3. apakšpunktā minētā prasība tiek pārbaudīta uz komercdarbības atbalsta piešķiršanas brīdi.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka punkts pamatā attiecas uz vērtējumu par projekta iesniedzēju, lūdzam šī punkta otro teikumu dzēst. Vienlaikus, tā kā uz atbalsta piešķiršanas brīdi ir jāvērtē arī tas, vai sadarbības partneris nav grūtībās nonācis uzņēmums un atbilstība MVU vai lielā uzņēmuma statusam, lūdzam papildināt noteikumu projekta 24. punktu šādā redakcija "CFLA izvērtē sadarbības partneru atbilstību MVU vai lielā uzņēmuma statusam, to vai uz to neattiecas šo noteikumu 131.punktā ietvertie nosacījumi un valsts atbalsta nosacījumiem uz brīdi [..]".
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un aizstāt ar vārdiem “Kompetences centrs”, ņemot vērā iepriekš tekstā lietoto terminoloģiju. Attiecīgu precizējumu lūdzu veikt arī tālāk tekstā.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākumā attiecībā uz sadarbības partneru projektiem ir pieļauta atbalsta kumulācija, lūdzam šo punktu papildināt ar nosacījumiem, kas nodrošina atbalsta stimulējošās ietekmes ievērošanu, proti, piemēram, ka šajos gadījumos darbu pie projekta var uzsākt tikai tad, ja visās plānotajās atbalsta programmās ir iesniegts projekta pieteikums. Vienlaikus lūdzam papildināt noteikumu projektu ar nosacījumu, ka gadījumos, ja darbības projektā jau ir uzsāktas, viss projekts nav atbalstāms.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka nedrīkst tikt atbalstītas jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normas skaidrībai, lūdzam šo punktu papildināt ar informāciju, ka finansējuma limits 200 000 euro trīs gadu periodā vienam kompetences centram ir jāvērtē viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šo noteikumu 38.4.punktā dota atsauce uz šo noteikumu 38.1.10.punktu, kas attiecas uz sadarbības partneri, nevis kompetences centru. Līdz ar to lūdzam dzēst šo noteikumu 36.punktā atsauci uz 38.4.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt, ka no AF netiek segtas PVN izmaksas, t.sk. skaidri noteikt, kurš PVN izmaksas segs.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projektā paredzēt vienkāršoto izmaksu piemērošanu Kompetences centra (finansējuma saņēmēja) projekta vadības izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt normu, skaidri nosakot, ka visas šajā normā uzskaitītās normas ir attiecināmas, ciktāl tās attiecas uz konkrētā pētniecības projekta īstenošanu.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums neparedzēt instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma nomu, ņemot vērā, ka šobrīd notiek sarakste ar Valsts ieņēmumu dienestu par šāda veida izmaksām un pastāv liels netbilstoši veikto izdevumu risks
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai novērstu interpretācijas iespējas, lūdzam šo punktu precizēt tā, lai viennozīmīgi ir skaidrs, ka atbalstu sniedz tikai tādām ar patentu iegādi saistītām izmaksām, kas minētas regulas Nr.651/2014 25.panta 3.d) apakšpunktā.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam pārskatīt un precizēt normu, lai nodrošinātu atbilstību kādam no Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 3. punktā noteiktajiem attiecināmo izmaksu veidiem.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā šo noteikumu 100.punktā noteikto un to, ka jāievēro atbalsta stimulējošās ietekmes nosacījums, nav skaidrs, kā praksē varēs segt neparedzētos izdevumus šo noteikumu 38.1.10. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai ne vairāk kā 5 % apmērā no kopējās attiecināmās izmaksu summas. Līdz ar to lūdzam precizēt šo punktu, skaidri nosakot, ka neparedzētie izdevumi ir uzskatāmi par papildu izdevumiem vai sadārdzinājumu, kas radies projekta īstenošanas gaitā, un finansējuma saņēmējs to sedz no saviem līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, ko nozīmē "Papildus izmaksas tiek norādītas privātā līdzfinansējuma daļā un netiek pārbaudītas no CFLA puses", jo atbalsta sniedzējam ir jāpārliecinās, ka uz projektu attiecinātā daļa ir korekta.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam MK noteikumos noteikt finansējuma saņēmēja pienākumu, tiklīdz ir zināma informācija par iepirkumu izsludināšanas brīdi, iesniegt iepirkumu plānu KPVIS par visiem investīcijas ieviešanai plānotajiem iepirkumiem, kuru rīkošanai paredzēts piemērot publisko iepirkumu regulējumu – Publisko iepirkumu likumu, Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju likumu vai MK 2017. gada 28. februāra noteikumus Nr. 104 “Noteikumi par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem”.
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka 5.1.1.2.i. investīcija “Atbalsta instruments inovāciju klasteru attīstībai” nav paredzēta ieguldījumiem pamatlīdzekļos un lai būtu vienota izpratne, lūdzam papildināt, ka nav attiecināmas instrumentu, iekārtu un to aprīkojuma iegādes izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt punktu, ka līgumā iekļauj informāciju, kādā apmērā katram kompetences centram jāsniedz ieguldījums katra MKN 6.punkta rādītāja sasniegšanā atbilstoši piešķirtajam finansējumam. Tāpat lūdzam papildināt, kādi dokumenti kompetences centriem ir jānodrošina, lai apliecinātu rādītāju sasniegšanu saskaņā ar Darbības kārtību (Operational Arrangments).
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projekta 52. punktu, nosakot, ka līgumā ir jāiekļauj arī informācija par: Plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafika iesniegšanas kārtību, iepirkumu plāna iesniegšanas kārtību, plānoto MP un NMP iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo AF nav paredzēts šāds maksājuma veids, turklāt maksājumi ir paredzēti par sasniegtajiem rezultātiem.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Iebildums
Aicinām izvērtēt noteikto nepieciešamību saņemt ātrāku maksājumu līdz 75%, ņemot vērā pastāvošos riskus ar Kompetences centriem.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šī punkta otrā teikuma redakciju, palīgteikumu izsakot šādā redakcijā: “kuras pamato šo noteikumu 6. punktā sasniegtie rādītāji”.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar krāpšanu un korupciju.
Piedāvātā redakcija
-
42.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ierosinām vārdus "negatīvā atzinuma saņemšanas dienas" aizvietot ar “pretenzijas noraidīšanas saņemšanas dienas". Pretējā gadījumā komersants var nokavēt šo termiņu, vedot sarunas ar Kompetences centru.
Piedāvātā redakcija
63. Par šo noteikumu 62. punktā minēto noraidīšanas pamatojumu pētniecības projektu atlases padomes apstiprinātajā sarakstā par atbalstīto vai noraidīto pētniecības projekta pieteikuma virzību uz CFLA sadarbības partneris var iesniegt pretenziju kompetences centram. Ja strīdu neizdodas atrisināt sarunu ceļā, tad sadarbības partneris var iesniegt rakstisku pretenziju EM mēneša laikā no pretenzijas noraidīšanas saņemšanas dienas.
43.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo, papildinot noteikumu projektu ar pārējiem punktiem par interešu konfliktu, šis kļūst lieks un iespējami pārprotams, jo atrunā, kas nav interešu konflikts, bet pieejai jābūt pretējai – ka ir jānovērš visas situācijas, kas ir interešu konflikts.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo, papildinot noteikumu projektu ar pārējiem punktiem par interešu konfliktu, šis kļūst lieks un iespējami pārprotams, jo atrunā, kas nav interešu konflikts, bet pieejai jābūt pretējai – ka ir jānovērš visas situācijas, kas ir interešu konflikts.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu ņemt vērā, ka interešu konfliktu jāpārbauda arī īstenošanas fāzē.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kāpēc MKN neparedz prasību projektu atlases padomei būt amatpersonām, t.sk. lūdzam skaidrot, kāds ir KNAB viedoklis par šo jautājumu. Tāpat lūdzam skaidrot, kāds ir KNAB un VID redzējums par to, cik plaši uz kompetences centriem ir piemērojams IKNL 4. panta 2.2. punkts.
Piedāvātā redakcija
-
47.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar krāpšanu un dubulto finansējumu.
Piedāvātā redakcija
-
48.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt ar krāpšanas un korupcijas risku.
Piedāvātā redakcija
-
49.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka dubultais finansējums attiecas uz visām ārvalstu un valsts atbalsta programmām. Attiecīgi lūdzu precizēt redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
50.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt - ja EM pārstāvja atzinums par pētniecības projektu ir negatīvs, tad pētniecības projekts netiek virzīts uz CFLA. Taču punkts arī paredz, ka "CFLA ņem vērā EM pārstāvja negatīvajā atzinumā minētos apsvērumus, lai lemtu par papildu pārbaudēm attiecīgajā pētniecības projektā". Ja pētniecības projekts netiek virzīts uz CFLA, tad tas netiek iekļauts Kompetences projektā un CFLA nav jālemj par papildu pārbaudēm attiecīgajā pētniecības projektā.
Piedāvātā redakcija
-
51.
Noteikumu projekts
Iebildums
Redakcija punktam ir neviennozīmīgi uztverama, aicinām saglabāt atsauci arī uz Finanšu regulas 61.pantu kā pamatavotu definējumam un tādējādi veidot izsekojamu sasaisti ar MK noteikumu 3.pielikumu.
Piedāvātā redakcija
-
52.
Noteikumu projekts
Iebildums
Par maksājumu pieprasījumu iesniegšanu jau tiek minēts noteikumu projekta 58. punktā, lūdzam apvienot vienā punktā.
Piedāvātā redakcija
-
53.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka CFLA ir juridiskās attiecības ar Kompetences centru, tad CFLA var lūgt atmaksāt attiecīgo summu pašam Kompetences centram. Lūdzam precizēt atbilstoši juridiskajām saistībām
Piedāvātā redakcija
-
54.
Noteikumu projekts
Iebildums
Papildināt, ka jāizvērtē ir arī izmaksu attiecināmība.
Piedāvātā redakcija
87. Pētniecības projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja pētniecības projekta īstenošanas gaitā konstatēts, ka nebūs iespējams sasniegt pētniecības projekta izvirzīto mērķi. Kompetences centrs kopā ar zinātniskā virziena vadītāju izvērtē pētniecības projekta rezultātus un izmaksas, un to atbilstību pētniecības projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm. Piecu darbdienu laikā pēc izvērtēšanas par pētniecības projekta pārtraukšanu kompetences centrs iesniedz CFLA pētniecības projektu atlases padomes vērtējuma kopiju par pārtraukto pētījumu. Aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas, ievērojot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija regula Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 33.panta izpratnē, ja aktivitāte ir pilnībā pabeigta atbilstoši pētniecības projekta pieteikumam un noslēgtā līguma nosacījumiem. Izmaksas var tikt attiecinātas un iekļautas maksājuma pieprasījumā tikai par pabeigtajām aktivitātēm pētījuma pārtraukšanas brīdī.
55.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt - nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas Nr. 2021/241 34. pantu un Eiropas Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma 10.pantu, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
Piedāvātā redakcija
-
56.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumos nav paredzēts, ka CFLA, piešķirot valsts atbalstu sadarbības partnerim, pārbauda, vai sadarbības partnerim Latvijas Republikā nav nodokļu parādi, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi.
Piedāvātā redakcija
-
57.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu papildināt trešo teikumu ar vārdiem “pētniecības projektu atlases padomes apstiprinātā pētniecības projekta pieteikuma” aiz vārdiem "lēmums par", ņemot vērā MK noteikumu projekta 99.punktā noteikto.
Piedāvātā redakcija
97. Finansējumu sadarbības partneriem 5.1.1.2.i investīcijas ietvaros sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. pantu. Sadarbības partneriem piešķir CFLA pēc labvēlīga pētniecības projektu atlases padomes pētniecības projekta pieteikuma sarakstu par virzību uz CFLA. Lēmums par valsts atbalsta piešķiršanu ir CFLA lēmums par pētniecības projektu atlases padomes apstiprinātā pētniecības projekta pieteikuma atbilstību valsts atbalsta normām.
58.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu precizēt otrā teikuma redakciju, lai tās piemērotajam būtu skaidrs redakcijas mērķis un noteiktais uzdevums. Piemēram, ņemot vērā MK noteikumu 99.punktā noteikto, nosakot, ka “[..] pēc pētniecības projektu atlases padomes lēmuma par pētniecības projekta pieteikuma virzību saņemšanas.”
Piedāvātā redakcija
-
59.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu izvērtēt un teikumus ar CFLA rīcību/darbībām izteikt kā atsevišķu punktu vai sadalīt apakšpunktos, lai normas piemērotajam būtu nepārprotami skaidrs par normā ietverto mērķi un noteiktajiem uzdevumiem.
Piedāvātā redakcija
-
60.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai nošķirtu 104.punktu no 105.punkta, lūgums precizēt pirmā teikuma redakciju, papildinot to ar atsauci uz noteikumu punktu, kurā konkrēti minēts apstrīdamais CFLA lēmums/tā pieņemšana vai arī papildināt aiz vārdiem “CFLA pieņemto lēmumu par” ar vārdiem “iesniegtā sadarbības partnera pētniecības projekta pieteikuma”.
Piedāvātā redakcija
-
61.
Noteikumu projekts
Iebildums
Veikt labojumu, 11.punkta vietā norādot 101.punktā.
Piedāvātā redakcija
-
62.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt noteikumu projektu ar normu vai precizēt noteikumu projekta 111. punktu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punktam, skaidri nosakot, ka kopējā maksimālā atbalsta intensitāte rūpniecisko pētījumiem un eksperimentālās izstrādei nedrīkst pārsniegt 80%.
Piedāvātā redakcija
-
63.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lai izvairītos no nekorektas normas interpretācijas un ievērotu stimulējošās ietekmes prasību, lūdzam precizēt normu un sniegt skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, ka intensitātes palielināšana par 15 procentpunktiem ir iespējama tikai pie nosacījuma, pašā projekta iesniegumā jau sākotnēji ir paredzēts, ka atbalsta saņēmējs plāno izpildīt kādu no 111. punktā noteiktajiem nosacījumiem. Skaidrojam, ka intensitātes palielināšana par 15 procentpunktiem nav pieļaujama, ja atbalsta saņēmējs šo noteikumu 111. punktā noteiktos nosacījumus izpilda projekta īstenošanas laikā vai pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, jo tas tiks kvalificēts kā jauns komercdarbības atbalsts projektā, darbs pie kura jau ir iesākts.
Piedāvātā redakcija
-
64.
Noteikumu projekts
Iebildums
Norādītā informācija nesakrīt ar anotācijā norādīto, proti, anotācijā minēts, ka atbalstu var apvienot ar regulas Nr.651/2014 21.panta atbalstu.
Piedāvātā redakcija
-
65.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta punktu, nosakot, ka de minimis atbalstu apvienošanas gadījumā, ne vien atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100%, bet arī netiek pārsniegts Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktais maksimālais de minimis atbalsta apmērs.
Piedāvātā redakcija
-
66.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normas skaidrībai, lūdzam šo punktu papildināt ar informāciju, ka finansējuma limits 200 000 euro trīs gadu periodā vienam kompetences centram ir jāvērtē viena vienota uzņēmuma līmenī atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajam.
Papildus lūdzam aiz vārdiem finansējuma saņēmējs ievietot vārdus "(kompetences centrs)".
Papildus lūdzam aiz vārdiem finansējuma saņēmējs ievietot vārdus "(kompetences centrs)".
Piedāvātā redakcija
-
67.
Noteikumu projekts
Iebildums
Normas skaidrībai lūdzam šo punktu papildināt ar vārdiem "kas brīvi no [valsts/komercdarbības] atbalsta".
Piedāvātā redakcija
-
68.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punkta redakciju, jo CFLA neveic projektu iesniegumu atlasi, to dara EM.
Piedāvātā redakcija
-
69.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt šo noteikumu projekta punktu, nosakot, ka sadarbības partneriem un kompetences centriem ir jāiesniedz EM un CFLA visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu, tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām, norādot atbalsta piešķiršanas datumu, atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto/piešķirto atbalsta summu un atbalsta intensitāti, ja plānots apvienot vairākus atbalstus.
Piedāvātā redakcija
-
70.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam dzēst šo punktu, jo neskatoties uz to, ka atbalsta saņēmējs (šajā gadījumā kompetences centrs) pakalpojumu iepērk kā ārpakalpojumu, minēto ārpakalpojuma izmaksu segšana ir uzskatāms par komercdarbības atbalstu kompetences centram.
Piedāvātā redakcija
-
71.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā noteikuma projekta 14. punktu, nav nepieciešama publikācija oficiālajā izdevumā Latvijas Vēstnesī. Lūdzam precizēt šo punktu, norādot kādā termiņā EM uzaicina kompetences centrus iesniegt projektu un kādā termiņā kompetences centram projekts ir jāiesniedz. Ierosinām arī pārcelt šo punktu uz noteikumu projekta II sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
72.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam anotācijā skaidrot, vai EM ir izvērtējusi biedrību un nodibinājumu iesaisti investīcijas īstenošanā. Gadījumā, ja iesaiste nav iespējama, aicināt sniegt informāciju un apsvērumus, kādēļ to iesaiste ieviešanā nav iespējama.
Piedāvātā redakcija
-
73.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju, ka investīcijai nav būtiskas ietekmes uz vidi saskaņā ar apstiprinātā Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.pielikumu (“Nenodarīt būtisku kaitējumu” princips).
Piedāvātā redakcija
-
74.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Iebildums
Anotācijas 1.1. un 1.3.punktā 5.1.1.2.i. minētais investīcijas nosaukums neatbilst MK noteikumu projektā un Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānā noteiktajam nosaukumam, lūdzam precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
75.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Iebildums
Lūdzu finansējuma apjomu nesaīsināt visā tekstā, ņemot vērā, ka MK noteikumu projektā summas norādītas pilnā apmērā, tādejādi nodrošinot izsekojamību.
Piedāvātā redakcija
-
76.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atveseļošanās fonda finansējuma ietvaros finansējuma saņēmējam - KC un sadarbības partnerim - pētniecības projektu īstenotājam nosakot komercdarbības atbalsta nosacījumus:
• Grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu CFLA vērtē uz kompetences centra projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi[CR1] ;
• KC un [CR2] sadarbības partnera atbilstību valsts atbalsta nosacījumiem CFLA vērtē uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par sadarbības partnera atbilstību valsts atbalsta normām;
• CFLA vērtējot KC [CR3] un sadarbības partneru atbilstību grūtības nonākuša uzņēmuma statusam jāņem vērā terminētais izņēmums attiecībā uz izvērtēšanu uzņēmumiem, kuri nokļuva grūtībās laikā no 2020. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 31. decembrim saistībā ar Covid-19 adītajām sekām.
[CR1]Atbilstoši VA nosacījumiem GNU tiek vērtēts uz lēmuma par VA piešķiršanas brīdi.
[CR2]Minētais nosacījums attiecas uz sadarbības partneriem, tāpēc nepieciešams dzēst “KC”.
[CR3]Ņemot vērā, ka kompetenču centriem atbalsts tiek sniegts saskaņā ar regulu Nr.1407/2013, nav korekti attiecināt uz tiem GBER grozījumus par GNU statusu, līdz ar to ierosinu dzēst “KC”.
• Grūtībās nonākušu uzņēmumu statusu CFLA vērtē uz kompetences centra projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi[CR1] ;
• KC un [CR2] sadarbības partnera atbilstību valsts atbalsta nosacījumiem CFLA vērtē uz brīdi, kad CFLA pieņem lēmumu par sadarbības partnera atbilstību valsts atbalsta normām;
• CFLA vērtējot KC [CR3] un sadarbības partneru atbilstību grūtības nonākuša uzņēmuma statusam jāņem vērā terminētais izņēmums attiecībā uz izvērtēšanu uzņēmumiem, kuri nokļuva grūtībās laikā no 2020. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 31. decembrim saistībā ar Covid-19 adītajām sekām.
[CR1]Atbilstoši VA nosacījumiem GNU tiek vērtēts uz lēmuma par VA piešķiršanas brīdi.
[CR2]Minētais nosacījums attiecas uz sadarbības partneriem, tāpēc nepieciešams dzēst “KC”.
[CR3]Ņemot vērā, ka kompetenču centriem atbalsts tiek sniegts saskaņā ar regulu Nr.1407/2013, nav korekti attiecināt uz tiem GBER grozījumus par GNU statusu, līdz ar to ierosinu dzēst “KC”.
Piedāvātā redakcija
-
77.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar rādītāju vērtību aprēķiniem.
Piedāvātā redakcija
-
78.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam papildināt anotāciju ar informāciju par demarkācijas nodrošināšanu starp Atveseļošanas fonda investīcijām un ES fondu 2014. – 2020.gada plānošanas perioda 1.2.1.1.pasākumu, kā arī ar ES Kohēzijas politikas programmas Latvijai 2021. – 2027.gadam 1.2.1.1.pasākumu “Atbalsts jaunu produktu attīstībai un internacionalizācijai”.
Piedāvātā redakcija
-
79.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam dzēst no anotācijas informāciju "CFLA vērtējot KC un sadarbības partneru atbilstību grūtības nonākuša uzņēmuma statusam jāņem vērā terminētais izņēmums attiecībā uz izvērtēšanu uzņēmumiem, kuri nokļuva grūtībās laikā no 2020. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 31. decembrim saistībā ar Covid-19 adītajām sekām", jo šādus nosacījumus noteikumi neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
80.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam šo sadaļu papildināt ar informāciju, ka 20 darba dienu laikā pēc noteikumu spēkā stāšanās Ekonomikas ministrija, izmantojot SANI2 sistēmu, iesniegs kopsavilkuma informāciju par programmu Eiropas Komisijai.
Piedāvātā redakcija
-
81.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu precizēt atsauci uz likuma punktu, t.i., aizstājot skaitļus un vārdu “19.3 punktu” ar skaitļiem un vārdu “19.3 punktu”.
Piedāvātā redakcija
Likuma par budžetu un finanšu vadību 19.3 panta pirmo un otro daļu
82.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums atšifrēt saīsinājumu CFLA, jo iepriekš nav norādīts pilnais nosaukums. Attiecīgi lūdzu precizēt MK noteikumu 2.5.apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
2.3. kompetences centra projekts – projekts, kuru kompetences centrs īsteno saskaņā ar noslēgto līgumu ar Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (turpmāk - CFLA) un kura ietvaros tiek īstenoti tajā iekļautie pētniecības projekti, lai sasniegtu izvirzīto mērķi;
83.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā priekšlikumu pie noteikumu projekta 2.3.apakšpunkta, lūdzu precizēt, norādot tikai saīsinājumu CFLA.
Piedāvātā redakcija
2.5. pētniecības projekts – sadarbības partnera iesniegts dokumentu kopums kompetences centram (iesniegums un pētniecības projekta apraksts (skatīt 1.pielikumu)) saskaņā ar izstrādātiem nosacījumiem par individuāla pētniecības projekta vai sadarbības pētniecības projekta īstenošanu, kuru ir apstiprinājusi pētniecības projektu atlases padome un par kuru saņemts labvēlīgs CFLA lēmums par atbilstību valsts atbalsta normām;
84.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un precizēt redakciju, lai būtu skaidri nepārprotams, ka finansējums ir no Atveseļošanas fonda nevis Atveseļošanas fonda plāna.
Piedāvātā redakcija
-
85.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt punkta numerāciju uz “6.2.2.”.
Piedāvātā redakcija
-
86.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu papildināt ar vārdu “vadības” aiz vārda “fonda”
Piedāvātā redakcija
7. Ekonomikas ministrija (turpmāk – EM) nodrošina savlaicīgu datu ievadi Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – Vadības informācijas sistēma), bet ne retāk kā reizi sešos mēnešos, un šo noteikumu 6.punktā noteikto rādītāju uzskaiti, ņemot vērā:
87.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam aizstāt vārdu "Atveseļošanās" ar vārdu "Atveseļošanas". Precizējumu lūdzu veikt visā MK noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
7.1. kompetences centra ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā atbilstoši šo noteikumu 56.1.7. apakšpunktam par piešķirto Atveseļošanas fonda finansējumu;
88.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu “sistēma” ar vārdu “sistēmā”.
Piedāvātā redakcija
7.2. kompetences centra ievadīto informāciju Vadības informācijas sistēmā atbilstoši šo noteikumu 56.1.8. apakšpunktam
89.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst otrajā teikumā vārdus: “no šo noteikumu 106.punktā minētā finansējuma”.
Piedāvātā redakcija
-
90.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Papildināt ar interešu konflikta novēršanu.
Piedāvātā redakcija
13.1. piedalīties un nodrošināt, ka pētniecības projektu atlases padomes sēdēs lēmumi tiek pieņemti ievērojot interešu konflikta novēršanas, caurspīdīguma un vienlīdzības principus, vienlaikus novēršot dubultā finansējuma iestāšanās riskus;
91.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt uz “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam”.
Piedāvātā redakcija
-
92.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt normu, aizstājot vārdu "atbilsts" ar vārdu "atbilst", kā arī jēdzienu "valsts atbalsts" ar jēdzienu "komercdarbības atbalsts".
Piedāvātā redakcija
-
93.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka projekta iesnieguma izmaksām un darbībām būtu jābūt atbilstošām jau pirms EM pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, tad aicinu šo pārcelt uz 16. punktu kā vērtēšanas kritēriju. EM nav lietderīgi apstiprināt projekta iesniegumu, kurā iekļautas MK noteikumiem neatbilstošas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
94.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai atvieglotu saskaņošanas procesu ar TM, aicinu lietot atsauci uz finanšu regulu, nevis vadlīnijām. Gadījumā, ja atsauce uz vadlīnijām tiek atstāta, tad lūdzu dzēst vadlīniju pieņemšanas datumu.
Piedāvātā redakcija
-
95.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu atšifrēt saīsinājumu "MVU", t.i., norādot mazie, vidējie uzņēmumi
Piedāvātā redakcija
-
96.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums atšifrēt saīsinājumu "EEZ".
Piedāvātā redakcija
-
97.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām šo punktu pārcelt uz noteikumu projekta II sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
98.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Precizēt redakciju, lietojot terminoloģiju "pētniecības projekts"
Piedāvātā redakcija
investīcijas ietvaros īstenojamo pētniecības projektu un tehnoloģiski ekonomisko priekšizpēšu attiecināmās izmaksas sadarbības partneriem, kuri piedalās pētījumu īstenošanā ar to valdījumā vai īpašumā esošo mantu vai cilvēkresursiem (izņemot gadījumus, kad šo noteikumu 38.1.1., 38.1.2., 38.1.3., 38.1.4., 38.1.5., 38.1.6., 38.1.7., 38.1.8., 38.1.9 un 38.1.10.apakšpunktā noteikts citādi) (izmaksas ir attiecināmas tikai tiktāl, cik tās attiecas uz konkrēto pētniecības projektu). Finansējumu šajā apakšpunktā minētajām darbībām sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014 25.pantu:
99.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinu izvērtēt, vai apakšpunktu saraksts nebūtu jāpapildina ar pienākumu izveidot iekšējās kontroles sistēmu korupcijas un interešu konflikta riska novēršanai, ņemot vērā, ka atbilstoši MK noteikumu projekta 16. punktam tai jābūt pievienotai projekta iesnieguma pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
100.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām vārdus "sēdes laikā" pārcelt pirms vārda "netika".
Piedāvātā redakcija
EM pārstāvis ar savu parakstu projektu atlases padomes sēžu protokolā apstiprina, ka sēdes laikā netika konstatēti interešu konflikta gadījumi un finansējums pētniecības projektiem piešķirts noteikto mērķu un aktivitāšu īstenošanai.
101.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst teikuma beigās vārdu "CFLA".
Piedāvātā redakcija
-
102.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu skaidrot, kur šajā apakšpunktā minētie rādītāji tiek noteikti?
Piedāvātā redakcija
-
103.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst vārdu "pieņemšanas".
Piedāvātā redakcija
-
104.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums tehniski precizēt Komisijas 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES) Nr. no "2018/1049"uz "2018/1046".
Piedāvātā redakcija
-
105.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam punktu izteikt šādā redakcijā: "Šo noteikumu izpratnē interešu konflikts ir situācija, kad pētniecības projektu atlases padomes loceklis vai eksperts, vērtējot un apstiprinot pētniecības projektus, pieņem lēmumu, piedalās lēmuma pieņemšanā vai veic citas saistītas darbības, kas ietekmē vai var ietekmēt pētniecības projekta atlases padomes locekļa, eksperta, tā radinieka vai darījumu partnera personiskās vai mantiskās intereses. Par interešu konfliktu ir uzskatāms, ja šajā punktā minēto personu pienākumu neatkarīgu un objektīvu pildīšanu negatīvi ietekmē iemesli, kas saistīti ar ģimeni, jūtu dzīvi, politisko piederību vai valstspiederību, mantiskajām vai jebkādām citām tiešām vai netiešām personīgajām interesēm, kas attiecīgajai personai ir kopējas ar labuma saņēmēju."
Piedāvātā redakcija
-
106.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam punktu izteikt šādā redakcijā: "Pētniecības projektu atlases padomes locekļi, eksperti un kompetences centra darbinieki, kas iesaistīti pētniecības projektu vērtēšanas procesā, paraksta šo noteikumu 3.pielikumā esošo objektivitātes, konfidencialitātes un interešu konflikta neesamības apliecinājumu, ka nepiedalīsies pētniecības projektu izvērtēšanā interešu konflikta situācijā un pētniecības projektu padomes atlases sēdēs, kurās tiks apstiprināti saistītu pētniecības projektu rezultāti. Apliecinājumu paraksta pirms Atveseļošanas fonda finansējuma pētniecības projektu izskatīšanas, starpposma un gala nodevumu vērtēšanas."
Piedāvātā redakcija
-
107.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt regulas pilno nosaukumu ar MK noteikumu projekta 75.punktā minēto saīsinājumu
Piedāvātā redakcija
87. Pētniecības projekta pārtraukšana pirms termiņa beigām ir atbalstāma, ja pētniecības projekta īstenošanas gaitā konstatēts, ka nebūs iespējams sasniegt pētniecības projekta izvirzīto mērķi. Kompetences centrs kopā ar zinātniskā virziena vadītāju izvērtē pētniecības projekta rezultātus un to atbilstību pētniecības projekta mērķim un plānotajām aktivitātēm. Piecu darbdienu laikā pēc izvērtēšanas par pētniecības projekta pārtraukšanu kompetences centrs iesniedz CFLA pētniecības projektu atlases padomes vērtējuma kopiju par pārtraukto pētījumu. Aktivitāšu izmaksas ir attiecināmas, ievērojot saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principus Regulas 2018/1046 33.panta izpratnē, ja aktivitāte ir pilnībā pabeigta atbilstoši pētniecības projekta pieteikumam un noslēgtā līguma nosacījumiem. Izmaksas var tikt attiecinātas un iekļautas maksājuma pieprasījumā tikai par pabeigtajām aktivitātēm pētījuma pārtraukšanas brīdī.
108.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu aizstāt vārdu "sniegusi" ar vārdu "sniedzis"
Piedāvātā redakcija
91.2. kompetences centrs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis CFLA nepatiesu informāciju;
109.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam dzēst no šī punkta teikumu "Pētniecības projektu īstenotāji (sadarbības partneris), veicot iepirkumu, piemēro spēkā esošiem normatīvajiem aktiem.".
Piedāvātā redakcija
-
110.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums papildināt otro teikumu, norādot, ko piešķir.
Piedāvātā redakcija
-
111.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un papildināt ar vārdiem “izvērtē un”.
Piedāvātā redakcija
99. Pētniecības projektu atlases padome izvērtē iesniegtā sadarbības partnera pētniecības projekta pieteikuma atbilstību šo noteikumu prasībām . Pētniecības projektu atlases padome lēmumu par pētniecības projekta pieteikuma virzību un tā pielikumus (iesniegtā pētniecības projekta pieteikumu veidlapa, izmaksu tāme, deklarācija par komercsabiedrības atbilstību mazajai (sīkajai),vidējai vai lielai komercsabiedrībai) nosūta apstiprināšanai CFLA. CFLA izvērtē un pieņem lēmumu par pētniecības projektu atlases padomes apstiprinātā pētniecības projekta pieteikuma atbilstību valsts atbalsta normām. CFLA izvērtē un pieņem lēmumu par pētniecības projekta apstiprināšanu un ar noslēgtā līguma par projekta īstenošanu starp CFLA un kompetences centru grozījumiem iekļauj to kompetences centra projektā.
112.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un svītrot vārdu “labvēlīgo”, ņemot vērā, ka lēmums ir par virzību, tad tas jau pēc būtības ir labvēlīgs.
Piedāvātā redakcija
-
113.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt un aizstāt vārdu "konkrētajiem" ar vārdu “apstiprinātajiem”, lai nerastos interpretācijas iespējas.
Piedāvātā redakcija
-
114.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai nerastos pārpratumi, ierosinu vārdu “komersantam” aizstāt ar “finansējuma saņēmējam”.
Piedāvātā redakcija
-
115.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums izvērtēt un aizstāt vārdus "iesniegt pretenziju" ar vārdu “apstrīdēt”
.
.
Piedāvātā redakcija
-
116.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt, vai šis ierobežojums attiecas tikai uz šo 5.1.1.2.i investīciju.
Piedāvātā redakcija
-
117.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām šo normu dzēst un skatīt Finanšu ministrijas iebildumu par anotācijas V sadaļas 1. tabulu.
Piedāvātā redakcija
-
118.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzu izvērtēt vai minētais punkts nedublē MK noteikumu projekta 133.punktā noteikto. Attiecīgi, tad lūdzu vienu no punktiem svītrot vai apvienot vienā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
-
119.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Šajā punktā būtiski norādīt, ka uzskaitītā informācija ir jāsniedz pirms izmaksu apvienošanas uzsākšanas.
Piedāvātā redakcija
-
120.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam norādīt atsauci uz darbības kārtību (Operational arrangements).
Piedāvātā redakcija
-
121.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pie terminiem atrunāt, kas ir inovācijas atbalsta programmas saņēmēji.
Piedāvātā redakcija
-
122.
Anotācija (ex-ante)
1.1. Pamatojums
Priekšlikums
Lūdzu salāgot noteikumu projekta nosaukumu ar MK noteikumu projekta nosaukumu un anotācijas nosaukumu.
Piedāvātā redakcija
-
123.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam salāgot anotācijā norādīto informāciju par atlasi ar MK noteikumu projekta 8.punktu.
Piedāvātā redakcija
-
124.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ierosinājums Ministru kabineta 2016. gada 5. janvāra noteikumu “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.1. pasākuma "Atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei kompetences centru ietvaros" pirmās, otrās un ceturtās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” nosaukumu likt zemsvītrā.
Piedāvātā redakcija
-