Projekta ID
24-TA-234Atzinuma sniedzējs
Kultūras ministrija
Atzinums iesniegts
14.02.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Grozījumi Izglītības likumā
Iebildums
Likumprojekts paredz grozīt Izglītības likuma 14. panta 41. un 42. punktu, izsakot tos jaunā redakcijā. Grozījumi noteic Ministru kabinetam deleģējumu noteikt minimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu kā priekšnosacījumu izglītības kvalitātei pašvaldību, valsts augstskolu un privāto izglītības iestāžu īstenoto vispārējās izglītības programmu 1.-3., 4.-6., 7.-9. un 10.-12. klašu grupā, kā arī kritērijus, atbilstoši kuriem nosaka izglītības iestādes, uz kurām minimāli pieļaujamais izglītojamo skaits nav attiecināms, tai skaitā kritērijus attiecībā uz izglītības pieejamības nodrošināšanu. Tas arī paredz grozīt Izglītības likuma 60.panta 3.2 daļu, paredzot, ja izglītojamo skaits attiecīgajā klašu grupā neatbilst Ministru kabineta noteiktajam minimāli pieļaujamam izglītojamo skaitam kā priekšnosacījumam izglītības kvalitātes nodrošināšanai un kritērijiem, atbilstoši kuriem nosaka izglītības iestādes, uz kurām minimāli pieļaujamais izglītojamo skaits nav attiecināms un šādā gadījumā pedagogu darba samaksa attiecīgajā klašu grupā tiek nodrošināta no izglītības iestāžu dibinātāju budžeta.
Taču no likumprojekta un anotācijas teksta nav skaidrs kā un vai šis likumprojekts ir attiecināms uz valsts dibinātām izglītības iestādēm, kuras īsteno pamatizglītības programmas. Pedagogu finansēšanas kārtībai un piešķiramajam finansējumam pamatizglītības programmās nodarbināto pedagogu darba samaksai dažādu dibinātāju izglītības iestādēs vajadzētu būt vienotai, jo dažādu modeļu piemērošana radīs atšķirības pedagogu darba samaksā un radīs nevienlīdzīgus apstākļus dažādu dibinātāju izglītības iestādēs un ietekmēs iespējās piesaistīt pedagogus, kas rezultātā var negatīvi atsaukties uz izglītības kvalitāti. Jābūt skaidriem arī nosacījumiem attiecībā uz minimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu un iestādēm, uz kurām minimāli pieļaujamais izglītojamo skaits nav attiecināms, tajā skaitā arī jābūt skaidriem kritērijiem attiecība uz valsts dibinātām izglītības iestādēm.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt likumprojektu un anotāciju ar regulējumu, kas attiecas uz valsts dibināto izglītības iestāžu īstenotajām pamatizglītības programmām.
Taču no likumprojekta un anotācijas teksta nav skaidrs kā un vai šis likumprojekts ir attiecināms uz valsts dibinātām izglītības iestādēm, kuras īsteno pamatizglītības programmas. Pedagogu finansēšanas kārtībai un piešķiramajam finansējumam pamatizglītības programmās nodarbināto pedagogu darba samaksai dažādu dibinātāju izglītības iestādēs vajadzētu būt vienotai, jo dažādu modeļu piemērošana radīs atšķirības pedagogu darba samaksā un radīs nevienlīdzīgus apstākļus dažādu dibinātāju izglītības iestādēs un ietekmēs iespējās piesaistīt pedagogus, kas rezultātā var negatīvi atsaukties uz izglītības kvalitāti. Jābūt skaidriem arī nosacījumiem attiecībā uz minimāli pieļaujamo izglītojamo skaitu un iestādēm, uz kurām minimāli pieļaujamais izglītojamo skaits nav attiecināms, tajā skaitā arī jābūt skaidriem kritērijiem attiecība uz valsts dibinātām izglītības iestādēm.
Ņemot vērā minēto, lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt likumprojektu un anotāciju ar regulējumu, kas attiecas uz valsts dibināto izglītības iestāžu īstenotajām pamatizglītības programmām.
Piedāvātā redakcija
-