Projekta ID
23-TA-2453Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
15.01.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu noteikumu projektu paplašināt un papildināt ar vardarbības mazināšanu saistīto jautājumu apguvi speciālistiem. Minētais atbilst arī informatīvā ziņojuma “Informatīvais ziņojums par emocionālās un fiziskās vardarbības izskaušanu un nepieļaušanu izglītības iestādē, kā arī par valsts un pašvaldības institūciju sadarbību” projektā norādītājam.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Subjektiem nepieciešamas apgūt speciālas (nevis speciālās, bez garumzīmes) zināšanas, jo pēc tam tiek paskaidrots, ka zināšanas būs speciālās (ar garumzīmi).
Piedāvātā redakcija
Noteikumi nosaka kārtību, kādā Bērnu tiesību aizsardzības likumā noteiktie subjekti, kuriem nepieciešamas speciālas zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā (turpmāk – speciālisti), apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā (turpmāk – speciālās zināšanas), šo zināšanu saturu un apjomu.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šeit ir nosaukti speciālisti, kuriem jāapgūst šīs zināšanas, tas nav apguves veids, lūgums pārskatīt.
Piedāvātā redakcija
Varbūt var atsaukties uz BTA likuma 5.1 pantu. "Subjekti, kuriem nepieciešamas speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā'', ja grib minēt, kuriem subjektiem jāapgūst speciālās zināšanas.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šeit ir nosaukti speciālisti, kuriem jāapgūst šīs zināšanas, tas nav apguves veids, lūgums pārskatīt.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Šeit ir nosaukti speciālisti, kuriem jāapgūst šīs zināšanas, tas nav apguves veids, lūgums pārskatīt.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzu pārskatīt, jo atkārtojas, jau minēts 5. punktā, par apguvi ik pēc diviem gadiem.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt un atrunāt, kas nosaka kompetences pilnveides programmas tēmas un apjomu, būtu svarīgi šajā punktā to skaidri definēt.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums pārskatīt kompetences pilnveides programmu saturu, jo uzskaitītās, lielākajai daļai speciālistu būtu jau jāzina. Pieņemamāk būtu, ja zināšanu apguve būtu interpretācija, pielietošana, sadarbības formas, efektīvākās metodes/paņēmieni, lai nodrošinātu bērna labākās intereses.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta 2014.gada 1.aprīļa noteikumu Nr.173 “Noteikumi par kārtību, kādā apgūst speciālās zināšanas bērnu tiesību aizsardzības jomā, šo zināšanu saturu un apjomu” 10.punkts šobrīd paredz, ka izglītības programmas izstrādā un pēc saskaņošanas ar Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekciju īsteno izglītības iestādes un ministriju padotības iestādes, kuru nolikumos ir paredzēts veikt izglītojošu darbību. Savukārt noteikumu projekta 13.punkts paredz, ka kompetences pilnveides programmu atbilstoši izstrādātajiem kompetences pilnveides programmu paraugiem un to metodikai pēc programmu pasniedzēju saskaņošanas ar centru īsteno Izglītības iestāžu reģistrā reģistrēta iestāde. Šāds programmu īstenotāju samazinājums nav pamatots un nav samērīgs, īpaši gadījumos, ja Ministru kabinets ministriju padotības iestādēm ir noteicis kompetenci izglītības programmu īstenošanā, kā arī padotības iestādes ir uzkrājušas kapacitāti un pieredzi speciālo zināšanu bērnu tiesību aizsardzības jomā apguvē. Ievērojot minēto, noteikumu projekta 13.punkts ir precizējams.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums pārskatīt vai ir pamatojums ierobežot dalībnieku skaitu grupā, vai darba devēja rīkotajās mācībās nevarētu būt vairāk.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūgums precizēt un atrunāt noteikumos; kas notiek gadījumos, ja darbinieks sešu mēnešu laikā maina darbu uz citu iestādi, kurā nepieciešamas zināšanas bērnu tiesību jomā? Kā tiks pierādīts? Vai mācības jāsāk no jauna?
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projektā nav noteikts, vai līdz šim saskaņotās izglītības programmas var turpināt īstenot. Ievērojot minēto, ir nepieciešams paredzēt, ka iestādes, kuras līdz šo noteikumu spēkā stāšanās ir saskaņojušas izglītības programmas īstenošanu, ir tiesīgas īstenot kompetences pilnveides programmu pēc tās aktualizācijas atbilstoši šo noteikumu noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
"Kārtējās programmas modulis ir jāapgūst ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc divu gadu termiņa iestāšanās, kas nosaka kārtējo speciālo zināšanu pilnveides laiku. Tie speciālisti, kas pēc noteikumu 5.punktā noteiktā termiņa beigām sešu mēnešu laikā nav pilnveidojuši profesionālo kompetenci atbilstoši noteikumu 5. punktā noteiktajai kārtībai, nevar turpināt zināšanu pilnveidi kārtējās programmas ietvaros un ir atkārtoti jāapgūst sākotnējā programma. Izņemot gadījumus, ja speciālists ilgāk par sešiem mēnešiem atradies attaisnotā prombūtnē, tad, atsākot darba vai amata pienākumu pildīšanu, persona sešu mēnešu laikā apgūst kārtējās programmas moduli. Minētais nosacījums ir attiecināms arī uz gadījumiem, kad speciālists nav pilnveidojis zināšanas MK noteikumu Nr. 173 noteiktajā kārtībā."
Lūgums precizēt un norādīt noteikumos, kas veiks kontroli augstāk minētajai kārtībai.
Lūgums precizēt un norādīt noteikumos, kas veiks kontroli augstāk minētajai kārtībai.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūgums šo informāciju iekļaut noteikumos, svarīga informācija un nianse.
"Savukārt, brīvās profesijas pārstāvji (piemēram, advokāts, notārs vai pasākuma organizētājs) zināšanu apguvi un pilnveidi bērnu tiesību aizsardzības jomā veic patstāvīgi."
"Savukārt, brīvās profesijas pārstāvji (piemēram, advokāts, notārs vai pasākuma organizētājs) zināšanu apguvi un pilnveidi bērnu tiesību aizsardzības jomā veic patstāvīgi."
Piedāvātā redakcija
-
15.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Speciālo zināšanu apgūšanas un pilnveides laika plānojums
Lūgums precīzi minēt noteikumos un labot kādēļ nepieciešams apgūt secīgi, ja anotācijā norādīts, ka moduļi ir atšķirīgi, ar to saprotot, ka secīgumam nav būtiska nozīme.
Lūgums precīzi minēt noteikumos un labot kādēļ nepieciešams apgūt secīgi, ja anotācijā norādīts, ka moduļi ir atšķirīgi, ar to saprotot, ka secīgumam nav būtiska nozīme.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
4. punktā (rindkopā) tiek minēts, ka pilnveides programmu var apgūt izmantojot e-mācību moduli (attālināti?), bet noteikumos šis nav minēts, lūgums iestrādāt šādu apguves veidu noteikumos un atrunāt kā šo moduli izmantot/pielietot.
Pašreizējā situācija
4. punktā (rindkopā) tiek minēts, ka pilnveides programmu var apgūt izmantojot e-mācību moduli (attālināti?), bet noteikumos šis nav minēts, lūgums iestrādāt šādu apguves veidu noteikumos un atrunāt kā šo moduli izmantot/pielietot.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt par kādiem regulējošajiem normatīvajiem aktiem ir runa un vai to var uzskatīt par apguves veidu?
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums pārskatīt vai zināšanas tiešām jāapgūst secīgi no piedāvātajām tēmām, vai tas nekavēs un neierobežos attiecīgajam speciālistam apgūt nepieciešamās speciālās zināšanas, kā rezultātā pilnveides process notiek, bet vajadzīgo tēmu speciālists tā arī vēl nav apguvis.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums skaidrot noteikuma projekta anotācijā nepieciešamību/pamatojumu darba devējam vai iestādei saskaņot pasniedzēju sarakstu; kas tiks vērtēts (atbilstība noteikumiem, īstenotajai programmai?); kā arī negatīva lēmuma pārsūdzēšanas kārtība, lai pasniedzēju saraksta saskaņošanas process būtu caurspīdīgs un saprotams, kā arī neradītu nevajadzīgus birokrātiskus šķēršļus darba devējiem un izglītības iestādēm.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūgums precizēt vai darba devējs ir reģistros reģistrēta izglītības iestāde un šis atbilst 13. punktā minētajam.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Anotācija (ex-ante)
1.2. Mērķis
Priekšlikums
MK noteikumu projekts vairāk nosaka zināšanu apguvi likumdošanā par bērnu tiesībām, nevis speciālas zināšanas, tāpēc vēlreiz lūgums pārskatīt kompetences pilnveides programmas tēmas (12. punkts).
Piedāvātā redakcija
-
22.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
"Plānojot pasniedzēju komandu, ņem vērā pasniedzējam noteikto nepieciešamo kvalifikāciju katrai no tēmām un darba pieredzi''
Lūgums šo prasību pārskatīt un izvērtēt, vai visām piedāvātajām tēmām pasniedzējiem varēs noteikt nepieciešamo kvalifikāciju.
Lūgums šo prasību pārskatīt un izvērtēt, vai visām piedāvātajām tēmām pasniedzējiem varēs noteikt nepieciešamo kvalifikāciju.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
"Paredzēts, ka par darba devēja organizētām mācībām apliecības neizdod, bet veic atzīmi personas lietā. Gadījumā, ja persona maina darba vietu, tai ir tiesības lūgt iepriekšējam darba devējam izziņu par zināšanu apgūšanu. Ja persona ir brīvprātīgā darba veicējs, apliecība par speciālo zināšanu apgūšanu ir izsniedzama elektroniski."
Lūgums pārskatīt vai netiek radīts lieks birokrātisks process.
Lūgums pārskatīt vai netiek radīts lieks birokrātisks process.
Piedāvātā redakcija
24.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
"darba devēja organizētais mācību kurss ir mācības, kas tiek organizētas, balstoties uz nodarbināto profesionālajām spējām, proti, darbinieki ar nepieciešamo pieredzi un profesionālajām zināšanām veic citu iestādes darbinieku apmācības."
Noteikumos ir noteikts, ka mācības var īstenot tikai reģistros reģistrēta izglītības iestāde, ieteikums, lietot formu mācības visā tekstā, izslēdzot vārdu apmācības.
Noteikumos ir noteikts, ka mācības var īstenot tikai reģistros reģistrēta izglītības iestāde, ieteikums, lietot formu mācības visā tekstā, izslēdzot vārdu apmācības.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lūdzu precizēt pēdējo rindkopu; kādu jaunu normatīvo regulējumu nepieciešams izstrādāt?
Pašreizējā situācija
Lūdzu precizēt pēdējo rindkopu; kādu jaunu normatīvo regulējumu nepieciešams izstrādāt?
Piedāvātā redakcija
-
26.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lūgums precizēt vai problēma ir zināšanu saturs un apjoms vai kārtība, kādā to apgūst? Iepriekšējā rindkopā runā par to, ka zināšanas kopumā ir labas, bet neapmierina to apguves regularitāte, savukārt otrajā rindkopā ir runa par zināšanu uzlabošanu.
Pašreizējā situācija
Lūgums precizēt vai problēma ir zināšanu saturs un apjoms vai kārtība, kādā to apgūst? Iepriekšējā rindkopā runā par to, ka zināšanas kopumā ir labas, bet neapmierina to apguves regularitāte, savukārt otrajā rindkopā ir runa par zināšanu uzlabošanu.
Piedāvātā redakcija
-