Projekta ID
24-TA-1353Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
22.07.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Izziņas 16. punkta sadaļā “Apstrādes informācija” par Iekšlietu ministrijas 23.05.2025. atzinumā izteikto iebildumu ir norādīts, ka tas ir ņemts vērā, no likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) (turpmāk – anotācija) 1.3. sadaļas svītrojot norādīto informāciju par tūristu mītņu iespēju izmantot digitālos risinājumus, tostarp self-check-in sistēmu, un šādā gadījumā nenodrošinot atkārtotu ārzemnieku identitātes pārbaudi pēc ierašanās tūristu mītnē klātienē.
Vēršam uzmanību, ka vienlaikus izziņas 16. punkta sadaļā “Apstrādes informācija” ir norādīta nekorekta informācija, proti, ka, izpildot Šengenas konvencijas prasības un Tūrisma likumā noteikto, tūristu mītnes jau šobrīd tūrista identifikācijai var lūgt tūristam pierādīt savu identitāti, izmantojot pieejamu elektroniskās identifikācijas līdzekli (self-check-in), bez nepieciešamības šādā gadījumā, ierodoties tūristu mītnē, atkārtot identitātes pierādīšanas procesu fiziskā veidā.
Vienlaikus Iekšlietu ministrijas skatījumā arī izziņas 38.punktā ir sniegta nekorekta informācija, proti, ka, izpildot Šengenas konvencijas prasības un Tūrisma likumā noteikto, tūristu mītnes jau šobrīd tūrista identifikācijai var lūgt tūristam pierādīt savu identitāti, izmantojot pieejamu elektroniskās identifikācijas līdzekli (self-check-in) [….] bez nepieciešamības atkārtot identitātes pierādīšanas procesu fiziskā veidā, ierodoties tūristu mītnē […].
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt izziņas 16. un 38. punkta sadaļā “Apstrādes informācija” norādīto informāciju, lai nodrošinātu, ka izziņā sniegtā informācija būtu atbilstoša anotācijā norādītajai informācijai.
Vēršam uzmanību, ka vienlaikus izziņas 16. punkta sadaļā “Apstrādes informācija” ir norādīta nekorekta informācija, proti, ka, izpildot Šengenas konvencijas prasības un Tūrisma likumā noteikto, tūristu mītnes jau šobrīd tūrista identifikācijai var lūgt tūristam pierādīt savu identitāti, izmantojot pieejamu elektroniskās identifikācijas līdzekli (self-check-in), bez nepieciešamības šādā gadījumā, ierodoties tūristu mītnē, atkārtot identitātes pierādīšanas procesu fiziskā veidā.
Vienlaikus Iekšlietu ministrijas skatījumā arī izziņas 38.punktā ir sniegta nekorekta informācija, proti, ka, izpildot Šengenas konvencijas prasības un Tūrisma likumā noteikto, tūristu mītnes jau šobrīd tūrista identifikācijai var lūgt tūristam pierādīt savu identitāti, izmantojot pieejamu elektroniskās identifikācijas līdzekli (self-check-in) [….] bez nepieciešamības atkārtot identitātes pierādīšanas procesu fiziskā veidā, ierodoties tūristu mītnē […].
Ievērojot minēto, lūdzam precizēt izziņas 16. un 38. punkta sadaļā “Apstrādes informācija” norādīto informāciju, lai nodrošinātu, ka izziņā sniegtā informācija būtu atbilstoša anotācijā norādītajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projektā nav 6. punkta, līdz ar to Anotācijas 1.3. sadaļas 3. risinājuma aprakstā svītrojama otrā rindkopa: "Ņemot vērā, ka tūristu mītnēs ārzemnieku deklarāciju aizpildīšanas process, kā arī ziņu par ārzemnieku, kas ieradušies un reģistrējušies tūristu mītnēs, nodošanas tiesībaizsardzības iestādēm process nav ilgstoši pārskatīts un pilnveidots, ar Likumprojektu saistītajā Ministru kabineta sēdes protokollēmumā iekļauts 6. punkts, kas nosaka, ka Iekšlietu ministrija izvērtēs nepieciešamību pilnveidot Šengenas konvencijā noteiktās ārzemnieku deklarācijas aizpildīšanas procesu, kā arī procesu, kā tiek īstenota tajā sniegto ziņu nodošana tiesībaizsardzības iestādēm. Pēc izvērtējuma veikšanas, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 31. martam Iekšlietu ministrija Ministru kabinetā iesniegs nepieciešamos grozījumus Tūrisma likumā un Noteikumos Nr. 226, vienlaikus aprēķinot arī izmaksas, kas nepieciešamas šāda regulējuma īstenošanai.".
Piedāvātā redakcija
-
