Atzinums

Projekta ID
21-TA-18
Atzinuma sniedzējs
Izglītības un zinātnes ministrija
Atzinums iesniegts
16.09.2021.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Iebildums
Lūgums ziņojumā  9. lpp. minētā  Ziņojuma "Education at Glance"prezentācijaspasākuma datumu mainīt no 14. septembri uz 17. septembri.
Piedāvātā redakcija
Sagatavošanā ir “Education at a Glance 2021” ziņojums, kura caurviju temats ir vienlīdzīgas iespējas izglītībā un Covid-19 pandēmijas ietekme uz valstu izglītības sistēmām. Ziņojuma prezentācijas pasākums plānots Rīgā 2021. gada 17. septembrī, OECD ekspertam pasākumā piedaloties attālināti.
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūgums papildināt informatīvā ziņojuma 3. lpp. III sadaļā OECD Divpusējie projekti ar Latviju informāciju par Prasmju stratēģiju projektu, ka Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021-2027 ir apstiprinātas, jo tas zināmā mērā atspoguļo projekta rezultātu. 
Piedāvātā redakcija
Prasmju stratēģijas projekts
Atsaucoties uz OECD 2017. gada Ekonomikas pārskatā par Latviju identificētajiem izaicinājumiem prasmju jomā, Izglītības un zinātnes ministrija  2018. gada 13. septembrī uzsāka sadarbības projekta ar OECD “Latvijas izglītības un prasmju stratēģijas attīstība” (turpmāk – Latvijas Nacionālās prasmju stratēģijas projekts) īstenošanu ar mērķi līdz 2020. gada beigām izstrādāt un apstiprināt Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. - 2027. gadam „Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai”. Projekta ietvaros OECD eksperti pētīja Latvijas prasmju sistēmu, t.sk. Diagnostikas posmā (2018. gada 4. ceturksnis – 2019. gada 4. ceturksnis) pārvaldības un finansēšanas modeli un īstenoto pasākumu atbilstību darba tirgum, kā arī sagatavoja rekomendācijas nākamajām politikas plānošanas periodam. 2020. gada 7. oktobrī tika prezentēts OECD Rīcības posma ziņojums “Latvia Implementation Guidance Report”. Rīcības posmā (2020. gada 1. ceturksnis – 2020. gada 4. ceturksnis), balstoties uz izpētes rezultātiem, OECD eksperti sniedza atbalstu Izglītības attīstības pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam „Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” sagatavošanā un apstiprināšanas procesā. Ministru kabinets 2021.gada 22.jūnijā. apstiprināja Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. - 2027. gadam „Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai”.
 
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka netiek informatīvajā ziņumā atspoguļoti pētījuma rezultāti, lūgums pie PISA pētījumiem pielikt zemsvītras atsauces, lai informatīvā ziņojuma lasītāji varētu identificēt un iepazīties ar konkrēto pētījumu un tā rezultātiem.
Piedāvātā redakcija
Kopš 2000.gada Latvija piedalās OECD PISA (Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma) pētījumos, kas notiek reizi 3 gados. OECD PISA pētījumi dod iespēju novērtēt matemātikas, lasītpratības un dabaszinātņu izglītības kvalitātes līmeni 15-gadīgo skolēnu vidū, salīdzinājumā ar citām pasaules valstīm, kā arī to ietekmējošos faktorus. 2020. gada otrajā pusgadā turpinājās PISA 2018 rezultātu publicēšana:
2020. gada 29. septembrī tika publicēts PISA 2018 pētījuma sējums par skolu organizāciju1;
2020. gada 22. oktobrī tika publicēts PISA 2018 pētījuma sējums par skolēnu globālo kompetenci2;
2021. g. aprīlī publicēts OECD PISA 2018 rezultātu analīzes ziņojums par skolēnu izaugsmes domāšanu3.

PISA 2018 Results (Volume V) – Effective Policies, Successful Schools, https://www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results-volume-v-ca768d40-en.htm
2PISA 2018 Results (Volume VI) – Are Students Ready to Thrive in an Interconnected World?, https://www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results-volume-vi-d5f68679-en.htm
3 Skat. https://www.izm.gov.lv/sites/izm/files/media_file/skys-the-limit_final_web_v1.pdf