Projekta ID
24-TA-181Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
19.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 3. punktu, 9.6. un 9.22.apakšpunktu tiesību akta projektam ir nepieciešams veikt izvērtējumu, un identificēt, vai valsts institūcijām, privātpersonām un juridiskām personām tiek noteiktas informācijas sniegšanas prasības.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt izvērtējumu, tiesību akta projektā ietvertiem informācijas sniegšanas prasības pienākumiem privātpersonai vai juridiskai personai.
Valsts kancelejas ieskatā tiesību akta projektā būtu vērtējams 7.-9. punkts, 11.-16. punkts, 25.-30 punkts, 35.-39. punkts, 47. punkts, 54. punkts.
Administratīvo izmaksu aprēķini un to rezultāti iekļaujami - fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā, savukārt valsts institūcijām anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabienta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Tiesību akta projekta anotācijā tiek norādīts: "Lai nodrošinātu Ārstniecības likuma 9. panta 1.1 daļā doto uzdevumu noteikt reģistra izveides un uzturēšanas kārtību, ir nepieciešams izdot attiecīgos Ministru kabineta noteikumus. Līdz ar to ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" (turpmāk - Noteikumu projekts).
Ņemot vērā, ka Ārstniecības likuma Pārejas noteikumu 40. punkts paredz, ka Ministru kabinets līdz 2024. gada 1. oktobrim izdod šā likuma 29. panta pirmajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus un līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir piemērojami Noteikumi Nr. 317, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, tad lai nodrošinātu tiesiskā regulējuma pēctecību un nepārtrauktību, pieņemts lēmums, ka Noteikuma projekta saturs pēc būtības netiek grozīts. Līdz ar to noteikumu projekta izdošanai jaunā redakcijā ir tehnisks raksturs, lai nodrošinātu Ministru kabineta noteikumu izdošanu no jauna atbilstoši veselības nozares likumā - Ārstniecības likumā - ietvertajam izdošanas pamatam (deleģējumam)."
Kā arī, anotācijas 2.1. apakšpunktā ir norādīts: "Noteikumu projektā ietvertais regulējums nerada būtiskas jaunas tiesības un pienākumus izglītības iestādēm, ārstniecības personu sertificējošām institūcijām, ārstniecības iestādēm.
Atbilstoši Noteikumiem Nr. 317 jau patreiz minētās institūcijas sniedz Veselības inspekcijai informāciju par medicīniskās izsniegtajiem izglītības dokumentiem, izsniegtajiem ārstniecības personu sertifikātiem, kā arī informāciju par ārstniecības personu nodarbinātību."
Atsaucoties uz minēto, par to, kas norādīts tiesību akta anotācijā ir uzsverams, ka Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība", iepriekš nav veikts ietekmes izvērtējums uz administratīvo slogu un administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, līdz ar ko pastāv nepieciešamība izvērtēt tiesību akta projektu.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt izvērtējumu, tiesību akta projektā ietvertiem informācijas sniegšanas prasības pienākumiem privātpersonai vai juridiskai personai.
Valsts kancelejas ieskatā tiesību akta projektā būtu vērtējams 7.-9. punkts, 11.-16. punkts, 25.-30 punkts, 35.-39. punkts, 47. punkts, 54. punkts.
Administratīvo izmaksu aprēķini un to rezultāti iekļaujami - fiziskām un juridiskām personām anotācijas 2. sadaļas 2.3. apakšpunktā, savukārt valsts institūcijām anotācijas 7. sadaļas 7.2. apakšpunktā.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabienta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Tiesību akta projekta anotācijā tiek norādīts: "Lai nodrošinātu Ārstniecības likuma 9. panta 1.1 daļā doto uzdevumu noteikt reģistra izveides un uzturēšanas kārtību, ir nepieciešams izdot attiecīgos Ministru kabineta noteikumus. Līdz ar to ir izstrādāts Ministru kabineta noteikumu projekts "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība" (turpmāk - Noteikumu projekts).
Ņemot vērā, ka Ārstniecības likuma Pārejas noteikumu 40. punkts paredz, ka Ministru kabinets līdz 2024. gada 1. oktobrim izdod šā likuma 29. panta pirmajā daļā minētos Ministru kabineta noteikumus un līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai ir piemērojami Noteikumi Nr. 317, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu, tad lai nodrošinātu tiesiskā regulējuma pēctecību un nepārtrauktību, pieņemts lēmums, ka Noteikuma projekta saturs pēc būtības netiek grozīts. Līdz ar to noteikumu projekta izdošanai jaunā redakcijā ir tehnisks raksturs, lai nodrošinātu Ministru kabineta noteikumu izdošanu no jauna atbilstoši veselības nozares likumā - Ārstniecības likumā - ietvertajam izdošanas pamatam (deleģējumam)."
Kā arī, anotācijas 2.1. apakšpunktā ir norādīts: "Noteikumu projektā ietvertais regulējums nerada būtiskas jaunas tiesības un pienākumus izglītības iestādēm, ārstniecības personu sertificējošām institūcijām, ārstniecības iestādēm.
Atbilstoši Noteikumiem Nr. 317 jau patreiz minētās institūcijas sniedz Veselības inspekcijai informāciju par medicīniskās izsniegtajiem izglītības dokumentiem, izsniegtajiem ārstniecības personu sertifikātiem, kā arī informāciju par ārstniecības personu nodarbinātību."
Atsaucoties uz minēto, par to, kas norādīts tiesību akta anotācijā ir uzsverams, ka Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 317 "Ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra izveides, papildināšanas un uzturēšanas kārtība", iepriekš nav veikts ietekmes izvērtējums uz administratīvo slogu un administratīvo izmaksu monetārs novērtējums, līdz ar ko pastāv nepieciešamība izvērtēt tiesību akta projektu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Iebildums
Valsts kanceleja pārliecinājās, ka par noteikumu projektu TAP portālā organizēta nevis publiskā apspriešana kā minēts anotācijā, bet gan apspriede. Lūdzam veikt precizējumus noteikumu projekta anotācijā attiecībā uz izmantoto veidu sabiedrības iesaistei, 6.2.apakšpunktā izvēloties atbilstoši veidu no klasifikatora un tajā iekļaujot šobrīd anotācijas 6.3.apakšpunktā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Iebildums
Lūdzam norādīt informāciju par apspriedes rezultātiem - īsi raksturojot, kādas organizācijas tajā piedalījās (ņemot vērā noteikumu projekta anotācijas 6.1.apakšpunktā minēto informāciju), kādus priekšlikumus izteica un Veselības ministrijas viedokli par tiem. Ja organizētas citas aktivitātes jomas interešu pārstāvju viedokļa noskaidrošanai, arī tas fiksējams noteikumu projekta anotācijas 6.sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Iebildums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 “Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība” 3. punktu, 9.6. un 9.22.apakšpunktu tiesību akta projektam ir nepieciešams veikt izvērtējumu, un identificēt, vai valsts institūcijām, privātpersonām un juridiskām personām tiek noteiktas informācijas sniegšanas prasības.
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt izvērtējumu, tiesību akta projektā ietvertiem informācijas sniegšanas prasības pienākumiem valsts institūcijām.
Valsts kancelejas ieskatā tiesību akta projektā būtu vērtējams 10., 18., 41., 49. un 53. punkts.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabienta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Ņemot vērā minēto, lūdzam veikt izvērtējumu, tiesību akta projektā ietvertiem informācijas sniegšanas prasības pienākumiem valsts institūcijām.
Valsts kancelejas ieskatā tiesību akta projektā būtu vērtējams 10., 18., 41., 49. un 53. punkts.
Metodika administratīvo izmaksu monetārā novērtējuma veikšanā pieejama Vadlīnijās tiesību akta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai vienotajā TAP portālā (pieejamas Ministru kabienta tīmkeļvietnē -https://www.mk.gov.lv/lv/media/16905/download?attachment).
Piedāvātā redakcija
-