Atzinums

Projekta ID
22-TA-641
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
16.06.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 10.3.1. un 10.3.2. apakšpunktu, nepārrakstot attiecīgās regulas prasības, bet 10.3. apakšpunktā izdarot atbilstošas atsauces uz Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu (turpmāk - Komisijas regula Nr. 2021/241), pielikuma „Kopējo rādītāju saraksts” 6. un 9. rādītāju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 27. punktā nav noteikts Atveseļošanas fonda finansējuma apmērs vienam EDIC, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 14.4. apakšpunktā ietverto attiecīgo atsauci, nodrošinot skaidras tiesību normas. Lūdzam pārskatīt un nepieciešamības gadījumā precizēt noteikumu projektu arī cituviet, nodrošinot korektas atsauces.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projekta 10. punktā nav ietvertas norādes uz atskaites punktiem, bet cita starpā uz noteiktiem mērķiem un uzraudzības rādītājiem, lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 17.1. un 36.6. apakšpunktā neatsaukties uz atskaites punktiem, bet uz attiecīgajiem mērķiem un uzraudzības rādītājiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 25. punktā svītrot norādi uz mērķi novērst pārmērīgu kompensāciju. Alternatīvi lūdzam noteikumu projektā paredzēt minētajam mērķim atbilstošu EDIC pienākumu, savukārt noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kā izpaužas pārmērīga kompensācija. Kā arī tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam minētajā punktā vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot:
1) kā var tikt nodrošināts piekļuves samērīgums un vai piekļuvei jābūt proporcionālai v.tml.;
2) kas 25. punkta ceturtajā teikumā saprotams ar attiecīgām izmaksām;
3) kur jābūt publiskotiem attiecīgiem nosacījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 33. punktā nav norādītas attiecināmās izmaksas, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 33.4. apakšpunktu, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 36.14. apakšpunktā izdarīt atsauci uz attiecīgās regulas 5. panta 2. punktu, nevis preambulu. Norādām, ka regulu preambulas ir kā palīglīdzeklis regulas teksta satura noskaidrošanā, bet nesatur patstāvīgi piemērojamas tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 48. punktā izdalīt prasības attiecībā uz noteiktu tiesību subjektu grupām. Norādām, ka, piemēram, nosacījumi, ka gala labuma guvējs ir reģistrēts publisko personu un iestāžu sarakstā un ka tas atbilst Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumā minētajiem subjektiem savstarpēji viens otru izslēdz.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Anotācija (ex-ante)
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 9.19. apakspunktu lūdzam papildināt noteikumu projekta 5. sadaļu ar informāciju par Komisijas 2021. gada 28. septembra deleģētās regulas Nr. 2021/2106, ar kuru, nosakot Atveseļošanas un noturības rezultātu pārskata kopējos rādītājus un detalizētos elementus, papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/241, ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu prasību ieviešanu noteikumu projektā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Ministru kabineta sēdes protokollēmums ir saistošs vienīgi Ministru kabinetam un tā hierarhiski padotām iestādēm un ar Ministru kabineta sēdes protokollēmumu nevar uzlikt saistošus pienākumus un uzdevumus citiem tiesību subjektiem, ciktāl tas neizriet no ārējiem normatīvajiem aktiem. Attiecīgi lūdzam precizēt vai svītrot lēmuma projekta 2. punktu, nodrošinot, ka ar minēto punktu netiek uzlikti saistoši pienākumi un uzdevumi privātpersonām.
 
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta 1. pielikumu, norādot, ka ar statusiem "sīkais (mikro), mazais un vidējais" saprotami komersanti.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Aicinām noteikumu projekta 1.1. apakšpunktu sadalīt vairākās apakšvienībās, tādējādi nodrošinot strukturāli pārskatāmu un viegli uztveramu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 2.12. apakšpunktā neskaidrot terminu "viens vienots uzņēmums", ņemot vērā, ka tas noteikumu projekta pamattekstā tiek lietots tikai vienu reizi, bet tā vietā atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām lūdzam nepieciešamības gadījumā attiecīgo terminu skaidrot pamattekstā.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 42. punktā pieturzīmi iekavas aizstāt ar pieturzīmi domuzīme, jo iekavās ietvertais teksts ir būtisks tiesību normas piemērošanā. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumiem Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 137. punktam lūdzam noteikumu projekta 45. punktā izdarīt korektu atsauci uz normatīvajiem aktiem, norādot konkrētu to jomu.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam redakcionāli precizēt noteikumu projekta 66. punktu. Norādām, ka šobrīd minēto punktu var saprast tādējādi, ka noteiktas regulas var pieņemt līdz noteikumu projektā paredzētam datumam.
Piedāvātā redakcija
-