Projekta ID
23-TA-1538Atzinuma sniedzējs
Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Atzinums iesniegts
07.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Iebildums:
No tiesību akta projekta izziņas LLPA var secināt, ka ir tikusi papildināta tiesību akta projekta anotācija, tajā norādot, ka: «Satiksmes ministrija ir veikusi pārrunas ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības pārstāvjiem par tās dalību AS «Ventas osta» un ir sniegusi viņiem Līdzdalības izvērtējumu par AS «Ventas osta».
LLPA ir sazinājusies ar Ventspils valstspilsētas pašvaldību un lūgusi to nosūtīt iepriekš minēto izvērtējumu, kas paskaidroja, ka pašvaldības rīcībā šāda izvērtējuma nav.
Līdz ar to LLPA rīcībā joprojām nav no Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta otrās daļas izrietošais AS «Ventas osta» dibināšanai paredzētās rīcības izvērtējums, ietverot arī tās darbības ekonomisko izvērtējumu, kas pamatotu šādas kapitālsabiedrības, kurai valdījumā tiks nodoti ievērojami Ventspils valstspilsētas pašvaldības īpašumi, ilgtspēju.
Tāpat LLPA rīcībā nav AS «Ventas osta» vidējā termiņa attīstības stratēģijas, kas perspektīvā būs nepieciešama Ventspils valstspilsētas pašvaldības domei, lai tā saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 4. 5. un 49. pantu, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. pantu, varētu lemt par savu iespējamo līdzdalības iegūšanu šajā kapitālsabiedrībā, kas izriet no Ostu likuma normām.
Tiesību akta projekta izziņā attiecībā uz LLPA iebildumu par mantiskā ieguldījuma novērtēšanas procedūras nodrošināšanu līdz noteiktajam termiņam, ir norādīts, ka: «Mantiskā ieguldījumā novērtēšana tiks veikta saskaņā ar Komerclikuma 154.pantu “Mantiskā ieguldījuma novērtēšanas kārtība” un citiem normatīvajiem aktiem. Vērtētāju atlasi nodrošinās Ventspils brīvostas pārvalde.»
LLPA rīcībā joprojām nav informācijas, ka būtu veikta publiska procedūra vērtētāja atlasei un citas darbības, lai nodrošinātu tik specifiskas un apjomīgas mantas novērtēšanu līdz 2023. gada 31.decembrim.
Atkārtoti norādām, ka šie jautājumi (informācijas norāde par minētajiem dokumentiem, lai LLPA ar tiem varētu iepazīties) ir papildus skaidrojami rīkojuma projekta anotācijā.
Priekšlikums:
Paralēli šim Ministru kabineta rīkojuma projektam Satiksmes ministrija ir sagatavojusi likumprojektu «Grozījumi Ostu likumā» (23-TA-1049), kas šobrīd ir pieejams atzinumu sniegšanai TAP.
No šā likumprojekta izriet, ka ir paredzēts izdarīt grozījumus Ostu likuma pārejas noteikumu 16. punkta 2. apakšpunktā, izsakot to šādā redakcijā:
«2) Pēc Ventspils brīvostas pārvaldes likvidēšanas, Ministru kabinets akciju sabiedrības «Ventas osta» pamatkapitālā, pēc Eiropas Komisijas pozitīva atzinuma saņemšanas, iegulda Ventspils brīvostas pārvaldei piederošo mantu un aktīvus. Ja Ventspils pašvaldība ir izteikusi piekrišanu, tad valsts bez atlīdzības tai nodod akciju sabiedrības «Ventas osta» 40 procenti kapitāla daļu (akciju). Ja pašvaldība iegūst līdzdalību akciju sabiedrībā «Ventas osta», tad kapitāla daļu turētāji noslēdz akcionāru līgumu, lai noteiktu kapitāla daļu turētāju tiesības un pienākumus, kā arī nosacījumus kapitālsabiedrības kopīgai pārvaldībai;».
Līdz ar to Ventspils brīvostas pārvaldei piederošā manta un aktīvi (no likumprojekta teksta noprotams, ka tā jau tobrīd būs Satiksmes ministrijas manta un aktīvi, vienlaikus LLPA neizprotot to pārvaldīšanas kārtību) akciju sabiedrības «Ventas osta» pamatkapitālā tiks ieguldīti tikai pēc Eiropas Komisijas pozitīva atzinuma saņemšanas.
Ievērojot minēto, lūdzam tiesību akta projekta anotācijā paskaidrot, novēršot jebkādas LLPA šaubas, abu tiesību aktu projektu savstarpējo atbilstību, kā arī vēl papildus paskaidrot to, vai šis Eiropas Komisijas atzinums jebkādā veidā var ietekmēt Ventspils brīvostas pārvaldes likvidācijas termiņus, tostarp raksturojot iespējamos riskus, ja šāds atzinums netiks sniegts līdz 2023. gada 30. decembrim.
No tiesību akta projekta izziņas LLPA var secināt, ka ir tikusi papildināta tiesību akta projekta anotācija, tajā norādot, ka: «Satiksmes ministrija ir veikusi pārrunas ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības pārstāvjiem par tās dalību AS «Ventas osta» un ir sniegusi viņiem Līdzdalības izvērtējumu par AS «Ventas osta».
LLPA ir sazinājusies ar Ventspils valstspilsētas pašvaldību un lūgusi to nosūtīt iepriekš minēto izvērtējumu, kas paskaidroja, ka pašvaldības rīcībā šāda izvērtējuma nav.
Līdz ar to LLPA rīcībā joprojām nav no Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. panta otrās daļas izrietošais AS «Ventas osta» dibināšanai paredzētās rīcības izvērtējums, ietverot arī tās darbības ekonomisko izvērtējumu, kas pamatotu šādas kapitālsabiedrības, kurai valdījumā tiks nodoti ievērojami Ventspils valstspilsētas pašvaldības īpašumi, ilgtspēju.
Tāpat LLPA rīcībā nav AS «Ventas osta» vidējā termiņa attīstības stratēģijas, kas perspektīvā būs nepieciešama Ventspils valstspilsētas pašvaldības domei, lai tā saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 4. 5. un 49. pantu, ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88. pantu, varētu lemt par savu iespējamo līdzdalības iegūšanu šajā kapitālsabiedrībā, kas izriet no Ostu likuma normām.
Tiesību akta projekta izziņā attiecībā uz LLPA iebildumu par mantiskā ieguldījuma novērtēšanas procedūras nodrošināšanu līdz noteiktajam termiņam, ir norādīts, ka: «Mantiskā ieguldījumā novērtēšana tiks veikta saskaņā ar Komerclikuma 154.pantu “Mantiskā ieguldījuma novērtēšanas kārtība” un citiem normatīvajiem aktiem. Vērtētāju atlasi nodrošinās Ventspils brīvostas pārvalde.»
LLPA rīcībā joprojām nav informācijas, ka būtu veikta publiska procedūra vērtētāja atlasei un citas darbības, lai nodrošinātu tik specifiskas un apjomīgas mantas novērtēšanu līdz 2023. gada 31.decembrim.
Atkārtoti norādām, ka šie jautājumi (informācijas norāde par minētajiem dokumentiem, lai LLPA ar tiem varētu iepazīties) ir papildus skaidrojami rīkojuma projekta anotācijā.
Priekšlikums:
Paralēli šim Ministru kabineta rīkojuma projektam Satiksmes ministrija ir sagatavojusi likumprojektu «Grozījumi Ostu likumā» (23-TA-1049), kas šobrīd ir pieejams atzinumu sniegšanai TAP.
No šā likumprojekta izriet, ka ir paredzēts izdarīt grozījumus Ostu likuma pārejas noteikumu 16. punkta 2. apakšpunktā, izsakot to šādā redakcijā:
«2) Pēc Ventspils brīvostas pārvaldes likvidēšanas, Ministru kabinets akciju sabiedrības «Ventas osta» pamatkapitālā, pēc Eiropas Komisijas pozitīva atzinuma saņemšanas, iegulda Ventspils brīvostas pārvaldei piederošo mantu un aktīvus. Ja Ventspils pašvaldība ir izteikusi piekrišanu, tad valsts bez atlīdzības tai nodod akciju sabiedrības «Ventas osta» 40 procenti kapitāla daļu (akciju). Ja pašvaldība iegūst līdzdalību akciju sabiedrībā «Ventas osta», tad kapitāla daļu turētāji noslēdz akcionāru līgumu, lai noteiktu kapitāla daļu turētāju tiesības un pienākumus, kā arī nosacījumus kapitālsabiedrības kopīgai pārvaldībai;».
Līdz ar to Ventspils brīvostas pārvaldei piederošā manta un aktīvi (no likumprojekta teksta noprotams, ka tā jau tobrīd būs Satiksmes ministrijas manta un aktīvi, vienlaikus LLPA neizprotot to pārvaldīšanas kārtību) akciju sabiedrības «Ventas osta» pamatkapitālā tiks ieguldīti tikai pēc Eiropas Komisijas pozitīva atzinuma saņemšanas.
Ievērojot minēto, lūdzam tiesību akta projekta anotācijā paskaidrot, novēršot jebkādas LLPA šaubas, abu tiesību aktu projektu savstarpējo atbilstību, kā arī vēl papildus paskaidrot to, vai šis Eiropas Komisijas atzinums jebkādā veidā var ietekmēt Ventspils brīvostas pārvaldes likvidācijas termiņus, tostarp raksturojot iespējamos riskus, ja šāds atzinums netiks sniegts līdz 2023. gada 30. decembrim.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Par: Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Jautājumi par kredītsaistībām un ķīlām ar kredītiestādēm tiks risināti ar katru kredītiestādi atsevišķi.
Iebildums:
Lūdzam precizēt tiesību akta projekta anotāciju, paskaidrojot kāda būs turpmākā rīcība ar Ventspils brīvostas pārvaldei piešķirtajiem aizdevumiem, kas ir nodrošināti ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības mantu. Vai plānots atbrīvot Ventspils valstspilsētas pašvaldības mantu no ķīlām, kā arī tas, vai jau ir veiktas pārrunas par šādu Ventspils brīvostas pārvaldes likvidācijas modeli ar aizdevējiem.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Jautājumi par kredītsaistībām un ķīlām ar kredītiestādēm tiks risināti ar katru kredītiestādi atsevišķi.
Iebildums:
Lūdzam precizēt tiesību akta projekta anotāciju, paskaidrojot kāda būs turpmākā rīcība ar Ventspils brīvostas pārvaldei piešķirtajiem aizdevumiem, kas ir nodrošināti ar Ventspils valstspilsētas pašvaldības mantu. Vai plānots atbrīvot Ventspils valstspilsētas pašvaldības mantu no ķīlām, kā arī tas, vai jau ir veiktas pārrunas par šādu Ventspils brīvostas pārvaldes likvidācijas modeli ar aizdevējiem.
Piedāvātā redakcija
-
