Projekta ID
24-TA-705Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
19.05.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Instrukcijas projekts
9. Ministru kabineta noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās pozīcijas un šīs instrukcijas 8. punktā minētajā gadījumā pozīcijas saskaņošanas termiņš ar līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošo iestādi, kā arī termiņš konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem ir piecas darbdienas. Ņemot vērā Eiropas Savienības iestāžu darba grafiku, atbildīgā iestāde var noteikt citu samērīgu termiņu.
Iebildums
Lūdzam dzēst atsauci uz šīs instrukcijas 8.punktu, tādējādi novēršot pretrunu starp instrukcijas 9. un 10.punktu. Šobrīd atsauce uz 8.punktu iekļauta gan instrukcijas 9.punktā, gan instrukcijas 10.punktā. Bet katrā no šiem punktiem noteikts cits minimālais pozīcijas saskaņošanas termiņš (attiecīgi piecas dabdienas un viena darbdiena). Ņemot vērā to, ka praksē biežāk instrukcijas 8.punktā minēto pozīciju izstrāde notiek īsos termiņos, rosinām atsauci uz 8.punktu saglabāt instrukcijas 10.punktā.
Piedāvātā redakcija
9. Ministru kabineta noteikumu 14.1. apakšpunktā minētās pozīcijas un šīs instrukcijas 8. punktā minētajā gadījumā pozīcijas saskaņošanas termiņš ar līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošo iestādi, kā arī termiņš konsultācijām ar pašvaldību un sociālo partneru organizācijām, biedrībām un nodibinājumiem ir piecas darbdienas. Ņemot vērā Eiropas Savienības iestāžu darba grafiku, atbildīgā iestāde var noteikt citu samērīgu termiņu.
2.
Instrukcijas projekts
14. Par konkrēto COREPER darba kārtības jautājumu, par kuru plānots izstrādāt instrukciju, atbildīgās iestādes pārstāvis līdz pirmdienas plkst. 13.00 iesniedz pārstāvjiem Antici un Mertens darba grupās paredzēto informāciju par izskatāmā jautājuma būtību un provizorisko sanāksmē paredzēto nostāju (turpmāk – instrukcijas sagatave).
Iebildums
Lūdzam dzēst instrukcijas projekta 14.punktu, tādējādi mazinot administratīvo slogu un nepieciešamo dokumentu apjomu saistībā ar valsts nostājas sagatavošanu diskusijai COREPER sanāksmē. Šobrīd, ņemot vērā instrukcijas projekta 13., 14. un 15.punktā noteikto, nostājas sagatavošanai nepieciešams izstrādāt četrus dokumentus - saīsināto instrukciju, instrukcijas sagatavi, instrukciju un tēzes. Vienlaikus COREPER sanāksmēs izskatāmajiem jautājumiem bieži dokumenti tiek saņemti tikai 1-2 dienas pirms sanāksmes. Tas nozīmē, ka atbildīgajai iestādei jāizstrādā un jāsaskaņo valsts nostāja ļoti ierobežotā laikā. Papildus tam, VARAM ieskatā 14.punktā minētā instrukcijas sagatave nav izmantojama valsts nostājas paušanai, jo tā nav saskaņota ar līdzatbildīgajām iestādēm un nereti punktā norādītais termiņš ir pirms pieejams sanāksmes dokuments.
Piedāvātā redakcija
3.
Instrukcijas projekts
15. Instrukciju, kas paredzēta Latvijas Republikas pārstāvim COREPER sanāksmē, atbildīgā iestāde izstrādā un nosūta saskaņošanai līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošai iestādei ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms COREPER sanāksmes (līdz plkst. 15.00). Ņemot vērā COREPER darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar koordinējošo iestādi par citu termiņu. Pirms COREPER sanāksmes par darba kārtības jautājumu atbildīgās iestādes pārstāvis pārstāvniecībā iesniedz runas tēzes tajā valodā, kurā plānota izteikšanās.
Iebildums
Lūdzam dzēst instrukcijas projekta 15.punkta 3.teikumu, tādējādi mazinot administratīvo slogu un nepieciešamo dokumentu apjomu saistībā ar valsts nostājas sagatavošanu diskusijai COREPER sanāksmē.
Šobrīd, ņemot vērā instrukcijas projekta 13., 14. un 15.punktā noteikto, nostājas sagatavošanai nepieciešams izstrādāt četrus dokumentus - saīsināto instrukciju, instrukcijas sagatavi, instrukciju un tēzes. Vienlaikus COREPER sanāksmēs izskatāmajiem jautājumiem bieži dokumenti tiek saņemti tikai 1-2 dienas pirms sanāksmes. Tas nozīmē, ka atbildīgajai iestādei jāizstrādā un jāsaskaņo valsts nostāja ļoti ierobežotā laikā.
Vēršam uzmanību, ka VARAM vienlaikus rosina 16.punktā minētās instrukcijas veidlapā (2.pielikums) paredzēt, ka sadaļā "3. Vispārējā nostāja sanāksmē" norādāma valsts nostāja tēžu formātā.
Šobrīd, ņemot vērā instrukcijas projekta 13., 14. un 15.punktā noteikto, nostājas sagatavošanai nepieciešams izstrādāt četrus dokumentus - saīsināto instrukciju, instrukcijas sagatavi, instrukciju un tēzes. Vienlaikus COREPER sanāksmēs izskatāmajiem jautājumiem bieži dokumenti tiek saņemti tikai 1-2 dienas pirms sanāksmes. Tas nozīmē, ka atbildīgajai iestādei jāizstrādā un jāsaskaņo valsts nostāja ļoti ierobežotā laikā.
Vēršam uzmanību, ka VARAM vienlaikus rosina 16.punktā minētās instrukcijas veidlapā (2.pielikums) paredzēt, ka sadaļā "3. Vispārējā nostāja sanāksmē" norādāma valsts nostāja tēžu formātā.
Piedāvātā redakcija
15. Instrukciju, kas paredzēta Latvijas Republikas pārstāvim COREPER sanāksmē, atbildīgā iestāde izstrādā un nosūta saskaņošanai līdzatbildīgajām iestādēm un koordinējošai iestādei ne vēlāk kā vienu darbdienu pirms COREPER sanāksmes (līdz plkst. 15.00). Ņemot vērā COREPER darba grafiku, atbildīgā iestāde var vienoties ar koordinējošo iestādi par citu termiņu. Pirms COREPER sanāksmes par darba kārtības jautājumu atbildīgās iestādes pārstāvis pārstāvniecībā iesniedz runas tēzes tajā valodā, kurā plānota izteikšanās.
4.
Instrukcijas projekts
3. Atbildīgā iestāde informē pašvaldību un sociālo partneru organizācijas, biedrības un nodibinājumus par pozīcijas izstrādes uzsākšanu un to līdzdalības iespējām.
Priekšlikums
Aicinām salāgot instrukcijas projekta 3. punkta redakciju ar Ministru kabineta noteikumu projekta "Latvijas Republikas pozīciju Eiropas Savienības jautājumos izstrādāšanas, saskaņošanas, apstiprināšanas un aktualizēšanas kārtība" (24-TA-422) 10. punkta redakciju, kur attiecībā uz informēšanas pienākumu noteikts "sabiedrības (tai skaitā pašvaldību un sociālo partneru organizāciju, biedrību un nodibinājumu)".
Piedāvātā redakcija
3. Atbildīgā iestāde informē sabiedrību (tai skaitā pašvaldību un sociālo partneru organizācijas, biedrības un nodibinājumus) par pozīcijas izstrādes uzsākšanu un to līdzdalības iespējām.
5.
Instrukcijas projekts
Instrukcijas veidlapa
Priekšlikums
Saistībā ar VARAM iebildumu par instrukcijas projekta 15.punkta 3.teikumu, rosinām 2.pielikumā iekļautajā instrukcijas veidlapas sadaļā "3. Vispārējā nostāja sanāksmē" iekļaut skaidrojošu norādi, ka šajā instrukcijas sadaļā valsts nostāja norādāma tēžu formātā.
Piedāvātā redakcija
- Sanāksmē paužamā vispārējā nostāja tēžu formātā.
6.
Instrukcijas projekts
Saīsinātās instrukcijas veidlapa
Priekšlikums
Lūdzam novērst tehnisku neprecizitāti pielikuma numerācijā – atbilstoši instrukcijas projekta 20. punktam, vienkāršotās instrukcijas veidlapa ir 3. pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Instrukcijas projekts
Saīsinātās instrukcijas veidlapa
Priekšlikums
Lūdzam mainīt instrukcijas 3.pielikuma nosaukumu uz "Vienkāršotās instrukcijas veidlapa". Vēršam uzmanību, ka Instrukcijas projekta 13.punktā definēta saīsinātā instrukcija kā īss Latvijas Republikas viedoklis (ieraksts sistēmas ESVIS sadaļā "Pirmdienas piezīmes"). Savukārt instrukcijas 3.pielikums ir vienkāršota veidlapa izmantošanai instrukcijas 20.punktā minētajos gadījumos.
Piedāvātā redakcija
Vienkāršotās instrukcijas veidlapa
8.
Instrukcijas projekts
Ziņojuma veidlapa
Priekšlikums
Lūdzam novērst tehnisku neprecizitāti pielikuma numerācijā – atbilstoši instrukcijas projekta 26. punktam, ziņojuma parauga veidlapa ir 4. pielikumā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar saistīto Ministru kabineta noteikumu projekta (ID 24-TA-422) 10. punktu tiek izvirzīts obligāts nosacījums atbildīgajai iestādei nodrošināt sabiedrības iesaisti, vienlaikus tiek veiktas izmaiņas nosacījumos, kādi piemērojami minētā pienākuma izpildei, aicinām minēto noteikumu projekta anotācijā vai šīs instrukcijas projekta anotācijā skaidrot veiktās izmaiņas attiecībā uz sabiedrības iesaisti un kā turpmāk tā tiks nodrošināta (piemēram, informācija par ES tiesību aktu projektiem pieejama ES vienotajā tiesību aktu vietnē, organizācijas var pieteikt interesi iesaistīties pozīciju izstrādē t.s. COM tabulu saskaņošanas procesa ietvaros u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
