Projekta ID
25-TA-852Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
28.04.2025.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Ministru kabineta rīkojuma projekta anotācijā ir noteikts, ka: “Ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai un Tukuma novada pašvaldība nekustamo īpašumu neizmantos saimnieciskās darbības veikšanai, līdz ar to komercdarbības atbalsta nosacījumi nav piemērojami.” . Tāpat anotācijā ir noteikts, ka: “Nekustamais īpašums ir nepieciešams Tukuma novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai – gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu.”. Ievērojot minēto, lūdzam Satiksmes ministriju papildināt anotāciju ar informāciju, vai par nekustamā īpašuma izmantošanu tiek paredzēts iekasēt maksu (maksas stāvlaukums), tādējādi piedāvājot pakalpojumu tirgū un šādā gadījumā sniegt izvērtējumu par nekustamā īpašuma nodošanas pašvaldībai atbilstību Komercdarbības atbalsta kontroles likuma (turpmāk – KAKL) 5.pantam, kā arī ietverot secinājumu par to, vai pasākums kvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Gadījumā, ja minētais nekustamais īpašums tiks izmantots bez maksas un to bez diskriminācijas varēs izmantot jebkurš iedzīvotājs, nevis tikai kioska klienti, nekustamā īpašuma nodošana pašvaldībai nekvalificētos kā komercdarbības atbalsts.
Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka tā kā stāvlaukuma uzturēšana no pašvaldības līdzekļiem var sniegt ekonomisku priekšrocību kioska saimnieciskās darbības veicējiem, pie nosacījuma, ja šo teritoriju varēs izmantot tikai kioska klienti, pašvaldībai būtu jāizvērtē, vai šāds pasākums neatbilst KAKL 5. panta pazīmēm attiecībā uz kioska saimnieciskās darbības veicējiem.
Vienlaikus, vēršam uzmanību, ka tā kā stāvlaukuma uzturēšana no pašvaldības līdzekļiem var sniegt ekonomisku priekšrocību kioska saimnieciskās darbības veicējiem, pie nosacījuma, ja šo teritoriju varēs izmantot tikai kioska klienti, pašvaldībai būtu jāizvērtē, vai šāds pasākums neatbilst KAKL 5. panta pazīmēm attiecībā uz kioska saimnieciskās darbības veicējiem.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Anotācijā minēts: "Tukuma novada pašvaldība 2025. gada 30. janvāra lēmumā Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” norāda, ka ir informēta, ka uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 atrodas zemes īpašniekam nepiederoša būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650002 (tirdzniecības kiosks, aizņem 57,1 m² lielu zemes platību) un būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003 (aizņem 3 m² lielu zemes platību)..." Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, aicinām anotāciju papildināt ar skaidrojumu par uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 zemes īpašniekam nepiederošo būvju tiesisko statusu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība" 2. punktu tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas mērķis ir apzināt ietekmi un sekas, ko var radīt projekts, un, pamatojoties uz iegūtajiem secinājumiem, izvēlēties piemērotāko regulējuma apjomu, saturu un formu. Sākotnējās ietekmes izvērtēšanas rezultātus atspoguļo anotācijā. Ņemot vērā minēto un tiesību akta lietai pievienotos paskaidrojošos dokumentus, lūdzam anotāciju papildināt ar informāciju par apgrūtinājumiem, kas gulstas uz zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 90660010652.
Piedāvātā redakcija
-
