Atzinums

Projekta ID
23-TA-1533
Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
27.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Iekšlietu ministrija uztur savā 2023.gada 02.oktobra un 2024.gada 09.maija atzinumā izteikto iebildumu, kas paredz precizēt projektu vai projekta sākotnējās (ex-ante) ietekmes novērtējuma ziņojumu (anotāciju) (turpmāk – anotācija), norādot projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzētās informācijas avotu, apjomu un tās saņemšanas veidu.
Izziņā par atzinumos sniegtajiem iebildumiem norādīts, ka, ņemot vērā Iekšlietu ministrijas 2023.gada 02.oktobra un 2024.gada 09.maija atzinumā izteikto iebildumu, likumprojekts un anotācija iespēju robežās precizēta.
Norādām, ka Iekšlietu ministrijas ieskatā Iekšlietu ministrijas 2023.gada 02.oktobra un 2024.gada 09.maija atzinumā izteiktais iebildums nav ņemts vērā, jo projekts un anotācija nesniedz atbildi uz Iekšlietu ministrijas jautājumu par projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzētās informācijas avotu, apjomu un tās saņemšanas veidu.
Atkārtoti vēršama uzmanība, ka tiesību normai ir jābūt skaidrai un saprotamai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par savām tiesībām, pienākumiem un juridiskām sekām. Attiecīgajā gadījumā tas ir nepieciešams, lai:
1) pasūtītājam būtu skaidri zināms, pie kā tam būtu jāvēršas pēc attiecīgās informācijas, kā arī kādā veidā tas būtu īstenojams;
2) pārvadātājam būtu skaidri zināms, par kādiem administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem tas nedrīkst būt sodīts, lai pasūtītājam nerastos vienpusēja tiesība atkāpties no līguma;
3) gadījumā, ja projekta 7.pantā ietvertajā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 17.panta trešās daļas 2.punktā paredzēto informāciju plānots iegūt no valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs”, tad, lai Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs kā valsts informācijas sistēmas “Sodu reģistrs” pārzinis, kas ir atbildīgs par personas datu apstrādes atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2016.gada 27.aprīļa regulai (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula), ievērotu datu apstrādes minimizēšanas principu, sniedzot pasūtītājam ziņas par administratīvajiem pārkāpumiem vai noziedzīgiem nodarījumiem. Attiecīgajā gadījumā precizēt projektu vai projekta anotāciju, papildus norādot attiecīgo nozari regulējošo likumu un Krimināllikuma pantus, par kuros paredzētajiem administratīvajiem pārkāpumiem un noziedzīgajiem nodarījumiem pārvadātājs nedrīkst būt sodīts.
Papildus vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Sodu reģistra likumu valsts informācijas sistēmā “Sodu reģistrs” netiek uzkrāta informācija, kurā būtu norādīts, ka noziedzīgais nodarījums uzskatāms par smagu profesionālās darbības (sabiedriskā transporta pakalpojumu) pārkāpumu.
Vienlaikus atkārtoti aicinām precizēt izziņu par atzinumos sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem, ņemot vērā, ka Iekšlietu ministrija nav atsaukusi savā 2024.gada 26.janvāra atzinumā ietvertos iebildumus.
Piedāvātā redakcija
-