Projekta ID
24-TA-348Atzinuma sniedzējs
Iekšlietu ministrija
Atzinums iesniegts
03.05.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Izziņā (sk., izziņas 12. un 14. punktu) norādīts, ka “Sākotnēji BRAIS paredzēts automatizēti apstrādāt tikai atvērtos datus, kas bez maksas brīvi pieejami Latvijas Atvērto datu portālā. Pēc tam pakāpeniski tiks veidoti saslēgumi ar likumprojekta 11.1 panta astotajā daļā minētajiem reģistriem un sistēmām, sazinoties ar katru reģistra vai sistēmas turētāju atsevišķi par iespējām saņemt KNAB nepieciešamos datus. Līdz ar to pašreizējā stadijā nav iespējams anotācijā precizēt datu saņemšanas veidu un apjomu, ko paredzēts saņemt no reģistru un sistēmu turētājiem.”.
Atbilstoši likumprojektā ietvertajam likuma spēkā stāšanās termiņam, attiecīgā informācijas sistēma savu darbību var uzsākt tikai 2025. gada 1. janvārī. Likumprojektā ietvertajā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 11.1 panta devītajā daļā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam regulēt virkni jautājumu, tai skaitā, arī noteikt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja risku analīzes informācijas sistēmā ietveramās informācijas apjomu. Vēršama uzmanība, ka likumprojekts neparedz pārejas noteikumus, nosakot vēlāku termiņu Ministru kabineta noteikumu izdošanai, līdz ar to, attiecīgajiem Ministru kabineta noteikumiem ir jābūt pieņemtiem un jāstājas spēkā vienlaikus ar likumprojektu, tas ir, 2025. gada 1. janvārī.
Tādējādi Iekšlietu ministrijas ieskatā, informācijas sistēmas darbības uzsākšanas dienā (2025. gada 1. janvārī) jau ir jābūt skaidri zināmam tajā apstrādājamās informācijas apjomam, tai skaitā arī zināmam datu apjomam, kādu plānots saņemt no citām likumprojektā minētajām informācijas sistēmām, kā arī šo datu saņemšanas veidam.
Ievērojot minēto, precizēt likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot informāciju par to, kādu datu apjomu plānots saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) uzturētā Fizisko personu reģistra (FPR) un kādu tehnisko risinājumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs plāno izmantot FPR datu saņemšanai, lai PMLP varētu izvērtēt nepieciešamo servisu pieejamību vai jaunas izstrādes, vai attiecīgi papildināt likumprojektu ar pārejas noteikumiem, nosakot vēlāku likumprojektā ietvertā deleģējuma Ministru kabinetam izdot attiecīgus noteikumus izpildes termiņu, precizējot likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), papildinot to ar skaidrojumu par pakāpenisku saslēgumu veidošanu, kas šobrīd norādīts izziņas 12. un 14. punktā.
Atbilstoši likumprojektā ietvertajam likuma spēkā stāšanās termiņam, attiecīgā informācijas sistēma savu darbību var uzsākt tikai 2025. gada 1. janvārī. Likumprojektā ietvertajā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likuma 11.1 panta devītajā daļā paredzēts deleģējums Ministru kabinetam regulēt virkni jautājumu, tai skaitā, arī noteikt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja risku analīzes informācijas sistēmā ietveramās informācijas apjomu. Vēršama uzmanība, ka likumprojekts neparedz pārejas noteikumus, nosakot vēlāku termiņu Ministru kabineta noteikumu izdošanai, līdz ar to, attiecīgajiem Ministru kabineta noteikumiem ir jābūt pieņemtiem un jāstājas spēkā vienlaikus ar likumprojektu, tas ir, 2025. gada 1. janvārī.
Tādējādi Iekšlietu ministrijas ieskatā, informācijas sistēmas darbības uzsākšanas dienā (2025. gada 1. janvārī) jau ir jābūt skaidri zināmam tajā apstrādājamās informācijas apjomam, tai skaitā arī zināmam datu apjomam, kādu plānots saņemt no citām likumprojektā minētajām informācijas sistēmām, kā arī šo datu saņemšanas veidam.
Ievērojot minēto, precizēt likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), norādot informāciju par to, kādu datu apjomu plānots saņemt no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) uzturētā Fizisko personu reģistra (FPR) un kādu tehnisko risinājumu Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs plāno izmantot FPR datu saņemšanai, lai PMLP varētu izvērtēt nepieciešamo servisu pieejamību vai jaunas izstrādes, vai attiecīgi papildināt likumprojektu ar pārejas noteikumiem, nosakot vēlāku likumprojektā ietvertā deleģējuma Ministru kabinetam izdot attiecīgus noteikumus izpildes termiņu, precizējot likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojumu (anotāciju), papildinot to ar skaidrojumu par pakāpenisku saslēgumu veidošanu, kas šobrīd norādīts izziņas 12. un 14. punktā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
Priekšlikums
Ievērojot to, ka likumprojektā ietverts deleģējums Ministru kabinetam izdot noteikta satura Ministru kabineta noteikumus, precizēt likumprojekta sākotnējās ietekmes (ex- ante) novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 4. sadaļu, norādot pamatojumu Ministru kabineta noteikumu izdošanai, kā arī to saturisko ietvaru, atbilstoši Valsts kancelejas izdotajās Vadlīnijās tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes novērtēšanai un novērtējuma ziņojuma sagatavošanai Vienotajā tiesību aktu izstrādes un saskaņošanas portālā noteiktajam.
Piedāvātā redakcija
-
