Projekta ID
24-TA-199Atzinuma sniedzējs
Valsts kanceleja
Atzinums iesniegts
04.09.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Valsts kanceleja uztur iepriekš saskaņošanā sniegto iebildumu, ka konceptuālā ziņojuma sadaļā 2.4 “Aviācijas nozares dalībnieki” norādīts, ka “valsts loma reģionālās aviācijas attīstībā ir sniegt atbalstu reģionālo lidojumu un aviācijas savienojamības attīstībai, kas ietver dažādas iniciatīvas un atbalsta veidus, lai garantētu efektīvu, ilgtspējīgu un pieejamu aviācijas infrastruktūru visā valsts teritorijā, kur savienojamība ar citiem sabiedriskā transporta veidiem nav mazāka par divām stundām”. Iebilstam pret šādu valsts lomas formulēšanu un iekšzemes reģionālo lidojumu attīstību aviācijas nozarē, ņemot vērā, ka NAP2027 nosaka dzelzceļu par sabiedriskā transporta mugurkaulu, kopējā Eiropas Savienības tendence un transporta politikas uzstādījums ir atteikties no īsas distances aviopārvadājumiem, kā arī jāņem vērā tas, ka reģionālie aviopārvadājumi būtu savstarpēji konkurējoši ar reģionālajiem sabiedriskā transporta pakalpojumu autobusu un dzelzceļa pasažieru pārvadājumos, kuri jau pašlaik tiek subsidēti ar valsts budžeta dotācijām. Jāņem vērā, ka eVTOL lidaparātu tehnoloģijas ir jaunas un vismaz pašlaik šādi lidaparāti nav paredzēti liela pasažieru skaita pārvadāšanai, kas savukārt nozīmēs relatīvi augstas izmaksas uz vienu pasažieri. Arī Transporta pamatnostādnes 2021.2027.gadam paredz tikai Izvērtēt iespējas atbalstīt reģionālo lidostu attīstību, vienlaikus plānojot un īstenojot pasākumus ietekmes uz vidi mazināšanai Lūdzam, ņemot vērā iepriekšminēto, informāciju par reģionālo lidlauku attīstību (izņemot Liepājas lidlauku) izslēgt no konceptuālā ziņojuma trešās sadaļas 1.rīcības virziena “Paplašināta Latvijas savienojamība”.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Valsts kanceleja uztur iepriekš saskaņošanā sniegto iebildumu, ka konceptuālā ziņojuma trešās sadaļas 1.rīcības virzienā “Paplašināta Latvijas savienojamība” norādīts, ka “Viena no Latvijas aviācijas nozares ilgtermiņa politikas prioritātēm ir paplašināta valsts savienojamība, izmantojot gaisa pārvadājumus, tādā veidā nostiprinot Latvijas kā vadošā transporta mezgla pozīcijas Ziemeļeiropā. [..] Līdz ar to, ir nepieciešama saskaņota aviācijas un tūrisma nozares politikas koordinācija, kā arī abu nozaru izaugsmes un mērķu saskaņota attīstība, plānojot kopīgas mārketinga aktivitātes gan esošās ienākošās tūrisma plūsmas stiprināšanai, tā arī attīstot starpnozaru sadarbību jaunos perspektīvos tūrisma tirgos. Tai skaitā, ir nepieciešams attīstīt konkurētspējīgu valsts piedāvājumu tālsatiksmes aviolīniju attīstībai, veicinot Baltijas valstu sadarbību.”. Vienlaikus konceptuālais ziņojums neiezīmē mērķa reģionus tālsatiksmes aviomaršrutiem, līdz ar to šim uzstādījumam paliekot tikai deklaratīvā līmenī. Aicinām izvērtēt iespēju noteikt konkrētus mērķa reģionus/valstis, savienojamība ar kuriem/kurām Latvijas valstij būtu sociālekonomiski izdevīga un valsts attīstību veicinoša, un tad noteikt atbilstošus uzstādījumus akcionāru gaidu vēstulēs attiecīgajām kapitālsabiedrībām ar valsts kapitālu (VAS “Starptautiskā lidosta”Rīga””, AS “AirBaltic Corporation”).
Piedāvātā redakcija
-
3.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Valsts kanceleja uztur iepriekš saskaņošanā izteikto iebildumu un lūdz skaidrot, kāpēc konceptuālā ziņojuma 4.2 sadaļā “Piedāvātie valsts politikas īstenošanas scenāriji” tabulā "Latvijas aviācijas nozares politikas rezultatīvie rādītāji (Optimālais scenārijs)" (40.lappusē) ir iekļauti politikas rezultatīvie rādītāji optimālajam scenārijam, bet bāzes scenārijam tie nav tikuši iekļauti, līdz ar to iespējas objektīvi salīdzināt abus scenārijus ir ierobežotas.
Piedāvātā redakcija
-