Projekta ID
21-TA-1144Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
26.07.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu pēc būtības tiek izpildīts arī likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 19.³ panta pirmajā daļā ietvertais deleģējums, lūdzam atbilstoši papildināt norādi par noteikumu projekta izdošanas tiesisko pamatu.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 19.³ panta otrajā daļā ietvertais deleģējums paredz noteikt Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma ieviešanas un nacionālā ekonomikas atveseļošanas un noturības plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību un nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību, kā arī šā mehānisma ieviešanā iesaistīto institūciju tiesības pieprasīt un saņemt tiešu pieeju datiem valsts informācijas sistēmās tādā apjomā, kāds nepieciešams un kādā to paredz Ministru kabinets attiecīgo pienākumu izpildei. Attiecīgi lūdzam izvērtēt un:
pirmkārt, precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši minētajam deleģējumam, 1. punkta ievaddaļā ietverot noteikumu projekta 1.1. apakšpunkta saturu, savukārt pārējos 1. punkta apakšpunktus paredzot kā attiecīgā satura elementus;
otrkārt, noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kur (kādos normatīvajos aktos) paredzēts ietvert nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību u.c. deleģējumu, vai atbilstoši papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu regulējumu.
pirmkārt, precizēt noteikumu projekta 1. punktu atbilstoši minētajam deleģējumam, 1. punkta ievaddaļā ietverot noteikumu projekta 1.1. apakšpunkta saturu, savukārt pārējos 1. punkta apakšpunktus paredzot kā attiecīgā satura elementus;
otrkārt, noteikumu projekta anotācijā skaidrot, kur (kādos normatīvajos aktos) paredzēts ietvert nepieciešamās informācijas sistēmas izveides un izmantošanas kārtību u.c. deleģējumu, vai atbilstoši papildināt noteikumu projektu ar attiecīgu regulējumu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 1.6. apakšpunktu, nepārprotami nodrošinot tā atbilstību noteikumu projekta izdošanas tiesiskajam pamatam. Proti, norādām, ka saturs "atbalsta piemērošanas nosacījumi" ir pārāk plašs un no likuma "Par budžetu un finanšu vadību" 19.³ panta otrās daļas neizriet, ka atbalsts varētu netikt piemērots, bet gan, piemēram, var netikt ievēroti noteikumu projektā ietvertie atbalsta piešķiršanas un projekta īstenošanas nosacījumi.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā lietoti vairāki apzīmējumi, par kuriem no noteikumu projekta skaidri neizriet, vai ar tiem saprotams viens un tas pats, piemēram, "civiltiesiskais līgums" un "civiltiesiskais līgums par projekta īstenošanu", "gala maksājums" un "noslēguma maksājums", "investīcijas atbalsts" un "AF finansējums". Attiecīgi lūdzam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā atbilstoši precizēt noteikumu projektā lietoto terminoloģiju, nodrošinot, ka tā ir konsekventa un vienveidīga, vai alternatīvi lūdzam sniegt atbilstošu skaidrojumu par noteikumu projektā lietoto terminoloģiju noteikumu projekta anotācijā. Uzsveram, ka viena jēdziena izteikšanai jāizmanto vieni un tie paši termini. Iekšējā terminoloģiskā konsekvence veicina normatīvā akta skaidrību, novēršot pretrunīgus viedokļus vai šaubas par dažādu terminu saturu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 11. punktā un citos līdzīgos gadījumos svītrot norādi uz noteiktu kārtību vai atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumi Nr. 108) 137. punktam izdarīt atsauci uz ārējiem normatīvajiem aktiem vai to jomu, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot vai precizēt noteikumu projekta 12. punkta pirmo teikumu, jo minētajai normai nav juridiskas slodzes un tā ir deklaratīva. Kā arī tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projektā vai tā anotācijā skaidrot, kādi komunikācijas un publicitātes pasākumi atbilstoši noteikumu projekta 12. punktam nodrošināmi vai izdarīt atbilstošu atsauci uz nacionālajiem normatīvajiem aktiem vai tieši piemērojamiem Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, kas attiecīgu pienākumu nodrošināt šādus pasākumus noteic.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Atbilstoši noteikumu Nr. 108 137. punktam lūdzam noteikumu projekta 14.3.1. apakšpunktā norādīt konkrētu normatīvo aktu jomu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 20. punkta skaidri neizriet, vai attiecināms nav [izmaksu] sadārdzinājums vai ar projektā radušos sadārdzinājumu saistītās izmaksas. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 20. punktu un sniegt attiecīgu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Norādām, ka atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tās lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 22.1. apakšpunktā atsauci uz Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2000/53/EK par nolietotiem transportlīdzekļiem aizstāt ar atsauci uz normatīvajiem aktiem (vai to jomu), ar kuriem ir pārņemtas minētās direktīvas prasības. Vēršam uzmanību, ka saskaņā ar Līguma par Eiropas Savienības darbību 288. panta trešo daļu direktīvas tām dalībvalstīm, kurām tās adresētas, uzliek saistības attiecībā uz sasniedzamo rezultātu, bet ļauj šo valstu varasiestādēm noteikt to īstenošanas formas un metodes. Kā arī lūdzam minētajā apakšpunktā un nepieciešamības gadījumā arī cituviet noteikumu projektā lietot attiecīgajos normatīvajos aktos (tai skaitā Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumā) izmantoto terminoloģiju un nedublēt attiecīgo normatīvo aktu saturu (piemēram, prasību par transportlīdzekļu nodošanu apstrādes uzņēmumiem u.tml.).
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 25. un 26. punktā ietverto regulējumu ietvert pirms noteikumu projekta 24. punkta, tādējādi nodrošinot loģisku un secīgu tiesību normu izklāstu, kā arī lūdzam minētajos punktos nedublēt veidu un kārtību, kādā informācija ir iesniedzama, jo īpaši, ja noteikumu projektā ir ietvertas iekšējās atsauces uz citām noteikumu projekta vienībām, kas attiecīgu veidu un kārtību paredz.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projekta 25. punktā paredzēt termiņu uzaicinājuma nosūtīšanai, tādējādi nodrošinot nepārprotamu attiecīgās normas izteiksmi, vai sniegt pamatotu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā, kādēļ tas nav nepieciešams.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt un noteikumu projektā paredzēt, ka projekta informācijas pārbaudi (projekta informācijas izvērtēšanu) veic vienīgi aģentūra, izvairoties no sadrumstalota un neskaidra regulējuma izveides attiecībā uz projekta informācijas apstiprināšanu (sk. noteikumu projekta 26.-29. punktu), kā rezultātā nav gūstama pārliecība arī par attiecīgās pārbaudes efektivitāti. Ierosinām tā vietā nepieciešamības gadījumā, piemēram, paredzēt atsevišķas komisijas izveidi projekta informācijas izvērtēšanai, pamatojoties uz ko tiek pieņemts lēmums par projekta informācijas apstiprināšanu, iesaistot tajā pārstāvjus no aģentūras.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 26. punktā, 27.1. apakšpunktā un cituviet noteikumu projektā (tai skaitā sk. jo īpaši 22. punktu u.c. attiecībā uz attiecīgā plāna elementa - principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” novērtējums u.tml.) neatsaukties uz Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda plānu, bet nepieciešamības gadījumā attiecīgā plāna saturu pārņemt noteikumu projekta tekstā. Norādām, ka minētais plāns, kurš apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu "Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu", nav cita starpā saistošs projekta iesniedzējiem - privātpersonām vai citiem tiesību subjektiem, kuri nav hierarhiski padoti Ministru kabinetam, kādēļ to par saistošu nevar padarīt arī ar noteikumu projektu.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Iebildums
Paužam bažas, ka noteikumu projekta 28. punktā paredzētais termiņš pārbaudes veikšanai un informācijas sniegšanai varētu būt nesamērīgs, ņemot vērā arī to, ka no noteikumu projekta anotācijas neizriet Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 18.jūlija regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046, par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, izslēgšanas kritēriju saturs un informācijas, kuru nepieciešams iegūt, lai pārbaudītu, vai minētie kritēriji nav iestājušies konkrētā gadījumā, iegūšanas kārtība, piemēram, vai iestāde plāno pati iegūt šādu informāciju vai arī tā būs jāiesniedz pašam projekta iesniedzējam u.tml. Ievērojot minēto, lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un sniegt attiecīgu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka noteikumu projektā nav noteikti atskaites punkti, lūdzam salāgot noteikumu projekta 30.9. apakšpunktu ar noteikumu projekta 5. punktu, tādējādi nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32. punktā nedublēt civiltiesiskā līguma saturu, kas ietverts noteikumu projekta 30. punktā, svītrojot noteikumu projekta 32. punkta ievaddaļu.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32. punktā svītrot vārdus "ar finansējuma saņēmēju", jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 6. punktā nav ietvertas kopējās projekta izmaksas, kādēļ lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projekta 32. un 33. punktu un nepieciešamības gadījumā citas vienības, nodrošinot skaidras tiesību normas.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 32.3. apakšpunktā simbolu "/" aizstāt ar saikli "un" vai saikli "vai", jo no noteikumu projekta nav skaidrs, vai ar simbolu "/" tiek saprasts saiklis "un" vai saiklis "vai". Pamatojoties uz juridiskās tehnikas prasībām, tiesību normai ir jābūt skaidrai, lai tā lietotājs un piemērotājs gūtu nepārprotamu priekšstatu par saviem pienākumiem un tiesībām.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka no noteikumu projekta 32.4. apakšpunkta skaidri neizriet, par kādiem konkrēti revidentiem minētajā apakšpunktā ir runa (tai skaitā ar ko konkrēti neatkarīgs revidents atšķiras no ārpakalpojumā piesaistīta zvērināta revidenta), turklāt no noteikumu projekta 14.5. apakšpunkta izriet, ka attiecināmas ir vienīgi neatkarīga revidenta vai iekšējā auditora piesaistes izmaksas. Attiecīgi lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu un sniegt atbilstošu skaidrojumu noteikumu projekta anotācijā. Ierosinām noteikumu projektā atsaukties uz Revīzijas pakalpojumu likumā lietoto terminoloģiju, proti, uz zvērinātiem revidentiem vai zvērinātu revidentu komercsabiedrības atbildīgajiem zvērinātiem revidentiem, tādējādi cita starpā izvairoties no interpretācijas iespējām.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 32.5. apakšpunktā vai noteikumu projekta anotācijā skaidrot prasību attiecībā uz maksājumu saņemšanas nosacījumu skaidrību (piemēram, izsmeļoši norādot konkrēto informāciju, kam jābūt norādītam civiltiesiskajā līgumā) vai svītrot minētajā apakšpunktā vārdu "skaidrus".
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 3.2. apakšpunktu lūdzam atbilstoši precizēt noteikumu projektu (tai skaitā 33.3. apakšpunktu), nodrošinot, ka noteikumu projektā netiek dublēts Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 621 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtība" saturs.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 34.1. un 34.10. apakšpunktā svītrot pieturzīmi iekavas, ņemot vērā, ka tās nav nepieciešamas. Norādām, ka iekavās ietvertie skaidrojumi un precizējumi var padarīt tiesību aktu neskaidru un var sašaurināt vai paplašināt tiesību normas tvērumu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam svītrot noteikumu projekta 34.5. apakšpunktu, attiecīgās normas saturu ietverot noteikumu projekta 14. punktā vai citās normās, kas paredz izmaksu attiecināmības nosacījumus, ievērojot, ka minētais apakšpunkts strukturāli un pēc būtības neatbilst 34. punkta ievaddaļai.
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 34.6. apakšpunktā norādīt, iepretim kam tiek pārbaudīta preču un pakalpojuma sniedzēju atbilstība un pārbaudīta pakalpojumu un piegādes līgumu un to izdevumus pamatojošā dokumentācija.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Iebildums
Noteikumu projekta 34.8. apakšpunktā ietverta atsauce uz "Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām". Ievērojot to, ka šis dokuments nav juridiski saistošs un tam ir ieteikuma raksturs, lūdzam precizēt noteikumu projekta 34.8. apakšpunktu, svītrojot atsauci uz minēto dokumentu. Tā vietā, ja nepieciešams, lūdzam attiecīgo minēto vadlīniju saturu, kuru nepieciešams padarīt saistošu privātpersonām, pārņemt noteikumu projektā, līdzīgi kā pārņem direktīvu normas vai ietvert to civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši noteikumu Nr. 108 131. punktam noteikumu projektā var ietvert atsauces uz citām noteikumu projekta normām vai tāda paša vai augstāka juridiskā spēka normatīvajiem aktiem. Nacionālajos normatīvajos aktos nav iespējams juridiski korekti izdarīt atsauces uz starptautisko tiesību dokumentiem, kas nav saistoši Latvijai, nav tulkoti latviešu valodā un attiecīgi publiskoti, kā arī nav iespējams izveidot juridiski korektas atsauces uz tā saucamo soft law (dokumentiem, kas pēc savas būtības nav juridiski saistoši, piemēram, vadlīnijas, deklarācijas, rekomendācijas, rokasgrāmatas, ieteikumi). Minētais izriet no fakta, ka Latvijas Republikas normatīvo aktu normas uzliek privātpersonām saistības un ir obligātas visā Latvijas Republikas teritorijā. Piemēram, nav korekti noteikt par obligātām tādas starptautisko dokumentu prasības, kam ir rekomendējošs vai skaidrojošs raksturs. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka rekomendācijas, vadlīnijas un tamlīdzīgi dokumenti ir piemērojami kā saistošo tiesību aktu normu interpretācijas palīglīdzeklis.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 34.9. apakšpunktā skaidrot, par kādu pilnvarojuma termiņu minētajā apakšpunktā iet runa.
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 34.10. apakšpunktā norādīt termiņus, kādos ievadāmi un uzkrājami dati, vai svītrot minētajā apakšpunktā vārdu "savlaicīgu".
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Iebildums
Saskaņā ar noteikumu Nr. 108 3.3. apakšpunktu lūdzam pārskatīt noteikumu projektu, nodrošinot, ka nedublējas noteikumu projektā ietvertais regulējums:
1) attiecībā uz to, ka projekta rezultātā jābūt iegādātiem vismaz četriem zemās grīdas tramvajiem un vismaz 17 elektroautobusiem, kā arī jābūt radītām vismaz septiņām uzlādes stacijām;
2) attiecībā uz dokumentāciju, kas apliecina projekta ieviešanu un rādītāju sasniegšanu (sk. noteikumu projekta 34.6. un 37.3. apakšpunktu);
3) attiecībā uz to, ka īstenotajam projektam, tai skaitā īstenotām atbalstāmām darbībām jābūt sasaistītām un jāveicina reformas mērķa sasniegšanu. Kā arī lūdzam noteikumu projektā skaidrot, kā izpaužas īstenoto projektu, tai skaitā īstenoto atbalstāmo darbību sasaiste (sk. noteikumu projekta 21., 34. un 42. punktu).
1) attiecībā uz to, ka projekta rezultātā jābūt iegādātiem vismaz četriem zemās grīdas tramvajiem un vismaz 17 elektroautobusiem, kā arī jābūt radītām vismaz septiņām uzlādes stacijām;
2) attiecībā uz dokumentāciju, kas apliecina projekta ieviešanu un rādītāju sasniegšanu (sk. noteikumu projekta 34.6. un 37.3. apakšpunktu);
3) attiecībā uz to, ka īstenotajam projektam, tai skaitā īstenotām atbalstāmām darbībām jābūt sasaistītām un jāveicina reformas mērķa sasniegšanu. Kā arī lūdzam noteikumu projektā skaidrot, kā izpaužas īstenoto projektu, tai skaitā īstenoto atbalstāmo darbību sasaiste (sk. noteikumu projekta 21., 34. un 42. punktu).
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tiesiskās noteiktības nolūkā lūdzam noteikumu projekta 40. punktā paredzēt tiesību subjektu, kam izmaiņas projektā vai civiltiesiskajā līgumā par projekta īstenošanu ir jāsaskaņo ar Ministriju, kā arī lūdzam izvērtēt un papildināt noteikumu projektu ar tiesisko regulējumu par kārtību, kādā attiecīgās izmaiņas tiek izdarītas.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam noteikumu projekta 41. punktā norādīt konkrētas Eiropas Parlamenta un Padomes 2007. gada 23. oktobra Regulas Nr. 1370/2007 par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, un ar ko atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr. 1191/69 un Padomes Regulu (EEK) Nr. 1107/70, kā arī Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma normas, kas paredz nosacījumus komercdarbības atbalsta piešķiršanai un tā nosacījumu uzraudzībai, tādējādi atvieglojot noteikumu projekta piemērošanu praksē, vai atbilstoši precizēt noteikumu projekta 41. punkta redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 617 "Tiesību akta projekta sākotnējās ietekmes izvērtēšanas kārtība", lūdzam papildināt noteikumu projekta anotācijas 5. sadaļu:
pirmkārt, ar informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 5. panta 2. punktā un 22. panta 1. punktā ietverto prasību ieviešanu;
otrkārt, ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu paredzēta arī attiecīgā starptautiskā līguma izpilde - ar informāciju par 2021.gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma saistību izpildi noteikumu projektā, norādot minētajā nolīgumā noteiktās saistības, kuras ar noteikumu projektu izpilda Latvijas Republika, raksturojot saistību būtību un konkrētus veicamos pasākumus vai uzdevumus, kas nepieciešami šo saistību izpildei, un noteikumu projekta normas, kas paredz vai no kura izriet minētie pasākumi vai uzdevumi.
pirmkārt, ar informāciju par Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 12. februāra Regulas (ES) Nr. 2021/241 ar ko izveido Atveseļošanas un noturības mehānismu, 5. panta 2. punktā un 22. panta 1. punktā ietverto prasību ieviešanu;
otrkārt, ņemot vērā, ka ar noteikumu projektu paredzēta arī attiecīgā starptautiskā līguma izpilde - ar informāciju par 2021.gada 3. septembra Komisijas un Latvijas Republikas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansēšanas nolīguma saistību izpildi noteikumu projektā, norādot minētajā nolīgumā noteiktās saistības, kuras ar noteikumu projektu izpilda Latvijas Republika, raksturojot saistību būtību un konkrētus veicamos pasākumus vai uzdevumus, kas nepieciešami šo saistību izpildei, un noteikumu projekta normas, kas paredz vai no kura izriet minētie pasākumi vai uzdevumi.
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu Nr. 108 44. un 124. punktam lūdzam noteikumu projektā saīsinājumos neizmantot abreviatūras (piemēram, "AF"), ja tās nav vispārzināmas.
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu projekta 5.3. apakšpunktā (un nepieciešamības gadījumā cituviet noteikumu projektā) svītrot vārdu un pieturzīmi "(skaits)", ņemot vērā, ka tā ir liekvārdība un uzlādes punktu izteikšana apjomā izriet no minētajā apakšpunktā lietotās norādes "vismaz 7".
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projektā lietoti termini "iegāde" un "piegāde", tai skaitā vairākos gadījumos norādīts vienīgi uz iegādi (ar ko atbilstoši noteikumu projektam saprotams pirkums). Saistībā ar minēto, ņemot vērā, ka atbilstoši Latvijas Republikas Civillikumam pirkuma un piegādes līgums ir atšķirīgi līguma veidi ar atšķirīgām prasībām attiecībā uz līguma objektu, kā arī sastāvdaļām, ierosinām noteikumu projektā nelietot norādi uz piegādi (vai lietot vienīgi terminu "piegāde" un "piegādes līgums", svītrojot norādes uz iegādi un pirkuma līgumu) vai sniegt skaidrojumu par termina "piegāde" saturu un tvērumu noteikumu projekta anotācijā, tādējādi izslēdzot maldīgu priekšstatu rašanās iespēju attiecībā uz projekta ietvaros slēdzamā līguma veidu.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši juridiskās tehnikas prasībām aicinām izvairīties no pārlieku liela iekšējo atsauču skaita iekļaušanas noteikumu projektā, piemēram, uz šo noteikumu 10. punktā minēto civiltiesisko līgumu, tā vietā atrunājot atbilstošus saīsinājumus, piemēram, "projekta līgums".
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Atbilstoši noteikumu Nr. 108 137. punktam lūdzam noteikumu projekta 9. un 33. punktā izdarīt korektu atsauci uz normatīvajiem aktiem (nevis noteikumiem) noteiktā jomā.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka atbalstāmās darbības ietvertas noteikumu projekta 13., nevis 14. punktā, lūdzam atbilstoši tehniski precizēt noteikumu projekta 34.8. apakšpunktu.
Piedāvātā redakcija
-
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka ar terminu "kārtība" saprotami arī termiņi, lūdzam noteikumu projekta 26. punktā, 34.12. apakšpunktā un nepieciešamības gadījumā citās vienībās svītrot norādi uz termiņiem, ja attiecīgā norāde lietota līdztekus norādei uz kārtību, jo tā ir liekvārdība.
Piedāvātā redakcija
-
40.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam tehniski precizēt noteikumu projekta anotāciju, nedublējot norādi, ka pievienotās vērtības nodokļa izmaksas ir iekļaujamas projekta kopējās izmaksās.
Piedāvātā redakcija
-
