Projekta ID
24-TA-801Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
29.08.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Lūdzam projekta anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu papildināt, sniedzot informāciju par:
1) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 1. punkta pirmās daļas 1. un 2. teikuma pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas;
2) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 1. punkta otrās daļas ("Dalībvalstis nodrošina, ka vismaz viens instruments aptver visu tirgu. Ja tirgu aptver vairāki instrumenti, minētie instrumenti ietver tik plašu elektroenerģijas piedāvājumu loku, cik praktiski iespējams, aptverot ievērojamu tirgus daļu, un, ja minētie instrumenti pilnībā neaptver tirgu, to skaidri norāda pirms rezultātu parādīšanas.") pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas;
3) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta pārējo punktu (proti, 2.-6. punkta) pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas. Citastarp norādām, ka direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 4. un 6. punktā ir paredzēta rīcības brīvība dalībvalstij ("4. Dalībvalstis var noteikt, ka 1. punktā minētajiem salīdzināšanas instrumentiem ir jāietver salīdzinoši kritēriji, kas saistīti ar piegādātāju piedāvāto pakalpojumu būtību. [..] 6. Atkāpjoties no šā panta 3. un 5. punkta, dalībvalstis var izvēlēties nepiešķirt uzticības zīmes salīdzināšanas instrumentiem, ja publiska iestāde vai struktūra nodrošina salīdzināšanas instrumentu, kas atbilst 1. punktā izklāstītajām prasībām."). Attiecīgi lūdzam aizpildīt aili par rīcības brīvības izmantošanu, skaidrojot, kā minētā rīcības brīvība ir izmantota un kādēļ;
4) to, vai un, ja jā, kāda prasība ir pārņemta projekta 16. punktā ietvertajā Noteikumu 43.1 2. apakšpunktā. Ja minētajā Noteikumu vienībā nav pārņemta neviena direktīvas Nr. 2019/944 prasība, aicinām izvērtēt un skaidrot, vai attiecīgā norma ir nacionālā prasība, kas neizriet no Eiropas Savienības tiesiskā regulējuma, un vai attiecīgi netiek noteikts stingrāks regulējums, nekā paredz direktīva Nr. 2019/944;
5) direktīvas Nr. 2019/944 II pielikuma pārņemšanu, ņemot vērā, ka direktīvas Nr. 2019/944 20. pants ietver atsauci uz minēto pielikumu;
6) direktīvas Nr. 2019/944 20. panta otrās daļas ("Piemērojot pirmās daļas e) punktu, galalietotājiem ir iespēja lejupielādēt savus uzskaites datus vai nodot tos citai personai bez papildu samaksas un saskaņā ar tiesībām uz datu pārnesamību atbilstīgi Savienības datu aizsardzības noteikumiem.") pārņemšanu projekta 8. punktā (Noteikumu 12.7 punktā).
Papildus aicinām tabulā norādīt uz projekta vienībām, kurās pārņemtas direktīvas Nr. 2019/944 prasības, iekavās norādot attiecīgo Noteikumu vienību (piemēram, šādi: "projekta 8. punkts (Noteikumu 12.7 punkts)").
1) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 1. punkta pirmās daļas 1. un 2. teikuma pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas;
2) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 1. punkta otrās daļas ("Dalībvalstis nodrošina, ka vismaz viens instruments aptver visu tirgu. Ja tirgu aptver vairāki instrumenti, minētie instrumenti ietver tik plašu elektroenerģijas piedāvājumu loku, cik praktiski iespējams, aptverot ievērojamu tirgus daļu, un, ja minētie instrumenti pilnībā neaptver tirgu, to skaidri norāda pirms rezultātu parādīšanas.") pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas;
3) direktīvas Nr. 2019/944 14. panta pārējo punktu (proti, 2.-6. punkta) pārņemšanu, norādot, kur attiecīgās prasības ir pārņemtas vai tiks pārņemtas. Citastarp norādām, ka direktīvas Nr. 2019/944 14. panta 4. un 6. punktā ir paredzēta rīcības brīvība dalībvalstij ("4. Dalībvalstis var noteikt, ka 1. punktā minētajiem salīdzināšanas instrumentiem ir jāietver salīdzinoši kritēriji, kas saistīti ar piegādātāju piedāvāto pakalpojumu būtību. [..] 6. Atkāpjoties no šā panta 3. un 5. punkta, dalībvalstis var izvēlēties nepiešķirt uzticības zīmes salīdzināšanas instrumentiem, ja publiska iestāde vai struktūra nodrošina salīdzināšanas instrumentu, kas atbilst 1. punktā izklāstītajām prasībām."). Attiecīgi lūdzam aizpildīt aili par rīcības brīvības izmantošanu, skaidrojot, kā minētā rīcības brīvība ir izmantota un kādēļ;
4) to, vai un, ja jā, kāda prasība ir pārņemta projekta 16. punktā ietvertajā Noteikumu 43.1 2. apakšpunktā. Ja minētajā Noteikumu vienībā nav pārņemta neviena direktīvas Nr. 2019/944 prasība, aicinām izvērtēt un skaidrot, vai attiecīgā norma ir nacionālā prasība, kas neizriet no Eiropas Savienības tiesiskā regulējuma, un vai attiecīgi netiek noteikts stingrāks regulējums, nekā paredz direktīva Nr. 2019/944;
5) direktīvas Nr. 2019/944 II pielikuma pārņemšanu, ņemot vērā, ka direktīvas Nr. 2019/944 20. pants ietver atsauci uz minēto pielikumu;
6) direktīvas Nr. 2019/944 20. panta otrās daļas ("Piemērojot pirmās daļas e) punktu, galalietotājiem ir iespēja lejupielādēt savus uzskaites datus vai nodot tos citai personai bez papildu samaksas un saskaņā ar tiesībām uz datu pārnesamību atbilstīgi Savienības datu aizsardzības noteikumiem.") pārņemšanu projekta 8. punktā (Noteikumu 12.7 punktā).
Papildus aicinām tabulā norādīt uz projekta vienībām, kurās pārņemtas direktīvas Nr. 2019/944 prasības, iekavās norādot attiecīgo Noteikumu vienību (piemēram, šādi: "projekta 8. punkts (Noteikumu 12.7 punkts)").
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Iebildums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā minēts: "Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas (ES) 2019/944 (2019. gada 5. jūnijs) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz elektroenerģijas iekšējo tirgu un ar ko groza Direktīvu 2012/27/ES (turpmāk - direktīva Nr. 2019/944) nacionālajos tiesību aktos bija jāpārņem līdz 2020. gada 31. decembrim. Atsevišķi direktīvā Nr. 2019/944 ietvertie elektroenerģijas tirgus darbības nosacījumi Latvijas tiesību aktos līdz šim nav pārņemti vai arī faktiski jau ir ieviesti, tomēr tiem nav noteikts regulējums tiesību aktos. Pārņemamās direktīvas Nr. 2019/944 normas skar [..] elektroenerģijas tiešo līniju regulējumu, tostarp izcelsmes apliecinājumu nosacījumus [..]. [..] Ar projektu tiek noteiktas prasības, kas izpildāmas, lai saņemtu atļauju tiešās līnijas ierīkošanai, kā arī atļaujas izsniegšanas, pārreģistrēšanas, atcelšanas kārtību, un kritērijus atļaujas izsniegšanas atteikšanai."
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā nav ietverta informācija, par kādu direktīvas Nr. 2019/944 prasību pārņemšanu projektā ietvertajā elektroenerģijas tiešo līniju regulējumā. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu ar minēto informāciju.
Vēršam uzmanību, ka anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulā nav ietverta informācija, par kādu direktīvas Nr. 2019/944 prasību pārņemšanu projektā ietvertajā elektroenerģijas tiešo līniju regulējumā. Attiecīgi lūdzam papildināt anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulu ar minēto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Projekta 1. punkts paredz izteikt jaunā redakcijā Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumu Nr. 635 "Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi" (turpmāk – Noteikumi) izdošanas tiesisko pamatu, papildinot to ar atsauci uz Elektroenerģijas tirgus likuma 5.2 panta otro daļu, 20.1 panta piekto daļu, 26. panta ceturto daļu un 29.2 panta ceturto daļu. Vēršam uzmanību uz to, ka minētās normas Elektroenerģijas tirgus likumā plānots iekļaut ar likumprojektu "Grozījumi Elektroenerģijas tirgus likumā" (22-TA-1828) (turpmāk – likumprojekts), kas vēl nav iesniegts izskatīšanai Saeimā. Vienlaikus projekta 2., 3., 4., 5., 8., 16. un 24. punkts paredz papildināt Noteikumus ar regulējumu, kas izriet no likumprojektā ietvertajām normām. Norādām uz to, ka likumprojekts paredz, ka tas stāsies spēkā vispārējā kārtībā, un no projekta izriet, ka tas arī stāsies spēkā vispārējā kārtībā. Vēršam uzmanību uz to, ka normas, kas projektā iekļautas, ņemot vērā likumprojektā ietverto regulējumu, nevar stāties spēkā pirms stājies spēkā likumprojekts.
Vienlaikus norādām, ka Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 2010. gada 12. marta sanāksmes protokola Nr. 2 1. § "Par grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumos Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra noteikumi Nr. 170)" 8. punktā noteiktais paredz, ka likumprojektā paredzētus noteikumu projektus izskata Valsts sekretāru sanāksmē, kad likumprojekts pieņemts 2. lasījumā, savukārt Ministru kabinetā šādus noteikumu projektus izskata, kad likumprojekts pieņemts 3. lasījumā. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta virzīšana pirms likumprojekta izskatīšanas uzsākšanas Saeimā ir neefektīva, ņemot vērā to, ka likumprojekta izskatīšanas Saeimā laikā likumprojektā var tikt veiktas būtiskas izmaiņas, kas ietekmēs arī projekta tekstu.
Ievērojot minēto, lūdzam nodrošināt projekta turpmāku virzību pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā 2. lasījumā.
Vienlaikus norādām, ka Valsts iestāžu juridisko dienestu vadītāju 2010. gada 12. marta sanāksmes protokola Nr. 2 1. § "Par grozījumiem Ministru kabineta 2009. gada 7. aprīļa noteikumos Nr. 300 "Ministru kabineta kārtības rullis" (Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra noteikumi Nr. 170)" 8. punktā noteiktais paredz, ka likumprojektā paredzētus noteikumu projektus izskata Valsts sekretāru sanāksmē, kad likumprojekts pieņemts 2. lasījumā, savukārt Ministru kabinetā šādus noteikumu projektus izskata, kad likumprojekts pieņemts 3. lasījumā. Vēršam uzmanību uz to, ka projekta virzīšana pirms likumprojekta izskatīšanas uzsākšanas Saeimā ir neefektīva, ņemot vērā to, ka likumprojekta izskatīšanas Saeimā laikā likumprojektā var tikt veiktas būtiskas izmaiņas, kas ietekmēs arī projekta tekstu.
Ievērojot minēto, lūdzam nodrošināt projekta turpmāku virzību pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā 2. lasījumā.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Noteikumu viens no izdošanas tiesiskajiem pamatiem ir Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta piektā daļa. Vēršam uzmanību uz to, ka likumprojekta 34. panta ceturtā daļa paredz izdarīt grozījumus Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta piektajā daļā, papildinot to ar atsauci uz elektroenerģijas uzkrātuves operatoriem. Attiecīgi pēc likumprojekta spēkā stāšanās Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta piektā daļa paredzēs, ka Ministru kabinets nosaka konkrēto regulējumu arī attiecībā uz elektroenerģijas uzkrātuves operatoriem. Ievērojot minēto, lūdzam papildināt projektu ar attiecīgu grozījumu Noteikumu 1.2. apakšpunktā vai norādīt, kuros Ministru kabineta noteikumos tiks noteikts regulējums par elektroenerģijas uzkrātuves operatoriem.
Vienlaikus, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktā noteikto, lūdzam precizēt Noteikumu 1.1. un 1.2. apakšpunktu atbilstoši Ministru kabinetam Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta piektajā daļā dotajam pilnvarojumam.
Vienlaikus, ievērojot Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr. 108 "Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi" 100. punktā noteikto, lūdzam precizēt Noteikumu 1.1. un 1.2. apakšpunktu atbilstoši Ministru kabinetam Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta piektajā daļā dotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
No projekta 1. un 5. punkta izriet, ka ar projektu Noteikumi tiks papildināti ar regulējumu, kas noteiks kārtību, kādā uzskaita, apliecina un ziņo saražoto un tiešajā līnijā nodoto elektroenerģiju. Vēršam uzmanību uz to, ka projektā šāds regulējums nav iekļauts. Ievērojot minēto, lūdzam ar attiecīgu regulējumu papildināt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 8. punktā ietverto Noteikumu 12.2 punkta otro teikumu un 12.6 un 12.7 punktu, ņemot vērā to, ka šāda regulējuma noteikšana neizriet no likumprojekta 5. pantā ietvertā Elektroenerģijas tirgus likuma 5.2 panta otrajā daļā Ministru kabinetam paredzētā pilnvarojuma. Ja minētājās normās noteiktas viedo elektroenerģijas komercuzskaites mēraparātu funkcionālās un tehniskās prasības, lūdzam attiecīgi tās precizēt.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Likumprojekta 29. pantā ietvertā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. panta ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabinets noteiks atļaujas pārreģistrēšanas kārtību, kas izriet arī no projekta 4. punktā iekļautā Noteikumu 1.12. apakšpunkta. Vēršam uzmanību uz to, ka ne projektā, ne Noteikumos nav noteikta atļaujas tiešās līnijas ierīkošanai pārreģistrēšanas kārtība. Ievērojot minēto, lūdzam ar attiecīgu regulējumu papildināt projekta 24. punktu. Vienlaikus lūdzam izvērtēt, vai projektā atbilstoši plānotajam pilnvarojumam ir noteikti kritēriji atļaujas izsniegšanas atteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Ņemot vērā to, ka likumprojekta 29. pantā ietvertā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. panta ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabinets noteiks nevis kritērijus, bet gan prasības, kas izpildāmas, lai saņemtu atļauju tiešās līnijas ierīkošanai, lūdzam attiecīgi precizēt projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.1 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.5 un 132.6 punktu, ņemot vērā to, ka lēmuma pieņemšanai nepieciešamās informācijas iegūšanas kārtību, kā arī lēmuma pieņemšanas termiņus nosaka Administratīvā procesa likums. Savukārt no Administratīvā procesa likuma atšķirīgu regulējumu var paredzēt tikai citā likumā, nevis Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.9 punkta ievaddaļu, svītrojot skaitli un vārdus "30 dienu laikā no visu Būvniecības valsts kontroles biroja noteikto dokumentu saņemšanas". Vēršam uzmanību uz to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Savukārt no Administratīvā procesa likuma atšķirīgu regulējumu var paredzēt tikai citā likumā, nevis Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.10, 132.11, 132.12, 132.13 un 132.14 punktu vai norādīt, no kuras Elektroenerģijas tirgus likuma vai likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" normas izriet Ministru kabineta tiesības paredzēt minētajās normās ietverto regulējumu. Vēršam uzmanību uz to, ka šādas Ministru kabineta tiesības nav paredzētas likumprojekta 29. pantā ietvertajā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. panta ceturtajā daļā.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.15 punktu, ņemot vērā to, ka likumprojekta 29. pantā ietvertā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. panta ceturtā daļa paredz, ka Ministru kabinets noteiks atļaujas atcelšanas, nevis anulēšanas kārtību. Vienlaikus norādām uz to, ka saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 11. pantā paredzēto privātpersonai nelabvēlīgu administratīvo aktu izdot var uz Satversmes, likuma, kā arī uz starptautisko tiesību normas pamata. Ministru kabineta noteikumi var būt par pamatu šādam administratīvajam aktam, ja Satversmē, likumā vai starptautisko tiesību normā tieši vai netieši ir ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam, izdodot noteikumus, tajos paredzēt šādus administratīvos aktus. Likumprojekta 29. pantā ietvertajā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. panta ceturtajā daļā ir lietots vārds "kārtība", kas liecina par procesuālas kārtības noteikšanu, savukārt gadījumi, kādos var atcelt atļauju, ir materiāltiesisks regulējums. Ievērojot minēto, lūdzam izvērtēt, vai 24. punktā ietvertais Noteikumu 132.15 punkts atbilst plānotajam pilnvarojumam.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam svītrot projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.16 punktu, ņemot vērā to, ka Administratīvā procesa likuma 64. panta pirmā daļa paredz, ka, ja administratīvā lieta ierosināta uz iesnieguma pamata, iestāde pieņem lēmumu par administratīvā akta izdošanu viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas dienas. Savukārt no Administratīvā procesa likuma atšķirīgu regulējumu var paredzēt tikai citā likumā, nevis Ministru kabineta noteikumos.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Anotācija (ex-ante)
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Priekšlikums
Anotācijas 1.3. apakšsadaļā par projekta 14. punktā izteikto normu ietverts šāds skaidrojums: "Ar projektu atbilstoši direktīvas Nr. 2019/944 10. panta 12. punktam tiek precizēts termiņš, kādā tirgotājiem jāsniedz lietotājiem galīgais kontu slēgšanas pārskats elektroenerģijas tirgotāja maiņas gadījumā, nosakot, ka elektroenerģijas tirdzniecības līguma izbeigšanas gadījumā puses galīgo norēķinu par saņemto elektroenerģiju, sistēmas operatora sniegtajiem sistēmas pakalpojumiem un citiem pakalpojumiem veic elektroenerģijas tirdzniecības līgumā noteiktajā termiņā, bet ne vēlāk kā sešu nedēļu laikā no dienas, kad lietotājs ir informējis tirgotāju par elektroenerģijas tirdzniecības līguma izbeigšanu." Direktīvas Nr. 2019/944 10. panta 12. punkts paredz: "Piegādātāji sniedz galalietotājiem galīgo kontu slēgšanas pārskatu pēc jebkuras piegādātāja maiņas ne vēlāk kā sešas nedēļas pēc šādas maiņas."
Aicinām skaidrot, vai galīgais norēķins, kas minēts projekta 14. punktā ietvertajā Noteikumu 27. punktā, ir saturiski pielīdzināms direktīvas normā minētajam galīgajam kontu slēgšanas pārskatam. Papildus arī aicinām skaidrot, vai gadījumā projekta 14. punktā ietvertajā Noteikumu 27. punktā nav ietverta stingrāka prasība, nekā paredz direktīvas Nr. 2019/944 10. panta 12. punkts, ņemot vērā, ka direktīvas norma attiecas uz piegādātāja maiņu, savukārt projekta 14. punktā ietvertais Noteikumu 27. punkts pirmšķietami attiecas uz jebkuru elektroenerģijas tirdzniecības līguma izbeigšanas gadījumu. Ja nacionālajā tiesiskajā regulējumā tiek paredzēta stingrāka prasība vai ja direktīvā paredzētā prasība tiek attiecināta arī uz citiem gadījumiem, kurus neparedz direktīva, aicinām sniegt skaidrojumu anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas attiecīgajā ailē.
Aicinām skaidrot, vai galīgais norēķins, kas minēts projekta 14. punktā ietvertajā Noteikumu 27. punktā, ir saturiski pielīdzināms direktīvas normā minētajam galīgajam kontu slēgšanas pārskatam. Papildus arī aicinām skaidrot, vai gadījumā projekta 14. punktā ietvertajā Noteikumu 27. punktā nav ietverta stingrāka prasība, nekā paredz direktīvas Nr. 2019/944 10. panta 12. punkts, ņemot vērā, ka direktīvas norma attiecas uz piegādātāja maiņu, savukārt projekta 14. punktā ietvertais Noteikumu 27. punkts pirmšķietami attiecas uz jebkuru elektroenerģijas tirdzniecības līguma izbeigšanas gadījumu. Ja nacionālajā tiesiskajā regulējumā tiek paredzēta stingrāka prasība vai ja direktīvā paredzētā prasība tiek attiecināta arī uz citiem gadījumiem, kurus neparedz direktīva, aicinām sniegt skaidrojumu anotācijas 5.4. apakšsadaļas 1. tabulas attiecīgajā ailē.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Likumprojekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) 4.1.1. apakšsadaļā ir norādīts, ka tiks veikti grozījumi Noteikumos, ietverot tajos regulējumu, kas izriet no likumprojekta 34. panta piektajā daļā paredzētās Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta astotās daļas. Ņemot vērā to, ka no projekta neizriet, ka šāds regulējums ir paredzēts, aicinām izvērtēt nepieciešamību ar attiecīgo regulējumu papildināt projektu.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt iespēju precizēt Noteikumu 1.5. apakšpunktu, ņemot vērā to, ka Elektroenerģijas tirgus likuma 32. panta trešās daļas otrais teikums pilnvaro Ministru kabinetu noteikt universālā pakalpojuma piedāvājuma nosacījumus un izteikšanas veidu, savukārt Noteikumu 1.5. apakšpunkts paredz tikai nosacījumus.
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 8. punktā ietverto Noteikumu 12.3 un 12.4 punktu un projekta 24. punktā ietverto Noteikumu 132.10 punktu, aizstājot vārdu "tiesību" ar vārdu "normatīvajiem".
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā projekta 8. punktā ietverto Noteikumu 12.4 un 12.8 punktu un 16. punktā ietverto Noteikumu 43.19. apakšpunktu, aicinām aizpildīt anotācijas 8.1.13. apakšsadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām precizēt projekta 24. pantā ietverto Noteikumu 132.1, 132.2, 132.7, 132.9, 132.10, 132.11, 132.12, 132.15 punktu un projekta 41. punktā ietverto Noteikumu 2. pielikumu, ievērojot likumprojekta 29. pantā ietvertajā Elektroenerģijas tirgus likuma 26. pantā lietoto terminoloģiju, proti, tiešās līnijas ierīkošana un atļauja tiešās līnijas ierīkošanai.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Aicinām izvērtēt nepieciešamību projekta 37. punktā ietvertajā Noteikumu 173.5 punktā un projekta 38. punktā ietvertajā Noteikumu 173.7 punktā vārdu "pēdējo" aizstāt ar vārdu "iepriekšējo", ņemot vērā to, ka šādas izmaiņas veiktas arī projekta 36. punktā ietvertajā Noteikumu 173.4 punktā.
Piedāvātā redakcija
-