Atzinums

Projekta ID
23-TA-1660
Atzinuma sniedzējs
Satiksmes ministrija
Atzinums iesniegts
18.03.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Likumprojekts (grozījumi)
Iebildums
Likumprojekta anotācijā norādīts, ka saskaņā ar CSL elektroskrejriteņi jāreģistrē līdz 2024.gada 31.martam, bet pēc minētā datuma ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem ir aizliegts piedalīties ceļu satiksmē. Līdz ar to likumprojekts paredz attiecīgus pārejas noteikumus, nosakot, ka OCTA likuma 1. panta pirmās daļas 12. punkta grozījumi attiecībā uz papildināšanu ar “c” apakšpunktu,  kas paredz pienākumu apdrošināt elektroskrejriteņus, stājas spēkā 2024. gada 1. aprīlī.   
Savukārt, likumprojekta 23.pantā ietvertais pārejas noteikumu 28. punkts nosaka šīs prasības piemērošanu no 2024. gada 1. septembra. Ņemot vērā minēto, lūdzam pārskatīt šīs normas spēkā stāšanos, tostarp, izvērtējot tās piemērošanu no 2025. gada 1. janvāra. Jāņem vērā, ka elektroskrejriteņu reģistrācija Ceļu satiksmes likumā ir noteikta kā obligāta no 2024. gada 1. aprīļa, tādējādi ir nepieciešams noteikt pārejas periodu, līdz lielākā daļa no ceļu satiksmē esošajiem elektroskrejriteņiem būs reģistrēti.
Vienlaikus norādām, ka likumprojekta anotācijā nav ietverts aprēķins vai sniegta informācija par šāda risinājuma ietekmi uz personas grupām, kuras šis regulējums skars. Attiecīgi lūdzam papildināt likumprojekta anotāciju ar informāciju par šādas apdrošināšanas polises iespējamajām izmaksām, tostarp, salīdzinot noteikta perioda iegādes izmaksas pret citiem transportlīdzekļiem. 
Papildus norādām, ka Ceļu satiksmes likuma 71. panta otrajā daļā ir noteikta atbildība par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, par kuru nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, savukārt Ceļu satiksmes likuma 50. pantā ir noteikts, ka Ceļu satiksmes likuma IX nodaļā ietvertos administratīvos sodus nepiemēro velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītājam, izņemot gadījumus, kad attiecīgajā sankcijā velosipēda vai elektroskrejriteņa vadītāja atbildība ir īpaši paredzēta.
Tādējādi līdz ar šo likumprojektu ir arī nepieciešams veikt attiecīgus grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuros tiktu noteikta atbildība elektroskrejriteņa vadītājam, ja nav veikta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. 
Piedāvātā redakcija
"30. Šā likuma 1. panta pirmās daļas 12. punkta grozījumi attiecībā uz papildināšanu ar "c" apakšpunktu stājas spēkā 2025. gada 1. janvārī."