Atzinums

Projekta ID
24-TA-2469
Atzinuma sniedzējs
Tieslietu ministrija
Atzinums iesniegts
24.10.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam projektā atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. panta 1. punkta ‘’e’’ apakšpunktam norādīt personas datu glabāšanas termiņu, anotācijā iekļaujot tā pamatojumu. Ja personas datu glabāšanas termiņš ir noteikts citā normatīvajā aktā, lūdzam anotācijā ietvert atsauci uz to, norādot konkrētu pantu vai tā daļu. 
 
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu konsolidētā versija
Iebildums
Lūdzam precizēt projekta normu atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 5. panta 1. punkta un 6. panta 3. punkta prasībām, norādot apstrādājamo datu subjektus un datu apstrādes nolūku.  Norādām,  ka no normas redakcijas nevar izsecināt kādu fizisko personu datu apstrādi un ar kādu nolūku nosaka projekts.  No projekta anotācijas var izsecināt, ka par fizisko personu, kas pieteic sabiedrības līdzdalības budžeta projektu, apstrādā personas statusu, personas kodu, dzimšanas datumu, miršanas datumu un deklarētās, reģistrētās vai norādītās dzīvesvietas adreses administratīvās teritorijas kodu. Šo informāciju apstrādā, lai pārbaudītu  vai persona atbilst Pašvaldības likuma 60. pantā trešās daļas 1. punktā noteiktajām prasībām. Tomēr, ņemot vērā, ka katra norma jāveido par iespējami pilnīgu un noslēgtu vienību, lūdzam precizēt  projekta 30.1 punktu.
 
Piedāvātā redakcija
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, lai pārbaudītu vai fiziska persona, kas  pieteic sabiedrības līdzdalības budžeta projektu, atbilst Pašvaldības likuma 60. pantā trešās daļas 1. punktā noteiktajām prasībām, nodrošina šādu datu pieejamību par šo personu no Fizisko personu reģistra:
 
3.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ministru kabineta noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumos Nr.392 “Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas noteikumi”” (turpmāk – projekts) 1.punkts paredz grozīt Ministru kabineta 2014. gada 8. jūlija noteikumu Nr.392 “Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas noteikumi” (turpmāk – noteikumi) 1. punktu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009. gada 3. februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 100.2. apakšpunktu piedāvājam noteikumu 1.punktu izteikt precīzi atbilstoši Teritorijas attīstības plānošanas likuma (turpmāk – likums) 7. panta pirmās daļas 8. punktā esošajam pilnvarojumam, bez apakšpunktiem un neminot ministriju. Vēršam uzmanību, ka ministrijas norādīšana noteikumu 1. punktā neatbilst likuma pilnvarojumam, turklāt likuma 6. panta otrā daļa paredz, ka teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas pārzinis ir par teritorijas attīstības plānošanu atbildīgā ministrija. Šāds apzīmējums tiek izmantots visā likuma tekstā. Tādējādi šo Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas kompetenci jānosaka atbilstoši likuma 7. panta pirmās daļas 9. punktam. Ievērojot esošo regulējumu un ja ir nepieciešams, Tieslietu ministrija piedāvā Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministriju kā sistēmas pārzini norādīt noteikumu 2. punkta ievaddaļā. Vienlaikus projekta anotācijā nepieciešams sniegt informāciju par likuma 7. panta pirmās daļas 9. punktā paredzēto kompetences noteikšanu.
 
Piedāvātā redakcija
“1. Noteikumi nosaka teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas (turpmāk – sistēma) izveides, darbības, tai nepieciešamās informācijas iegūšanas, apstrādes un izplatīšanas kārtību un teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmas datu saturu, kā arī kārtību, kādā veicama datu apmaiņa ar citām valsts informācijas sistēmām.”
 
4.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Projekta 21. punktā paredzēto grozījumu noteikumu 49. punktā piedāvājam izvērtēt un precizēt šīs normas atrašanās vietu noteikumos. Vēršam uzmanību, ka šāda norma nav terminēts pārejas regulējums, bet tā ir regulāri piemērojama un pakārtota noteikumu 19. vai 21. punktā noteiktajam regulējuma. Ievērojot minēto, piedāvājam noteikumu 49. punktu svītrot, bet tajā esošo regulējumu izteikt kā prim punktu pie esošā regulējuma uz kuru tas ir attiecināms. Tāpat arī ir pieļaujama noteikumu 49. punkta izteikšana jaunā redakcijā, paredzot tajā regulējumu, kas šobrīd tiek noteikts projekta 20. punktā paredzētajā noteikumu 48.1 punktā, tādējādi izvairoties no prim punktu veidošanas pārejas noteikumos.
 
Piedāvātā redakcija
-