Atzinums

Projekta ID
23-TA-99
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
12.04.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām precizēt norādīto apakšsadaļas numuru, kurā ir iekļauts resoru pievienošanās plāns grāmatvedības uzskaites pakalpojuma saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
Ministrijām un to padotības iestādēm izmantot pakalpojumu centra pakalpojumus un pievienoties pakalpojumu centram saskaņā ar konceptuālā ziņojuma 3.1. apakšnodaļā norādīto resoru pievienošanās plānu grāmatvedības uzskaites pakalpojuma saņemšanai.
2.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām precizēt datumu, sākot ar kuru ministrijām tiek uzliktas obligātās saskaņošanas prasības. 
Piedāvātā redakcija
-
3.
Rīkojuma projekts
Iebildums
Aicinām izteikt 7. punktu jaunajā redakcijā.
Piedāvātā redakcija
Valsts kasei valsts budžeta izdevumu pārskatīšanas procesa ietvaros sagatavot un iesniegt Finanšu ministrijā ar nozaru ministrijām (neatkarīgajām iestādēm) saskaņotus priekšlikumus par iespējām uzturēšanas izdevumus segt no ietaupītā finansējuma tajās valsts budžeta iestādēs, kas faktiski pievienojušās vienotajam pakalpojumu centram.
4.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka no šobrīd 5.sadaļas 20. tabulā  sniegtās informācijas nav saprotams, kā ir aprēķināts tajā norādītais papildu valsts budžeta finansējums, vai tajā ir ietverts ANM investīciju projektu un to uzturēšanai nepieciešamais finansējums, kā arī pamatojums norādītajam termiņam 2040.gadam, līdz kuram attiecīgi kolonnā “turpmākajā laikposmā līdz risinājuma (risinājuma varianta) pabeigšanai (ja īstenošana ir terminēta)” ir norādīts  nepieciešamā finansējuma apmērs. Papildus norādām, ka, ja pasākums ir terminēts, tad vienlaicīgi nevar būt finansējuma apmērs norādīts arī kolonnā “turpmāk ik gadu (ja risinājuma (risinājuma varianta) izpilde nav terminēta)”. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt tabulā sniegto informāciju, sniegt aprēķinu norādītajam papildu finansējumam un skaidrojumu par paredzēto finansēšanas avotu.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt 5.sadaļas 20.tabulu atbilstoši Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra noteikumu Nr.737 “Attīstības plānošanas dokumentu izstrādes un ietekmes izvērtēšanas noteikumi” 3. pielikumam, tabulas kolonnu nosaukumos "n+1", "n+2", "n+3" aizstājot ar attiecīgo gadu, norādot konkrēto resoru budžetu programmas/apakšprogrammas, kurās būs nepieciešams papildu finansējums. Vēršam uzmanību, ka Valsts kancelejas un Valsts administrācijas skolas budžets tiek plānots budžeta resorā “Ministru kabinets”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
4.2.4. sadaļā tiek norādīts, ka Vienotā pakalpojumu centra izveidei un darbības nodrošināšanai nepieciešams piesaistīt kompetentu personālu, kā arī kvalificētus ekspertus ar kompetenci digitālajā transformācijā, lai sekmīgi īstenotu plānoto centralizācijas reformu un izveidotu VPC. Lūdzam precizēt sniegto informāciju un norādīt vai tas tiks nodrošināts Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Lūdzam papildināt 4.1.5. sadaļu par personālu ar amata vietām nepieciešamā finansējuma apmēru, tā detalizētu aprēķinu un finansēšanas avotu. Ņemot vērā 5.sadaļā norādīto, ka ieviešot piedāvāto otro risinājumu cilvēkresursu vadības un mācību un attīstības procesos tiktu ietaupītas ap 70 amata slodzēm, lūdzam izvērtēt vai nav iespējams Valsts kancelejai un Valsts administrācijas skolai nepieciešamās papildu 12 amata vietas ar tām paredzēto finansējumu pārdalīt no resoriem, kuros ieviešot piedāvāto risinājumu būs radies ietaupījums. 
Piedāvātā redakcija
-
8.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
4.1.4. sadaļā norādīts, ka ilgtermiņā (no 2026. gada 3. ceturkšņa) finansējuma modelis balstās uz valsts budžeta finansējuma palielināšanu Valsts kancelejai un Valsts administrācijas skolai, lai centralizēti segtu IS uzturēšanas izmaksas (t.sk., nepieciešamās amata vietas sistēmas uzturēšanai) un ikgadējo licenču izmaksas. Lūdzam precizēt sniegto info, kā arī skaidrot kā plānots nodrošināt nepieciešamo finansējumu papildu izmaksām iestāžu pievienošanai Vienotajam pakalpojumu centram pēc ANM projektu noslēguma. Papildus uzskatām, ka minētajā sadaļā pēdējā rindkopā norādītais par papildu amata vietām ir svītrojams, jo informācija par personālu ir norādīta konceptuālā ziņojuma 4.1.5. sadaļā.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Norādām, ka 4.1.3. sadaļas 14. tabulā norādītais Valsts kancelejas un Valsts administrācijas skolas kopējais finansējums 3 924 480 euro apmērā neatbilst Valsts kancelejas sagatavotajos Ministru kabineta rīkojuma projektos par ANM investīciju projektiem ( 22-TA-3293 un 22-TA-3303) norādītam finansējuma apmēram kopā 3 929 086 euro, līdz ar to lūdzam skaidrot vai novērst minēto neatbilstību.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
3.4.2. sadaļā par Vienotā pakalpojumu centra finansēšana modeli kā viens no finansēšanas avotiem norādīta bāzes finansējuma palielināšanu Valsts kancelejai un Valsts administrācijas skolai. Norādām, ka pēc Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – ANM) projektu pabeigšanas projektu rezultātu uzturēšanas izmaksas  Valsts kanceleja un Valsts administrācijas skola varēs pieprasīt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā kā to paredz arī Valsts kancelejas sagatavotie Ministru kabineta rīkojuma projekti par ANM investīciju projektiem (22-TA-3293 un 22-TA-3303), turklāt lūdzam izvērtēt iespēju finansēšanai no pakalpojuma saņēmēja budžeta kā Valsts kases gadījumā. Ņemot vērā minēto, lūdzam precizēt sniegto informāciju par finansēšanas avotu un svītrot priekšlikumu par bāzes finansējuma palielināšanu.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
3.1. sadaļas 6.tabulā pie Stratēģiskā riska sniegta informācija, ka Valsts kasei un resoriem nepieciešams piešķirt papildus valsts budžeta finansējumu (IS esošo integrāciju pārnesei un konfigurācijai, procesu/klasifikāciju un datu struktūru salāgošanai, datu atbilstību nodrošināšanai, papildus amatu vietu finansēšanai, infrastruktūras izmaksām), turklāt 2023.-2026. gada periodā papildus no valsts budžeta būtu nepieciešami provizoriski 11-14,8 milj. EUR. Lūdzam skaidrot priekšnosacījumus, pie kādiem iestāsies minētais risks un sniegt pamatojumu papildu amata vietu paredzēšanai, vai izvērtēt minēto informāciju un iespējams svītrot, ņemot vērā, ka visa informācija par ietekmi uz valsts budžetu un nepieciešamo papildu finansējumu ir sniegta 5. sadaļas 20. tabulā, turklāt tajā norādītais apmērs neatbilst minētajiem 11-14,8 milj. EUR.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
3.1. sadaļas 6.tabulā pie Stratēģiskā riska sniegta informācija, ka Valsts kasei un resoriem, kuri pievienosies Vienotajam pakalpojumu centram nepieciešams piešķirt papildus amata vietas uz reformas ieviešanas laiku,. Lūdzam skaidrot pamatojumu vai izvērtēt minēto informāciju svītrot, ievērojot 3.5.3. sadaļā un 5.sadaļā sniegto informāciju par paredzamo amata slodžu ietaupījumu.
Piedāvātā redakcija
-
13.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Konceptuālā ziņojuma 20.lpp. apakšnodaļā "Jauninājumu ieviešana decentralizēti notiek lēnāk" ir minēts: "E-rēķinu izmantošana nodrošina operatīvāku un efektīvāku rēķinu apstrādi, samazinot darba apjomu un palielinot automatizāciju un finansiālos ieguvumus. Balstoties uz audita konsultācijas rezultātiem, vairāk nekā 85 % iestāžu nav ieviesta iespēja saņemt e-rēķinus. Šāda situācija spilgti izgaismo šī brīža decentralizētās pieejas trūkumu – t. i., netiek izmantotas tehnoloģiju sniegtās iespējas procesu efektivitātes paaugstināšanai. Centralizētā gadījumā jauninājums tiktu ieviests ievērojami ātrāk un efektīvāk."

Vēršam uzmanību, ka publisko iepirkumu regulējums pasūtītājam Publisko iepirkumu likuma izpratnē un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē faktiski paredz pienākumu nodrošināt elektroniskā rēķina (e-rēķina) pieņemšanu.
Līdz ar to, ņemot vērā konceptuālajā ziņojumā minēto, ka 85 % iestāžu nav ieviesta iespēja saņemt e-rēķinus un ka šāda situācija liecina par to, ka  netiek izmantotas tehnoloģiju sniegtās iespējas procesu efektivitātes paaugstināšanai, lūdzam detalizētāk skaidrot šāda apgalvojuma un secinājuma pamatojumu, cita starpā konkretizējot uz kādu datu pamata šāds secinājums ir iegūts. Attiecīgi aicinām precizēt arī minēto konceptuālajā ziņojumā ietverto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
14.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka Valsts kases izstrādātajā 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" pasē ir norādīts, ka līdz 2026. gadam ir plānots, ka rādītāja "Iestāžu skaits, kas saņem vienotus un standartizētu pakalpojumu centralizētā platformā" vērtība 2026. gadā sasniegs 29 iestādes. Savukārt konceptuālā ziņojuma projektā minētā rādītāja vērtība ir 27 iestādes. Lūdzu precizēt ziņojuma projektu vai sniegt papildu skaidrojumu. 
Piedāvātā redakcija
-
15.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot kā Konceptuālā ziņojuma 3.5.2. apakšsadaļas 11. tabulā iekļautais pakalpojumu rādītājs “apkalpotais nodarbināto skaits uz vienu VPC darbinieku” ir attiecināms uz budžeta plānošanu un finanšu vadību. Gadījumā, ja iekļautais rādītājs nav attiecināms uz budžeta plānošanu un finanšu vadību, lūgums precizēt tabulā iekļauto informāciju.
Piedāvātā redakcija
-
16.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt konceptuālā ziņojuma projekta sadaļas "Konceptuālā ziņojuma kopsavilkums" 1.rindkopu, konkrēti norādot, kuri  Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk - AF) plāna atskaites punkti/mērķi  atbilstoši Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk - CID) ir jāsasniedz. Tā piemēram, CID atskaites punkts Nr. 198 “Ir apstiprināta vienota pakalpojumu centra koncepcija kā priekšnoteikums centralizētu pakalpojumu sniegšanai”. Papildus norādām, ka iepriekš minētais atskaites punkts atbilstoši CID bija izpildāms līdz 2022.gada IV cet.
Vēršam uzmanību, ka, lai nodrošinātu maksājuma pieprasījuma iesniegšanu Eiropas Komisijai līdz 2023.gada beigām, pēdējais brīdis, kad 198. atskaites punktu nepieciešams izpildīt, ir ne vēlāk kā līdz 2023.gada 30.jūnijam, kas īpaši ir atrunāts arī MK protokollēmumā pie “Informatīvais ziņojums “Informatīvais ziņojums par Finanšu ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktualitātēm līdz 2023. gada 1. martam (pusgada ziņojums)””.

Papildus lūdzam sagaidīt arī Eiropas Komisijas (turpmāk - EK) neformālo viedokli par izstrādāto koneptuālā ziņojuma "Par Vienotā pakalpojumu centra izveidi valsts pārvaldē" projektu. Viedokļa pieprasījums EK nosūtīts 2023.gada 28.martā.

Vienlaikus vēršam uzmanību, ka ņemot vērā, ka Vienoto pakalpojumu centra (turpmāk - VPC) izstrādei, cita starpā, tiks izmantots arī AF 2.1.2.1.i. investīcijas “Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas” finansējums, lūdzam atbilstoši papildināt konceptuālā ziņojuma projektu ar minētās investīcijas sasniedzamajiem atskaites punktiem/mērķiem, kurus plāno sasniegt, izstrādājot VPC.
 
Piedāvātā redakcija
-
17.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Iebildums
Konceptuālā ziņojuma 5.sadaļā "VPC izveides ietekme uz valsts budžetu" norādītās Valsts kases 2.risinājuma izmaksu apmērs. nesakrīt ar Konceptuālā ziņojuma 63.lpp norādīto izmaksu kopsummu, kā arī Valsts kases saskaņošanā esošajā Ministru kabineta rīkojuma projektā "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1.2.r "Valsts IKT resursu izmantošanas efektivitātes un sadarbspējas paaugstināšana" investīcijas 2.1.2.1.i. "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" norādītajām izmaksām.
Attiecīgi lūdzam precizēt tabulā norādīto izmaksu apmēru, lai tas būtu konsekvents ar citos tiesību aktos norādīto izmaksu apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
18.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Iebildums
Atbilstoši par konceptuālo ziņojumu izteiktajam iebildumam, lūdzam izvērtēt vai Valsts kancelejai un Valsts administrācijas skolai nepieciešamās papildu 12 amata vietas ar tām paredzēto finansējumu nav iespējams pārdalīt no resoriem, kuros ieviešot piedāvāto risinājumu būs radies ietaupījums, un tādā gadījumā svītrot Ministru kabineta sēdes protokollēmumā 4.punktu. Ja gadījumā papildu amata vietas ir nepieciešamas un jautājums par to nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu skatām likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” sagatavošanas procesā, lūdzam precizēt 4.punkta otrā teikuma redakciju:
 
Piedāvātā redakcija
Jautājumu par papildu līdzekļu piešķiršanu jauno amata vietu nodrošināšanai skatīt likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” sagatavošanas procesā kopā ar visu ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem.
 
19.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
No konceptuālā ziņojuma projekta ir secināms, ka VPC izstrādei un ieviešanai ir jāizveido papildu darba vietas. Vēršam uzmanību, ka Valsts kases izstrādātajā 2.1.2.1.i. investīcijas "Pārvaldes centralizētās platformas un sistēmas" projekta "Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana" pasē ir norādīts, ka jaunas amata vietas netiks veidotas. Aicinām izvērtēt iespēju īstenot šo projektu esošo nodarbināto resursu ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt 70. lp. otrajā rindkopā esošo tabulas "Ietekme uz valsts budžetu" numuru no 19 uz 20.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām precizēt 4.1.4. apakšsadaļas pēdējo rindkopu sekojošā redakcijā, vienlaikus saskaņojot to ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekta 4. punktu.
Piedāvātā redakcija
Jautājums par papildu līdzekļu piešķiršanu 12 jaunu amata vietu nodrošināšanai ir skatāms Ministru kabinetā likumprojekta "Par valsts budžetu 2026.gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam" sagatavošanas un izskatīšanas procesā kopā ar visu ministriju un centrālo valsts iestāžu iesniegtajiem prioritāro pasākumu pieteikumiem atbilstoši valsts budžeta finansiālajām iespējām.
22.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Vēršam uzmanību, ka, sākot ar 2023. gada 1. janvāri, valsts pārvaldē ir 14 resori. Attiecīgi ir precizējams kopējais minētais resoru skaits Konceptuālā ziņojuma 34. lp un 46. lp.
Piedāvātā redakcija
-
23.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Nepieciešams precizēt 3.1. sadaļā 6. tabulas sadaļā “Centralizācijas reformas īstenošanas un VPC izveides vīzija” iekļauto ilgtermiņa laika rāmi rezultātu sasniegšanai no 2026. gada uz 2031. gadu.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Saskaņā ar Konceptuālā ziņojuma 6. lp. minēto informāciju, centralizācijas reformas tvērumā ir iekļautas tiešās valsts pārvaldes iestādes un neatkarīgās iestādes. Vienlaikus Konceptuālā ziņojuma 2.3.4. apakšsadaļā ir minēts, ka “neatkarīgajām iestādēm, ņemot vērā, ka tām ar likumu ir noteikts zināms rīcības brīvības apjoms, un tās nav padotas nedz MK, nedz kādai citai institūcijai, nav iespējams noteikt obligātu centralizēto pakalpojumu izmantošanu, tādējādi iesaiste ir iespējama tikai uz pašu iestāžu iniciatīvas pamata”. Aicinām saglabāt konsekvenci un visā Konceptuālā ziņojuma tekstā pieturēties pie vienota pieņēmuma attiecībā uz neatkarīgajām iestādēm.    
Piedāvātā redakcija
-
25.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Aicinām papildināt pielikumā esošo pārskatu ar savstarpēji salīdzināmiem datiem, iekļaujot sekojošu finanšu grāmatvedības rādītāju “apkalpotais nodarbināto skaits uz vienu VPC darbinieku”.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt konceptuālā ziņojuma projekta 4.3.2. sadaļā "Finansēšanas modelis" "Optimālākais VPC finansēšanas modelis paredz valsts budžeta finansējuma palielināšanu Valsts kancelejai un VAS, kā arī citu finansējuma avotu." un 5.sadaļā "" VPC izveides ietekme uz valsts budžetu" vārdus "nākamajā ES fondu plānošanas periodā", norādot konkrētus gada skaitļus, kas ar šo tiek saprasts. Tāpat arī lūdzam precizēt vārdu "nākamā plānošanas perioda Darbības programmas" lietojumu, jo piemēram, Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas periodā netiek lietots termins "darbības programma". Atbilstoši regulai 2021/1060 (Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai)  ir "programma". T.i. Eiropas Savienības kohēzijas politikas programma 2021.–2027.gadam (turpmāk - Programma) vai (turpmāk - Programma 2021-2027.).
Tāpat arī Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas periodā darbības programmai ir nosaukums "Izaugsme un nodarbinātība".
Piedāvātā redakcija
-
27.
Konceptuālā ziņojuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Komisija veiks pārbaudi, lai precīzi tiktu ieviests un izpildīts Padomes īstenošanas lēmumā par Latvijas atveseļošanas un noturības mehānisma plāna novērtējuma apstiprināšanu (turpmāk – CID*) noteiktais. Attiecībā uz atskaites punktu Nr. 198 “Ir apstiprināta vienota pakalpojumu centra koncepcija kā priekšnoteikums centralizētu pakalpojumu sniegšanai” (2022.gada IV cet.) ir virkne ar kritērijiem, kas ir jāparedz. Līdz ar to, vēršam uzmanību, ka Valsts kancelejai būs Eiropas Komisijas izveidotajā veidnē (cover note) par izpildītiem AF plāna atskaites punktiem un mērķiem jāiekļauj skaidrojums kā katrs no elementiem ir ieviests.
Norādām, ka atskaites punkta Nr. 198 pārbaudes mehānisms ir: 
Kopsavilkuma dokuments, kurā pienācīgi pamatots, kā tika apmierinoši sasniegts atskaites punkts (tostarp visi būtiskie elementi), kopā ar atbilstošām saitēm uz pamatojošajiem pierādījumiem.
Šā dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentārus pierādījumus:
a) kopiju vienotā pakalpojumu centra koncepcijai, kurā aprakstīts, kā norisināsies Valsts pārvaldes atbalsta funkciju centralizācija;
b) tā Ministru kabineta lēmuma kopiju, ar kuru Apstiprināta vienotā pakalpojuma centra koncepcija .
Atskaites punkta un mērķa apraksts:
Ir izstrādāta un Ministru kabinetā apstiprināt vienotā pakalpojumu centra koncepcija.
Šajā koncepcijā apraksta, kā pakāpeniski notiek valsts pārvaldes atbalsta funkciju (vismaz grāmatvedības un personāla uzskaites)
centralizācija.

Tāpat mērķrādītājs Nr. 199 "To tiešās publiskās pārvaldes darbinieku īpatsvars, kuri grāmatvedības un cilvēkresursu pārvaldības pakalpojumus saņem centralizēti" (2026.gada III cet.) ir pastarpināti saistīts ar šo koncepciju. 
Norādām, ka atskaites punkta Nr. 199 pārbaudes mehānisms ir: 
Kopsavilkuma dokuments, kurā pienācīgi pamatota mērķrādītāja (un visu tā elementu) apmierinoša sasniegšana un sniegtas saites uz pamatojošajiem pierādījumiem.
Dokumenta pielikumā iekļauj šādus dokumentāros pierādījumus: izraksts no cilvēkresursu datubāzes, kas pierāda, ka vismaz 15 % no visiem darbiniekiem tiešajā pārvaldē saņem centralizētus grāmatvedības un cilvēkresursu pārvaldības pakalpojumus no vienotā risinājuma pakalpojumu sniedzēja.
Atskaites punkta un mērķa apraksts:
Ieviests vienotais risinājums, un publiskajā pārvaldē pakāpeniski tiek sākta tādu atbalsta funkciju kā grāmatvedība un cilvēkresursu pārvaldība centralizācija.
Vismaz 15 % no visiem darbiniekiem tiešajā pārvaldē saņem centralizētus grāmatvedības un cilvēkresursu pārvaldības pakalpojumus no vienotā risinājuma pakalpojumu sniedzēja.
 
Piedāvātā redakcija
-
28.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums

Lūdzam precizēt protokollēmuma projekta 4.punktu aizstājot vārdus "Atveseļošanas fonda" ar "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (turpmāk – AF) plāna".
Piedāvātā redakcija
-