Projekta ID
22-TA-1892Atzinuma sniedzējs
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
Atzinums iesniegts
03.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu konsolidētā versija
Priekšlikums
Ņemot vērā šajā sanāksmē izrunāto attiecīgo Ministru kabineta noteikumu normu piemērošanu un turpmāko rīcību šī jautājuma sakārtošanā, neuzturam iepriekš iesniegtos iebildumus, ievērojot turpmāk minēto.
Pirmkārt, Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais iesniegšanas termiņa pārcelšanas priekšnosacījums “konstatēti sistēmas darbības traucējumi, kuru dēļ nav bijis iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus” atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja un Finanšu ministrijas viedoklim tiek vienlīdz attiecināts uz visām iepirkuma procedūrām, kuras ietilpst traucējumu konstatācijas periodā, nevērtējot traucējumu ietekmi attiecībā uz konkrētām iepirkuma procedūrām individuāli. Piemērojot šādu termiņa pārcelšanas režīmu, Valsts reģionālās attīstības aģentūra pirmšķietami var iekļauties projektā paredzētajā četru stundu nogaidīšanas periodā, lai pārceltu termiņu visām tām iepirkumu procedūrām, kas iekrīt Publisko iepirkumu likuma paredzētajās laika robežās līdz piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. Šajā gadījumā gan pastāv lielāks risks saņemt iebildumus no pasūtītajiem vai piegādātājiem par automātisku termiņa pārcelšanu tām iepirkuma procedūrām, kurās traucējumu ietekme var nebūt novērojama.
Otrkārt, Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais iesniegšanas termiņu pārcelšanas nosacījums “pēc sistēmas darbības atjaunošanas pārceļ piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņu par vienu darbdienu“ atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja un Finanšu ministrijas viedoklim ir piemērojams, šo vienu darbdienu skaitot no sākotnējā piedāvājumu/pieteikumu iesniegšanas datuma un laika, nevis no sistēmas darbības atjaunošanas brīža, kā ari četru stundu nogaidīšanas termiņš vairs netiek paredzēts. Tāpat arī piedāvājumu/pieteikumu iesniegšanas termiņš sistēmas darbības traucējumu gadījumā tiek pārcelts tikai vienu reizi neatkarīgi no tā, vai pēc termiņa pārcelšanas tiek konstatēti atkārtoti sistēmas darbības traucējumi. Šādi ietekme uz iepirkumu kavējumiem ir maksimāli samazināta, vienlaikus nodrošinot nepieciešamo laika kompensāciju piegādātājiem piedāvājumu iesniegšanai.
Treškārt, lai nodrošinātu sistēmas drošāku, optimālāku un stabilāku darbību, sistēma šobrīd ir izvietota uz vairākiem tehniskajiem resursiem, līdz ar to vairumā gadījumu, ja notiek sistēmas darbības traucējumi, tie šobrīd ietekmē tikai daļu no sistēmas lietotājiem, savukārt Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais regulējums, uz kura pamata gatavots Ministru kabineta noteikumu regulējums, šobrīd ir novecojis un neparedz elastīgāku pieeju, vērtējot termiņu pārcelšanas nepieciešamību balstoties, piemēram, uz ietekmēto piegādātāju fakta konstatāciju, līdz ar to minētais Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais regulējums (un, attiecīgi, arī Ministru kabineta noteikumu regulējums) nākotnē būtu pārskatāms.
Pirmkārt, Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais iesniegšanas termiņa pārcelšanas priekšnosacījums “konstatēti sistēmas darbības traucējumi, kuru dēļ nav bijis iespējams iesniegt piedāvājumus vai pieteikumus” atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja un Finanšu ministrijas viedoklim tiek vienlīdz attiecināts uz visām iepirkuma procedūrām, kuras ietilpst traucējumu konstatācijas periodā, nevērtējot traucējumu ietekmi attiecībā uz konkrētām iepirkuma procedūrām individuāli. Piemērojot šādu termiņa pārcelšanas režīmu, Valsts reģionālās attīstības aģentūra pirmšķietami var iekļauties projektā paredzētajā četru stundu nogaidīšanas periodā, lai pārceltu termiņu visām tām iepirkumu procedūrām, kas iekrīt Publisko iepirkumu likuma paredzētajās laika robežās līdz piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām. Šajā gadījumā gan pastāv lielāks risks saņemt iebildumus no pasūtītajiem vai piegādātājiem par automātisku termiņa pārcelšanu tām iepirkuma procedūrām, kurās traucējumu ietekme var nebūt novērojama.
Otrkārt, Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais iesniegšanas termiņu pārcelšanas nosacījums “pēc sistēmas darbības atjaunošanas pārceļ piedāvājumu vai pieteikumu iesniegšanas termiņu par vienu darbdienu“ atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja un Finanšu ministrijas viedoklim ir piemērojams, šo vienu darbdienu skaitot no sākotnējā piedāvājumu/pieteikumu iesniegšanas datuma un laika, nevis no sistēmas darbības atjaunošanas brīža, kā ari četru stundu nogaidīšanas termiņš vairs netiek paredzēts. Tāpat arī piedāvājumu/pieteikumu iesniegšanas termiņš sistēmas darbības traucējumu gadījumā tiek pārcelts tikai vienu reizi neatkarīgi no tā, vai pēc termiņa pārcelšanas tiek konstatēti atkārtoti sistēmas darbības traucējumi. Šādi ietekme uz iepirkumu kavējumiem ir maksimāli samazināta, vienlaikus nodrošinot nepieciešamo laika kompensāciju piegādātājiem piedāvājumu iesniegšanai.
Treškārt, lai nodrošinātu sistēmas drošāku, optimālāku un stabilāku darbību, sistēma šobrīd ir izvietota uz vairākiem tehniskajiem resursiem, līdz ar to vairumā gadījumu, ja notiek sistēmas darbības traucējumi, tie šobrīd ietekmē tikai daļu no sistēmas lietotājiem, savukārt Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais regulējums, uz kura pamata gatavots Ministru kabineta noteikumu regulējums, šobrīd ir novecojis un neparedz elastīgāku pieeju, vērtējot termiņu pārcelšanas nepieciešamību balstoties, piemēram, uz ietekmēto piegādātāju fakta konstatāciju, līdz ar to minētais Publisko iepirkumu likuma 39. panta ceturtajā daļā noteiktais regulējums (un, attiecīgi, arī Ministru kabineta noteikumu regulējums) nākotnē būtu pārskatāms.
Piedāvātā redakcija
-