Atzinums

Projekta ID
22-TA-2143
Atzinuma sniedzējs
Veselības ministrija
Atzinums iesniegts
18.10.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam sniegt skaidrojumu, kādi konkrēti ir šie kritēriju piemērošanas skaidrojumi vienotajiem un vienotajiem izvēles kritērijiem, un kuriem konkrēti kritērijiem tādi būtu jāpiemēro, kas būtu jāizstrādā AI? Projektu iesniegumu atlases metodikā, visiem, gan vienotajiem, gan vienotajiem izvēles kritērijiem, ir pievienoti piemērošanas skaidrojumi, līdz ar to, nav saprotams, kas ir domāts ar vienoto piemērošanas skaidrojumu izstrādāšanu kritērijiem, kuriem tādu nav.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Veselības ministrija uztur spēkā iepriekš izteiktos iebildumus un aicina organizēt starpministriju sanāksmi.

Vēršam uzmanību, ka šāda veida obligātās prasības nav samērīgas ar to radīto administratīvo slogu atbildīgajām iestādēm un finansējuma saņēmējiem, tostarp dublē sadarbības iestādes funkcijas, kas tiks noteiktas līgumos ar finansējuma saņēmējiem, un vadošās iestādes funkcijas. 
Īpaši lūdzam ņemt vērā, ka obligātās publicitātes prasības jau ir noteiktas normatīvajos aktos, savukārt papildus fondu stratēģisku komunikāciju nozaru līmenī vada Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes izveidotā komunikāciju vadības darba grupa, t.sk. vadošā iestāde izstrādā komunikācijas stratēģiju Eiropas Savienības fondu  2021.-2027.gada plānošanas periodam, kā arī detalizētākus nosacījumus attiecībā uz publicitāti ir plānots no vadošās iestādes puses iekļaut Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās. Papildus tam, katra atbildīgā iestāde izstrādā komunikāciju plānus un iesniedz tos vadošajā iestādē, attiecīgi plānotie komunikācijas pasākumi un to ieviešana tiek saskaņota un uzraudzīta.
Saskaņā ar noteikumu 39.2. punktu atbildīgajām iestādēm būtu nodrošina atbildīgās iestādes izveidotas Eiropas Savienības fondu komunikācijas vadības grupas darbību, jāizstrādā tās reglamentu un jānosaka dalībnieku sastāvu. Darba grupas darbā jāpiedalās Eiropas Savienības fondu finansējuma saņēmēju pārstāvjiem, un var tikt pieaicināti vadošās iestādes, biedrību un nodibinājumu pārstāvji un citi eksperti;
Šādas prasības radīs milzīgu administratīvo slogu, tās nav samērīgas un nevar tikt iekļautas noteikumu projektā kā obligātas, jo, veicot publicitātes pasākumus, ir jāņem vērā katras nozares atbalsta pasākumu specifika un attiecīgo publicitātes pasākumu organizēšanas nepieciešamība un lietderība attiecīgajā laikā un vietā. Tāpat arī ir iespēja šādus jautājumus risināt caur ieteikumiem vadlīnijās vai komunikāciju plānā. Turklāt būtiski ir ņemt vērā, ka šāda prasība ir iekļauta bez atbildīgo iestāžu kapacitātes izvērtējuma, kas attiecīgi nav arī vērtēta piešķirot tehniskās palīdzības finansējumu katrai atbildīgai iestādei. ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā atbildīgajām iestādēm bija savi publicitātes pasākumu projekti, kur varēja iekļaut gan personāla, gan publicitātes izmaksas, tomēr jaunajā ES fondu plānošanas periodā šādas iespējas nav un attiecīgi nav pamata atbildīgajām iestādēm noteikt vēl stingrākas prasības attiecībā uz publicitātes pasākumu veikšanu, kā arī nosakot šādas prasības, kādam būs jāuzrauga to ievērošana, kas savukārt nozīmē papildus resursu iesaisti arī no uzraugošo iestāžu puses. 
Piedāvātā redakcija
Lūdzam noteikumu projektā dzēst 39.2. punktu.
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
VM uztur spēkā iepriekš izteiktos iebildumus un aicina organizēt starpministriju sanāksmi.

Vēršam uzmanību, ka šāda veida obligātās prasības nav samērīgas ar to radīto administratīvo slogu atbildīgajām iestādēm un finansējuma saņēmējiem, tostarp dublē sadarbības iestādes funkcijas, kas tiks noteiktas līgumos ar finansējuma saņēmējiem, un vadošās iestādes funkcijas. 
Īpaši lūdzam ņemt vērā, ka obligātās publicitātes prasības jau ir noteiktas normatīvajos aktos, savukārt papildus fondu stratēģisku komunikāciju nozaru līmenī vada Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes izveidotā komunikāciju vadības darba grupa, t.sk. vadošā iestāde izstrādā komunikācijas stratēģiju Eiropas Savienības fondu  2021. - 2027. gada plānošanas periodam, kā arī detalizētākus nosacījumus attiecībā uz publicitāti ir plānots no vadošās iestādes puses iekļaut Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās. Papildus tam, katra atbildīgā iestāde izstrādā komunikāciju plānus un iesniedz tos vadošajā iestādē, attiecīgi plānotie komunikācijas pasākumi un to ieviešana tiek saskaņota un uzraudzīta.
Saskaņā ar 39.3.punktu vismaz reizi nedēļā jānodrošina komunikācijas plānā iekļautās un operatīvās informācijas atjaunošanu;
Šādas prasības radīs milzīgu administratīvo slogu, tās nav samērīgas un nevar tikt iekļautas noteikumu projektā kā obligātas, jo, veicot publicitātes pasākumus, ir jāņem vērā katras nozares atbalsta pasākumu specifika un attiecīgo publicitātes pasākumu organizēšanas nepieciešamība un lietderība attiecīgajā laikā un vietā. Tāpat arī ir iespēja šādus jautājumus risināt caur ieteikumiem vadlīnijās vai komunikāciju plānā. Turklāt būtiski ir ņemt vērā, ka šāda prasība ir iekļauta bez atbildīgo iestāžu kapacitātes izvērtējuma, kas attiecīgi nav arī vērtēta piešķirot tehniskās palīdzības finansējumu katrai atbildīgai iestādei. ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas periodā atbildīgajām iestādēm bija savi publicitātes pasākumu projekti, kur varēja iekļaut gan personāla, gan publicitātes izmaksas, tomēr jaunajā ES fondu plānošanas periodā šādas iespējas nav un attiecīgi nav pamata atbildīgajām iestādēm noteikt vēl stingrākas prasības attiecībā uz publicitātes pasākumu veikšanu, kā arī nosakot šādas prasības, kādam būs jāuzrauga to ievērošana, kas savukārt nozīmē papildus resursu iesaisti arī no uzraugošo iestāžu puses.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam noteikumu projektā dzēst 39.3. punktu.
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
VM uztur spēkā iepriekš izteiktos iebildumus un aicina organizēt starpministriju sanāksmi.

Vēršam uzmanību, ka šāda veida obligātās prasības nav samērīgas ar to radīto administratīvo slogu atbildīgajām iestādēm un finansējuma saņēmējiem, tostarp dublē sadarbības iestādes funkcijas, kas tiks noteiktas līgumos ar finansējuma saņēmējiem, un vadošās iestādes funkcijas. 
Īpaši lūdzam ņemt vērā, ka obligātās publicitātes prasības jau ir noteiktas normatīvajos aktos, savukārt papildus fondu stratēģisku komunikāciju nozaru līmenī vada Finanšu ministrijas kā vadošās iestādes izveidotā komunikāciju vadības darba grupa, t.sk. vadošā iestāde izstrādā komunikācijas stratēģiju Eiropas Savienības fondu  2021. - 2027. gada plānošanas periodam, kā arī detalizētākus nosacījumus attiecībā uz publicitāti ir plānots no vadošās iestādes puses iekļaut Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijās. Papildus tam, katra atbildīgā iestāde izstrādā komunikāciju plānus un iesniedz tos vadošajā iestādē, attiecīgi plānotie komunikācijas pasākumi un to ieviešana tiek saskaņota un uzraudzīta.
Saskaņā ar 39.5. punktu reizi gadā jānodrošina vismaz viena liela mēroga pasākuma organizēšanu par Eiropas Savienības fondu finansējuma ietekmi uz attiecīgās nozares attīstību un konkrēto mērķa grupu vai sabiedrības kopējiem ieguvumiem;
Šādas prasības radīs milzīgu administratīvo slogu, tās nav samērīgas un nevar tikt iekļautas noteikumu projektā kā obligātas, jo, veicot publicitātes pasākumus, ir jāņem vērā katras nozares atbalsta pasākumu specifika un attiecīgo publicitātes pasākumu organizēšanas nepieciešamība un lietderība attiecīgajā laikā un vietā. Tāpat arī ir iespēja šādus jautājumus risināt caur ieteikumiem vadlīnijās vai komunikāciju plānā. Turklāt būtiski ir ņemt vērā, ka šāda prasība ir iekļauta bez atbildīgo iestāžu kapacitātes izvērtējuma, kas attiecīgi nav arī vērtēta piešķirot tehniskās palīdzības finansējumu katrai atbildīgai iestādei. ES fondu 2014. - 2020. gada plānošanas periodā atbildīgajām iestādēm bija savi publicitātes pasākumu projekti, kur varēja iekļaut gan personāla, gan publicitātes izmaksas, tomēr jaunajā ES fondu plānošanas periodā šādas iespējas nav un attiecīgi nav pamata atbildīgajām iestādēm noteikt vēl stingrākas prasības attiecībā uz publicitātes pasākumu veikšanu, kā arī nosakot šādas prasības, kādam būs jāuzrauga to ievērošana, kas savukārt nozīmē papildus resursu iesaisti arī no uzraugošo iestāžu puses.
Piedāvātā redakcija
Lūdzam noteikumu projektā dzēst 39.5 punktu.