Atzinums

Projekta ID
23-TA-2184
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
05.09.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Saskaņots ar priekšlikumiem

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Finanšu ministrija ir iepazinusies ar VARAM precizēto informatīvo ziņojumu “Aktuālā situācija par 2023. gada 7. augusta vētras radītājiem zaudējumiem pašvaldībās”, kas iesūtīts elektoniski 2023.gada 4.spetembrī un informē, ka neiebilst pret precizētā informatīvā ziņojuma tālāku virzību.
Vienlaikus par TAP portālā iesniegto informatīvā ziņojuma redakciju izsakām sekojošus priekšlikumus.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
No ziņojumā sniegtās informācijas nav skaidrs, kā aprēķināts ziņojuma 2.1.sadaļā norādītais iespējamais provizoriski nepieciešamais finansējums no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”. Ņemot vērā minēto, lūdzam ziņojuma 2.1.sadaļu papildināt ar informāciju, ka detalizēti aprēķini un pamatojums tiks sniegts, kad VARAM sagatavos attiecīgu Ministru kabineta rīkojuma projektu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojumā skaidrot pamatojumu 2.1.sadaļā minētajam par nepieciešamo finansējumu būvniecības atkritumu (bīstamo un nebīstamo) apsaimniekošanas izdevumu segšanai, ņemot vērā, ka Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 6.2.nodaļā noteiktais šāda atbalsta sniegšanu neparedz.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 2.1.sadaļā norādīt, ka nepieciešamie grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumos Nr. 421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” tika izstrādāti un apstiprināti Ministru kabineta 2023.gada 10.augusta sēdē.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Norādām ka ziņojuma 2.3.sadaļā sniegtā informācija par Zemkopības ministrijas ieskatā nepieciešamo finansējumu atbalsta intervencēs LA 4.1.6. “Atbalsts subsīdijas veidā procentu likmes daļējai dzēšanai” un LA 17 “Ražas, dzīvnieku, sējumu un stādījumu apdrošināšanas prēmija”, kā arī papildus valsts budžeta finansējumu jau piešķirtajam Eiropas Savienības ārkārtas atbalstam, nav saistīta ar jautājumu par 2023.gada 7.augusta vētras radīto zaudējumu segšanu, attiecīgi šāda informācija no ziņojuma ir svītrojama. Ņemot vērā minēto, lūdzam ziņojuma 2.3.sadaļā saglabāt tikai to informāciju, kas ir par situāciju saistībā ar 2023.gada 7.augusta vētru, proti, apkopoto informāciju, ko lauksaimnieki iesūtījuši Lauku atbalsta dienestam no 2023. gada 11. līdz 25. augustam, norādīto secinājumu, ka attiecīgajām kultūrām no valsts tiek piedāvāta iespēja saņemt kompensāciju 50% apmērā par attiecīgās sējumu apdrošināšanas polises iegādi, tad šobrīd kompensācijas netiek piedāvātas, kā arī informāciju par iespēju pieteikties atbalstam Lauku attīstības programmas pasākuma “Ieguldījumi materiālajos aktīvos” apakšpasākumos “4.1. Atbalsts ieguldījumiem lauku saimniecībās” un “4.2. Atbalsts ieguldījumiem pārstrādē lauksaimniecības ražošanas vai lauksaimniecības pārstrādes uzņēmumu ražošanas ēku un būvju atjaunošanai” ietvaros, savukārt pārējo informāciju no ziņojuma 2.3.sadaļas svītrot. Papildus norādām, ka Zemkopības ministrija jau ir sagatavojusi TA lietas Nr. 23-TA-2164 un Nr.23-TA-2177, kas attiecas uz atbalsta sniegšanu lauksaimniecības nozarēs, kas dublē ziņojuma 2.3.sadaļā norādīto un attiecas uz nozari kopumā nevis uz zaudējumu segšanu saistībā ar 2023.gada 7.augusta vētru.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Informatīvais ziņojums
Priekšlikums
Lūdzam ziņojuma 2.2.sadaļā svītrot pēdējā rindkopā norādīto informāciju, ievērojot iepriekš šajā sadaļā norādīto, ka plaša mēroga zaudējumi uzņēmumiem nav radīti, kā arī minēto par uzņēmumu iespējām apdrošināt savus īpašumus un iespējām atbalstu saņemt Ekonomikas ministrijas pārziņā esošo atbalsta programmu ietvaros. Vienlaikus vēršam uzmanību, ka diskusijas iesākšanai par kāda regulējuma izstrādi vai pārskatīšanu ir jānosaka atbildīgā ministrija, turklāt protokollēmuma projektā nav noteikta tālākā rīcība attiecībā uz šajā rindkopā minēto. Papildus norādām, ka Finanšu ministrijas ieskatā spēkā esošais regulējums par neparedzētiem izdevumiem katastrofu un dabas stihiju seku novēršanai un to radīto zaudējumu kompensēšanai ir optimāls.
Piedāvātā redakcija
-
7.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot protokollēmuma projekta 2.punktu, ņemot vērā, ka minētais uzdevums neattiecas uz 2023.gada 7.augusta vētras radīto zaudējumu segšanu, kā tas norādīts arī iebildumā par ziņojuma 2.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-
8.
MK sēdes protokollēmuma projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot protokollēmuma projekta 3.punktu, ņemot vērā, ka minētais uzdevums neattiecas uz 2023.gada 7.augusta vētras radīto zaudējumu segšanu, kā tas norādīts arī iebildumā par ziņojuma 2.3.sadaļu.
Piedāvātā redakcija
-