Atzinums

Projekta ID
22-TA-2496
Atzinuma sniedzējs
Zemkopības ministrija
Atzinums iesniegts
29.08.2022.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt arī energoietilpīga komersanta definīciju un pielāgot to EK attiecīgā atbalsta regulējumam un lauksaimnieku specifikai, lai tie varētu kvalificēties atbalstam:


 
Piedāvātā redakcija
4.4. energoresursu (tsk. dabasgāzes un elektroenerģijas) izmaksas 2021.gadā sastādīja vismaz 3% no produkcijas vērtības.
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam norādīt  vienības mērvienības, kuras tiek izmantotas atbalsta aprēķināšanai par patērēto dabasgāzi vai elektroenerģiju.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt norādīto terminu “energoenerģijas”, jo patreiz nav saprotams par kādu enerģijas veidu komersantam ir jāiesniedz informācija.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt  noteikumu projekta 16.8. punktu ar nosacījumiem, kuriem jāatbilst atbalsta pretendentam, ja tas pretendē uz atbalstu par dabasgāzes izmaksu pieaugumu.

“16.8. informāciju, kas apliecina, ka kopējais elektroenerģijas patēriņš komersanta vajadzībām vienā pieslēguma vietā iepriekšējā kalendāra gadā bija lielāks par 0,5 gigavatstundām (GWh);”

 
Piedāvātā redakcija

16.8. informāciju, kas apliecina, ka kopējais elektroenerģijas un dabasgāzes summētais patēriņš komersanta vajadzībām vienā pieslēguma vietā iepriekšējā kalendāra gadā bija lielāks par 0,5 gigavatstundām (GWh);
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izslēgt nosacījumu  no noteikumiem, ka atbalsta pretendentam ir jāatmaksā saņemtais atbalsts , ja uzņēmums 2022.gadu ir noslēdzis ar peļņu:
 “31.Ja 2022.gada pārskatā komersantam ir peļņa, tam ir noteikts pienākums atmaksāt valsts budžetā visu atbalstu vai proporcionāli to daļu, kas ir vienāda ar peļņu, ja atbalsta summa ir lielāka nekā peļņa.”
Nav pamatoti sodīt uzņēmumu, ja tas ar ir spējis stādāt ar peļņu, tādējādi sevi parādījis kā prasmīgu saimnieku. Valsts atbalsta būtība ir atbalstīt dabasgāzes un elektroenerģijas izmaksu straujo pieaugumu komersantiem Krievijas uzsarktās agresijas pret Ukrainu rezultātā.  Atbalsta atmaksāšanas nosacījums uzņēmuma peļņas gadījumā pēc būtības apdraud uzņēmuma turpmāku attīstību.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
1. Papildināt noteikumu projektu pielikumu ar šādām lauksaimniecības un apstrādes rūpniecības nozarēm: 01.13 dārzeņu audzēšana , galvenokārt siltumnīcās un segtajās platībās, 01.41  piena lopkopība, 01.46 cūkkopība, 01.47  putnkopība, 01.61 Augkopības papilddarbības, 01.63 palīgdarbības pēc ražas novākšanas sadaļā – lauksaimniecības kultūru sagatavošana sākotnējiem tirgiem, t.i., tīrīšana, apgriešana, šķirošana, dezinficēšana; 01.64 sēklu apstrāde sējai; 10.71 maizes ražošana; svaigi ceptu mīklas izstrādājumu un kūku ražošana;16.10 šķeldas un kokskaidu ražošana.

2. Vienlaicīgi papildināt likumprojekta “Grozījumi Pret Ukrainu vērstās Krievijas militārās agresijas dēļ piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas atbalsta likums” 1. pantu  nosakot , ka uz atbalstu var pretendēt arī lauksaimniecības nozares komersanti, attiecīgi izsakot grozījumu 2.panta (2) daļu šāda redakcijā:
 
(2) Uz atbalstu var pretendēt lauksaimniecības un apstrādes rūpniecības energoietilpīgi komersanti, kurus ietekmējušas militārās agresijas sekas, kas izpaužas kā papildu izmaksas par energoresursiem krasa to cenu pieauguma dēļ.
 
Piedāvātā redakcija
-