Atzinums

Projekta ID
23-TA-873
Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
25.05.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt definēto pasākuma mērķi atbilstoši Programmā norādītājam. Atbilstoši Programmā norādītajam secināms, ka 4.3.6.6. pasākuma mērķis pēc būtības ir veicināt darba un ģimenes dzīves līdzsvarošanu, veicinot pirmsskolas izglītības pieejamību, sniedzot atbalstu bērnu pieskatīšanas un pirmskolas izglītības pakalpojumu attīstībai privātajā sektorā.
Vēršam uzmanību, ka bērni, kuri saņems projekta apmaksātos privātos bērnu pieskatīšanas pakalpojumus, joprojām saglabās vietu rindā uz pašvaldības PII, līdz ar to rindas uz pašvaldības PII nemazināsies un mērķa izpildi nebūs iespējams dokumentāli pamatot.
Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt punktu. Šī brīža redakcijā ir pretruna, jo pirmais teikums nosaka, ka rādītājs ir sasniegts, kad iesniegts noslēguma maksājuma pieprasījums, bet otrajā teikumā paredzēts, ka rādītāju var sasniegt gada laikā pēc noslēguma maksājuma veikšanas.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka 4.3.6.6.pasākums tiks finansēts no ESF+, kā arī SAM mērķi un noteikumu projekta 45. punktā norādīto, ka projekta iesniedzējs izpilda nepieciešamās prasības un nodrošina, ka projekts atbilst principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” ievērošanai un atbilst Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem nevienlīdzības mazināšanas jomā, tai skaitā, prioritāri atbalstu sniedzot bērniem no sociāli mazāk aizsargātām grupām, lūdzam precizēt noteikumu projekta 23.punktu, nosakot, ka finansējuma saņēmējs prioritāri nodrošina iespēju, nevis izvērtē iespējamību, saņemt noteikumu projekta 27.1. un 27.2. apakšpunktos plānoto atbalstu sociāli un ekonomiski mazaizsargātajām personu grupām.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt noteikumu projekta 24. un 25.punktā noteiktos atbalsta saņemšanas nosacījumus pašvaldībām.
Vēršam uzmanību, ka 4.2.1.7.pasākumā “Pirmsskolas izglītības iestāžu infrastruktūras attīstība” pašvaldībām atbalsta saņemšanai izvirzīti identiski nosacījumi, tādējādi tikai pašvaldības ar lielāku bērnu skaitu rindā uz PII abos pasākumos spēs kvalificēties atbalsta saņemšanai, lai risināti pirmsskolas izglītības pakalpojumu nepieejamības jautājumus. Jaunu PII būvniecības gadījumā izvirzītās prasības ir pamatojamas ar nepieciešamību nodrošināt investīciju (izveidotās infrastruktūras) ilgtspēju, savukārt Eiropas Sociālā fonda Plus investīcijām būtu jābūt mērķētām uz konkrētu personu un sabiedrības grupu problēmu risināšanu, t.sk. ievērojot 4.3.6. SAM mērķi - veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju, neizslēdzot no atbalsta saņemšanas nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļautās personas, tostarp vistrūcīgākās personas (vecākus, kas audzina pirmsskolas vecuma bērnus) no iespējas saņemt nepieciešamo atbalstu tikai tādēļ, ka pirmsskolas vecuma bērnu skaits rindā uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs ir mzāks par 100.
Papildus lūdzam skaidrot, vai uz atbalstu 4.3.6.6. pasākumā varēs pretendēt arī tās pašvaldības, kas būs finansējuma saņēmēji 4.2.1.7. pasākuma ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
5.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam skaidrot, kādam personālam ir paredzētas atalgojuma izmaksas un kā tiks veikta dubultā finansējuma kontrole personām, kas tiek finansētas no ES fondu finansējuma un personām, kam atalgojums tiks piešķirts no valsts budžeta
Piedāvātā redakcija
-
6.
Noteikumu projekts
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka pašvaldības atbalstu bērniem, kas apmeklē privātās PII, aprēķina normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā (MK 2015. gada 8. decembra noteikumi Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei"), lūdzam skaidrot, kā pašvaldības aprēķinās izmaksas par bērnu uzraudzības pakalpojumu sniegšanu. Tai skaitā lūdzam skaidrot, kā tiks noteikts attiecināmo izmaksu apjoms, piemēram, izdevumiem par komunālajiem pakalpojumiem, ievērojot noteikumu projekta 33.1. apakšpunktā noteikto, ka šie pakalpojumi tiek nodrošināti bērna deklarētajā dzīvesvietā vai citā piemērotā vietā ārpus bērna deklarētās dzīvesvietas.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Iebildums
Vēršam uzmanību, ka gadījumos, kad projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 5 milj. EUR un nav iesaistīts valsts atbalsts, ir iespējams piemērot vienkāršoto attiecināmības modeli (proti, PVN līdzekļus uzreiz attiecināt no Eiropas Savienības fondu finansējuma), taču lūdzam anotācijā papildināt ar skaidrojumu, ka attiecīgajai iestādei ir jānodrošina, ka arī projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas nekā 5 milj.EUR (ieskaitot PVN) neveidojas dubultā finansējuma risks kontekstā ar PVN attiecināšanu.
Vienlaikus atgādinām, ka gadījumos, ja projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir, sākot no 5 milj.EUR (ieskaitot PVN), tad obligātais nosacījums ir PVN līdzekļus sākotnēji atgūt saskaņā ar valsts normatīvajiem aktiem PVN jomā.
Līdz ar to lūdzam izvērtēt augstāk minēto, nepieciešamības gadījumā precizējot redakciju.
Piedāvātā redakcija
-
8.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka privātie bērnudārzi piedāvā bērnu pieskatīšanas pakalpojumus un par šo pakalpojumu saņem samaksu, šie subjekti komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā ir potenciāli uzskatāmi par saimnieciskās darbības veicējiem. Ievērojot minēto, noteikumu projekta 40.punktā norādītais, ka aktivitātes ietvaros izmaksas ir attiecināmas, ja tās tiek veiktas ar saimniecisko darbību nesaistītu pakalpojumu sniegšanai, nav korekts, jo privātie bērnudārzi var būt arī tādi, kas veic saimniecisko darbību. Skaidrojam, ka atbilstoši Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 29.punktā minētajam ir veicama analīze par saimniecisko darbību vispārējās izglītības pakalpojumam. Ja tiktu secināts, ka bērnudārzi, kuros potenciāli ieņēmumi pārsniedz pusi no izdevumiem, tālāk veicama analīze par Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta pazīmju izpildīšanos. Lūdzam precizēt MK noteikumu projektu un anotācijas 1.3.sadaļā iekļauto skaidrojumu.
Piedāvātā redakcija
-
9.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ievērojot to, ka projekta pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas ir attiecināmas no 2021. gada janvāra, kā arī projektu izmaksas ir attiecināms pirms līguma noslēgšanas, lūdzam papildināt noteikumu projektu vai anotācijā sniegt pamatojumu, kas nosaka finanšu plūsmas pirms projekta apstiprināšanas nodrošināšanas nosacījumus, kā arī atbildīgās iestādes pienākumus un atbildību gadījumos, ja pirms projekta apstiprināšanas radušās izmaksas, kas nav attiecināmas no ES fondu līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
10.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību iekļaut nosacījumu par izmaksu attiecināšanu uz jau spēkā esošiem līgumiem par bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniegšanu.
Vēršam uzmanību, ka, ja noteikumu projekts paredz attiecināt izmaksas, kas radušās pirms MK noteikumu apstiprināšanas vai līgumu noslēgšanas brīža, nedrīkst attiecināt jau pabeigtas darbības.
Piedāvātā redakcija
-
11.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka avansa izlietošanas termiņš ir noteikts garāks nekā seši mēneši, lūdzam anotācijā iekļauj attiecīgu pamatojumu garāka termiņa noteikšanai.
Piedāvātā redakcija
-
12.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ņemot vērā, ka pasākumā finansējuma saņēmēji ir paredzētas pašvaldības, lūdzam papildināt avansa saņemšanas nosacījumu ar nepieciešamību to izlietot "saimnieciskā gada ietvaros". Tāpat aicinām papildināt punktu ar nosacījumu par iespēju avansa maksājumu saņemt vairākos maksājumos.
Piedāvātā redakcija
53. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to izlietot deviņu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros (piemēram, projekta iesniedzējam ir pabeigts privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu vai bērnu uzraudzības pakalpojumu iepirkums vai noslēgts līgums par minēto pakalpojumu sniegšanu), var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma pēc vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
13.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Privātie bērnudārzi piedāvā bērnu pieskatīšanas pakalpojumus un par šo sniegto pakalpojumu saņem samaksu, attiecīgi šie subjekti komercdarbības atbalsta kontroles kontekstā ir potenciāli uzskatāmi par saimnieciskās darbības veicējiem. Ievērojot minēto, anotācijas 1.3.sadaļā nav korekti norādīt, ka pasākuma ietvaros plānotais atbalsts nav saistīts ar atbalstu saimnieciskās darbības veikšanai un ir atbilstošs Eiropas Komisijas paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu (2016/C 262/01) 28. punktā norādītajam, ka valsts izglītības sistēmas ietvaros nodrošinātā valsts izglītība, ko finansē un uzrauga valsts, var tikt uzskatīta par nesaimniecisko darbību un ir neanalizējot attiecināms uz katra privātā bērnudārza piedāvāto pakalpojumu. Ja atbildīgā ministrija vēlas pierādīt, ka pasākuma ietvaros sniegtajam atbalstam saimnieciskās darbības veicējiem nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta kontroles regulējums, lūdzam analizēt plānoto publisko resursu piešķīrumu ne tikai atbilstoši iepriekšminētā Eiropas Komisijas dokumenta 29.punktā minētajam (par to, vai ieņēmumi pārsniedz vai nepārsniedz pusi no izdevumiem), bet arī, ja tiek secināts, ka atbalsts plānots saimnieciskai darbībai, analizēta atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.pantā minētajām pazīmēm, attiecīgi pamatojot kura no pazīmēm šajā gadījumā neizpildās, lai varētu secināt, ka aktivitātes ietvaros sniegtais atbalsts saimnieciskās darbības veicējiem (privātie bērnudārzi) nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts. Atbalstam par komercdarbības atbalsta analīzi vispārējās izglītības pakalpojumiem aicinām Jūs sazināties ar Izglītības un zinātnes ministriju.
 
Piedāvātā redakcija
-
14.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot vārdus "kā Eiropas Savienības fondu atbildīgā iestāde", jo pārklājas ar teikuma sākumā minēto.
Piedāvātā redakcija
-
15.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu, kas rezultāta rādītājam noteikts rādītāju pasē, ka “viens bērns pieskatīšanas jeb privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu ar ES fondu atbalstu var saņemt ne ilgāk  kā trīs gadus.”
Piedāvātā redakcija
-
16.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam precizēt plānoto kopējo elastības finansējuma apjomu. Vēršam uzmanību, ka atbilstoši Programmas pielikumā norādītajam, elastības finansējumu veido ESF+ finansējums 2 566 843 euro un pašvaldību līdzfinansējums 452 972 euro, kas kopsummā veido 3 019 815 euro.
Papildus, attiecībā uz pašvaldību finansējumu lūdzam izmantot terminu "līdzfinansējums".
Piedāvātā redakcija
-
17.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam vārdus "pašvaldību finansējums" aizstāt ar vārdiem "pašvaldību līdzfinansējums". Lūdzam veikt atbilstošus precizējumus arī anotācijā.
Piedāvātā redakcija
-
18.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām papildināt MK noteikumu projektu ar nosacījumu elastības finansējuma izmantošanai. Ja par elastības finansējumu plānots izsludināt jaunu projektu iesniegumu atlasi, aicinām to skaidri atrunāt 15.punktā, piemēram, šādā redakcijā: "15. Ja projektu iesniegumu atlases rezultātā ir radies neizmantots Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums, to var novirzīt jaunai projektu iesniegumu atlasei, ko organizē pēc Eiropas Komisijas lēmuma par elastības finansējuma izmantošanas atļauju saņemšanas par pasākuma ietvaros atlikušo finansējumu."
Piedāvātā redakcija
-
19.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai noteiktais ierobežojums ir objektīvs un neierobežo kāda potenciālā projekta iesniedzēja iespējas pieteikties atbalsta saņemšanai.
Piedāvātā redakcija
-
20.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt noteikumus, ka projekta iesniegumu iesniedz saskaņā ar atlases nolikuma prasībām Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā, lai potenciālais projekta iesniedzējs būtu informēts par projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību.
Piedāvātā redakcija
-
21.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Anotācijā pie informācijas par ESF+ finansējuma īpatsvaru norādīts: "Rīgas plānošanas reģiona pašvaldībām vai to iestādēm", attiecīgi lūdzam nodrošināt savstarpēji saskaņotu informāciju MK noteikumu projektā un Anotācijā. Lūdzam nodrošināt nepārprotamu un precīzu projekta iesniedzēja un attiecīgi arī finansējuma saņēmēja definējumu, piemēram, papildinot, ka projekta iesniedzējs ir pašvaldība vai tas iestāde, kas veic pašvaldības pārvaldes uzdevumu izpildi.
Piedāvātā redakcija
-
22.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt šo noteikumu 21. punktu aiz 55. punkta, vai ietvert noteikumu projekta 21. punktā atsauci uz 55. punktu, lai būtu izsekojams, kādā veidā tiek izvēlēti pakalpojuma sniedzēji ar kuriem pašvaldība slēdz līgumus, lai nerastos interpretācijas iespējas. 
Piedāvātā redakcija
-
23.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pārcelt šo noteikumu 24., 25. un 26. punktu pie prasībām projekta iesniedzējiem.
Piedāvātā redakcija
-
24.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lai mazinātu administratīvo slogu un nodrošinātu vienlīdzīgas tiesības iedzīvotājiem vienas pašvaldības ietvaros, lūdzam izvērtēt, vai ir mērķtiecīgi vienas pašvaldības ietvaros ierobežot bērnu skaitu teritoriālā iedalījuma vienībā. Iesakām ļaut lēmumu par to pieņemt pašai pašvaldībai, izvērtējot konkrētos apstākļus, ņemot vērā, ka katrā pagastā var nebūt privātā PII un bērni varētu apmeklēt blakus pagasta PII, kā arī rindu apjoms pa pagastiem var būt mainīgs, bet šāda ierobežojuma gadījumā tas tiktu piefiksēts projekta sākumā un nebūtu maināms pēc apstākļiem.  
Piedāvātā redakcija
-
25.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam visām izmaksu pozīcijām norādīt atsauci uz konkrētām noteikumu projekta 27.punkta minētajām atbalstāmajām darbībām.
Piedāvātā redakcija
-
26.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt iespēju bērnu pieskatīšanas pakalpojumam piemērot vienas vienības izmaksas, kā vienību nosakot viena bērna izmaksas dienā, izmantojot pašvaldību rīcībā esošos statistikas datus par privāto PII faktiskajām izmaksām.
Piedāvātā redakcija
-
27.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 29.1.apakšpunktā  vārdus "no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām" papildināt, izsakot redakcijā "no pārējām projekta tiešajām attiecināmām īstenošanas izmaksām".
Piedāvātā redakcija
-
28.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka MK noteikumu projekts paredz projekta vadības personāla izmaksas, vienlaikus netiek paredzēta specifiska projekta iesnieguma pamatojošā dokumentācija, lūdzam anotācijā skaidrot MK noteikumu projekta 29.2.apakšpunktā paredzētās izmaksas un izvērtēt, vai noteikumu 29.2.apakšpunktā plānotās izmaksas nevar nosegt no noteikumu 29.1.apakšpunktā minētās personāla atlīdzības izmaksu vienotās likmes, nepieciešamības gadījumā palielinot likmes apmēru.
Piedāvātā redakcija
-
29.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam svītrot 29.3.1. - 29.3.10. apakšpunktos, ievērojot to, ka pašvaldības atbalstu bērniem, kas apmeklē privātās PII, aprēķina normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā (MK 2015. gada 8. decembra noteikumi Nr. 709 "Noteikumi par izmaksu noteikšanas metodiku un kārtību, kādā pašvaldība atbilstoši tās noteiktajām vidējām izmaksām sedz pirmsskolas izglītības programmas izmaksas privātai izglītības iestādei"), kur jau ir uzskaitītas minētās izmaksu pozīcijas.
Piedāvātā redakcija
-
30.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam noteikumu 29.4.apakšpunktus  (no 29.4.1. līdz 29.4.4.) dzēst, plānojot pakalpojumu izmaksas vienā izmaksu pozīcijā, neatšifrējot detalizētāk.
Piedāvātā redakcija
-
31.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai 31.punkta redakcija nav papildināma ar atsauci uz 34.punktu, norādot, ka izmaksas uz vienu bērnu nevar pārsniegt nevis kopējo ESF Plus finansējumu, bet gan maksimālo ESF Plus finansējuma ierobežojumu uz vienu bērnu.
Piedāvātā redakcija
-
32.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam pamatot noteikto ierobežojumu, ka pakalpojumu drīkst nodrošināt tikai juridiskas personas, un tā atbilstību Publisko iepirkumu likumam, ņemot vērā, ka bērnu uzraudzības pakalpojumu reģistrā ir reģistrēts liels skaits fizisko personu.
 
Piedāvātā redakcija
-
33.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
No 35.punkta redakcijas nav skaidrs, vai ir plānots apmaksāt attaisnotas prombūtnes. Izvērtēt nepieciešamību vārdus "izņemot dienas" aizvietot ar "un par dienām".
Piedāvātā redakcija
-
34.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt 42. punktu ar  līgumslēdzēju pusēm, lai nerastos interpretācijas iespējas par kādiem līgumiem ir attiecināmas izmaksas. 
Piedāvātā redakcija
-
35.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt šāda nosacījuma iekļaušanu noteikumos, un vai tas nav pretrunā ar noteikumu 37.punktu, kas pieļauj, ka bērns saglabā rindu pašvaldības PII.
Rinda uz pašvaldīibas PII mazinās tikai tādā gadījumā, ja, uzsākot apmeklēt privāto PII, vecāks izņem bērnu no pašvaldības PII rindas, bet vecāki var arī nevēlēties izņemt bērnu no pašvaldības PII rindas.
Piedāvātā redakcija
-
36.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt, ka dati par atbalstu saņēmušām personām tiek uzkrāti arī saskaņā ar normatīvo aktu par Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā 1. pielikumu. 
Piedāvātā redakcija
-
37.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt punktu, ņemot vērā komentāru pie MK noteikumu 11.punkta. No MK noteikumu 11.punkta redakcijas nav skaidrs vai informācija par sasniegto 9.2.apakšpunktā minēto rezultāta rādītāju ir jāiesniedz ar noslēguma maksājuma pieprasījumu vai viena kalendāra gada laikā pēc projekta noslēguma maksājuma veikšanas.
Piedāvātā redakcija
-
38.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Rosinām precizēt noteikumu projekta 49.punkta redakciju.


Piedāvātā redakcija
49. Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. pantu un 50. pantu un Kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
39.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ierosinām precizēt, ka ir domāts finansējuma saņēmēja un pakalpojuma sniedzēja līgums, papildinot ar atsauci uz 21.punktu.
Piedāvātā redakcija
54. Šo noteikumu 21.punktā minētais līgums par privāto pirmsskolas izglītības pakalpojumu sniegšanu vai par bērnu uzraudzības pakalpojumu sniegšanu tiek slēgts ne ilgāk kā uz pieciem gadiem, nepārsniedzot 2029. gada 31. augustu.
40.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Ņemot vērā, ka anotācijas 8.lpp ir norādīts, ka "šī pasākuma ietvaros paredzēts atbalsts augstas gatavības projektiem", bet šī atsauce ir minēta pamatojot avansa apjomu, lūdzam skaidrot, vai MK noteikumu 55.punkts nosaka, ka izmaksas būs attiecināmas tikai to iepirkuma līgumu ietvaros, kuri noslēgti līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim, vai arī būs atbalstāmi pakalpojumi atbilstoši līgumiem, kuri iepirkti projekta īstenošanas laikā.
Piedāvātā redakcija
-
41.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt anotācijā teikumu "Vienlaikus projekta iesniegumā var tikt iekļautas darbības, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas noslēgtā un spēkā esošā pakalpojumu līgumā par pirmsskolas izglītības pakalpojumu vai bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu, taču projektā plānotās izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas." papildināt sekojoši: "Vienlaikus projekta iesniegumā var tikt iekļautas darbības, kas radušās pirms projekta iesnieguma iesniegšanas noslēgtā un spēkā esošā pakalpojumu līgumā par pirmsskolas izglītības pakalpojumu vai bērnu uzraudzības pakalpojuma sniegšanu, kas noslēgts ievērojot normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā paredzēto kārtību, taču projektā plānotās izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas."
Piedāvātā redakcija
-
42.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Aicinām pārvērtēt iespēju un piemērot vienkāršoto izmaksu risinājumus uzskaitīto attiecināmo izmaksu attiecināšanā, tā kā saskatām lielu administratīvo slogu, kas radīsies, pārbaudot faktiskās izmaksas.
Piedāvātā redakcija
-
43.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Priekšlikums
Lūdzam anotācijā ietverto aprakstu par vienoto personāla atlīdzības likmi precizēt atbilstoši ar VI saskaņotajai informācijai.
Piedāvātā redakcija
-
44.
Anotācija (ex-ante)
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt nepieciešamību precizēt anotācijas 2.1. "Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt" sadaļā "Ietekmes apraksts" norādīto informāciju, ievērojot to, ka pirmsskolas vecuma bērni, kas saņems atbalstu 4.3.6.6. pasākuma ietvaros faktiski joprojām būs rindā uz pašvaldības PII, t.i., pasākums tiešā veidā neietekmē rindas uz PII garumu.
Piedāvātā redakcija
-
45.
Anotācija (ex-ante)
2.2.6. uz nodarbinātību:
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt anotācijas 2.2.6 apakšpunktā "uz nodarbinātību" sadaļā "Ietekmes apraksts" norādīto informāciju, ievērojot to, ka noteikumu projekts esošajā redakcijā faktiski neparedz atbalsta sniegšanu nelabvēlīgā situācijā esošām personām kā mērķa grupai.
Piedāvātā redakcija
-
46.
Anotācija (ex-ante)
8. Horizontālās ietekmes
Priekšlikums
Ņemot vērā pasākuma specifiku, ka tiek nodrošināts bērnu pieskatīšanas pakalpojums, lai vecāki varētu strādāt, lūdzam anotācijā skaidrot, vai MK noteikumu 47.2.1 un 47.2.2.apakšpunktos minētajos HP rādītājos ieskaitāmi abi bērna vecāki (ja attiecināms).
Piedāvātā redakcija
-
47.
Anotācija (ex-ante)
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Priekšlikums
Lūdzam izvērtēt, vai ir minēts atbilstošs specifiskās darbības piemērs "tiks virzīti pasākumi, kas sekmē darba un ģimenes dzīves līdzsvaru, paredzot elastīga un nepilna laika darba iespēju nodrošināšanu vecākiem ar bērniem un personām, kuras aprūpē tuviniekus;", ņemot vērā, ka atbalsts atbilstoši anotācijas (3.lp.)nosacījumiem pienākas tikai par pilnas slodzes pakalpojumiem-PII ne mazāk kā 12 h un uzraudzības pakalpojums-ne mazāk kā 8 h dienā.
Piedāvātā redakcija
-