Atzinums

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
Projekta ID
23-TA-1044
Atzinuma sniedzējs
Labklājības ministrija
Atzinums iesniegts
07.08.2023.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots

Iebildumi / Priekšlikumi

Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Noteikumu projekts
Iebildums
Lūdzam precizēt vai nu 15.1.apakšpunkta redakciju vai arī 15.punktā uzskaitītās atbalstāmās darbības, vai anotācijas projektā sniegto skaidrojumu par 15.1.apakšpunkta saturisko tvērumu. Atbilstoši anotācijas projektā sniegtajam skaidrojumam 15.1.apakšpunktā minētā darbība jau aptver arī 15.2.un 15.4.apakšpunktos uzskaitītās atbalstāmās darbības, tādēļ nav nepieciešama to dublēšana vairākos apakšpunktos.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Noteikumu projekts
Iebildums
Ministru kabineta noteikumu projekta 15.4 apakšpunkta redakcija nav viennozīmīgi interpretējama, proti, nav saprotams, vai paredzēti tikai informēšanas pasākumi, t.sk. piemēram, par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmā iesaistīto personu apmācībām kompetenču un prasmju līmeņa paaugstināšanai, vai arī atbalstāmās darbības ietvaros paredzētas arī pašas apmācības. Tāpat nav viennozīmīgi saprotams, kas ir domāts ar “valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmā iesaistītajām personām” – vai tā ir Ministru  kabineta noteikumu projekta 3.2. apakšpunktā norādītā mērķa grupa vai arī visos 3. punkta apakšpunktos norādītās tiešās mērķa grupas. Arī Ministru kabineta noteikumu projekta anotācijā iekļautais skaidrojums par konkrētās darbības saturu nesniedz nepieciešamo informāciju.Tādēļ lūdzam precizēt Ministru kabineta noteikumu projekta 15.4. apakšpunkta redakciju, lai skaidri un nepārprotami būtu saprotams, kas tieši paredzēts konkrētās atbalstāmās darbības ietvaros un kādām pasākuma mērķa grupām, kā arī atbilstoši precizēt skaidrojumu anotācijā. Lai neradītu pārpratumus, uz kurām 3.punktā minētajām mērķa grupām ir attiecināma katra no 15.4.apakšpunktā uzskaitītajām atbalstāmajām darbībām, ierosinām sadalīt darbību uzskaitījumu atbilstoši 3.punkta mērķa grupu sadalījumam.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Noteikumu projekts
Iebildums
Tā kā atbilstoši anotācijas projektā sniegtajam skaidrojumam pieredzes apmaiņas braucieni un attiecīgie komandējuma izdevumi būs attiecināmi tikai uz daļu no 3.punktā minētajām mērķa grupām (secināms, ka 3.1.un 3.5.apakšpunktā minētajām mērķa grupām), lūdzam attiecīgās mērķa grupas nepārprotami uzskaitīt 17.2.2.apakšpunktā. Tāpat lūdzam skaidrot, vai, iesaistot apmācībās pārējās mērķa grupas, tām tiek segti tikai 17.2.5.apakšpunktā minētie transporta izdevumi uz mācību norises vietu.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
Iebildums
Lūdzam visā anotācijas projektā pārskatīt un precizēt jēdziena "tiešā mērķgrupa" izmantošanu, jo pašreizējā redakcijā šis jēdziens tiek lietots gan, lai raksturotu esošo juridiskā atbalsta sistēmu, kas Ministru kabineta noteikumu projekta izpratnē ir pasākuma netiešā mērķa grupa (4.punkts), gan lai raksturotu šī pasākuma mērķa grupas Ministru kabineta noteikumu projekta 3.punkta izpratnē. Pieļaujam, ka informēšanas pasākumi par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pakalpojumu saņemšanu skars kā Ministru kabineta noteikumu projekta 3.punktā, tā 4.punktā minētās grupas, ņemot vērā anotācijas projektā sniegto problēmu analīzi. 
Piedāvātā redakcija
-
5.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Lūdzam precizēt anotācijas projektā lietot terminu “maznodrošinātas vai trūcīgas personas statuss”, kas ir saskaņā ar Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā noteikto, taču neatbilst Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 36. pantā paredzētajam aktuālajam statusu nosaukumam: “trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss”. Ierosinām lietot terminu “trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss”.
Piedāvātā redakcija
-
6.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
No esošās teksta redakcijas izriet, ka Ministru kabineta noteikumu projekta 15.1. apakšpunktā paredzētā darbība “valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmas reformēšana un efektivizēšana, kas vērsta uz mazaizsargāto un cietušo personu atbalstu, nodrošinot minēto personu savlaicīgu pieeju tiesiskumam” ietver to pašu, ko 15.4. apakšpunktā paredzētā darbība “mērķgrupas informēšanas pasākumi par valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības pakalpojumu saņemšanu, mērķgrupas kompetences un izpratnes par nozīmīgumu savlaicīgi risināt juridiska rakstura strīdus paaugstināšanai, valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības sistēmā iesaistīto personu apmācībām, kompetenču un prasmju līmeņa paaugstināšanai”. Tāpat anotācijā nav sniegts skaidrojums, kāda veida pasākumi plānoti Ministru kabineta noteikumu projekta 15.2. apakšpunktā paredzētās darbības “risinājumi  savlaicīgai juridisko problēmu konstatēšanai un atrisināšanai” ietvaros.
Piedāvātā redakcija
-
7.
Noteikumu projekts
Priekšlikums
Lūdzam papildināt Ministru kabineta noteikumu projekta 17.2.10.apakšpunktu ar izmaksu uzskaitījumu, kas ir nepieciešamas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, izsakot šādā redakcijā:
“ izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, t.sk. pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, jomas konsultantu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai.”
 
Piedāvātā redakcija
izmaksas horizontālā principa “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” darbību īstenošanai, t.sk. pandusu nomas, indukcijas cilpu nomas, zīmju valodas tulku un vieglās valodas tulkošanas pakalpojumu izmaksas, jomas konsultantu izmaksas, subtitrēšanas un reāllaika transkripcijas pakalpojumu izmaksas, ja tas ir nepieciešams vides un informācijas pieejamības nodrošināšanai.