Projekta ID
24-TA-848Atzinuma sniedzējs
Finanšu ministrija
Atzinums iesniegts
29.07.2024.
Saskaņošanas rezultāts
Nesaskaņots
Iebildumi / Priekšlikumi
Nr.p.k.
Projekta redakcija
Iebildums / Priekšlikums
1.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka saskaņā ar noteikumu projekta 26.2 punktu, pēc analoģijas ar MKN 109 21.punktu, pašvaldībām būs noteikts divu nedēļu termiņš, lai pieteiktos uz tām vajadzīgo valsts kustamo mantu. Gadījumā, ja neviena pašvaldība noteiktajā termiņā nebūs pieteikusies uz noteikumu projekta 26.1 punktā minēto mantu, tā tiks atsavināta MKN 109 23.punktā noteiktajā kārtībā.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 26.2 punktā pašvaldībām nav noteikts divu nedēļu termiņš, lai pieteiktos uz tām vajadzīgo valsts kustamo mantu, Ievērojot minēto, aicinām attiecīgi precizēt noteikumu projekta 26.2 punktu.
Tāpat norādām, ka noteikumu projekta 26.2 punktā nav noteikta turpmākā rīcība gadījumā, ja neviena pašvaldība noteiktajā termiņā nebūs pieteikusies uz noteikumu projekta 26.1 punktā minēto mantu. Ievērojot minēto, aicinām attiecīgi precizēt anotāciju.
Vēršam uzmanību, ka noteikumu projekta 26.2 punktā pašvaldībām nav noteikts divu nedēļu termiņš, lai pieteiktos uz tām vajadzīgo valsts kustamo mantu, Ievērojot minēto, aicinām attiecīgi precizēt noteikumu projekta 26.2 punktu.
Tāpat norādām, ka noteikumu projekta 26.2 punktā nav noteikta turpmākā rīcība gadījumā, ja neviena pašvaldība noteiktajā termiņā nebūs pieteikusies uz noteikumu projekta 26.1 punktā minēto mantu. Ievērojot minēto, aicinām attiecīgi precizēt anotāciju.
Piedāvātā redakcija
-
2.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka tādējādi ministrijai vai tās padotības iestādei atbilstoši iesniegtajai informācijai un noteiktajiem kritērijiem, būs iespējams noteikt atbilstošāko pašvaldības pretendentu uz piedāvāto valsts kustamo mantu. Anotācijā arī norādīts, ka noteikumu projekta 26.2 punkts paredz, ka gadījumā, ja iestāde, kura atsavina kustamo mantu, saņems vairāku pašvaldību vai to iestāžu pieteikumus, tā veiks izvērtējumu, lai noteiktu, kurai no pašvaldībām attiecīgo valsts kustamo mantu – tehniskos līdzekļus, nodot.
Tāpat, anotācijā arī norādīts, ka izvērtējumu par piedāvātās valsts kustamās mantas nodošanu pašvaldībām veiks iestādes, kas atsavina mantu, struktūrvienība, kura, gadījumā, ja uz noteikumu 26.1 punktā minēto valsts kustamo mantu pieteiksies vairākas pašvaldības, kuru sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai nepieciešamais tehnisko līdzekļu apjoms ir līdzvērtīgs, izvērtējot arī noteiktos kritērijus, – jautājumu par attiecīgās valsts kustamās mantas nodošanu atrisinās, veicot izlozi.
Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam skaidrot, kas veiks izvērtējumu - ministrija, iestāde vai tās struktūrvienības. Nepieciešamības gadījumā, aicinām atbilstoši precizēt anotāciju un noteikumu projekta 26.2 punktu.
Tāpat, anotācijā arī norādīts, ka izvērtējumu par piedāvātās valsts kustamās mantas nodošanu pašvaldībām veiks iestādes, kas atsavina mantu, struktūrvienība, kura, gadījumā, ja uz noteikumu 26.1 punktā minēto valsts kustamo mantu pieteiksies vairākas pašvaldības, kuru sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai nepieciešamais tehnisko līdzekļu apjoms ir līdzvērtīgs, izvērtējot arī noteiktos kritērijus, – jautājumu par attiecīgās valsts kustamās mantas nodošanu atrisinās, veicot izlozi.
Tiesiskās skaidrības nodrošināšanai, lūdzam skaidrot, kas veiks izvērtējumu - ministrija, iestāde vai tās struktūrvienības. Nepieciešamības gadījumā, aicinām atbilstoši precizēt anotāciju un noteikumu projekta 26.2 punktu.
Piedāvātā redakcija
-
3.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Anotācijā norādīts, ka atbilstoši MKN 109 noteiktajam informāciju par ministrijai vai tās padotības iestādei nevajadzīgo valsts kustamo mantu publicē "Valsts nekustamie īpašumi" tīmekļvietnē. Papildus minētajam paredzēts, ka, publicējot informāciju, izdara atzīmi par konkrētās ministrijas vai tās padotības iestādes, kura atsavina tai nevajadzīgo valsts kustamo mantu, tīmekļvietni, kurā tiks norādīta konkrēta informācija par nevajadzīgo valsts kustamo mantu un informācija, ko pašvaldībai nepieciešams iesniegt, ja tā vēlas pieteikties uz konkrētu valsts kustamo mantu – tehnisko līdzekli.
Ievērojot anotācijā norādīto, lūdzam pārskatīt anotācijā norādīto teikumu, jo šobrīd nav skaidrs, ko plānots paredzēt papildus un vai to plānots noteikt papildus ar noteikumu projekta grozījumiem.
Ievērojot anotācijā norādīto, lūdzam pārskatīt anotācijā norādīto teikumu, jo šobrīd nav skaidrs, ko plānots paredzēt papildus un vai to plānots noteikt papildus ar noteikumu projekta grozījumiem.
Piedāvātā redakcija
-
4.
Anotācija (ex-ante)
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Iebildums
Atbilstoši noteikumu projekta anotācijā norādītajam, minēto grozījumu mērķis ir noteikt, ka turpmāk Ministru kabineta 2011. gada 1. februāra noteikumos Nr. 109 "Kārtība, kādā atsavināma publiskas personas manta" (turpmāk – MKN 109) attiecībā uz valsts kustamo mantu, kas nepieciešama pašvaldībām to autonomās funkcijas – sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšana, izpildei, tiktu paredzēta atšķirīga atsavināšanas kārtība, nepiemērojot MKN 109 23. punktā minēto kārtību.
Atbilstoši anotācijā norādītajam, piemēram, transportlīdzekļi, kuģošanas līdzekļi, dažādi tehniskie līdzekļi u.c, manta vislietderīgāk un efektīvāk būtu izmantojama pašvaldību policijas uzdevumu un funkciju izpildē, jo jau tagad pašvaldību policijas uzdevumu (sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšana) izpildē tiek izmantota kustamā manta, kas pēc funkcionalitātes ir līdzvērtīga valsts kustamai mantai, ko savu uzdevumu izpildē izmanto Valsts policija.
Ņemot vērā anotācijā norādīto, lūdzam sniegt informāciju, vai šāda specializēta kustamā manta nebūtu izmantojama un nepieciešama arī ministrijām vai citām valsts iestādēm un sniegt detalizētāku informāciju, kāpēc šajā gadījumā būtu nepieciešams šāds izņēmums no esošās kārtības, tā kā saskaņā ar likuma "Par policiju" 37. panta pirmajā daļā noteikto, pašvaldības policija tiek finansēta un tās materiāltehniskā apgāde tiek veikta no attiecīgās pašvaldības līdzekļiem.
Atbilstoši anotācijā norādītajam, piemēram, transportlīdzekļi, kuģošanas līdzekļi, dažādi tehniskie līdzekļi u.c, manta vislietderīgāk un efektīvāk būtu izmantojama pašvaldību policijas uzdevumu un funkciju izpildē, jo jau tagad pašvaldību policijas uzdevumu (sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšana) izpildē tiek izmantota kustamā manta, kas pēc funkcionalitātes ir līdzvērtīga valsts kustamai mantai, ko savu uzdevumu izpildē izmanto Valsts policija.
Ņemot vērā anotācijā norādīto, lūdzam sniegt informāciju, vai šāda specializēta kustamā manta nebūtu izmantojama un nepieciešama arī ministrijām vai citām valsts iestādēm un sniegt detalizētāku informāciju, kāpēc šajā gadījumā būtu nepieciešams šāds izņēmums no esošās kārtības, tā kā saskaņā ar likuma "Par policiju" 37. panta pirmajā daļā noteikto, pašvaldības policija tiek finansēta un tās materiāltehniskā apgāde tiek veikta no attiecīgās pašvaldības līdzekļiem.
Piedāvātā redakcija
-
